Eli pitäisikö pojan tehdä aloite suhteessa? Ihan mielenkiintoani kysyn; huomasin vain kerran, et kaikki suhteessaolevat kaverini (poikia) ovat "joutuneet" tekemään aloitteen omissa suhteissaan. Onko se siis niin pakollista vai yksinkertaisesti nykypäivän normi, sillä itse arvostan naisessa sitä rohkeutta, että uskaltaa tulla sanomaan tunteistaan.
Tytöille
10
818
Vastaukset
- sei7
Mielestäni jo tänä päivänä tytönkin täytyisi uskaltaa tehdä aloite, ei se minun mielestäni pelkästään pojan hommaa ole. :) Ei sinun pakko ole tehdä aloitetta, ellei tilanne sitä ala vaatimaan pakolla... Aina on aika.
- mutta...
ei olekkaan, mutta itse tyttönä olen niin ujo etä odotan pojan tekevän alotteen :D mutta ehkä minäkin sitten joskus kun tulee se oikea kohdalle ja jos hän ei ehdi ensin :)mutta yleisesti ottaen tytöt kysyvätkin ja aika usein
- minä ite
No, tyttönä mielipiteeni: eli siis joo olen myös ujo ja silleen niin odotan mieluummin että joku poika tulee sanomaan jtn. eihän se nykypäivänä ole väliä että kumpi. Tai siis , jos on ihastunut johonkin, niin kiinni vaan, oli tyttö tai poika. No, kuitenkin olen itse joutunut kertomaan tunteistani. Mutta nyt odotan että poika tekee jtn. (jos hän haluaa jtn, niin sitten kysyy tai tekee jtn.) Mielestäni poika voi kysyä tyttöä noin vain, mutta se on iso juttu jos tyttö kysyy poikaa. Vaikka sillä ei ole väliä oikeastaan. Mutta tosiaan jos tahtoo että jtn tapahtuu, ei voin vain kökkiä ja odottaa että toinen tekee jtn. Rohkeampi vain juttelemaan.
- eräs tyttönen....----
Aika jännä ilmiö, sillä minun kaveriporukoissani tytöt ovat aina niitä, jotka sen aloitteen ovat tehneet.
Itse olen kyllä YRITTÄNYT tehdä aloitteita, mennä poikien luo juttelemaan ja muuta, mutta joskus vaan rassaa, kun pitäisi itse koko ajan ylläpitää sitä keskustelua.
Minusta ainakin juttelun suhteen aloitteita pitää tehdä molempien. Vähän niin kuin vuorotellen. Ja kun toinen tekee aloitteen, toisen olisi soveliasta yrittää jatkaa siitä.
No joo, niitä varsinaisia aloitteita::: Ehkä on hyvä ensin ystävystyä ja sitten katsoa, tuleeko siitä jotain muutakin.
En tosiaan tiedä.
Vaikeaa. - mari------
Itse olen sitä mieltä että olisi se parempi jos poika tekee aloitteen. Sillä se on kuitenkin ylisempää...
- olga-volga
pojat aloitta ja työt lopetta tä on se tarkea osa suhteissa
- tirlan
Kyllä se on aina kivampi jos jätkä tekee jtkn :D Taisiis, kummalla sitä uskallusta vain riittää, joskus on vain pakko ottaa härkää sarvista jne jne. Ei se ole pakollista eikä mkn normi, mutta toiselle se on aina helpompaa.
- Muska
Itse olen suht ujo ihminen, että kyllä se pojan taakaksi jää tuo aloitteen tekeminen jos kiinnostaa. Mutta jos olen täysin varma että poika tuntee samalla tavalla niin voisin itsekkin uskaltautua tuon aloitteen tekemään. :)
- just me
Kylläpä se yleensä on, että pojat tekevät aloitteen. Tytöt katsovat vain kauniisti perään. Ja miksihän miehiä/poikia sanotaan sioiksi? Pojat kertovat tietysti toisilleen asiat, mutta he eroavat siinä ainakin tytöissä, etteivät he osaa olla hienotunteisia. Tytölle helposti huudellaan jotain. Tytöt taas kertovat tietysti toisilleen jutut, mutta eivät rupea huutelemaan asiasta. Tytöt osaavat ajatella hieman myös toisen kannalta asiaa. Ja minä ainakin odotan, että poika tekee sen aloitteen.
- juukepoksi
Tätähän on mahdotonta kysyy, sillä vastaaja antaa yleensä vain sukupuolensa mukaisen vastauksen. Kyllä tyttöjenkin seassa on huutajia, vaikkakin harvemmassa kuin pojilla. Ja on pojissakin niitä, jotka on kehittänyt itelleen sen ominaisuuden, et osaa ajatella tekojen seurauksii ja vaikutuksii tytössä. Tytöt, jotka odottaa pojan aina tekevän alotteen jää aika todennäköisesti seinäruusufeministeiksi. Pojat, jotka aina tekee alotteen antaa tytölle joskus myös väärän kuvan itestään... Tästä pitäis saada väittely
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948