Kiitos itsenäisyydestä Stalin

Gorbachyov

Kiitos kuuluu Josif Stalinille joka allekirjoitti meidän maalle itsenäisyyden.

8

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :=)

haisee pahalle, kun sillä on se maksaläiskä. Ehkä, ehkä ei... Vieläköhän kyseinen heppu, joka toi Neuvostoliiton mun tietoisuuteen, on hengissä?

Oli aika loistelias kuva Neuvostoliitosta noihin aikoihin, mulla medianuhrilla. Sitten kaikki muuttui. Tuliko totuus esiin? Vai jotain aivan muuta...

• 80-luvun lapsi

ihmeellistä aikaa. TV:stä tuli ihan ihme asioita. Taisi olla aika kova sensuuri.

• Spasiba ja Heikki

kaupunkien kaduilla oli aivan yhtä autiota kuin Kokkolassa ja siellä käytettiin paljon untuvatoppiksia. On varmaan vieläkin untuvatoppisten luvattu maa. Meillä on tällainen laivurimuoti tällä hetkellä, kun vaihtoehto ois se untuvatoppatakki. Tulis jotain uutta välillä... Mitkähän ois muut vaihtoehdot talvitakkeihin? Nahkatakki, maihinnousutakki, pilottitakki, kelsiturkki. Tosi tylsää... Niin no ponchot tuli vasta uutena.

• Stalinko

vai oliskohan se kuitenkin ollut Lenin?!

• Ei omia lainoja....

itsensä mausoleumiin Leninin viereen", et kai se sitten oli Lenin.... Mut samassa elämäkerrallisessa kirjassa, mistä tää on poimittu (tms. muodossa) hänet kai otettiin sieltä alas nopeasti. Kertoi siitä ajasta, kun Neuvostoliitto metsästi toisinajattelijoita ja sulki heitä lapsineen vankileireille. Rankkaa kirjallisuutta toi Suomen ja Venäjän historia, ei ihan Tiina-kirjoja, vaikka keuhkokuumeeseen kuoltiinkin yhdessä osassa... Ja Gorbatsov on Gorbatsov.

• Edellinen
        Ei omia lainoja.... kirjoitti:

itsensä mausoleumiin Leninin viereen", et kai se sitten oli Lenin.... Mut samassa elämäkerrallisessa kirjassa, mistä tää on poimittu (tms. muodossa) hänet kai otettiin sieltä alas nopeasti. Kertoi siitä ajasta, kun Neuvostoliitto metsästi toisinajattelijoita ja sulki heitä lapsineen vankileireille. Rankkaa kirjallisuutta toi Suomen ja Venäjän historia, ei ihan Tiina-kirjoja, vaikka keuhkokuumeeseen kuoltiinkin yhdessä osassa... Ja Gorbatsov on Gorbatsov.

Miten Stalin kuoli? Tästä on noin 12-13-vuotta kun mä olen tollaisen kirjan lukenut. Mitäs teidän lapsenne lukevat? Ne loppuu ne nuortenpuolen kirjat tosi nopeesti, kun on niin helppoja ja nopeita. Mulla oli jo 9-vuotiaana mennyt Tiinat, Gullat (synkkiä), Neiti Etsivät läpi kahteenkin kertaan, kun mulle luettiin niitä ääneen lapsena.

• Sökö

Ei Staalini mitään sellaista allekirjoittanut, ainoastaan hyökkäyskäskyn Suomeen.

• Huono väittelijä

. Kyllä kirjoitti aika monien muidenkin kuolemantuomiota. Kauheeta, kun on tuollainen ideologia, ettei ole vaihtoehtoja ja sitten paranoidi henkilö joukkoja vetämässä. Taisi tulla yllätyksenä Stalinillekin toi ideologia. Mitä Stalin tekin maansa HYVÄKSI? Mä en nyt edes muista milloin Neuvostoliitto perustettiin... 1800? Katujen nimistä päätellen...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe