HDMI KAAPELI

KOTITEATTERI KYSYMYS

Minulla on kotona lcv tv Lg merkkiä jossa on hdmi liitin takana ja ajttelin nyt hankkia dvd soittimen missä on myöskin hdmi lähtö kuvalle.

Onko tästä mitään hyötyä kuvanlaadulle normaali dvd elokuvia katsellessa? hdmi kaapeli siirtää myöskin kuulemma äänen töllöttimeen mitä en tarvitse tai halua..ollenkaan..saa kai sen äänen silti 5.1 valokaapelilla optisesta portista kotiteatteri vahvistimeen vaikka hdmi kaapeli olisikin kytkettynä vai saako?

Oletteko testanneet ja miten se kuvan resoluutio taso asettuu kun käytetään hdmi kaapelia? hakeeko se itse parhamman laadun vai pitääkö säädellä?

Tv. uusi avuton..

7

27278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Kyllä se parempi on, koska koko ketju on silloin digitaalinen (levy, kaapeli, TV:n prosessointi).

Hyvä soitin repii digitaalisesti tavallisesta levystä irti infoa enemmän kuin SCARTin kautta analogisena.

• ei kannata vielä

Ei sillä hdmi kaapelilla suurempaa hyötyä ole. Kannattaa ottaa kun paremmat dvd mallit tulevat. Elikkä tarkoitan blueray tai hd-dvd soittimia.Jotka tukevat teräväpiirto elokuvia. Nykyiset dvd soittimet ovat vaan kuluttajilta rahat pois kikka. Ei sillä Hdmi liittimellä tee mitään. Kannattaako siitä maksaa 30 euroa enemmän. Turhaa alkaa päivittämään vielä jos scartilla omaava dvd soitin löytyy.

• jk69

Osta referenssitason dvd-soitin niin huomaat eron. Halpissoittimilla ei huomaa.

• Hifiä harrasteleva vanhus....
        jk69 kirjoitti:

Osta referenssitason dvd-soitin niin huomaat eron. Halpissoittimilla ei huomaa.

Tervehdys !

Kaapeleista ja sen pituudesta on kiistelty niin kauan kuin niitä on ollut olemassa, omien kokemusten mukaan kannattaa aina käyttää sitä parasta mahdollista reittiä tässä tapauksessa HDMI kaapelia esim. taulu TV:lle, videotykille jne. jos mahdollista koska tähänkin pätee sama sääntö kuten moneen muuhunkin asiaan eli se heikoin lenkki määrittelee laiteiston tason, piuhaa kannattaa hiukan haeskella kun niitäkin on monen hintaisia hyvä paikka esim. on www.partco.fi HDMI liitännän etuna pitäisin kuitenkin sen säädettävyyttä ( useissa laitteissa on HDMI säädöt erikseen jolla kuvaa voidaan säätää halutun laiseksi ) Itse olen käyttänyt HDMI - vahvistin - videotykki kombinaattiota olen myös laittanut vertailun vuoksi komponettikaaelinkin tykkiin kiinni ja jossain tapauksissa mielestäni se onkin antanut elokuvamaisemman laadun kuin HDMI, no makuasioitahan nämäkin ovat ja toki formaatistakin kiinni. Tärkeintähän kuitenkin on että elokuva viihdyttää ja siitä tulee mukava olo ;?)

t elokuviin.

• pietro

itse en ainakaan huomannu mitään eroa vaikka laitoin hd kaapelin. ihan samanlainen kuva hd johdolla ja scartilla.

• denon

ei kai sitä eroa huomaa jos on joku paska 50 euron soitin....

• 123123123123123

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe