Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kadonnutta aikapoikaa etsimässä

Marcel Prost

En tiennyt huusiko hän tuskasta vai nautinnosta, kun survaisin vanhan kostajan sisään. Enkä suuremmin välittänytkään, sillä hän ei merkinnyt minulle mitään. Hän oli minulle vain ajanvietettä. Oliko häntä edes olemassa? Olinko minä itse olemassa? Olimmeko vain jonkinlainen kosminen häiriö, joukko vähäksi aikaa materialisoituneita hiukkasia? Vai oliko hän vain harhakuvitelma, makasinko kenties malarian uuvuttamana houraillen jossain hatarassa teltassa viidakkorumpujen paukuttaessa jotain synkkää sanomaa ei-kenellekään.

9

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      Tässä toistuvassa unessani huojuin kuin solakka kookospalmu korallisaaren rannalla. Öinen rankkasade riepottelee palmuja ja kypsät kookospähkinät mätkähtelevät alas. Kun aamupäivällä sade vähitellen heikkenee ja aurinko alkaa erottua paksujen pilvien läpi tunnen palmunlehvillä katetussa savimajassa sen hiekkaisen tuoksun. Viidakossa kuuluu marakattien kutsuääniä ja kirkumista. Olen niin lukemattomat kerrat katsellut niitä puissa. Siellä ne taas syövät mantelipuun lehtiä. Kuulen voimistuvana kohinana aaltojen tyrskyt. Rannalla olevat jykevät ja kiemuraiset mangrovetiheiköt kätkevät suojiinsa kaikki ne pienet meren eläimet. Nousuveden saapuessa suolainen vesi lainehtii metsässä, liete kuplii kuuluvasti ja ravut ryömivät liejussa. Kerään rannalta kivikovan paketin, kookospähkinän, ja puhkaisen taitavasti siinä olevat kolme tummaa pistettä ja valutan kookosnesteen talteen, sen jälkeen lyön vielä kivellä voimakkaasti pähkinän keskikohtaa kunnes se halkeaa, hajoaa.

      Herään.

      • Ainoa, mikä häiritsi

        oli ensimmäisen lauseen imperfekti. Muuten ilo lukea!
        Nimimerkki scarabaeus ei nyt tuhissut? Ainakaan paljon...:)


      • scarabaeus
        Ainoa, mikä häiritsi kirjoitti:

        oli ensimmäisen lauseen imperfekti. Muuten ilo lukea!
        Nimimerkki scarabaeus ei nyt tuhissut? Ainakaan paljon...:)

        Tekstini on muokattu yhdestä scifi-tarinastani.
        Juups. Omiahan saa lainailla ja muokata, eikös se niin mene kirjoittamisessa?

        (Se sciffi on kyllä aika hyvä, kun itse pääsen kehumaan. Yes!)


      • hännän nostais,
        scarabaeus kirjoitti:

        Tekstini on muokattu yhdestä scifi-tarinastani.
        Juups. Omiahan saa lainailla ja muokata, eikös se niin mene kirjoittamisessa?

        (Se sciffi on kyllä aika hyvä, kun itse pääsen kehumaan. Yes!)

        ellei kissa itse. Kirjoitit kerran pätkän fraaseilla, tai sanonnoilla, muistan...


      • kunhan muistaa
        scarabaeus kirjoitti:

        Tekstini on muokattu yhdestä scifi-tarinastani.
        Juups. Omiahan saa lainailla ja muokata, eikös se niin mene kirjoittamisessa?

        (Se sciffi on kyllä aika hyvä, kun itse pääsen kehumaan. Yes!)

        mainita lähteen...;)


      • scarabaeus
        hännän nostais, kirjoitti:

        ellei kissa itse. Kirjoitit kerran pätkän fraaseilla, tai sanonnoilla, muistan...

        katsomaan sitä tekstiä. Siellähän se on edelleen Kirjailijanalut aika monta sivua taaksepäin selaten otsikolla miten kirjoittaa teksti...ja jotain.
        Joo. Ei se mun osuus siellä mitenkään huono ole. Vielä viime vuosisadalla monia lapsia kasvatettiin sananlaskuilla ja muilla viisailla sanoilla, ja niin on minutkin kasvatettu. Toisella Isoäidilläni oli tapana ojentaa minua: "Ei aina tartte olla ko koirankakka mättäällä!" ja siihen sitten toinen Pappani sanoi: "Kukas sen kissan hännän nostaa jollei kissa itte!"

        Juu. Tällaisia muistoja tänään tuli mieleeni, ja laitoin tähän kohtaan, vaikkei mikään jatko-osa olekaan.


      • tlank

        Heräsin siis. Pieraisin ja perseeni pamahti. Hitler lensi taloni yli pommikoneella ja pommitti minut kuoliaaksi. Sitten Hitler törmäsi puuhun ja pommikone pamahti.

        Kohtasin loppuni.


      • Wigman´s Revenge
        scarabaeus kirjoitti:

        Tekstini on muokattu yhdestä scifi-tarinastani.
        Juups. Omiahan saa lainailla ja muokata, eikös se niin mene kirjoittamisessa?

        (Se sciffi on kyllä aika hyvä, kun itse pääsen kehumaan. Yes!)

        Juu, omiaan saa lainata eikä varmaan Wonnegut-vainaakaan pahakseen pistä...


    • scarabaeus

      on vanhaa tekstiä joku nostellut jostakin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe