Yrityksen aloittaminen

pian vauvapuuhissa

En ole vielä lopettanut ehkäisyä, mutta suunnitelmissa on. Kysyisin vain, olenko ymmärtänyt tämän asian oikein...

Eli siis kannattaa syödä pilleriliuska loppuun, sen jälkeen menkat. Tämän jälkeen kannattaa odottaa vielä yhdet "luomumenkat" ennen yrittämisen alkua? Jostain olen tämän käsityksen saanut, mutten ole ihan varma mistä. Jos näin on, miksi? Jotta LA olisi helpompi laskea?

6

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katrriina

Kannattaa se liuska loppuun syödä.niin tulee ne kuukautiset sitten "oikeseen" aikaan. Ja voi sitä heti ruveta yrittään, mutta tilastollisesti pillereiden jälkeen menee noin 6kk-1vuosi ennen kuin
      saattaa onnistua. mutta laskeskelee koska olisi ovulaatio ja seurailee tuntemuksia ovulaatiosta (jos
      semmosia sattuu huomaamaan) Onnea yritykselle ja toivotaan parasta ja nopeaa onnistumista. itse yrittänyt vuoden ehkäsyn lopettamisesta.

• pillereiden lopettamisen

jälkeen tuli tyhjennysvuoto ja yhdet luomumenkat ja sitten olinkin jo raskaana. Olimme varautuneet pitempään yrittämiseen, mutta se onnistuihin yllättävän helposti/nopeasti. Nimenomaan lasketun ajan määrittämisen takia ne yhdet luomumekat olisi hyvä tulla ennen raskautumista, vaikka kyllä mekin heti aloimme yrittää ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt viikkoja 8 1. Tsemppiä yritykseen!

• ...

mikä juttu se on että puhutaan että saattaa mennä 3-6kk ennen kuin tärppää pillereiden lopettamisen jälkeen koska pillerit vaikuttaa edelleen mutta
        sitten kuitenkin jos unohtaa YHDEN pillerin tulee vahingossa raskaaksi....
        tämä on jotenkin hassun kuuloista mutta mikä syy tuohon 3-6kk on? olisi kiva jos joku osaisi selittää koska itse olen nyt jättämässä pillereitä pois.

• tyttö75

Itse tulin raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen eli yksiäkään luomumenkkoja ei tullut. Lapseni on nyt 6 vuotta. Nyt toisesta lapsesta haaveilemme. Pillerit olen lopettanut kesäkuussa mutta raskaaksi en ole tullut. Ajattelin sen olevan yhtä helppoa kuin ensimmäisellä kerralla. No, ei auta kuin jatkaa harjoituksia...

• luulisin

Ilmeisesti se on tilastollisesti yleensä noin 3-6kk pillereiden jäljeen raskaaksi. Yksilöllistähä tuo on. Meillä tärppäsi kolmannesta kierrosta. Ensimmäinen kierto oli normaali 28, sitten 45 ja sitten seuraavasta jo tärppäskin ja haamu ilmaantui kp 30/28. Meillä ehkäisyneuvolan lääkäri sanoi, että pillereiden jälkeen ei tarvi pitää mitään taukoa. Kyllä se raskauden kesto selville saadaan.

• sinne!

Kävin itse tänään lääkärillä poisjääneiden kuukautisten takia ja sain seuraavat ohjeet:
      Ensinnäkin lääkäri oli sitä mieltä, että kuukautiseni ovat sekaisin koska olen lopettanut pillerit hiljattain ja syönyt niitä tosi kauan. Lääkäri sanoi myös siitä, että kun pillerit on aloitettu huomattavan nuorena ja kuukautiset eivät ole ehtineen monesti tullakaan silloin kun ne joskus alkoi, tämä vaikuttaisi myös nykyiseen kiertoon jotenkin. Ohjeena annettiin, että olisi hyvä jos kuukautiset tulisi normaalisti muutaman kerran, ennenkuin raskaudun. Joten kyllä minäkin sain sellaisen käsityksen, että varsinkin pitkän pilleriehkäisy kuurin jälkeen olisi hyvä antaa mensujen pari kertaa tulla ihan luomuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      162
      2569
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe