... eikä muunkaanlainen korkeakoulu. Se, että opistoista tehtiin ammattikorkeita, ja leivottiin mukaan Bolognan prosessiin, ei todellakaan tarkoita sitä että niissä annettaisi koulutusta, mitä vastaa todellisten korkeakoulujen, yliopistojen, tasoa. Ei, AMK todellakin on vanha opistoaste nykymuodossaan. "Sovelletun tieteen yliopisto" my ass.
AMK-tutkinto RINNASTETAAN lain mukaan kandin tutkintoon, mutta se ei todellakaan VASTAA sitä. Samoin AMK-jatkotutkinto ANTAA HAKUKELPOISUUDEN niihin valtion ja kuntien virkoihin, johon vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto. Tämä ei tarkoita sitä että AMK-jatkotutkinto VASTAA yliopiston maisterin tutkintoa.
AMK:ssa todellakin on koulutus mennyt heikompaan suuntaan sitten opistoaikojen. Nykyäänhän mm. sairaanhoitajat oppii neulan pistämisen suoneen suuressa ryhmässä, videosta katsomalla. "Sovelletun tieteen" opettaminen jätetään sitten työharjoittelupaikkojen harteille. Uskaltaako muuten enää antaa pelkästään lukiopohjalta sairaanhoitajaksi opiskelleen piikittää itseään?
Samoin nykyiset AMK-insinöörit tarvitsee usein asentajan mukaan työmaalle, kun ne ei itse osaa tehdä siellä asioita.
AMK:ssa on teoria("tiede")opetus niin heikkoa, ettei se pärjää yliopiston vastaavalle, ja toisaalta käytännön taitojen opetus ei pärjää kunnollisille ammattikouluille.
Totta totisesti, hakekaa peruskoulun jälkeen ammattikouluun, tai lukion jälkeen yliopistoon. Ei siis lukiosta AMK:hon. Ammattikoulussa saa sitten ne taidot, jotka ennen opetettiin opistoissa, ja jätetään nykyään AMK:ssa opettamatta.
AMK ei ole yliopisto
91
4619
Vastaukset
- taasko tätä paskaa?
Oliko nyt ihan pakko kopioida tänne jonkun trollin aikoinaan kirjoittama viesti?
Voisin itse kopioida tänne kaikki ne vastaukset, joita tuo kirjoitus sai aikaan. - 10101010
Hulvatonta =D =D
"AMK ei ole yliopisto"
-Oooohhhh, ihanko totta?!
"Uskaltaako muuten enää antaa pelkästään lukiopohjalta sairaanhoitajaksi opiskelleen piikittää itseään?"
-No ei varmasti uskalla, kirjoittajan on sitten parempi vain pysyä terveenä koko loppuelämänsä.
"Samoin nykyiset AMK-insinöörit tarvitsee usein asentajan mukaan työmaalle, kun ne ei itse osaa tehdä siellä asioita."
-No totta helvetissä tarvitsee, ei kai se insinööri niitä töitä ole siellä tekemässä jotka itse on suunnitellut vaan valvomassa.
"AMK:ssa on teoria("tiede")opetus niin heikkoa, ettei se pärjää yliopiston vastaavalle, ja toisaalta käytännön taitojen opetus ei pärjää kunnollisille ammattikouluille."
-Ja nämä lausunnot perustuvat varmasti johonkin tutkimukseen tai todelliseen näyttöön? Vai kuulitko ratikassa?
"Ammattikoulussa saa sitten ne taidot, jotka ennen opetettiin opistoissa, ja jätetään nykyään AMK:ssa opettamatta."
-Ööööö, miksi amk:ssa pitäisi antaa sama opetus kuin ammattikoulussa?- ja mihinkähä tää maailma oi...
on menossa? Mut hei, ootteko kuulleet ettei yliopistoon pääsemiseen välttämättä tarvita lukion todistusta!!! HUI KAMALAA! Maailma muuttuu ja tutkinnot sen myötä! Ap herätköön 2000-luvulle! Ei asiat ole samoin kun kivikaudella!
Vai onko siitäkin jokin laki olemassa ettei asioita saa mitenkään muuttaa???
- hoitaja
"Nykyäänhän mm. sairaanhoitajat oppii neulan pistämisen suoneen suuressa ryhmässä, videosta katsomalla. "Sovelletun tieteen" opettaminen jätetään sitten työharjoittelupaikkojen harteille. Uskaltaako muuten enää antaa pelkästään lukiopohjalta sairaanhoitajaksi opiskelleen piikittää itseään?" Muuten tästä palat viimeistään ettet tiedä mistä puhut..itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja ensin harjoittelemme tekokäteen..sitten toisiimme.
- toinen hoitsu
Naureskelin ihan samaa! Kyllä meillä tosiaan harjoitellaan ensin tekokäteen, sitten opiskelitovereihin ennenkuin aletaan asiakkaita pisteleen! Mutta onhan se hyvä että huutelee asioista joista ei mitään tiedä!
Mistähän ap kuvittelee sitten sairaanhoitajia, terkkoja ynm. revittävän jos ei AMK:sta? - Otaniemi
toinen hoitsu kirjoitti:
Naureskelin ihan samaa! Kyllä meillä tosiaan harjoitellaan ensin tekokäteen, sitten opiskelitovereihin ennenkuin aletaan asiakkaita pisteleen! Mutta onhan se hyvä että huutelee asioista joista ei mitään tiedä!
Mistähän ap kuvittelee sitten sairaanhoitajia, terkkoja ynm. revittävän jos ei AMK:sta?Ainakin Otaniemen Laureassa pistämistä harjoitellaan VAIN kaksi tuntia koko kolmen ja puolen vuoden sairaanhoitajan opintojen aikana!!
Mutta joo, pistellään sielläkin tekokättä ja sitten toisia, jos se nyt asiassa on olennaista...
Mitään hoitsujen tarvitsemia kädentaitoja siellä ei ole oppinut, kaikki on vaan hienoa hoitotieteen teoriaa! Siellä ei muutenkaan toimi mikään. - OPE
Otaniemi kirjoitti:
Ainakin Otaniemen Laureassa pistämistä harjoitellaan VAIN kaksi tuntia koko kolmen ja puolen vuoden sairaanhoitajan opintojen aikana!!
Mutta joo, pistellään sielläkin tekokättä ja sitten toisia, jos se nyt asiassa on olennaista...
Mitään hoitsujen tarvitsemia kädentaitoja siellä ei ole oppinut, kaikki on vaan hienoa hoitotieteen teoriaa! Siellä ei muutenkaan toimi mikään.Hassua kun itse olen todistanut otaniemen laureassa 4 tuntia kestäneen kanylointiharjoittelun ?
Sitäpaitsi kanylointi tulee OPETTAA koulussa. HARJOITTELU tapahtuu ihan muualla. Ei se ammattitaito siitä muutu jos vaikka keskellä opintoja harjoiteltaisiin pistämistä 3 päivää aamusta iltaan. Kädentaitoja harjoitellaan koko opintojen ajan ja niitä päivitetään ja ylläpidetään koko uran loppuun saakka. - kanylointia
OPE kirjoitti:
Hassua kun itse olen todistanut otaniemen laureassa 4 tuntia kestäneen kanylointiharjoittelun ?
Sitäpaitsi kanylointi tulee OPETTAA koulussa. HARJOITTELU tapahtuu ihan muualla. Ei se ammattitaito siitä muutu jos vaikka keskellä opintoja harjoiteltaisiin pistämistä 3 päivää aamusta iltaan. Kädentaitoja harjoitellaan koko opintojen ajan ja niitä päivitetään ja ylläpidetään koko uran loppuun saakka.harjoitellaan kolmessa ja puolessa vuodessa tosiaan peräti neljä tuntia.
"Pistämisellä" tarkoitin kansanomaisesti injektion antoa, ovat aika erilaisia asioita ja tekniikoita, siis kanyloinnissa ja injektion annossa, joten niillä ei voi ikäänkuin korvata toisiaan vaan molemmat on opetettava erikseen.
Kyllä kolmeen ja puoleen vuoteen voisi mahduttaa molempien opettamisen vaikka kerran lukukauteen, niin pienistä tuntimääristä puhuttaisiin silti. Mutta ei voi, Laurea Otaniemi panostaakin vain "tutkimiseen", tutkimuksentekoahan sairaanhoitajat kai sitten tarvitsevat työssään enemmän??
- ....
...ei siis yliopisto.
Joo, lain mukaan se vastaa sitä kandia.- Cuculus Oeverraskad
"Joo, lain mukaan se vastaa sitä kandia."
Minkä lain?
Kandi on suorittanut alemman korkeakoulututkinnon oikeassa korkeakoulussa -> kandi osaa erottaa omat unelmansa todellisuudesta. Kandi ei väitä katteettomasti, että se minkä hän toivoisi olevan totta, seisoo myös laissa.
Amk-tutkinto taas ei ole alempi korkeakoulututkinto, vaan ammattikorkeakoulututkinto. - .....
Cuculus Oeverraskad kirjoitti:
"Joo, lain mukaan se vastaa sitä kandia."
Minkä lain?
Kandi on suorittanut alemman korkeakoulututkinnon oikeassa korkeakoulussa -> kandi osaa erottaa omat unelmansa todellisuudesta. Kandi ei väitä katteettomasti, että se minkä hän toivoisi olevan totta, seisoo myös laissa.
Amk-tutkinto taas ei ole alempi korkeakoulututkinto, vaan ammattikorkeakoulututkinto.Aivan, eihän se olekaan lain mukaan alempi korkeakoulututkinto vaan ihan korkeakoulututkinto. Hyvä kun huomautit.
- Cuculus Oeverraskad
..... kirjoitti:
Aivan, eihän se olekaan lain mukaan alempi korkeakoulututkinto vaan ihan korkeakoulututkinto. Hyvä kun huomautit.
...muka olisi tajunnut. No, jos olet ammatti"korkea"koululainen, on täysin mahdollista, että ihan oikeasti et tajunnut. Siis: AMK-tutkinto on am-mat-ti-korkeakoulututkinto, jota ei rinnasteta edes alempaan korkeakoulututkintoon. Tajuat ehkä sitten, kun pääset sieltä aivopesulasta ulos ja kohtaat todellisuuden.
- ....................
...muka olisi tajunnut. No, jos olet ammatti"korkea"koululainen, on täysin mahdollista, että ihan oikeasti et tajunnut. Siis: AMK-tutkinto on am-mat-ti-korkeakoulututkinto, jota ei rinnasteta edes alempaan korkeakoulututkintoon. Tajuat ehkä sitten, kun pääset sieltä aivopesulasta ulos ja kohtaat todellisuuden.
paapottua penikkaa!!! Et tiedä maailmasta mitään! Missä ovat sun todisteet väitteidesi tueksi?
- opiskeleva opiskelija (amk)
Ammattikorkeakoulututkinto on yksi korkeakoulututkinto.
Ja amk-tutkinto voidaan rinnastaa alempaan korkeakoulututkintoon, ylempi-amk taas ylempään kk-tutkintoon (antaa siis _muodollisen_ hakukelpoisuuden virkaan johon vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto, ilmeisesti pidetty silmällä sitä, että on esim. parempi/nopeampi/helpompi/taloudellisempi kouluttaa insinööristä ylempi-amk kuin maisteri/DI.... ja sitten esim. opintotukiasiat ovat samanlaiset ja jotain tällaista pientä). Voit tarkistaa lakikirjasta tai finlexistä.
Alempi korkeakoulututkinto on kuitenkin aivan eri asia kuin amk-tutkinto, ja opiskelukin tehdään aivan eri näkökulmasta, tavoitteet ovat erit, työpaikat ovat erit jne... Ja tämä nyt pitäisi olla varmaan sinulle kuten kaikille muillekkin opiskelijoille täysin selvä asia? - Cuculus Oeverraskad
opiskeleva opiskelija (amk) kirjoitti:
Ammattikorkeakoulututkinto on yksi korkeakoulututkinto.
Ja amk-tutkinto voidaan rinnastaa alempaan korkeakoulututkintoon, ylempi-amk taas ylempään kk-tutkintoon (antaa siis _muodollisen_ hakukelpoisuuden virkaan johon vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto, ilmeisesti pidetty silmällä sitä, että on esim. parempi/nopeampi/helpompi/taloudellisempi kouluttaa insinööristä ylempi-amk kuin maisteri/DI.... ja sitten esim. opintotukiasiat ovat samanlaiset ja jotain tällaista pientä). Voit tarkistaa lakikirjasta tai finlexistä.
Alempi korkeakoulututkinto on kuitenkin aivan eri asia kuin amk-tutkinto, ja opiskelukin tehdään aivan eri näkökulmasta, tavoitteet ovat erit, työpaikat ovat erit jne... Ja tämä nyt pitäisi olla varmaan sinulle kuten kaikille muillekkin opiskelijoille täysin selvä asia?...erinomaisesta lukutaidosta. Kyllä noilla eväillä jo korkeakoulutetuksi voikin itseään sanoa...
"Alempi korkeakoulututkinto on kuitenkin aivan eri asia kuin amk-tutkinto, ja opiskelukin tehdään aivan eri näkökulmasta, tavoitteet ovat erit, työpaikat ovat erit jne... Ja tämä nyt pitäisi olla varmaan sinulle kuten kaikille muillekkin opiskelijoille täysin selvä asia?"
Eihän tuossa minulle ole mitään epäselvää ollut, vaan monelle amiskorkealaiselle, mm. tälle "amk-tutkinto vastaa kandia"-hörhölle, jolle minä yritin asiaa valottaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000023&posting=22000000021873492 - Cuculus Oeverraskad
.................... kirjoitti:
paapottua penikkaa!!! Et tiedä maailmasta mitään! Missä ovat sun todisteet väitteidesi tueksi?
"Missä ovat sun todisteet väitteidesi tueksi?"
Minkähän väitteen minä esitin?
Minähän KYSYIN, että mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä "kandin ja amiskan vastaavuudesta laim mukaan".
Mitäpä, jos opettelisit itse perustelemaan väitteesi - sen sijaan, että vaadit muilta perusteluja väitteille, joita ei ole edes esitetty. Saattaisi sen jälkeen joku jopa uskoa, että olet edes lukutaitoinen.
Huomaa kyllä, mistä kenkä puristaa. Kalu^2/.../.........../mikä milloinkin on selvästi saanut kerta toisensa jälkeen nenilleen uhotessaan "korkea"koulutuksellaan siellä sun täällä. Aina on kysytty perusteluja, ja aina hän on joutunut naurunalaiseksi kun ei ole osannut niitä esittää. Se on saanut hänet kuvittelemaan, että perustelujen kysyminen on joku taikatemppu, jolla voi todistaa olevansa oikeassa. Nyt hän sitten toistaa sitä kuin papukaija tajuamatta kuitenkaan mistä puhuu. Ei, parahin ........., ei. Perusteluja kysytään silloin, kun joku jotakin väittää - esimerkiksi väiittää sellaista, että "amiskat vastaavat kandia". Sitä, että kysyy perusteluja, ei tarvitse perustella. Vielä sinä opit - ehkä - mutta toistaiseksi olet vain koominen yrittäessäsi esiintyä fiksumpana kuin mihin rahkeesi riittävät. - Kalu^2
"Missä ovat sun todisteet väitteidesi tueksi?"
Minkähän väitteen minä esitin?
Minähän KYSYIN, että mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä "kandin ja amiskan vastaavuudesta laim mukaan".
Mitäpä, jos opettelisit itse perustelemaan väitteesi - sen sijaan, että vaadit muilta perusteluja väitteille, joita ei ole edes esitetty. Saattaisi sen jälkeen joku jopa uskoa, että olet edes lukutaitoinen.
Huomaa kyllä, mistä kenkä puristaa. Kalu^2/.../.........../mikä milloinkin on selvästi saanut kerta toisensa jälkeen nenilleen uhotessaan "korkea"koulutuksellaan siellä sun täällä. Aina on kysytty perusteluja, ja aina hän on joutunut naurunalaiseksi kun ei ole osannut niitä esittää. Se on saanut hänet kuvittelemaan, että perustelujen kysyminen on joku taikatemppu, jolla voi todistaa olevansa oikeassa. Nyt hän sitten toistaa sitä kuin papukaija tajuamatta kuitenkaan mistä puhuu. Ei, parahin ........., ei. Perusteluja kysytään silloin, kun joku jotakin väittää - esimerkiksi väiittää sellaista, että "amiskat vastaavat kandia". Sitä, että kysyy perusteluja, ei tarvitse perustella. Vielä sinä opit - ehkä - mutta toistaiseksi olet vain koominen yrittäessäsi esiintyä fiksumpana kuin mihin rahkeesi riittävät.Minähän täällä lähinnä tuota nöyryyttämistä olen harjoittanut. Minä en ole kuitenkaan kertaakaan saanut pyytämiäni perusteluja. Itse niitä kyllä olen viljellyt.
Ammattikorkeakoululaki 5:18§
"Tutkinnot ja niiden perusteet
Ammattikorkeakoulussa voidaan suorittaa ammattikorkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja. Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella." - Riksu
Kalu^2 kirjoitti:
Minähän täällä lähinnä tuota nöyryyttämistä olen harjoittanut. Minä en ole kuitenkaan kertaakaan saanut pyytämiäni perusteluja. Itse niitä kyllä olen viljellyt.
Ammattikorkeakoulussa voidaan suorittaa ammattikorkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja. Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella."Kopiointi ilmeisesti luonnistuu ilman ongelmia. Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?
- Kalu^2
Riksu kirjoitti:
Kopiointi ilmeisesti luonnistuu ilman ongelmia. Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?
Missä kohden tekstiä kirjoitan jotain tuohon aiheeseen liittyvää?
Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani.
Sinähän voit nyt puolestasi perustella väitteesi siitä, että tilitarkastaja tarvitseen aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon. - Riksu
Kalu^2 kirjoitti:
Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani.
Sinähän voit nyt puolestasi perustella väitteesi siitä, että tilitarkastaja tarvitseen aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon."Missä kohden tekstiä kirjoitan jotain tuohon aiheeseen liittyvää?"
- Et siis ymmärrä lukemaasi? - Kalu^2
Riksu kirjoitti:
"Missä kohden tekstiä kirjoitan jotain tuohon aiheeseen liittyvää?"
- Et siis ymmärrä lukemaasi?"Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?"????
Mites ne sinun perustelusi? - Riksu
Kalu^2 kirjoitti:
"Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?"????
Mites ne sinun perustelusi?Papukaija kaipaa taas perusteluja...kysymykseen... :)
"Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?"
Keskitytään nyt vaan tähän luetunymmärtämisongelmaasi. Pystytkö kertomaan, missä kohden lainkirjain sanoo, että amk-tutkinto = kandintutkinto? - Kalu^2
Riksu kirjoitti:
Papukaija kaipaa taas perusteluja...kysymykseen... :)
"Kerropas sitten missä kohden copy/pastea sanotaan, että amk-tutkinto = kandin tutkinto?"
Keskitytään nyt vaan tähän luetunymmärtämisongelmaasi. Pystytkö kertomaan, missä kohden lainkirjain sanoo, että amk-tutkinto = kandintutkinto?olenko niin väittänyt? Luepas viestini uudestaan.
Niin, miksi sinä et koskaan perustele väittämiäsi? - Kalu^2
Riksu kirjoitti:
Papukaija kaipaa taas perusteluja...kysymykseen... :)
Keskitytään nyt vaan tähän luetunymmärtämisongelmaasi. Pystytkö kertomaan, missä kohden lainkirjain sanoo, että amk-tutkinto = kandintutkinto?joko alkaa raksuttamaan?
"Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani.
Sinähän voit nyt puolestasi perustella väitteesi siitä, että tilitarkastaja tarvitseen aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon." - Riksu
Kalu^2 kirjoitti:
olenko niin väittänyt? Luepas viestini uudestaan.
Niin, miksi sinä et koskaan perustele väittämiäsi?Sinulta kysyttiin:
"Minähän KYSYIN, että mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä "kandin ja amiskan vastaavuudesta laim mukaan."
ja sinä vastasit:
Ammattikorkeakoulussa voidaan suorittaa ammattikorkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja. Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella."
- Eli viittasit ammattikorkeakoululakiin. Nyt ottaen huomioon luetunymmärtämisesti, kysyn uudestaan:
Missä kohden tuossa lakitekstissä sanotaan amk-tutkinto = kandin tutkinto?
Tarvitseeko minun perustella myös kysymykseni sinulle...riittääkö, että kerron miksi kysyn jotain tiettyä asiaa? No, kysyn lainkohtaa sen takia, että minun mielestäni siinä ei sanota missään kohden, kuten sinä väität.
