Työpaikka kuurolle?

Vaikea löytää

Millaisiin työpaikkoihin kuuro henkilö sijoittuu? Voisiko joku laittaa Turun seudulta vaikka esimerkkiyrityksiä, joihin voisi ottaa yhteyttä. Kiitos etukäteen!

9

3825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjsl

      Työllistyminen on yleisesti ottaen aika hankalaa. Työtä tarjoavat mm. kuntien palvelukeskukset. Mutta mikä estää ryhtymistä yrittäjäksi. Tekee itselleen työpaikan. Paikallinen TE-keskus auttaa asiassa eteenpäin. Alkava yrittäjä saa mm. apua liikeidea suunnitteluun, koulutukseen, markkinointiin ja saapi vielä starttirahan alkua helpottamaan.

      • On hieno juttu

        miksei samalla lailla kuin kuuleva? Yritä kirjoittaa/käyttää viittomakielen tulkkia hyvin sun omaa suosituskirjettäsi miksi sinä voisit pärjätä just siinä työpaikassa. Just kuurot ovat taitavisa käsistään, ei vain juttelemalla! Esimiehet ovat todella avuttomia, sen totean. Vakuuta ihmiset, että kätesi/ opittu asiasi ovat hyvissä käsissä eli hallitset näitä asioita. Kovaa työtä vaatii ja toivotan todella tsemppiä! En tiedä hyvää työpaikkaa, joka ottaisi kuuroa töihin. Sori ja tsemppiä ja vielä sinnikkyyttä työpaikan etsimiseen! Mainosta itsesi hyvin!


      • Korvalappu

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.


      • Kivikuuro
        Korvalappu kirjoitti:

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.

        Mun käsittääkseni huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan paremmin kuin kuuroon. Nykypäivänä ihmiset haluaa että kommunikointi on mahdollisimman helppoa. Ei välttämättä auta vaikka on kaiken maailman viestimiä nykyisin kuten sähköpostit, tekstiviestit jne. Halutaan aina soittaa suoraan puhelimella.


      • huitova sihteeri
        Korvalappu kirjoitti:

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.

        Olisiko huono idea jos palkkaisi yrityksen toimistoon kuulevan viittovan henkilön?
        Hän voisi hoitaa puhelimen ja toimia epävirallisena tulkkina tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Kivikuuro kirjoitti:

        Mun käsittääkseni huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan paremmin kuin kuuroon. Nykypäivänä ihmiset haluaa että kommunikointi on mahdollisimman helppoa. Ei välttämättä auta vaikka on kaiken maailman viestimiä nykyisin kuten sähköpostit, tekstiviestit jne. Halutaan aina soittaa suoraan puhelimella.

        Pässi osaatko arabiaa,jos luurin vastaa sun soittoosi...mieti vertauskuvia vähäsen..😂


    • huonokuuloisenkin

      löytää työpaikkaa, vaikka koulutusta ja työkokemusta olisi. Työnantajat ovat usein ennakkoluuloisia kuulovammaisia kohtaan, olipa kuuro tai huonokuuloinen. On kuitenkin olemassa työpaikkoja, joissa ei kuuloa tarvita. Itse olen törmännyt huonokuuloisena työnantajien taholta erilaisiin asennevammoihin kuluneiden vuosien aikana sekä työpaikkakiusaamiseen. Kuulokoje on, puhun ja kuulenkin, mutta tarvittaessa käytän vk-tulkkia. Valitettavasti fyysisten syiden takia joudun jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka toisen ammatin kautta pystyisin työllistymään kevyempään työhön. Töihin minua ei oteta, kun kuulevat ovat etusijalla, jos vapaa työpaikka löytyy. Jos olisin iältäni nuorempi, voisin harkita oman firman perustamista ja siihen kuurojen työntekijöiden palkkaamista.

      • myös huonokuuloinen

        on.On vielä ennakonluuloinen firmoissa.Vain pääsee suhteilla,vaikka ei oo koulutusta.


    • Anonyymi

      Moikka jos haluaa kuuron töihin työpaikalle suosittelen Pansion työkeskus Turku siellä on kuuroja itse olen kuuleva mutta osaan viittomakieltä jonkin verran meidän osastolla kokoonpanoosastolla on työntekijä joka on kuuro pystymme kommunikoimaan viittomakielellå t jari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe