Ongelmia imetyksen kanssa. Poikani syntyi keskosena ja sai aluksi ravintonsa nenä-mahaletkulla ja myöhemmin tuttipullolla (sai myös rintaa, mutta ei jaksanut imeä siitä). Sairaalassa neuvoivat käyttämään tuttipullon tuttia nännin päällä, jotta vauva saisi hyvän otteen. Nyt tämä tutti on jäänyt päälle ja ilman sitä ei poika saa millään kiinni nännistä. Neuvolassa asiasta mainitessani sanoivat vain että rintani ovat niin pinkeät, ettei vauva siksi saa otetta. Olen todella tuskastunut koska haluaisin imettää ilman apuvälineitä! Ja päässä jo pyörii ajatukset että rintani ovat "huonot", olen huono äiti... Onko mitään vinkkejä kuinka saisin imetyksen onnistumaan?
imemisote?
6
400
Vastaukset
- ei vikaa
Olen taistellut imuotteen kanssa ja vasta nyt kuusiviikkoisen pojan äitinä alan nauttia. Tarinani on niin pitkä. Olisi helpompi puhua puhelimessa...haluaisitko soittaa minulle?
- rinnat liian täynnä
Alkuunha rinnat ovat niin täynnä, ettei vauva saa siitä otetta. Rintakumit on hyvä apu ja sitten kun rinta on vähän vajentunut, ota kumi pois ja jatka imetystä ilman kumia. Myöhemmin onnistuu ilmankin. Tai lypsä rinta ensin tyhjemmäksi.
- helppoa
kuin luulis! Itse en voinut rintakumia käyttää, se repi nännit verille. Neuvoja kyllä satelee sieltä sun täältä, mutta kun se ei aina vaan onnistu. Minunkin vauvani oppi vasta viisi viikkoisena "hamuamaan"! Rintani on ainaskin kolme kertaa yhtä suuri kuin vauvan pää ja nännejä ei olleskaan ja kaiken lisäksi vauvalla on niin pieni suu, että se oli alussa ihan mahdotonta. Kukaan, joka ei ole samaa käynyt läpi, ei voi tietää sen kivun ja tuskan määrää. Imeminen sattui koko imetyksen ajan, koska sitä ei saanut tarpeeksi sinne suuhun ja sen seurauksena nänneistä lähti sentin kokoiset palat nahkaa pois, joka omalta osaltaan tuotti tuskaa. Nyt vauvan suu on kasvanut ja sinnikkäästi imettäneenä, (itkien ja seuraavaa imetystä peläten) nännini ovat myös nousseet. Nyt voin jopa käyttää liivejä ja puseroa päälläni. Sitkeyttä ja kyyneliä se vaatii...
- kannattaa...
helppoa kirjoitti:
kuin luulis! Itse en voinut rintakumia käyttää, se repi nännit verille. Neuvoja kyllä satelee sieltä sun täältä, mutta kun se ei aina vaan onnistu. Minunkin vauvani oppi vasta viisi viikkoisena "hamuamaan"! Rintani on ainaskin kolme kertaa yhtä suuri kuin vauvan pää ja nännejä ei olleskaan ja kaiken lisäksi vauvalla on niin pieni suu, että se oli alussa ihan mahdotonta. Kukaan, joka ei ole samaa käynyt läpi, ei voi tietää sen kivun ja tuskan määrää. Imeminen sattui koko imetyksen ajan, koska sitä ei saanut tarpeeksi sinne suuhun ja sen seurauksena nänneistä lähti sentin kokoiset palat nahkaa pois, joka omalta osaltaan tuotti tuskaa. Nyt vauvan suu on kasvanut ja sinnikkäästi imettäneenä, (itkien ja seuraavaa imetystä peläten) nännini ovat myös nousseet. Nyt voin jopa käyttää liivejä ja puseroa päälläni. Sitkeyttä ja kyyneliä se vaatii...
liukastaa sisältäpäin, joko vaseliinilla tai huulirasvalla tai vedellä, jotta ei synny kitkaa nännin ja kumin väliin vauvan imiessä. Kuivasta kumista on vaan enemmän haittaa, kun hyötyä. Juu ei ole helppoa ei. Itsekin oppinut näitä vippaskonsteja nyt kolmannen lapsen kohdalla.
- ?vinkki?
Löytyiskö lähistöltä imetystukihenkilöä??? imetystukilistan sivuilta vois löytyä tietoa heistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138