Tai sitten et todellakaan ymmärrä lukemaasi. Yhtäkaikki, olet (jälleen kerran) kyykyssä ja tehnyt itsestäsi pellen. :) - Kalu^2
Riksu kirjoitti:
Sinulta kysyttiin:
"Minähän KYSYIN, että mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä "kandin ja amiskan vastaavuudesta laim mukaan."
ja sinä vastasit:
Ammattikorkeakoulussa voidaan suorittaa ammattikorkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja. Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella."
- Eli viittasit ammattikorkeakoululakiin. Nyt ottaen huomioon luetunymmärtämisesti, kysyn uudestaan:
Missä kohden tuossa lakitekstissä sanotaan amk-tutkinto = kandin tutkinto?
Tarvitseeko minun perustella myös kysymykseni sinulle...riittääkö, että kerron miksi kysyn jotain tiettyä asiaa? No, kysyn lainkohtaa sen takia, että minun mielestäni siinä ei sanota missään kohden, kuten sinä väität.
Tai sitten et todellakaan ymmärrä lukemaasi. Yhtäkaikki, olet (jälleen kerran) kyykyssä ja tehnyt itsestäsi pellen. :)"Sinulta kysyttiin:
Minultahan tuota ei kysytty. Vastata voin, että tuollaista lakia ei varmastikaan ole? Mikä on amiska?
"Huomaa kyllä, mistä kenkä puristaa. Kalu^2/.../.........../mikä milloinkin on selvästi saanut kerta toisensa jälkeen nenilleen uhotessaan "korkea"koulutuksellaan siellä sun täällä."
vastasin tähän! onko ymmärretty?
"Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani. "
Tekstiäni jonka olet lahjakkaasti ohittanut muutaman kertaa. Tahallista tai tyhmyyttäsi, siihen en osaa ottaa kantaa.
Nyt tulee kysymys, johon et ole kertaakaan vastannut. Mahdatko tällä kertaa vastata...?
Tarvitseeko tilitarkastaja aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon? - Riksu
Kalu^2 kirjoitti:
"Sinulta kysyttiin:
Minultahan tuota ei kysytty. Vastata voin, että tuollaista lakia ei varmastikaan ole? Mikä on amiska?
"Huomaa kyllä, mistä kenkä puristaa. Kalu^2/.../.........../mikä milloinkin on selvästi saanut kerta toisensa jälkeen nenilleen uhotessaan "korkea"koulutuksellaan siellä sun täällä."
vastasin tähän! onko ymmärretty?
"Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani. "
Tekstiäni jonka olet lahjakkaasti ohittanut muutaman kertaa. Tahallista tai tyhmyyttäsi, siihen en osaa ottaa kantaa.
Nyt tulee kysymys, johon et ole kertaakaan vastannut. Mahdatko tällä kertaa vastata...?
Tarvitseeko tilitarkastaja aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon?"Minultahan tuota ei kysytty. Vastata voin, että tuollaista lakia ei varmastikaan ole?"
- eli koetit taas kerran päteä ja esittää fiksua. Usko pois, niin kauan kuin sinua älykkäämmät ovat täällä kumoamassa triviatiedollasi elvistelyä, niin kauan teet itsestäsi idiootin. Kuka tahansa osaa copy/pasteta raflaavaa lakitekstiä, mutta oikea asiantuntija näkee pykälien taakse. Ja älä edes kuvittele, että alan valistamaan sinua mitä sillä tarkoitan.
Poistun voittajana, jälleen kerran. - Kalu^2
Riksu kirjoitti:
"Minultahan tuota ei kysytty. Vastata voin, että tuollaista lakia ei varmastikaan ole?"
- eli koetit taas kerran päteä ja esittää fiksua. Usko pois, niin kauan kuin sinua älykkäämmät ovat täällä kumoamassa triviatiedollasi elvistelyä, niin kauan teet itsestäsi idiootin. Kuka tahansa osaa copy/pasteta raflaavaa lakitekstiä, mutta oikea asiantuntija näkee pykälien taakse. Ja älä edes kuvittele, että alan valistamaan sinua mitä sillä tarkoitan.
Poistun voittajana, jälleen kerran.tosissasi? Poistut kyllä, mutta et voittajana.
"eli koetit taas kerran päteä ja esittää fiksua."
Missä asiassa?
"Kuka tahansa osaa copy/pasteta raflaavaa lakitekstiä,"
Hyvä keino, mikäli aikoo perustella väitteitään. Sinä et ole koskaan perustellut mitään.
"Ja älä edes kuvittele, että alan valistamaan sinua mitä sillä tarkoitan."
Sitä et varmasti tekisi. Sen olen jo huomannut.
Valitettavasti olet pelkää provoilija, jonka kanssa on mahdotonta keskustella aidosti mistään asiasta. Miksi kirjoittelet tänne kun et edes vastaa kysymyksiin, perustele tai käy keskusteluja loppuun. Sinun paha tapasi on luikkia häviölle jouduttuasi pakoon ;) buuuuuuuu. - ohhoijaa :D
Riksu kirjoitti:
"Minultahan tuota ei kysytty. Vastata voin, että tuollaista lakia ei varmastikaan ole?"
Poistun voittajana, jälleen kerran.Olipa taas hyvät naurut näistä kalun ja riksun "keskusteluista". Riksu on kuitenkin ihan ok trolli, ainakin hänen kanssaan on hauskaa. Ikävä kyllä ei osaa viedä juttuaan tarpeeksi pitkälle ja sitten käy näin... mutta tuopahan piristystä ainakin vähän!
- Cuculus Oeverraskad
Kalu^2 kirjoitti:
Minähän täällä lähinnä tuota nöyryyttämistä olen harjoittanut. Minä en ole kuitenkaan kertaakaan saanut pyytämiäni perusteluja. Itse niitä kyllä olen viljellyt.
Ammattikorkeakoulussa voidaan suorittaa ammattikorkeakoulututkintoja ja ylempiä ammattikorkeakoulututkintoja. Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella."Ja missäköhän kohtaa tuossa sanottiin, että amk-tutkinto vastaa kandia?
Eihän tuo ollut mikään perustelu väitteellesi, eikä vastaus kysymykseeni.
Kerropa ihan suoraan, Kalu^2, oletko sinä elävä ihminen, vai jokin ohjelmanpätkä jonkin nörtin tietokoneella - sellainen, joka generoi mielivaltaista tekstiä ja sijoitaa random-välein sanan "perustelu" tekstin sekaan. Sinä et nimittäin tunnu lainkaan ymmärtävän mitä se sana tarkoittaa.
Ja juu, huomasin kyllä, että Riksu jo ihmetteli samaa, ja kysyi hänkin sinulta miten siteeraamasi lain kohta muka perusteli väitettäsi - etkä vastannut hänellekään. Ja ei, en usko että perustelet puheitasi minulle yhtään sen enempää kuin Riksullekaan. Perustelemattomuutesi johtuu nimittäin ilmiselvästi kyvyttömyydestä eikä haluttomuudesta. Kunhan nyt kuitenkin kysyin. - Kalu^2
Ja missäköhän kohtaa tuossa sanottiin, että amk-tutkinto vastaa kandia?
Kerropa ihan suoraan, Kalu^2, oletko sinä elävä ihminen, vai jokin ohjelmanpätkä jonkin nörtin tietokoneella - sellainen, joka generoi mielivaltaista tekstiä ja sijoitaa random-välein sanan "perustelu" tekstin sekaan. Sinä et nimittäin tunnu lainkaan ymmärtävän mitä se sana tarkoittaa.
Ja juu, huomasin kyllä, että Riksu jo ihmetteli samaa, ja kysyi hänkin sinulta miten siteeraamasi lain kohta muka perusteli väitettäsi - etkä vastannut hänellekään. Ja ei, en usko että perustelet puheitasi minulle yhtään sen enempää kuin Riksullekaan. Perustelemattomuutesi johtuu nimittäin ilmiselvästi kyvyttömyydestä eikä haluttomuudesta. Kunhan nyt kuitenkin kysyin.hieman myös "rivien välistä"
Kiinnitä huomiota seuraavaan kohtaan.
"uhotessaan "korkea"koulutuksellaan siellä sun täällä."
Ja helpotetaan vielä
""korkea"koulutuksellaan"
Viestini oli siis sekä vittuilua, että esimerkki siitä miten asiat pitää perustella.
"Ja juu, huomasin kyllä, että Riksu jo ihmetteli samaa, ja kysyi hänkin sinulta miten siteeraamasi lain kohta muka perusteli väitettäsi - etkä vastannut hänellekään."
Enkö? Luepa uudestaan.
"Ja missäköhän kohtaa tuossa sanottiin, että amk-tutkinto vastaa kandia?"
Kirjoitapa minulle, mitä minä olen yllä olevasta asiasta mielestäsi kirjoittanut. - Kalu^2
Ja missäköhän kohtaa tuossa sanottiin, että amk-tutkinto vastaa kandia?
Ja juu, huomasin kyllä, että Riksu jo ihmetteli samaa, ja kysyi hänkin sinulta miten siteeraamasi lain kohta muka perusteli väitettäsi - etkä vastannut hänellekään. Ja ei, en usko että perustelet puheitasi minulle yhtään sen enempää kuin Riksullekaan. Perustelemattomuutesi johtuu nimittäin ilmiselvästi kyvyttömyydestä eikä haluttomuudesta. Kunhan nyt kuitenkin kysyin.mitään lisättävää. Kuten arvelinkin.
- Cuculus Oeverraskad
Kalu^2 kirjoitti:
hieman myös "rivien välistä"
Ja helpotetaan vielä
Viestini oli siis sekä vittuilua, että esimerkki siitä miten asiat pitää perustella.
"Ja juu, huomasin kyllä, että Riksu jo ihmetteli samaa, ja kysyi hänkin sinulta miten siteeraamasi lain kohta muka perusteli väitettäsi - etkä vastannut hänellekään."
Enkö? Luepa uudestaan.
"Ja missäköhän kohtaa tuossa sanottiin, että amk-tutkinto vastaa kandia?"
Kirjoitapa minulle, mitä minä olen yllä olevasta asiasta mielestäsi kirjoittanut."Kirjoitapa minulle, mitä minä olen yllä olevasta asiasta mielestäsi kirjoittanut."
Toki. Kun minä kysyin:
"---mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä 'kandin ja amiskan vastaavuudesta lain mukaan'?"
Sinä vastasit siihen siteeraamalla lainkohtaa, jossa ei kuitenkaan sanottu mitään tuon suuntaistakaan. Siteeraamassasi kohdassa viitataan asetukseen, jossa nimenomaan sanotaan että kandin tutkinnon voi suorittaa vain yliopistossa.
Vaihtoehdoiksi jää siis, että JOKO
1) yritit esittää pyytämäni perustelut - siinä surkeasti epäonnistuen
TAI
2) copy-pastetat tänne huviksesi lainkohtia, jotka eivät millään lailla liity asiaan. No, saahan sitä ihmisellä harrastuksia olla. :D - Cuculus Oeverraskad
Kalu^2 kirjoitti:
mitään lisättävää. Kuten arvelinkin.
...arvailuhan on amiskan pääasiallinen tietolähde. Olet varmasti mallioppilas, kun MuTu-tekniikka on tullut noin hyvin opituksi.
- Kalu^2
"Kirjoitapa minulle, mitä minä olen yllä olevasta asiasta mielestäsi kirjoittanut."
Toki. Kun minä kysyin:
"---mihin lakiin sinä (tai joku muu pistejono) perustaa väitteensä 'kandin ja amiskan vastaavuudesta lain mukaan'?"
Sinä vastasit siihen siteeraamalla lainkohtaa, jossa ei kuitenkaan sanottu mitään tuon suuntaistakaan. Siteeraamassasi kohdassa viitataan asetukseen, jossa nimenomaan sanotaan että kandin tutkinnon voi suorittaa vain yliopistossa.
Vaihtoehdoiksi jää siis, että JOKO
1) yritit esittää pyytämäni perustelut - siinä surkeasti epäonnistuen
TAI
2) copy-pastetat tänne huviksesi lainkohtia, jotka eivät millään lailla liity asiaan. No, saahan sitä ihmisellä harrastuksia olla. :D"Hidas?
Kirjoittanut: Kalu^2 10.12.2006 klo 11.25
Sinähän voit nyt puolestasi perustella väitteesi siitä, että tilitarkastaja tarvitseen aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon.
"
SIIS:
"Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani."
EN SIIS VASTANNUT TÄHÄN:
KOSKA (selitän tämän jo toiseen kertaan):
TUOLLAISTA LAKIA EI OLE OLEMASSA, EIKÄ MINULLA OLE HAJUAKAAN MIKÄ ON AMISKA!
SELKISTÖ? - Kalu^2
...arvailuhan on amiskan pääasiallinen tietolähde. Olet varmasti mallioppilas, kun MuTu-tekniikka on tullut noin hyvin opituksi.
MUTUSTA PUHEENOLLEN...
MINUT ON TIETYSTI AIVOPESTY ;) - Cuculus Oeverraskad
Kalu^2 kirjoitti:
"Hidas?
Kirjoittanut: Kalu^2 10.12.2006 klo 11.25
Sinähän voit nyt puolestasi perustella väitteesi siitä, että tilitarkastaja tarvitseen aina toimiessaan kht- tai htm-tutkinnon.
"
SIIS:
"Kirjoitukseni oli lähinnä kannanotto tekstissä väitettyyn lattioilla pyyhkimiseen. Sen oli tarkoitus ottaa kantaa Amk:jen asemaan korkeakoulujärjestelmässä. Kirjoituksessani oli muuten myös esitettu perusteluja. Ikävää että et heti ymmärtänyt pointtiani."
EN SIIS VASTANNUT TÄHÄN:
KOSKA (selitän tämän jo toiseen kertaan):
TUOLLAISTA LAKIA EI OLE OLEMASSA, EIKÄ MINULLA OLE HAJUAKAAN MIKÄ ON AMISKA!
SELKISTÖ?"TUOLLAISTA LAKIA EI OLE OLEMASSA, EIKÄ MINULLA OLE HAJUAKAAN MIKÄ ON AMISKA!"
No miksi sitten liitit asiaan kuulumattoman lainkohdan vastaukseesi? Ilmeisesti vaihtoehto 2 oli oikea, eli irrelevanttien lakitekstin pätkien copy-pastettaminen keskustelupalstoille on harrastuksesi. Ei muuta kuin hauskaa yötä harrastuksesi parissa - minä siirryn opintojeni pariin. Oikeista korkeakouluista kun ei valmistu täällä notkumalla.
Äl' menet toivorikkauttas millä taval' - kyl momentei ja pykäli piisa! :) - Cuculus Oeverraskad
Kalu^2 kirjoitti:
MUTUSTA PUHEENOLLEN...
MINUT ON TIETYSTI AIVOPESTY ;)Logiikan alkeita: vain olemassaolevia objekteja voi pestä.
Syvää yötä sinullekin! :) - Kalu^2
"TUOLLAISTA LAKIA EI OLE OLEMASSA, EIKÄ MINULLA OLE HAJUAKAAN MIKÄ ON AMISKA!"
No miksi sitten liitit asiaan kuulumattoman lainkohdan vastaukseesi? Ilmeisesti vaihtoehto 2 oli oikea, eli irrelevanttien lakitekstin pätkien copy-pastettaminen keskustelupalstoille on harrastuksesi. Ei muuta kuin hauskaa yötä harrastuksesi parissa - minä siirryn opintojeni pariin. Oikeista korkeakouluista kun ei valmistu täällä notkumalla.
Äl' menet toivorikkauttas millä taval' - kyl momentei ja pykäli piisa! :)OLISINKO TÄMÄNKIN JO SELITTÄNYT KERTAALLEEN.
Pitää osata lukea
Kirjoittanut: Kalu^2 10.12.2006 klo 23.09
hieman myös "rivien välistä"
Ja helpotetaan vielä
JOS ET NYT TAJUA NIIN IHME! - Kalu^2
Logiikan alkeita: vain olemassaolevia objekteja voi pestä.
Syvää yötä sinullekin! :)JOTAIN FIINIÄ.
Jos kaksi saman taiteen mestaria esittävät jotakin eri tavoin, niin todennäköisesti sijaitsee ratkaisemattomaksi jäävä ongelma heidän mielipiteittensä keskivälillä.
MUKAVAA ;) - aivan uskomatonta...!!
...erinomaisesta lukutaidosta. Kyllä noilla eväillä jo korkeakoulutetuksi voikin itseään sanoa...
"Alempi korkeakoulututkinto on kuitenkin aivan eri asia kuin amk-tutkinto, ja opiskelukin tehdään aivan eri näkökulmasta, tavoitteet ovat erit, työpaikat ovat erit jne... Ja tämä nyt pitäisi olla varmaan sinulle kuten kaikille muillekkin opiskelijoille täysin selvä asia?"
Eihän tuossa minulle ole mitään epäselvää ollut, vaan monelle amiskorkealaiselle, mm. tälle "amk-tutkinto vastaa kandia"-hörhölle, jolle minä yritin asiaa valottaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000023&posting=22000000021873492Voi hyvä luoja sentään sinua, Cuculus mikävittuoletkaan!! Luultavasti kärsit pahemman luokan persoonallisuushäiriöstä, tai sitten olet ihan puhdas akuuttiin psykoosiin paukahtanut skitsofreenikko!
Mikä ihme sinut saa viettämään ehkä lähes koko elämäsi netin äärellä kertomassa "totuuksia" ammattikorkeakoulutuksesta ja siellä opiskelevista ihmisistä?? Kertoisitko, mikä ihme on kirjoitustesi perimmäinen pointti?? (Okei, tiedetään että olet trolli, mutta kysynpähän vain, kiva katsoa minkä provon heität tähän vastineeksi...:) ) MITÄ VITUN VÄLIÄ SILLÄ SULLE ON, MISSÄ IHMISET OPISKELEE??????
Toki sitä saa elämänsä kuluttaa mihin tahtoo, mutta hei, eikö itselläsikin olisi mukavampaa, jos keskittyisit välillä johonkin ihan muuhun? Voisit vaikka aloittaa jonkin uuden harrastuksen... Tai mennä terapiaan (HUOM! Ei ole sama asia kuin suomi24-keskustelupalsta...!!!) purkamaan ammattikorkeakoulutuksen sinulle aiheuttamia traumoja. En nyt muista oliko se tämä, vai joku muu tuikitärkeitä asioita käsittelevä keskusteluketju, jossa vaahtosit amk:n ja Neuvostoliiton yhtäläisyyksistä... Mutta ei se mitään, työni puolesta olen teikäläisiä tavannut paljonkin, ja voin luvata, että apua on saatavilla, kunhan pikaisesti sitä haet. Vainoharhaisuus on yksi psykoosin oireista, ihan pikku vinkkinä vaan...
Toivottavasti muuten paneudut yhtä suurella intensiteetillä omiin opintoihisi (kai sinä kuitenkin opiskelet??) kuin täällä palstalla huuteluun. - Cuculus Oeverraskad
aivan uskomatonta...!! kirjoitti:
Voi hyvä luoja sentään sinua, Cuculus mikävittuoletkaan!! Luultavasti kärsit pahemman luokan persoonallisuushäiriöstä, tai sitten olet ihan puhdas akuuttiin psykoosiin paukahtanut skitsofreenikko!
Mikä ihme sinut saa viettämään ehkä lähes koko elämäsi netin äärellä kertomassa "totuuksia" ammattikorkeakoulutuksesta ja siellä opiskelevista ihmisistä?? Kertoisitko, mikä ihme on kirjoitustesi perimmäinen pointti?? (Okei, tiedetään että olet trolli, mutta kysynpähän vain, kiva katsoa minkä provon heität tähän vastineeksi...:) ) MITÄ VITUN VÄLIÄ SILLÄ SULLE ON, MISSÄ IHMISET OPISKELEE??????
Toki sitä saa elämänsä kuluttaa mihin tahtoo, mutta hei, eikö itselläsikin olisi mukavampaa, jos keskittyisit välillä johonkin ihan muuhun? Voisit vaikka aloittaa jonkin uuden harrastuksen... Tai mennä terapiaan (HUOM! Ei ole sama asia kuin suomi24-keskustelupalsta...!!!) purkamaan ammattikorkeakoulutuksen sinulle aiheuttamia traumoja. En nyt muista oliko se tämä, vai joku muu tuikitärkeitä asioita käsittelevä keskusteluketju, jossa vaahtosit amk:n ja Neuvostoliiton yhtäläisyyksistä... Mutta ei se mitään, työni puolesta olen teikäläisiä tavannut paljonkin, ja voin luvata, että apua on saatavilla, kunhan pikaisesti sitä haet. Vainoharhaisuus on yksi psykoosin oireista, ihan pikku vinkkinä vaan...
Toivottavasti muuten paneudut yhtä suurella intensiteetillä omiin opintoihisi (kai sinä kuitenkin opiskelet??) kuin täällä palstalla huuteluun....sinähän se vasta terveeltä vaikutatkin. Tuntuuko sinusta siltä, että joku on kieltänyt sinua opiskelemasta juuri siellä missä haluat? Vakoileeko mahdollisesti joku jääkaappisi kautta sitä missä koulussa opiskelet - siis TUNTUUKO sinusta siltä? Kenties joku - ehkä CIA tai marsilaiset - peräti lukevat ajatuksiasi tai opintosuoritusrekisteriäsi?
En minä ainakaan ole kieltänyt ketään opiskelemasta ihan missä huvittaa - olipa se unelmapaikka sitten uima-, rippi- pyhä-, koira- tai iltakoulu tai ihan mikä tahansa. Vaan jos joku väittää suorittavansa jossain kvasikorkeakoulussa sen tasoista tutkintoa, jota siellä ei todellakaan voi suorittaa, niin tottahan minä suurena humanistina valistan ihan hyvää hyvyyttäni - ihan siltä varaa, että asianomainen olisi tosissaan ja ettei hän vain mene nolaamaan itseään väittämällä moista jossain oikein ihmisten ilmoilla. Ei tarvitse kiittää - olen kyllä huomannut, ettet ymmärrä (vielä). Enkä ole siitä yllättynyt.
Mutta hae nyt hyvä ihminen apua noihin ongelmiisi. Ei sinua täällä kukaan vainoa. Kyllä sinä saat opiskella tai olla opiskellut ihan missä haluat. Kunhan olet itse tyytyväinen. Ja kyllähän sinä varmaan oletkin - tyytyväisyyshän oikein huokuu tuosta edellisestäkin viestistäsi. :D Eikä silläkään väliä, vaikket niin tyytyväinenkään olisi - kunhan käsität mitä eroa on sillä, että haluaisi olla korkeammin koulutettu ja sillä, että alkaa kuvitella/väittää omaa koulutustaan joksikin korkeammaksi kuin mitä se todellisuudessa on. Jälkimmäistä minä kutsun todellisuudentajun hämärtymiseksi ja suuruusharhaksi. Ne, jotka kuvittelevat valmistuneensa kandiksi tai maisteriksi ammatikorkeakoulusta kuuluvat samaan koppiin Napoleonien ja Jeesusten kanssa. Samaan paikkaan voi tietysti sulkea myös mielisairaanhoitajat, jotka pätevät tekemällä diagnooseja internetin keskustelupalstoilla - semmoiset, joilla halu olla psykiatri ja tarve päteä ylittää roimasti kyvyt hankkia semmoinen koulutus, että pääsisi oikeasti diagnosoimaan. Kaikkien pää ei kestä omien halujen ja omien rajoitusten ristiriitaa, ja silloin tulee tarve kieltää todellisuus ja ruveta esiintymään jonakin mitä ei ole. Ja silloin tulee ongelmia.
Ota yhteys lääkäriin ja pyydä rauhoittavia. Olet mitä ilmeisimmin niiden - tai lepositeiden - tarpeessa.
Oikein leppoisaa päivänjatkoa! :) - RIksu
Kalu^2 kirjoitti:
JOTAIN FIINIÄ.
Jos kaksi saman taiteen mestaria esittävät jotakin eri tavoin, niin todennäköisesti sijaitsee ratkaisemattomaksi jäävä ongelma heidän mielipiteittensä keskivälillä.
MUKAVAA ;)Älä HUUDA. Ja pyyhi kuola suupielestä.
- kandi/ylioppilas1/lissu ym?
...sinähän se vasta terveeltä vaikutatkin. Tuntuuko sinusta siltä, että joku on kieltänyt sinua opiskelemasta juuri siellä missä haluat? Vakoileeko mahdollisesti joku jääkaappisi kautta sitä missä koulussa opiskelet - siis TUNTUUKO sinusta siltä? Kenties joku - ehkä CIA tai marsilaiset - peräti lukevat ajatuksiasi tai opintosuoritusrekisteriäsi?
En minä ainakaan ole kieltänyt ketään opiskelemasta ihan missä huvittaa - olipa se unelmapaikka sitten uima-, rippi- pyhä-, koira- tai iltakoulu tai ihan mikä tahansa. Vaan jos joku väittää suorittavansa jossain kvasikorkeakoulussa sen tasoista tutkintoa, jota siellä ei todellakaan voi suorittaa, niin tottahan minä suurena humanistina valistan ihan hyvää hyvyyttäni - ihan siltä varaa, että asianomainen olisi tosissaan ja ettei hän vain mene nolaamaan itseään väittämällä moista jossain oikein ihmisten ilmoilla. Ei tarvitse kiittää - olen kyllä huomannut, ettet ymmärrä (vielä). Enkä ole siitä yllättynyt.
Mutta hae nyt hyvä ihminen apua noihin ongelmiisi. Ei sinua täällä kukaan vainoa. Kyllä sinä saat opiskella tai olla opiskellut ihan missä haluat. Kunhan olet itse tyytyväinen. Ja kyllähän sinä varmaan oletkin - tyytyväisyyshän oikein huokuu tuosta edellisestäkin viestistäsi. :D Eikä silläkään väliä, vaikket niin tyytyväinenkään olisi - kunhan käsität mitä eroa on sillä, että haluaisi olla korkeammin koulutettu ja sillä, että alkaa kuvitella/väittää omaa koulutustaan joksikin korkeammaksi kuin mitä se todellisuudessa on. Jälkimmäistä minä kutsun todellisuudentajun hämärtymiseksi ja suuruusharhaksi. Ne, jotka kuvittelevat valmistuneensa kandiksi tai maisteriksi ammatikorkeakoulusta kuuluvat samaan koppiin Napoleonien ja Jeesusten kanssa. Samaan paikkaan voi tietysti sulkea myös mielisairaanhoitajat, jotka pätevät tekemällä diagnooseja internetin keskustelupalstoilla - semmoiset, joilla halu olla psykiatri ja tarve päteä ylittää roimasti kyvyt hankkia semmoinen koulutus, että pääsisi oikeasti diagnosoimaan. Kaikkien pää ei kestä omien halujen ja omien rajoitusten ristiriitaa, ja silloin tulee tarve kieltää todellisuus ja ruveta esiintymään jonakin mitä ei ole. Ja silloin tulee ongelmia.
Ota yhteys lääkäriin ja pyydä rauhoittavia. Olet mitä ilmeisimmin niiden - tai lepositeiden - tarpeessa.
Oikein leppoisaa päivänjatkoa! :)Onkos tuo nimimerkki 'Cunnilingua Överrakad' sama kuin ylioppilas1, kandi, lisensiaatti, vänrikki mitä niitä nyt olikaan. Tyyli ainakin on sama.
- Rukki taustalla
kandi/ylioppilas1/lissu ym? kirjoitti:
Onkos tuo nimimerkki 'Cunnilingua Överrakad' sama kuin ylioppilas1, kandi, lisensiaatti, vänrikki mitä niitä nyt olikaan. Tyyli ainakin on sama.
Ylioppilas1:nen luikki aliaksineen erään nöyryytyksen jälkeen karkuun.
- *hymyilee*
...sinähän se vasta terveeltä vaikutatkin. Tuntuuko sinusta siltä, että joku on kieltänyt sinua opiskelemasta juuri siellä missä haluat? Vakoileeko mahdollisesti joku jääkaappisi kautta sitä missä koulussa opiskelet - siis TUNTUUKO sinusta siltä? Kenties joku - ehkä CIA tai marsilaiset - peräti lukevat ajatuksiasi tai opintosuoritusrekisteriäsi?
Oikein leppoisaa päivänjatkoa! :)Se luetun ymmärtäminen ei näköjään todellakaan kuulu vahvimpiin osa-alueisiisi. En minä ole väittänyt, että sinä tai kukaan muukaan olisi KIELTÄNYT minua tai ketään muutakaan opiskelemasta missä huvittaa. Olen vain ihmetellyt, mikä kumma sinut saa viettämään koko elämäsi täällä netin keskustelupalstalla leikkimässä fiksua ja filmaattista, ja heittelemällä "faktaa" milloin mistäkin todella tärkeästä asiasta. Tähän kysymykseen et siis vastannut. Mutta enpä sitä ihmettelekään, et sinä vastaa moniin muihinkaan sinulle esitettyihin kysymyksiin. Itse en ole ainakaan väittänyt sinulle, enkä kenellekään muullekaan ammattikorkeakoulutuksen ja yliopisto-opiskelun yhtäläisyyksistä tai eroista yhtään mitään, joten sikäli tuo hyökkäyksesi minua kohtaan noinkin suuren humanistin taholta tuntuu vähintäänkin oudolta.
Anteeksi nyt vain, mutta sinähän täällä jakelet olettamuksia muiden ihmisten rauhoittavien tarpeesta jne. Ja tiedoksi vain, että en ole mielisairaanhoitaja. Itseltänikin löytyy -yllätysyllätys- yliopistotutkinto!:) Harmittaako?
Mutta mukava huomata, että kommenttini näköjään osui ja upposi, sen verran hätääntyneenä täytyi alkaa heittää juttua CIA:sta ja marsilaisista... ;) Sinä olet niin kovin kärkkäästi täällä sulkemassa ihmisiä koppeihin. Mihinkähän koppiin sinut pitäisi sulkea??
"Vaan jos joku väittää suorittavansa jossain kvasikorkeakoulussa sen tasoista tutkintoa, jota siellä ei todellakaan voi suorittaa, niin tottahan minä suurena humanistina valistan ihan hyvää hyvyyttäni - ihan siltä varaa, että asianomainen olisi tosissaan ja ettei hän vain mene nolaamaan itseään väittämällä moista jossain oikein ihmisten ilmoilla. "
Kuka näin on väittänyt?? En minä ainakaan, eikä varmasti kukaan muukaan. Sinä näin olet väittänyt. Että kyllä se vainoharha löytyy ihan sieltä sun omasta päästä!!!!
Ja niin... Tuntuu se ongelma olevan sinulla sen verran vakava, että en tiedä auttavatko rauhoittavat -lepositeistä nyt puhumattakaan- enää tässä vaiheessa.
Leppoisaa trollauspäivänjatkoa! :) - Riksu
Rukki taustalla kirjoitti:
Ylioppilas1:nen luikki aliaksineen erään nöyryytyksen jälkeen karkuun.
Minulle kyllä riittää tämä yksi nimimerkki, jolla olen kirjoitellut koko ajan tälle palstalle. Altterit on selkärangattomille paskahousuille, varsinkin kun täällä voi muutenkin esiintyä anonyymisti eikä henkilöllisyyttä todenneta mitenkään.
- Rukki taustalla
Riksu kirjoitti:
Minulle kyllä riittää tämä yksi nimimerkki, jolla olen kirjoitellut koko ajan tälle palstalle. Altterit on selkärangattomille paskahousuille, varsinkin kun täällä voi muutenkin esiintyä anonyymisti eikä henkilöllisyyttä todenneta mitenkään.
paskahousu on sellainen joka pakoilee hänelle esitettyjä kysymyksiä. Sinä olet juuri sellainen.
(äläkä nyt kysy että mitä kysymyksiä oikein olet pakoillut.tiedät varsin hyvin.) - Riksu
paskahousu on sellainen joka pakoilee hänelle esitettyjä kysymyksiä. Sinä olet juuri sellainen.
(äläkä nyt kysy että mitä kysymyksiä oikein olet pakoillut.tiedät varsin hyvin.)"Minusta paskahousu on sellainen joka pakoilee hänelle esitettyjä kysymyksiä. Sinä olet juuri sellainen."
- Minä olen vastannut jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen vähintään kerran. Jos on niin keijo, ettei mene kerralla jakeluun, en ala toistamaan itseäni. Olen todistanut lukemattomia kertoja painivani kompetenssin osalta ihan eri sarjassa kuin kalut ja kumppanit. On ajanhukkaa alkaa valistamaan laiskoja ja saamattomia vätyksiä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. - Rukki taustalla
Riksu kirjoitti:
"Minusta paskahousu on sellainen joka pakoilee hänelle esitettyjä kysymyksiä. Sinä olet juuri sellainen."
- Minä olen vastannut jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen vähintään kerran. Jos on niin keijo, ettei mene kerralla jakeluun, en ala toistamaan itseäni. Olen todistanut lukemattomia kertoja painivani kompetenssin osalta ihan eri sarjassa kuin kalut ja kumppanit. On ajanhukkaa alkaa valistamaan laiskoja ja saamattomia vätyksiä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia."Olen todistanut lukemattomia kertoja painivani kompetenssin osalta ihan eri sarjassa kuin kalut ja kumppanit."
Sivusta seuranneena olen täysin eri mieltä. Sinä et ole kyennyt muuta tekemään kuin inttämään ja pakoilemaan sinulle esitettyjä kysymyksiä. Ainoatakaan perustelua en ole sinun nähnyt kirjoittavan. - Riksu
"Olen todistanut lukemattomia kertoja painivani kompetenssin osalta ihan eri sarjassa kuin kalut ja kumppanit."
Sivusta seuranneena olen täysin eri mieltä. Sinä et ole kyennyt muuta tekemään kuin inttämään ja pakoilemaan sinulle esitettyjä kysymyksiä. Ainoatakaan perustelua en ole sinun nähnyt kirjoittavan."Sivusta seuranneena olen täysin eri mieltä. Sinä et ole kyennyt muuta tekemään kuin inttämään ja pakoilemaan sinulle esitettyjä kysymyksiä. Ainoatakaan perustelua en ole sinun nähnyt kirjoittavan."
- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille. - Rukki taustalla
Riksu kirjoitti:
"Sivusta seuranneena olen täysin eri mieltä. Sinä et ole kyennyt muuta tekemään kuin inttämään ja pakoilemaan sinulle esitettyjä kysymyksiä. Ainoatakaan perustelua en ole sinun nähnyt kirjoittavan."
- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille.enkä siten ole paskahousu kuten sinä.
Sille että sinä et ole keskusteluissa pärjännyt minä en voi mitään. - Rukki taustalla
Riksu kirjoitti:
"Sivusta seuranneena olen täysin eri mieltä. Sinä et ole kyennyt muuta tekemään kuin inttämään ja pakoilemaan sinulle esitettyjä kysymyksiä. Ainoatakaan perustelua en ole sinun nähnyt kirjoittavan."
- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille.amk korkeakoulu?
Entä ammattikorkeakoulututkinto korkeakoulututkinto? - kandi/ylioppilas1/lissu ym?
Riksu kirjoitti:
- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille.Samaa shaisea tuokin kyllä laukoo. Taitaa vaan olla keisarilla uudet vaatteet.
- Riksu
enkä siten ole paskahousu kuten sinä.
Sille että sinä et ole keskusteluissa pärjännyt minä en voi mitään."Minulla on Rukki taustalla"
- Sanoppa vuosikurssin nimi, niin katsotaan kirjasta... - Rukki taustalla
Riksu kirjoitti:
"Minulla on Rukki taustalla"
- Sanoppa vuosikurssin nimi, niin katsotaan kirjasta...Minä en ala täällä kurssin hienoa nimeä raiskaamaan.
Uskot tai sitten et. Minulle aivan sama. - Cuculus Oeverraskad
Onkos tuo nimimerkki 'Cunnilingua Överrakad' sama kuin ylioppilas1, kandi, lisensiaatti, vänrikki mitä niitä nyt olikaan. Tyyli ainakin on sama.
Ei, en ole Lisensiaatti I - hänhän ehti jo valmistua. Minä olen opiskelija.
En ole myöskään Riksu, kuten Kalu^2 tuossa yhden lukuisista nikeistään takaa väittää. Tällä kertaa Kalu^2-ressukka on valinnut sellaisen nikin, joka antaa ymmärtää hänen muka käyneen intin ja vieläpä RUK:nkin. Voi raukkaa. - Cuculus Oeverraskad
*hymyilee* kirjoitti:
Se luetun ymmärtäminen ei näköjään todellakaan kuulu vahvimpiin osa-alueisiisi. En minä ole väittänyt, että sinä tai kukaan muukaan olisi KIELTÄNYT minua tai ketään muutakaan opiskelemasta missä huvittaa. Olen vain ihmetellyt, mikä kumma sinut saa viettämään koko elämäsi täällä netin keskustelupalstalla leikkimässä fiksua ja filmaattista, ja heittelemällä "faktaa" milloin mistäkin todella tärkeästä asiasta. Tähän kysymykseen et siis vastannut. Mutta enpä sitä ihmettelekään, et sinä vastaa moniin muihinkaan sinulle esitettyihin kysymyksiin. Itse en ole ainakaan väittänyt sinulle, enkä kenellekään muullekaan ammattikorkeakoulutuksen ja yliopisto-opiskelun yhtäläisyyksistä tai eroista yhtään mitään, joten sikäli tuo hyökkäyksesi minua kohtaan noinkin suuren humanistin taholta tuntuu vähintäänkin oudolta.
Anteeksi nyt vain, mutta sinähän täällä jakelet olettamuksia muiden ihmisten rauhoittavien tarpeesta jne. Ja tiedoksi vain, että en ole mielisairaanhoitaja. Itseltänikin löytyy -yllätysyllätys- yliopistotutkinto!:) Harmittaako?
Mutta mukava huomata, että kommenttini näköjään osui ja upposi, sen verran hätääntyneenä täytyi alkaa heittää juttua CIA:sta ja marsilaisista... ;) Sinä olet niin kovin kärkkäästi täällä sulkemassa ihmisiä koppeihin. Mihinkähän koppiin sinut pitäisi sulkea??
"Vaan jos joku väittää suorittavansa jossain kvasikorkeakoulussa sen tasoista tutkintoa, jota siellä ei todellakaan voi suorittaa, niin tottahan minä suurena humanistina valistan ihan hyvää hyvyyttäni - ihan siltä varaa, että asianomainen olisi tosissaan ja ettei hän vain mene nolaamaan itseään väittämällä moista jossain oikein ihmisten ilmoilla. "
Kuka näin on väittänyt?? En minä ainakaan, eikä varmasti kukaan muukaan. Sinä näin olet väittänyt. Että kyllä se vainoharha löytyy ihan sieltä sun omasta päästä!!!!
Ja niin... Tuntuu se ongelma olevan sinulla sen verran vakava, että en tiedä auttavatko rauhoittavat -lepositeistä nyt puhumattakaan- enää tässä vaiheessa.
Leppoisaa trollauspäivänjatkoa! :)"Se luetun ymmärtäminen ei näköjään todellakaan kuulu vahvimpiin osa-alueisiisi."
"Kuka näin on väittänyt?? En minä ainakaan, eikä varmasti kukaan muukaan."
Kirjoittikos tuon jälkimmäisenkin sama tyyppi, jolla juuri oli otsaa puhua muiden luetun ymmärtämisestä? Mistä näitä sikiää? :D
Itseltänikin löytyy -yllätysyllätys- yliopistotutkinto!:) Harmittaako?
Miksi harmittaisi? Jos sinulla todella on yliopistotutkinto, niin hyvä sinulle. Jos taas olet valmistunut näistä "University of Applied Scienceista", ja väität valmistuneesi yliopistosta, niin lue edellinen viestini ja noudata ohjeita.
"--- mikä kumma sinut saa viettämään koko elämäsi täällä netin keskustelupalstalla leikkimässä fiksua ja filmaattista?"
Eiköhän sinun kannaltasi olisi hyödyllisempää pohtia mikä SINUT saa toimimaan niin? Huomaatko miten projisoit? En MINÄ ole esittänyt fiksua ja filmaattista, vaan melko vittumaista totuuden torvea. SINÄ leikit fiksua ja filmaattista, joten pohdi ihan keskenäsi ja omalta osaltasi mikä (hyväksynnän tarve?) sinua siihen ajaa. - Rukki taustalla
Ei, en ole Lisensiaatti I - hänhän ehti jo valmistua. Minä olen opiskelija.
En ole myöskään Riksu, kuten Kalu^2 tuossa yhden lukuisista nikeistään takaa väittää. Tällä kertaa Kalu^2-ressukka on valinnut sellaisen nikin, joka antaa ymmärtää hänen muka käyneen intin ja vieläpä RUK:nkin. Voi raukkaa.en nyt kuitenkaan ole Kalu. Rukissa todentotta käväisin.
- Cuculus Oeverraskad
en nyt kuitenkaan ole Kalu. Rukissa todentotta käväisin.
...pyydän anteeksi väitettäni. On loukkaavaa sekä 1) väittää jonkun esiintyvän usealla eri nikillä samassa keskustelussa että erityisesti 2) nimittää ketään Kalu^2:ksi - jos väitteet eivät pidä paikkaansa. Pahoittelen. Jankutuksesi Riksulle vain kuulosti välillä niin erehdyttävästi Kalu^2:lta, että minäkin erehdyin uskomaan Kalun taas kerran ottaneen uuden nikin.
