Fobiasta...kiinnostukseksi

snow white

Olen lapsesta asti pelännyt tosi kauheasti liskoja,käärmeitä ja hämähäkkejä. Hankin itselleni punakorvakilpikonnan ja liityin Suomen herpetologiseen yhdistykseen, jonka lehtiä luin suurella mielenkiinnolla. Niissä oli tietoa kyseisistä elukoista...ja kuinkas kävikään... hurahdin pahasti. Ensin hankin parta-agaman (jonka valitettavasti jouduin lopettamaan verenmyrkytyksen takia)joka oli aivan ihana otus ja varsinainen persoona. Seuraavaksi tuli viljakäärme tyttö, (söpö snow) vähän ujo tosin. Nyt haaveilen tarantellasta, mut täytyy ensin vähän tutkailla tietoa siitä. Miten se voikin muuttua niin että se mikä ennen oli ällöttävä karvainen otus jonka olisi halunnut tallata...on nyt sitten mun silmissä tosi kaunis karvoineen ja varsinkin väritykseltään. Pelko mulla oli opittua ja mitä enempi tietoa sitä mielenkiintoisempaa.
Tosin täytyy myöntää et vieläkin pelkään ihan sairaan pieniä hämiksiä vähän...

9

3577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosea

      Sama juttu täällä, tosin sillä erotuksella, että kammosin vain hämähäkkejä, kääremistä olin haaveillut ikäni.

      En tahtonut "tartuttaa" kammoani lapsilleni, joten aloin "nielemään" pelkoni ja ensin seurailemaan kiinnostuksella luonnonvaraisia hämähäkkejä ja lopulta hankin ensimmäisen G. roseani. Tällä hetkellä hämyjä on kaksi, eli tuo rosea, sekä B.smithi, lisäksi on käärme ja akvaarioita, sekä kissoja ja koiria. Niin ja kaksi ötököistä, muista eläimistä sekä luonnosta hyvin kiinnostunutta lasta :D.

      • elikko.

        ottaisit myös kamelin, kirahvin, sarvikuonon sekä pari virtahepoa ulkoaltaaseen.


      • Röhnä-Reino
        elikko. kirjoitti:

        ottaisit myös kamelin, kirahvin, sarvikuonon sekä pari virtahepoa ulkoaltaaseen.

        ja sinulle suosittelen peräpuikkoa poikittain. Mikä siinä on että asialliseen kommenttiin pitää heti vittuilla???


    • ploo

      Pelkosi käärmeitä,liskoja ja hämähäkejäsi kohtaan oli vain siis ennakkoluulo. :D Ihmiset sanovat yleensä hyi eläimille mistä eivät mitään tiedä.Se on kyllä totta, että kun jostain lukee ei se enään niin inhottavalle tunnukkaan kun siihen tutustuu. Itse en voinut sietää mitään ötököitä yksikin hämppy tai ötökkä mikä huoneeseeni eksyi oli pian mennyttä elukkaa. Eli inhosin kaikenmaailman selkärangattomia eläimiä. Otin jossain vaiheessa parta-agaman joka on siis minulla vieläkin. Sitten tietty tuli jauhomatoja ja sirkkoja ym. purkkeihin ruuaksi.Rupesin lukemaan selkärangattomista eläimistä tarkemmin ja nyt unelmoin kotilosta, skorpionista ja "jättiläistuhatjalkasesta". Itsekkin hurahdin täysin selkärangattomiin ja kaikkiin eksoottisiin eläimiin :)

      • snow white

        oli munkin kiinnostus listalla jossain vaiheessa ja kävin kuolaamassa eläinliikkeessä niitä. Silloin vain en löytänyt tarpeeksi nopeasti suomenkielistä tietoa niistä ja ne kuolaamani ötöt kuolivat siellä liikkeessä( ei tainnut tietoa olla heilläkään.. kuivassa terraariossa pitivät). Ne ötöt oli upeita mustia yksilöitä.
        Jos joskus saan omia lapsia niin en heitä ainakaan opeta pelkäämään kaikkea mikä liikkuu varmuuden vuoksi. Eipä ne sisiliskot munkaan lapsuudessa olis mua kai syöneet. Terve varovaisuus esim kyyn suhteen on eri asia.


    • iiiigjrt5

      Mä pelkään niitä hirveesti, etenkin lukkeja.
      Liskoja en pelkää, ne on kivoi! Hämähäkit on pelottavii...

      • Vallilan Henkka

        ...niitä pitkäjalkaisia, hontelon näköisiä, jotka vipeltää aika nopeesti?
        Siis mitä nekin syö?


    • kärmespelekoonen

      jos käärmeitä haluatte, tulkaa hakemaan täältä. pihapiiris näkyy kymmenkunta päivässä. kesällä luonnollisesti.

    • pelottavat

      oon 25v nainen ja saan hysteerisen kohtauksen jo pienestäkin hämiksestä joten en voi kuin ihailla sua!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe