Minulla on kotona lcv tv Lg merkkiä jossa on hdmi liitin takana ja ajttelin nyt hankkia dvd soittimen missä on myöskin hdmi lähtö kuvalle.
Onko tästä mitään hyötyä kuvanlaadulle normaali dvd elokuvia katsellessa? hdmi kaapeli siirtää myöskin kuulemma äänen töllöttimeen mitä en tarvitse tai halua..ollenkaan..saa kai sen äänen silti 5.1 valokaapelilla optisesta portista kotiteatteri vahvistimeen vaikka hdmi kaapeli olisikin kytkettynä vai saako?
Oletteko testanneet ja miten se kuvan resoluutio taso asettuu kun käytetään hdmi kaapelia? hakeeko se itse parhamman laadun vai pitääkö säädellä?
Tv. uusi avuton..
HDMI KAAPELI
7
27278
Vastaukset
- se on
Kyllä se parempi on, koska koko ketju on silloin digitaalinen (levy, kaapeli, TV:n prosessointi).
Hyvä soitin repii digitaalisesti tavallisesta levystä irti infoa enemmän kuin SCARTin kautta analogisena. - ei kannata vielä
Ei sillä hdmi kaapelilla suurempaa hyötyä ole. Kannattaa ottaa kun paremmat dvd mallit tulevat. Elikkä tarkoitan blueray tai hd-dvd soittimia.Jotka tukevat teräväpiirto elokuvia. Nykyiset dvd soittimet ovat vaan kuluttajilta rahat pois kikka. Ei sillä Hdmi liittimellä tee mitään. Kannattaako siitä maksaa 30 euroa enemmän. Turhaa alkaa päivittämään vielä jos scartilla omaava dvd soitin löytyy.
- jk69
Osta referenssitason dvd-soitin niin huomaat eron. Halpissoittimilla ei huomaa.
- Hifiä harrasteleva vanhus....
jk69 kirjoitti:
Osta referenssitason dvd-soitin niin huomaat eron. Halpissoittimilla ei huomaa.
Tervehdys !
Kaapeleista ja sen pituudesta on kiistelty niin kauan kuin niitä on ollut olemassa, omien kokemusten mukaan kannattaa aina käyttää sitä parasta mahdollista reittiä tässä tapauksessa HDMI kaapelia esim. taulu TV:lle, videotykille jne. jos mahdollista koska tähänkin pätee sama sääntö kuten moneen muuhunkin asiaan eli se heikoin lenkki määrittelee laiteiston tason, piuhaa kannattaa hiukan haeskella kun niitäkin on monen hintaisia hyvä paikka esim. on www.partco.fi HDMI liitännän etuna pitäisin kuitenkin sen säädettävyyttä ( useissa laitteissa on HDMI säädöt erikseen jolla kuvaa voidaan säätää halutun laiseksi ) Itse olen käyttänyt HDMI - vahvistin - videotykki kombinaattiota olen myös laittanut vertailun vuoksi komponettikaaelinkin tykkiin kiinni ja jossain tapauksissa mielestäni se onkin antanut elokuvamaisemman laadun kuin HDMI, no makuasioitahan nämäkin ovat ja toki formaatistakin kiinni. Tärkeintähän kuitenkin on että elokuva viihdyttää ja siitä tulee mukava olo ;?)
t elokuviin.
- pietro
itse en ainakaan huomannu mitään eroa vaikka laitoin hd kaapelin. ihan samanlainen kuva hd johdolla ja scartilla.
- denon
ei kai sitä eroa huomaa jos on joku paska 50 euron soitin....
- 123123123123123
ostin ps3seen hdmi kaapelin ja hyvin on toiminu http://www.onin.fi/product_details.php?p=13658 ei todllakaan ole hinnalla pilattu. en käsitä miksi kaapelista pitää maksaa 10 € enempää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938