- Rukki taustalla
...pyydän anteeksi väitettäni. On loukkaavaa sekä 1) väittää jonkun esiintyvän usealla eri nikillä samassa keskustelussa että erityisesti 2) nimittää ketään Kalu^2:ksi - jos väitteet eivät pidä paikkaansa. Pahoittelen. Jankutuksesi Riksulle vain kuulosti välillä niin erehdyttävästi Kalu^2:lta, että minäkin erehdyin uskomaan Kalun taas kerran ottaneen uuden nikin.
Niinpä niin ;)
- raukka luulet...
"Se luetun ymmärtäminen ei näköjään todellakaan kuulu vahvimpiin osa-alueisiisi."
"Kuka näin on väittänyt?? En minä ainakaan, eikä varmasti kukaan muukaan."
Kirjoittikos tuon jälkimmäisenkin sama tyyppi, jolla juuri oli otsaa puhua muiden luetun ymmärtämisestä? Mistä näitä sikiää? :D
Itseltänikin löytyy -yllätysyllätys- yliopistotutkinto!:) Harmittaako?
Miksi harmittaisi? Jos sinulla todella on yliopistotutkinto, niin hyvä sinulle. Jos taas olet valmistunut näistä "University of Applied Scienceista", ja väität valmistuneesi yliopistosta, niin lue edellinen viestini ja noudata ohjeita.
"--- mikä kumma sinut saa viettämään koko elämäsi täällä netin keskustelupalstalla leikkimässä fiksua ja filmaattista?"
Eiköhän sinun kannaltasi olisi hyödyllisempää pohtia mikä SINUT saa toimimaan niin? Huomaatko miten projisoit? En MINÄ ole esittänyt fiksua ja filmaattista, vaan melko vittumaista totuuden torvea. SINÄ leikit fiksua ja filmaattista, joten pohdi ihan keskenäsi ja omalta osaltasi mikä (hyväksynnän tarve?) sinua siihen ajaa.Ehkä tosiaan HALUAISIT olla/leikkiä vittumaista totuuden torvea, mutta tottapuhuen osoitat vain oman totaalisen typeryytesi ja pienuutesi huutelemalla täällä ihmisille "totuuksiasi" ja tosiaan LEIKKIMÄLLÄ "totuuden" torvea... Mutta jos tosiaan oma "elämäsi" on tuota luokkaa, mitä ulosantisi antaa ymmärtää, niin en todellakaan ihmettele näitä leikkejäsi yhtään.
Vai että hyväksynnän tarve? :) Hohhoijaa tosiaankin... Sinun hyväksynnän tarpeesi ainakin näkyy jo kilometrien päähän. Luultavasti et lapsena saanut tarpeeksi huomiota osaksesi, kun täytyy täällä päteä, ja kuvitella olevansa vittumainen:).
Ja tiedoksi vielä, että yliopistotutkinto tarkoittaa yliopistotutkintoa. AMK-tutkinto tarkoittaa AMK-tutkintoa. Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama, mistä ihmiset ovat valmistuneet (eräillehän tämä on sydämenasia!) , itse olen edelleen siitä ensiksi mainitusta. Sinä puolestasi voisit vihdoin raottaa salaisuuden verhoa ja kertoa, mistä olet itse valmistunut? Yläasteelta?
Mikäli edelleen opiskelet, täytyy kyllä hattua nostaa, että rankan opiskelun jälkeen jaksat vielä -suurena humanistina- käydä esiintymässä "totuuden torvena" kaikille typerille amk:laisille, sekä meille muille, jotka eivät muuten vaan ymmärrä mitä helvetin järkeä moisessa vastakkainasettelussa on. - Cuculus Oeverraskad
raukka luulet... kirjoitti:
Ehkä tosiaan HALUAISIT olla/leikkiä vittumaista totuuden torvea, mutta tottapuhuen osoitat vain oman totaalisen typeryytesi ja pienuutesi huutelemalla täällä ihmisille "totuuksiasi" ja tosiaan LEIKKIMÄLLÄ "totuuden" torvea... Mutta jos tosiaan oma "elämäsi" on tuota luokkaa, mitä ulosantisi antaa ymmärtää, niin en todellakaan ihmettele näitä leikkejäsi yhtään.
Vai että hyväksynnän tarve? :) Hohhoijaa tosiaankin... Sinun hyväksynnän tarpeesi ainakin näkyy jo kilometrien päähän. Luultavasti et lapsena saanut tarpeeksi huomiota osaksesi, kun täytyy täällä päteä, ja kuvitella olevansa vittumainen:).
Ja tiedoksi vielä, että yliopistotutkinto tarkoittaa yliopistotutkintoa. AMK-tutkinto tarkoittaa AMK-tutkintoa. Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama, mistä ihmiset ovat valmistuneet (eräillehän tämä on sydämenasia!) , itse olen edelleen siitä ensiksi mainitusta. Sinä puolestasi voisit vihdoin raottaa salaisuuden verhoa ja kertoa, mistä olet itse valmistunut? Yläasteelta?
Mikäli edelleen opiskelet, täytyy kyllä hattua nostaa, että rankan opiskelun jälkeen jaksat vielä -suurena humanistina- käydä esiintymässä "totuuden torvena" kaikille typerille amk:laisille, sekä meille muille, jotka eivät muuten vaan ymmärrä mitä helvetin järkeä moisessa vastakkainasettelussa on.Sinun piti pohtia OMIA vaikuttimiasi. Mikä niissä on niin pelottavaa, että pakenet niiden kohtaamista minun vaikuttumieni arvailuun?
- Salli mun nauraa:):)
Sinun piti pohtia OMIA vaikuttimiasi. Mikä niissä on niin pelottavaa, että pakenet niiden kohtaamista minun vaikuttumieni arvailuun?
"Sinun piti pohtia OMIA vaikuttimiasi. "
Sori vaan, mutta sinun käskystäsi minun ei pidä pohtia yhtään mitään.
Tää on mulle ihan hauskaa vaan, ei elämäntehtävä, kuten eräille...;)
- .,-öä
Onko viimeisen viikon aikana tapahtunut jotain erikoista? Tuntuu vain siltä, että taas ovat jotkut provopäivät menossa. Tiedä sitten...
- Näin...
Ilmeisesti joku apina on herännyt masturbaatiopsykoosistaan. Nyt on aika purkaa heräämisen aiheuttamaa vitutusta provoilulla.
-FLAME ON!!! ;)
- sh.opisk.
Mistähän olet keksinyt, että pistäminen opetetaan videolta?! Se ei nimittäin todellakaan pidä paikkaansa. Voin sen sanoa, koska opiskelen itse sairaanhoitajaksi ja minulla on omaa kokemusta asiasta! "Pistämistä" harjoitellaan ns. laboraatiotunneilla usean tunnin ajan. Ensin opetetaan tietenkin teoria ja vasta sitten harjoitellaan käytännössä. Harjoittelu tapahtuu pareittain niin, että opettaja seuraa vierestä koko ajan. Jos suoneen menee nuppineulanpään kokoinen ilmakupla, on hengenlähtö lähellä. Harjoittelu ei siis tapahdu suuressa ryhmässä.Jos seuraavalla kerralla ottaisit asioista selvää, ennen kuin rupeat "tietäväisenä" kertomaan mielipiteistäsi muille!
- mutta pakko
korjata että tuollainen ilmamäärä ei todellakaan vielä aiheuta hengenlähdön vaaraa. Ilmaa "saa" kuulemma mennä noin letkullisen verran ennenkuin siihen ihminen kuolee. Eli vaikka tietenkin on tärkeää, ettei ilmaa mene ollenkaan, mutta tosiasia on se, että sitä saisi mennä aika paljonkin.
- äly hoi
mutta pakko kirjoitti:
korjata että tuollainen ilmamäärä ei todellakaan vielä aiheuta hengenlähdön vaaraa. Ilmaa "saa" kuulemma mennä noin letkullisen verran ennenkuin siihen ihminen kuolee. Eli vaikka tietenkin on tärkeää, ettei ilmaa mene ollenkaan, mutta tosiasia on se, että sitä saisi mennä aika paljonkin.
Mistähän sä noita mutujas revit? Jos sulla menee nuppineulankaan kokoinen ilmakupla suoneen niin kyllä vain sun henki lähtee!
- kysyppä
äly hoi kirjoitti:
Mistähän sä noita mutujas revit? Jos sulla menee nuppineulankaan kokoinen ilmakupla suoneen niin kyllä vain sun henki lähtee!
huviksesi joltain lääkäriltä! Muutamat ilmakuplat eivät haittaa YHTÄÄN mitään ja tämä on aivan varma tieto. Joten naura räkäsesti vaan ittelles.
- lisäys että
kysyppä kirjoitti:
huviksesi joltain lääkäriltä! Muutamat ilmakuplat eivät haittaa YHTÄÄN mitään ja tämä on aivan varma tieto. Joten naura räkäsesti vaan ittelles.
olen koulutukseltani sairaanhoitaja amk ja ihan käytännössä eri osastoilla ollessani mulle tämä asia kerrottiin ja se oli nimenomaan lääkäri joka sanoi näin.
- asiallinen_tuntija
>Uskaltaako muuten enää antaa pelkästään >lukiopohjalta sairaanhoitajaksi opiskelleen >piikittää itseään?
SH:ksi voi lähteä opiskelemaan ihan lähihoitajapohjaltakin tietääkseni, eli mikäs vika lukiopohjaisissa saikuissa muka on? - Joojoojasilleen
Älä jaksa. Paskasakin palstat ovat muualla. Siirry sinne propagandoinesi.
- Opiskelet varmaan yliopisto...
Esimerkiksi opisto/AMK insinöörikoulutus on työmarkkinoilla ja verratessa ulkomaalaisiin kolutuksiin, arvostettu yli lähes kaiken maisterikoulutuksen.
Sairaanhoitajista suurin osa on ollut lukipohjalta jo iät ja aja.
Uskallatko antaa lukiopohjalta koulutetun kirurgin leikellä itseäsi?
Se että insinöörillä on työmaalla asentaja mukana, johtuu kyllä ihan muusta kuin siitä että insinööri ei osaisi työtään.- Cuculus Oeverraskad
"Esimerkiksi opisto/AMK insinöörikoulutus on työmarkkinoilla ja verratessa ulkomaalaisiin kolutuksiin, arvostettu yli lähes kaiken maisterikoulutuksen."
