Miksi laitteet jotka toimivat vain WIndowsissa ovat huomattavasti edullisempia kuin ne jotka toimivat Macissa?
Esim tämä piirtopöytä maksaa reilut 50€, toimii vain Windowsissa
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16804
Samanlainen joka toimii Macissa halvimmillaan maksaa 100€, eli kaksi kertaa enemmän.
Sama juttu DigiTV laiteiden kanssa, Windowsille Digi-TV USB palikka maksaa halvimmillaan 35€, Macille halvin on 99€.
Tai Web-kameroiden kanssa, Windowsille web-kameroita saa jopa alle 9€:lla, mutta ainut joka toimii Macissa (ainakin vanhoissa PPC koneissa, Intell yhteensopivuudesta myyjä ei ollut varmaa) maksaa 65€.
Miksi?
Miksi ei Macille?
26
2125
Vastaukset
- jason-blue
Tota miettii kaikki muutkin Macin omistajat.
Laita kysymys näin:
Miksi valmistajat kirjoittavat OS X-ajurit ainoastaan kalliille laitteille?
Joko laitevalmistajat ovat tyhmiä tai ahneita. Veikkaan jälkimmäistä.
Macille tehdyissä Digi-TV-palikoissa tulee mukana Elgaton eyeTV, joka pätkii muut softat aika nätisti (mm. YLEn tekstitykset toimii).
Monet niistä halvoista webcameistä saattaa toimia Macissä, kun asentaa ajurit:
http://webcam-osx.sourceforge.net/cameras/index.php - MacPro
tuo hintapolitiikka minuakin. Tuntuu siltä, että joutuu rahastuksen kohteeksi aina lisälaitteita hankkiessa. Toisaalta voihan se olla hyväkin, että ei tule hankkineeksi sitä halpaa romua, joka "toimii" Windowsissa. Kai se sama sääntö (kuten työkaluissa) toimii myös tietotekniikassa: Hyvää ja halpaa ei ole edes olemassakaan.
- 1stMacFinn
Usko mua, et haluaisi käyttää sitä Windowsin 35 €:n digi-TVtä. Etkä sitä 9€:n webkameraa. Tuosta piirtopöydästä en tiedä.
Homman juju on siinä, että Macin omistajat eivät suostu käyttämään halpoja romuja. Miksi ostaa 35 euron halpa digiTV palikka, jonka asentaminen on vaikeaa, käyttäminen tuskallista, ajastukset ei toimi, viritys takkuaa jne kun on tarjolla esim Miglia TVmini (meillä on kaksi), erinomainen yhdistelmä Elgaton EyeTV:n kanssa.
Tai halpaa webkameraa (olen kokeillut 25 €:n kameraa Macissani, toimii mutta ei se videota ole).
Tietotekniikassa on kahdenlaista tavaraa halpaa ja hyvää. Mulla ei ole varaa halpaan. ne viidenkympin ja satasen piirtopöydät sentään ihan samanlaiset ole? Veikkaan että kalliimpi on myös parempi, sillä Win-käyttäjät ostavat niitäkin. Ei se pelkkä Mac-laite ole.
Halvin Digi-TV Macille on 89 € ja laite on todella hyvä. Huonossa tikussa se pienikin raha menee kokonaan hukkaan. EyeTV:n veroista ohjelmistoa ei taida Windowsille edes löytyä, vai mikähän olisi? Nebula (kalliita)?
Kuten täällä on selvitetty, joukon halpoja webbikameroita saa toki toimimaan Macissa jos sellaiseen haluaa tyytyä. Useimmat uuden Macin (iMac kannettavat) hankkijat saavat kameran koneen mukana, joten tältä osin asiaa ei tarvitse lainkaan miettiä.
Suurin osa niistä 65 euron kameroistakin myydään Windows-käyttäjille, sillä ne nyt sattuvat olemaan paljon parempia kuin kympin kamerat.- kokemusta on
Ostin tässä pari vuotta sitten halvan web-kameran.
Sen mukana tullut ohjelmisto oli surkea ja pahimmillaan kaatoi koko Windowsin.
Puhumattakaan siitä, että kameran kuva oli laadultaan ala-arvoista.
Kamera oli niin huonosti muotoiltu, ettei sitä saanut pysymään paikallaan ilman teippiä tai muita ihme virityksiä.
Nyt siihen ei saa enää ajureita edes valmistajan sivuilta.
Kolmannen osapuolen ajureista (=tuki esim. Linuxille/Macille/jne) ei voi edes haaveilla, koska kameran käyttämälle piirisarjalle ei ole saatavilla dokumentaatiota, jolloin paremmin toimivien ajureiden tekeminen on mahdotonta.
Näiden asioiden seurauksena web-kameralla ei tee yhtään mitään. Kannatti ostaa halpa.- jason-blue
Värit toistuu yleensä täysin olemattomina halvimmissa vehkeissä.
Mainitsemiasi ominaisuuksia oen nähnyt. Myös teippiä.
Mietin vaan että tekeeköhän Apple iSightista vielä EU:n direktiivit täyttävää versioita. Laadussa ei valittamista, hinta on pilvissä.
Mikä kamera muuten on kyseessä? - ostin
Minäkin ostin kameran 13€:lla, vasaralla kuoret rikki ja elektroniikkaosat isoon yllätysmunan kuoreen, liitoksiin vähän pikalimaa tiivisteeksi - kamera pihalle ja johto linux purkkiin. Nyt näen mitä tapahtuu pihalla nousematta tuolilta, pelittää loistavasti.
Toinen projekti olisi web-kamera linnunpöntössä, kamera on jo hankittu (maksoi 11 euroa) siinä 6 infrapunalediä joten toimii täysin pimeässä. Nyt pitäisi vielä tehdä se linnunpönttö ja kiinnittää kamera sen kattoon, niin voin ensi keväällä seurata miten linnut tekevät poikasia.
Olisinko pystyn tekemän vastaavat projektit jos kamera maksaisi 140€/kpl ? Noh en todellakaan. Mutta kun maksoi kympin, niin ei tarvitse miettiä kahta kertaa kun tekee vaikka mitä ihmeellisimpiä projekteja.
Äsken tuli mieleen, että voisin laittaa vielä yhden webbikameran ovensilmään, niin näkisi koneelta kuka on ovella, ettei vain tv-luvantarkastaja. Taidan tehdä tuonkin... ei maksa kun kympin. ostin kirjoitti:
Minäkin ostin kameran 13€:lla, vasaralla kuoret rikki ja elektroniikkaosat isoon yllätysmunan kuoreen, liitoksiin vähän pikalimaa tiivisteeksi - kamera pihalle ja johto linux purkkiin. Nyt näen mitä tapahtuu pihalla nousematta tuolilta, pelittää loistavasti.
Toinen projekti olisi web-kamera linnunpöntössä, kamera on jo hankittu (maksoi 11 euroa) siinä 6 infrapunalediä joten toimii täysin pimeässä. Nyt pitäisi vielä tehdä se linnunpönttö ja kiinnittää kamera sen kattoon, niin voin ensi keväällä seurata miten linnut tekevät poikasia.
Olisinko pystyn tekemän vastaavat projektit jos kamera maksaisi 140€/kpl ? Noh en todellakaan. Mutta kun maksoi kympin, niin ei tarvitse miettiä kahta kertaa kun tekee vaikka mitä ihmeellisimpiä projekteja.
Äsken tuli mieleen, että voisin laittaa vielä yhden webbikameran ovensilmään, niin näkisi koneelta kuka on ovella, ettei vain tv-luvantarkastaja. Taidan tehdä tuonkin... ei maksa kun kympin.>Nyt pitäisi vielä tehdä se linnunpönttö ja kiinnittää kamera sen kattoon, niin voin ensi keväällä seurata miten linnut tekevät poikasia.
Linnut tekevät poikasensa ihan muualla kuin pöntöissä: puissa, katoilla, maassa, rakennusten ulokkeilla. Vastaavasti ihmisen poikaset tehdään usein makuuhuoneissa, mutta joskus myös autoissa, hisseissä, rappukäytävissä tai pesukoneen päällä.- lintuharrastaja _
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Nyt pitäisi vielä tehdä se linnunpönttö ja kiinnittää kamera sen kattoon, niin voin ensi keväällä seurata miten linnut tekevät poikasia.
Linnut tekevät poikasensa ihan muualla kuin pöntöissä: puissa, katoilla, maassa, rakennusten ulokkeilla. Vastaavasti ihmisen poikaset tehdään usein makuuhuoneissa, mutta joskus myös autoissa, hisseissä, rappukäytävissä tai pesukoneen päällä.Linnunpoikaset tulevat munista! Ja lintu istuu munien päällä viikkoja ennen kuin poikaset syntyy. Ja sitä kutsutaan poikasien tekemiseksi, ei sitä mitä sinä katson perjantai iltaisin netissä talouspaperin kanssa.
- tietenkin
Jos on maksanut kerran ylihintaa tietokoneesta, niin on valmis maksamaan tupla, tripla ellei jopa kymmenenkertaisen hinnan myös oheislaiteista.
- Kalle
Mikä on koneen ylihinta ? win puolella niitä marketti tarjouksia voi tietenkin vertailla.Macilla kuin ei ole kuin yksi valmistaja ja sitä myöten ei tarvitse tarjous "pölyimureita" macin ruveta tekemään.
Mr. Troll, kun olet "ylihintaisen" Mac Minin "erehtynyt" hankkimaan.
Mutta tää virusten torjunta tulee Macissa pirun halvaksi. Sillä mitä F-Secureen menisi vuodessa ostaa jo melko hyvän webbikameran.- tiedoksi vaan
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mr. Troll, kun olet "ylihintaisen" Mac Minin "erehtynyt" hankkimaan.
Mutta tää virusten torjunta tulee Macissa pirun halvaksi. Sillä mitä F-Secureen menisi vuodessa ostaa jo melko hyvän webbikameran.Virustorjuntaa saa myös ilmaiseksi ja tarjolla on vielä useitakin vaihtoehtoja, pian myös jopa Macille http://www.tuaw.com/2006/12/08/avg-for-os-x/ Ja kaikki eivät tarvitse sitäkään, koska käyttävät Linuxia.
PC != Windows - samasta Linuxista
tiedoksi vaan kirjoitti:
Virustorjuntaa saa myös ilmaiseksi ja tarjolla on vielä useitakin vaihtoehtoja, pian myös jopa Macille http://www.tuaw.com/2006/12/08/avg-for-os-x/ Ja kaikki eivät tarvitse sitäkään, koska käyttävät Linuxia.
PC != WindowsPuhut siitä samasta Linuxista jolle ei saa tarpeeksi ohjelmia, ja siitä samasta Linuxista jolle oheislaitevalikoima on huonompi kuin Mac OS X:lle. Ei käy Linux minulle eikä monelle muullekaan.
Faktat:
- Macit ovat nykyään hintalaatusuhteeltaan loistavia koneita, eivätkä ollenkaan ylihintaisia.
- OpenSource ajureilla niitä samoja surkeita ja halpoja kameroita ja digitv-kortteja saa toimimaan myös Mac OS X:ssä. - kerro minulle
samasta Linuxista kirjoitti:
Puhut siitä samasta Linuxista jolle ei saa tarpeeksi ohjelmia, ja siitä samasta Linuxista jolle oheislaitevalikoima on huonompi kuin Mac OS X:lle. Ei käy Linux minulle eikä monelle muullekaan.
Faktat:
- Macit ovat nykyään hintalaatusuhteeltaan loistavia koneita, eivätkä ollenkaan ylihintaisia.
- OpenSource ajureilla niitä samoja surkeita ja halpoja kameroita ja digitv-kortteja saa toimimaan myös Mac OS X:ssä.>Puhut siitä samasta Linuxista jolle ei saa tarpeeksi ohjelmia
Ai Linuxille ei ole tarpeeksi ohjelmia? Hohhoijaa!
>Linuxista jolle oheislaitevalikoima on huonompi kuin Mac OS X:lle
Ja kuka sulle tuollaista roskaa on kertonut? Linuxissa toimivat lähes kaikki oheislaitteet muutama poikkeusta lukuun ottamatta, joten oheislaitevalikoima on moninkertainen verrattuna Mac OS X:ään.
>Ei käy Linux minulle eikä monelle muullekaan.
Jos Linux ei käy jollekulle, niin se on enemmän kysymys asenneongelmasta kuin sopivuudesta. Linux kyllä käy huomattavasti suuremmalle joukolle kuin vaikka Mac OS X. - Jortsu
kerro minulle kirjoitti:
>Puhut siitä samasta Linuxista jolle ei saa tarpeeksi ohjelmia
Ai Linuxille ei ole tarpeeksi ohjelmia? Hohhoijaa!
>Linuxista jolle oheislaitevalikoima on huonompi kuin Mac OS X:lle
Ja kuka sulle tuollaista roskaa on kertonut? Linuxissa toimivat lähes kaikki oheislaitteet muutama poikkeusta lukuun ottamatta, joten oheislaitevalikoima on moninkertainen verrattuna Mac OS X:ään.
>Ei käy Linux minulle eikä monelle muullekaan.
Jos Linux ei käy jollekulle, niin se on enemmän kysymys asenneongelmasta kuin sopivuudesta. Linux kyllä käy huomattavasti suuremmalle joukolle kuin vaikka Mac OS X."Ai Linuxille ei ole tarpeeksi ohjelmia?"
Ei ole. Kerrotko minulle jonkin Logicia vastaavan ohjelman, edes Logic Express versiota vastaavan ohjelman Linuxille? Sellaisia ei ole. Monta kertaa sitä olen kysellyt ja etsinyt, mutta kun sellaista ei ole niin etsiminen on yhtä tyhjän kanssa. Edes kunnollinen autotune olisi mukava löytää, mutta sellaistakaan ei Linuxille saa. Musiikin tuottamiseen tarkoitetut ohjelmat ovat vain minun tarpeeni. Muilla käyttäjäryhmillä on muita ohjelmistotarpeita joihin ei Linux ohjelmia löydy.
"oheislaitevalikoima on moninkertainen verrattuna Mac OS X:ään."
Kaikki Linux OpenSource ajurit saa OSX:lle ja useammin olen nähnyt kaupassa Mac OS X:n virallisesti tuettujen laitteiden listalla kuin Linuxin.
"Jos Linux ei käy jollekulle, niin se on enemmän kysymys asenneongelmasta kuin sopivuudesta."
Sinulla on suurin asenneongelma kun et suostu uskomaan, että Linux ei sovellu kaikille. Mac OS X kyllä käy huomattavasti suuremmalle joukolle kuin vaikka Linux. - Linuxisti
Jortsu kirjoitti:
"Ai Linuxille ei ole tarpeeksi ohjelmia?"
Ei ole. Kerrotko minulle jonkin Logicia vastaavan ohjelman, edes Logic Express versiota vastaavan ohjelman Linuxille? Sellaisia ei ole. Monta kertaa sitä olen kysellyt ja etsinyt, mutta kun sellaista ei ole niin etsiminen on yhtä tyhjän kanssa. Edes kunnollinen autotune olisi mukava löytää, mutta sellaistakaan ei Linuxille saa. Musiikin tuottamiseen tarkoitetut ohjelmat ovat vain minun tarpeeni. Muilla käyttäjäryhmillä on muita ohjelmistotarpeita joihin ei Linux ohjelmia löydy.
"oheislaitevalikoima on moninkertainen verrattuna Mac OS X:ään."
Kaikki Linux OpenSource ajurit saa OSX:lle ja useammin olen nähnyt kaupassa Mac OS X:n virallisesti tuettujen laitteiden listalla kuin Linuxin.
"Jos Linux ei käy jollekulle, niin se on enemmän kysymys asenneongelmasta kuin sopivuudesta."
Sinulla on suurin asenneongelma kun et suostu uskomaan, että Linux ei sovellu kaikille. Mac OS X kyllä käy huomattavasti suuremmalle joukolle kuin vaikka Linux.>Kerrotko minulle jonkin Logicia vastaavan ohjelman, edes Logic Express..
Mitä se sellainen Logici on? Mitä sillä tehdään? Ei taida olla kovin yleinen tai suosittu ohjelma, kun en ole koskaan kuullutkaan sellaisesta.. Tuskin kovin moni tarvitsee sellaista tai edes tietää mitä se on. Mutta tähän mennessä joka ikinen tarvitsemani ohjelma löytyi Linuxin rompulta.
>Musiikin tuottamiseen tarkoitetut ohjelmat ovat vain minun tarpeeni.
Ennen musiikin tuottamiseen tarvittiin nuotiolehti sekä lyijykynä, ja kaikki maailmaan kuuluisat säveltäjät, kuten Mozart, Tshaikovski, Beethoven, Chopin tarvinneet mitään tietokoneita. Ja kaikki tuntevat heitä, mutta jostain Jortsusta ei ole kuullut kukaan. Ehkä siihen musiikintuottamiseen tarvitaan jotain muuta kuin ohjelmat ja tietokone?
Ja jos olisit edes yrittänyt katsoa, niin Linuxille on tuhansia musiikkiohjelmia: http://www.hitsquad.com/smm/linux/
Kirjoita googlen Linux Music Software ja löydät vielä tuhansia ohjelmia. Olet hittomainen säveltäjä jos tuosta joukosta löydä haluamasi ohjelmaa. Tai ehkä se enemmän johtuu asenteesta ja ennakkoluuloista?
>Kaikki Linux OpenSource ajurit saa OSX:lle ja
Älä puhu roskaa tai siitä mistä et tiedä mitään. Linuxille ei ole mitään ajureita, se ei ole mikään Windows, vaan kaikki oheislaitteet toimivat kernelin moduuleina. Ja Linux sekä Mac OS X ovat sen verran erilaisia järjestelmiä, että Macille ei ole edes mutaosa sitä oheislaitetukea mitä on Linuxille. Jopa Free/Net/OpenBSD ratatuki on naurettavan pieni verrattuna Linuxin.
Tälläkin hetkellä surfailen Siemens kännykällä jolle ei ole Mac ajureita, mutta USB-kaapelilla toimii loistavvasti Linuxissa. Samoin skannerille ei ole Mac ajureita, mutta toimii heittämällä Linuxissa, jne.. jne..
>ja useammin olen nähnyt kaupassa Mac OS X:n virallisesti tuettujen laitteiden listalla kuin Linuxin.
Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset merkinnät: tämä laite toimii vain WindowsXP versiossa tämä vain Mac OS X 10.4.3 muttei sitä vanhemmissa, tämä toimii vain Windows95:ssa, jne.. Linuxissa on ihan sama mikä Linux distro on käytössä, kytket vaan ja se toimii, jos on tarvetta asennat tarvittavat paketit ja laite toimii heti. - Jortsu
Linuxisti kirjoitti:
>Kerrotko minulle jonkin Logicia vastaavan ohjelman, edes Logic Express..
Mitä se sellainen Logici on? Mitä sillä tehdään? Ei taida olla kovin yleinen tai suosittu ohjelma, kun en ole koskaan kuullutkaan sellaisesta.. Tuskin kovin moni tarvitsee sellaista tai edes tietää mitä se on. Mutta tähän mennessä joka ikinen tarvitsemani ohjelma löytyi Linuxin rompulta.
Ennen musiikin tuottamiseen tarvittiin nuotiolehti sekä lyijykynä, ja kaikki maailmaan kuuluisat säveltäjät, kuten Mozart, Tshaikovski, Beethoven, Chopin tarvinneet mitään tietokoneita. Ja kaikki tuntevat heitä, mutta jostain Jortsusta ei ole kuullut kukaan. Ehkä siihen musiikintuottamiseen tarvitaan jotain muuta kuin ohjelmat ja tietokone?
Ja jos olisit edes yrittänyt katsoa, niin Linuxille on tuhansia musiikkiohjelmia: http://www.hitsquad.com/smm/linux/
Kirjoita googlen Linux Music Software ja löydät vielä tuhansia ohjelmia. Olet hittomainen säveltäjä jos tuosta joukosta löydä haluamasi ohjelmaa. Tai ehkä se enemmän johtuu asenteesta ja ennakkoluuloista?
Älä puhu roskaa tai siitä mistä et tiedä mitään. Linuxille ei ole mitään ajureita, se ei ole mikään Windows, vaan kaikki oheislaitteet toimivat kernelin moduuleina. Ja Linux sekä Mac OS X ovat sen verran erilaisia järjestelmiä, että Macille ei ole edes mutaosa sitä oheislaitetukea mitä on Linuxille. Jopa Free/Net/OpenBSD ratatuki on naurettavan pieni verrattuna Linuxin.
Tälläkin hetkellä surfailen Siemens kännykällä jolle ei ole Mac ajureita, mutta USB-kaapelilla toimii loistavvasti Linuxissa. Samoin skannerille ei ole Mac ajureita, mutta toimii heittämällä Linuxissa, jne.. jne..
>ja useammin olen nähnyt kaupassa Mac OS X:n virallisesti tuettujen laitteiden listalla kuin Linuxin.
Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset merkinnät: tämä laite toimii vain WindowsXP versiossa tämä vain Mac OS X 10.4.3 muttei sitä vanhemmissa, tämä toimii vain Windows95:ssa, jne.. Linuxissa on ihan sama mikä Linux distro on käytössä, kytket vaan ja se toimii, jos on tarvetta asennat tarvittavat paketit ja laite toimii heti."Mitä sillä tehdään? Ei taida olla kovin yleinen tai suosittu ohjelma, kun en ole koskaan kuullutkaan sellaisesta.."
Typerä kommenttisi vain todistaa sen, ettet tiedä mitään musiikin tuottamisesta.
"Ja kaikki tuntevat heitä, mutta jostain Jortsusta ei ole kuullut kukaan."
Olipa lapsellinen heitto. Luuletko todella että kirjoitan täällä omalla nimelläni?
"Ja jos olisit edes yrittänyt katsoa, niin Linuxille on tuhansia musiikkiohjelmia"
Pelkkiä leluja. Mikään noista ei sovellu ammattitason pop/rock-musiikin tuottamiseen. Jos sinulla olisi mitään ymmärrystä asioista, et tarjoaisi vaihtoehdoksi mitään shareware-leluja.
"Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset"
Höpö höpö! Nyt tulee kyllä taas uskomattoman naurettavaa roskaa.
Turha jauhaminen kanssasi loppuu tähän, koska sinä et selvästikään tiedä yhtään mitään musiikin tuottamisesta. Et pysty tarjoamaan edes yhtä linkkiä kunnolliseen autotuneen Linuxille, joten miten sinulta voisinkaan edes vaatia linkkiä kunnon pop/rock-musiikin tuottamiseen tarkoitettuun ohjelmistoon. Linuxisti kirjoitti:
Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset merkinnät: tämä laite toimii vain WindowsXP versiossa tämä vain Mac OS X 10.4.3 muttei sitä vanhemmissa, tämä toimii vain Windows95:ssa, jne.. Linuxissa on ihan sama mikä Linux distro on käytössä, kytket vaan ja se toimii, jos on tarvetta asennat tarvittavat paketit ja laite toimii heti.tässä trollauksessasi on asettaa OS X ja Linux vastakkain, mikä on hölmö ja keinotekoinen asetelma jota Mac-käyttäjät varsin johdonmukaisesti pyrkivät välttämään. Paskanjauhantasi palvelee selvästi Microsoftin asiaa, ei Linuxin.
Linuxisti kirjoitti:
Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset merkinnät: tämä laite toimii vain WindowsXP versiossa tämä vain Mac OS X 10.4.3 muttei sitä vanhemmissa, tämä toimii vain Windows95:ssa, jne.. Linuxissa on ihan sama mikä Linux distro on käytössä, kytket vaan ja se toimii, jos on tarvetta asennat tarvittavat paketit ja laite toimii heti.Lainaus sfnet.atk.macista, kirjoittaja 8 vuotta Linuxia käyttänyt ja kesällä Maciin siirtynyt Jaakko Holster:
"Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen leirinvaihtooni. Pelkästään jo sen takia kannatti vaihtaa, että suspend/resume toimii erinomaisesti ja koneella voi mm. tehdä musiikkia."
Kiinnittäisin huomiota kuuteen viimeiseen sanaan ja sanojan Linux-tutemukseen.- rulettaa
Kalle kirjoitti:
Mikä on koneen ylihinta ? win puolella niitä marketti tarjouksia voi tietenkin vertailla.Macilla kuin ei ole kuin yksi valmistaja ja sitä myöten ei tarvitse tarjous "pölyimureita" macin ruveta tekemään.
Kun ei ole kilpailua, apple on aikapäiviä sitten nitistänyt kloonien tekijä ja sitä myöten kilpailun.
- Kalle
rulettaa kirjoitti:
Kun ei ole kilpailua, apple on aikapäiviä sitten nitistänyt kloonien tekijä ja sitä myöten kilpailun.
Valitettavasti markkinatalous ei toimi tietokoneiden kohdalla kunnolla.Kilpailun takia joutuvat pc valmistajat ruveta valmistamaan ns Pölyimureita halvimmista mahdollisista osista,mikä näkyy pc koneiden käytössä.Pc koneitakin kalliimpia on mitkä sitten" paremmin" ovat käytettävissä.Totuus on ettei Macilla ole yhtään niin huonoista osista tehtyä tietokonetta kut nuo 299e maksavat marketti pölyimurit, niitäkin olen saanut kavereiden luona kokeilla.
- todellisuudessa
Kalle kirjoitti:
Valitettavasti markkinatalous ei toimi tietokoneiden kohdalla kunnolla.Kilpailun takia joutuvat pc valmistajat ruveta valmistamaan ns Pölyimureita halvimmista mahdollisista osista,mikä näkyy pc koneiden käytössä.Pc koneitakin kalliimpia on mitkä sitten" paremmin" ovat käytettävissä.Totuus on ettei Macilla ole yhtään niin huonoista osista tehtyä tietokonetta kut nuo 299e maksavat marketti pölyimurit, niitäkin olen saanut kavereiden luona kokeilla.
Valitettavasti mac koneet valmistetaan ihan samoista osista kuin PC koneet, jopa samoilla tehtailla. Joten laatu ei ole yhtään sen parempi kuin PC-koneissa, mutta hinta on moninkertainen. Ja sitä kutsutaan huonoksi hintalaatusuhteeksi.
PS: Muuten 15 vuoden tietotekniikka kokemuksessani, MacMini oli ensimmäinen tietokoneeni, joka puolen vuoden sisällä oli 3 kertaa huollossa.
Taloudessa on 3 Applen tietokonetta, ja joka ikinen on ollut huollossa vähintään kerran. PC-koneiden kanssa jouduin takuun kanssa tekemisiin vain kaksi kertaa. Kerran Maxtorin kiintolevy hajosi, silloin piti etsiä kuitti ja todeta ettei takuu ole enää voimassa, koska levy oli silloin jo 3,5 vuotta vanha. Ja toisella kerralla uusi laatikosta otettu Logitech hiiri ei toiminut, vein takaisin kauppaan ja sain toisen tilalle. Siinä kaikki, muita ongelmia PC-koneiden kanssa ei ole ollut.
Ja ainoa syy, miksi käytän Applen koneita on softa. Rauta ainakin mun kokemuksien mukaan on vielä huonompaa kuin PC-koneissa. (Tietenkin asia voi olla niin, että nykyään myös PC-koneet ovat yhtä surkeita kuin Applen, sitä en tiedä koska itselläni on kokemusta vain 4 vuotta ja sitä vanhemmista PC-koneista) Mutta softa on se ainoa ja tärkein syy miksi valitsin Macin. Linuxille ei saa Windows-tasoisia ammattilaisohjelmia, mutta Macille sen sijaan saa. Raudalla ja designilla ei ole mitään merkitystä minulle. - Kalle
todellisuudessa kirjoitti:
Valitettavasti mac koneet valmistetaan ihan samoista osista kuin PC koneet, jopa samoilla tehtailla. Joten laatu ei ole yhtään sen parempi kuin PC-koneissa, mutta hinta on moninkertainen. Ja sitä kutsutaan huonoksi hintalaatusuhteeksi.
PS: Muuten 15 vuoden tietotekniikka kokemuksessani, MacMini oli ensimmäinen tietokoneeni, joka puolen vuoden sisällä oli 3 kertaa huollossa.
Taloudessa on 3 Applen tietokonetta, ja joka ikinen on ollut huollossa vähintään kerran. PC-koneiden kanssa jouduin takuun kanssa tekemisiin vain kaksi kertaa. Kerran Maxtorin kiintolevy hajosi, silloin piti etsiä kuitti ja todeta ettei takuu ole enää voimassa, koska levy oli silloin jo 3,5 vuotta vanha. Ja toisella kerralla uusi laatikosta otettu Logitech hiiri ei toiminut, vein takaisin kauppaan ja sain toisen tilalle. Siinä kaikki, muita ongelmia PC-koneiden kanssa ei ole ollut.
Ja ainoa syy, miksi käytän Applen koneita on softa. Rauta ainakin mun kokemuksien mukaan on vielä huonompaa kuin PC-koneissa. (Tietenkin asia voi olla niin, että nykyään myös PC-koneet ovat yhtä surkeita kuin Applen, sitä en tiedä koska itselläni on kokemusta vain 4 vuotta ja sitä vanhemmista PC-koneista) Mutta softa on se ainoa ja tärkein syy miksi valitsin Macin. Linuxille ei saa Windows-tasoisia ammattilaisohjelmia, mutta Macille sen sijaan saa. Raudalla ja designilla ei ole mitään merkitystä minulle.Osia on halpoja et kalliimpia mitä annoinkin ymmärtää 2 eri asiaa tehdä hyvistä osista kasatulla pucllä toitä kuin 299e koneella.Osien rikkoutumiseen taas mac kohdalla tapahtunut sinulla huonoa tuuria .Huonoja tietokoneita ei olisi ollenkaan jos kilpailua ei käytäisi,laadun kustannuksella kuten nyt.Minulla myös ollut pölyimuri pc minkä lahjoitin pois.
- Sturmmann
todellisuudessa kirjoitti:
Ja ainoa syy, miksi käytän Applen koneita on softa. Rauta ainakin mun kokemuksien mukaan on vielä huonompaa kuin PC-koneissa. (Tietenkin asia voi olla niin, että nykyään myös PC-koneet ovat yhtä surkeita kuin Applen, sitä en tiedä koska itselläni on kokemusta vain 4 vuotta ja sitä vanhemmista PC-koneista) Mutta softa on se ainoa ja tärkein syy miksi valitsin Macin. Linuxille ei saa Windows-tasoisia ammattilaisohjelmia, mutta Macille sen sijaan saa. Raudalla ja designilla ei ole mitään merkitystä minulle."laatu ei ole yhtään sen parempi kuin PC-koneissa, mutta hinta on moninkertainen"
Hinta moninkertainen? Oletko seinähullu?
90 % maailman Mineistä ei ole käynyt kertaakaan huollossa. Noin suunnilleen. - on mitä
Linuxisti kirjoitti:
Ainoastaan Mac ja Windows tarvitsevat tuollaiset merkinnät: tämä laite toimii vain WindowsXP versiossa tämä vain Mac OS X 10.4.3 muttei sitä vanhemmissa, tämä toimii vain Windows95:ssa, jne.. Linuxissa on ihan sama mikä Linux distro on käytössä, kytket vaan ja se toimii, jos on tarvetta asennat tarvittavat paketit ja laite toimii heti.turinoit. Mutta eikö samaa ajattelua voisi jatkaa hieman pidemmälle : tietokonetta ei tarvita kirjoittamiseen koska kynä ja paperi on keksitty, tietokonetta tai puhelinta ei tarvita yhteydenpitovälineeksi koska kynä, paperi ja postimerkit on keksitty, kameraa ja tietokonetta ei tarvita koska kynä, paperi, värit ja siveltimet on keksitty, tietokonetta ei tarvita musiikin soittamiseen koska gramofoni ja soittimet on keksitty, tietokonetta ei tarvita pelaamiseen koska halma on keksitty. Listaa voisi varmaan vieläkin jatkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935984
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764