Tosi kuin vesi. Palkattaessa esim. lukion, yläasteen ja ammattikorkeakoulujen opettajia, tulkkeja, kääntäjiä, kemistejä, fyysikoita, biologeja, psykologeja, johtavia sosiaalityöntekijöitä, kunnanjohtajia ja muita julkishallinnon hallintovirkamiehiä, laskentapäälliköitä, rahoitussuunnittelijoita, lakimiehiä jne., jne., jne...
...vievät insinöörit aina paikat ko. alan maisterien nenän edestä, niinkö? Ja silti insinöörit ovat työttömin ryhmä Akavan jäsenistössä.
Voi elämän kevät! Mistä näitä sikiää? - Sandman
"Esimerkiksi opisto/AMK insinöörikoulutus on työmarkkinoilla ja verratessa ulkomaalaisiin kolutuksiin, arvostettu yli lähes kaiken maisterikoulutuksen."
Tosi kuin vesi. Palkattaessa esim. lukion, yläasteen ja ammattikorkeakoulujen opettajia, tulkkeja, kääntäjiä, kemistejä, fyysikoita, biologeja, psykologeja, johtavia sosiaalityöntekijöitä, kunnanjohtajia ja muita julkishallinnon hallintovirkamiehiä, laskentapäälliköitä, rahoitussuunnittelijoita, lakimiehiä jne., jne., jne...
...vievät insinöörit aina paikat ko. alan maisterien nenän edestä, niinkö? Ja silti insinöörit ovat työttömin ryhmä Akavan jäsenistössä.
Voi elämän kevät! Mistä näitä sikiää?"insinöörit ovat työttömin ryhmä Akavan jäsenistössä."
Hehe, käypäs ihan oikeasti tarkistamassa asia ja tule sitten uudestaan huutelemaan =D
"Mistä näitä sikiää?"
Älä muuta virka xD
- Huh huh...
Arvoisa Kouluja käynyt. Kuuleppas nyt. Ymmärrän toki, että elämässäsi ei ehkä juuri muuta ole, kuin aika ajoin pukata uusi aihe palstalle tyyliin "te kaikki amk:t ootte tyhmiä, tai ainaki tyhmempiä kun minä", pointtejasi tähän kirjoitteluun en edes lähde arvailemaan, sillä en ole psykiatri, mutta hyvä ihminen, pitäydy edes faktoissa. Itse olen opiskellut LUKIOPOHJALTA (Hui!!! Varo vaan, ettet joskus joudu hoidettavakseni...Hähäää!!:/)
sairaanhoitajaksi amk:ssa. Harjoittelimme kanylointia sekä näytteenottoa(jota kai "suoneen pistämisellä" tarkoitit?!?) pienryhmissä,ensin pistelimme harjoituskättä(=tekokäsi), jonka jälkeen otimme näytteitä toisiltamme. Harjoitustunteja toki olisi voimut olla enemmän, mutta syypää niiden vähyyteen ei ole yksikään alalla opiskeleva tai alalta valmistunut sairaanhoitaja!!!!!
Se, että opistoista tehtiin ammattikorkeita, ja leivottiin mukaan Bolognan prosessiin, ei todellakaan ole yhdenkään ammattikorkeakoulussa opiskelevan syy! Kernaasti voisin opiskella haluaamaani alaa vaikka työväenopistossa. Minulle sillä koulun nimellä tai muilla yhdentekevillä asioilla ei ole niin suurta merkitystä, kuin eräille, joille amk-koulutuksen huonommuuden todistelu tuntuu olevan elämäntehtävä. Mutta hyvä että sinulla on tekemistä! Palstoilla trollaus näköjään täyttää päivärytmisi, oli arki tai pyhä. Hattua täytyy oikein nostaa, että viitsit noin suurella antaumuksella paneutua tähän, kieltämättä maailman rauhan ja ympäristön hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeään seikkaan. Yksi kysymys vain on herännyt: Mitä kouluja olet käynyt (vrt. nimimerkkisi), mistä valmistuu näin ammattimaiseksi amk-vihaajaksi? Varmasti koulutus tapahtuu yliopistossa, sitä en kyseenalaista, mutta olisi vain kiva tietää... Jos sitä vaikka itse joskus haluaisi vaihtaa alaa?- Lähes DI
No tuolla tyypillä on vain joku vinksahtanut pahasti päässä,
tai sitten hän oikeasti pitää hirveän hauskana sitä, että
provoaa viikosta ja kuukaudesta toiseen levittämällä samaa
tekstiä.
Huvittavinta on se, että vaikka suuri osa hänen väitteistään
on moneen kertaan kumottu, niin tyypillä ei ole kanttia
myöntää sitä, vaan hän levittää edelleen täsmälleen samaa
paskaa.
Ei paljon auta vaikka lukisi minkälaisen tutkinnon, jos
ei pysty edes omia virheitään myöntämään. Ei ainakaan tutkijan
tai asiantuntijan tehtävissä tuollaisella asenteella etene,
puhumattakaan ylemmistä johtotehtävistä.
Paras olla jatkossa vastaamatta näihin provoihin, niin eiköhän
hän joskus rauhoitu. Ilmeisesti hän saa jotain kieroa mielihyvää
tuosta inttämisestä, raukkaparka.
Uskokaa tai älkää, mutta suurin osa yliopistoissa ym.
opiskelevista on ihan ok porukkaa, eivätkä tuollaisia
säälittäviä pellejä. - eräs amk-opiskelija
Lähes DI kirjoitti:
tekstiä.
paskaa.
säälittäviä pellejä."Uskokaa tai älkää, mutta suurin osa yliopistoissa ym.
säälittäviä pellejä."
Taitaa tuon aloitusviestin kirjoittajan tarkoituksena olla ainoastaan pilata yliopistossa opiskelevien mainetta. Tai aiheuttaa jotain eripuraa amk ja yliopisto-opiskelijoiden välille. En pysty ymmärtämään miksi, kasvaisi jo aikuiseksi. Tällaiseen en ole koskaan törmännyt elävässä elämässä. - AMK opiskelija
Lähes DI kirjoitti:
tekstiä.
paskaa.
säälittäviä pellejä.Tiedetään kyllä, että suurin osa yliopistossa opiskelevista on fiksuja. Sitä sopii sitten pohtia, mikä ajaa ihmisen heittämään tuollaista skeidaa mitä ap heittää! lieneekö huono itsetunto kun sitä pitää aina ja jatkuvasti pönkittää.
- amk != yo
"AMK ei ole yliopisto"
No shit, Sherlock! - Riksu
"Minä en ala täällä kurssin hienoa nimeä raiskaamaan.
Uskot tai sitten et. Minulle aivan sama."
- Taitaa olla niin, että reservinupseerius ja akateemiset opinnot ovat sinulle vain märkä uni. Lopputuloksena tuherrat itkua suomi24:sen keskustelupalstalla 24/7.- kandi/ylioppilas1/lissu ym?
Kirjoittanut: Riksu 11.12.2006 klo 14.04
"- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille."
No onneksi sinulla tuota aikaa riittikin. Olisi ollut sääli, jos olisimme joutuneet odottamaan vastaustasi huomiseen. - Rukki taustalla
Kirjoittanut: Riksu 11.12.2006 klo 14.04
"- Kaluko se siellä huutelee aliaksen takaa? On niin tyypillinen häviäjän kommentti, että paljastat itsesi jo sillä. Ole huoleti, voit esiintyä omalla nickilläsi, minulla ei ole tänään aikaa kyykyttää sinua ja paljastaa tietämättömyyttäsi sivusta seuraajille."
No onneksi sinulla tuota aikaa riittikin. Olisi ollut sääli, jos olisimme joutuneet odottamaan vastaustasi huomiseen."No onneksi sinulla tuota aikaa riittikin. Olisi ollut sääli, jos olisimme joutuneet odottamaan vastaustasi huomiseen."
Tuo oli hyvä! ;)
- Lisensiaatti I
aliopisto. Toivottavasti nimenmuutos saadaan aikaan mahdollisimman pian.
- Rukki taustalla
vanhat nimimerkit ne vaan tekee paluuta. Huumoria täältä ainakin saa revittyä!!!
- mutta yliopistoille
Nyt kun AMK:t ovat "soveltavan tieteen korkeakouluja," niin yliopistojen täytyisikin muuttaa nimensä "tiedetiedekorkeakouluiksi". "Tiede" kaksi kertaa, jotta kaikille tulisi varmasti selville, mistä siellä on kyse. Toinen vaihtoehto olisi "aikuisten oikeesti tiedekorkeakoulu." Kolmas taas "ei tosiaankaan mikään AMK -korkeakoulu."
Ei tuo ole kyllä se oikea ja alkuperäinen Lissu. Sillä oli paljon pidemmät sepustukset. Vähän niin kuin Riksulla ja Cunnlingus Överraskadilla. - Rukki taustalla
mutta yliopistoille kirjoitti:
Nyt kun AMK:t ovat "soveltavan tieteen korkeakouluja," niin yliopistojen täytyisikin muuttaa nimensä "tiedetiedekorkeakouluiksi". "Tiede" kaksi kertaa, jotta kaikille tulisi varmasti selville, mistä siellä on kyse. Toinen vaihtoehto olisi "aikuisten oikeesti tiedekorkeakoulu." Kolmas taas "ei tosiaankaan mikään AMK -korkeakoulu."
Ei tuo ole kyllä se oikea ja alkuperäinen Lissu. Sillä oli paljon pidemmät sepustukset. Vähän niin kuin Riksulla ja Cunnlingus Överraskadilla.Amk on edelleen ihan vain amk. Miksi ottaa englanninkielisestä termistä herne nenään.
- totta tuokin
Amk on edelleen ihan vain amk. Miksi ottaa englanninkielisestä termistä herne nenään.
Niin no joo. Suottako siitä englannin kielisestä termistä hätääntymään.
Jos AMK on ammattikorkeakoulu, niin yliopisto voisi muuttaa nimensä tiedekorkeakouluksi, jotta tuosta aikansa eläneestä "-opisto" käsitteestä päästäisiin eroon. - Rukki taustalla
totta tuokin kirjoitti:
Niin no joo. Suottako siitä englannin kielisestä termistä hätääntymään.
Jos AMK on ammattikorkeakoulu, niin yliopisto voisi muuttaa nimensä tiedekorkeakouluksi, jotta tuosta aikansa eläneestä "-opisto" käsitteestä päästäisiin eroon.tuokin.
- käynyt my ass:D
Aika katkeraa tilitystä. Veikö joku AMK-tutkinnon omaava sun naaman edestä työpaikan? Olet säälittävä, ja niin on tilityksesikin. Et näytä tietävän mistään mitään, päästäsikö olet noita asioita keksinyt?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770