Työpaikka kuurolle?

Vaikea löytää

Millaisiin työpaikkoihin kuuro henkilö sijoittuu? Voisiko joku laittaa Turun seudulta vaikka esimerkkiyrityksiä, joihin voisi ottaa yhteyttä. Kiitos etukäteen!

9

3311

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjsl

      Työllistyminen on yleisesti ottaen aika hankalaa. Työtä tarjoavat mm. kuntien palvelukeskukset. Mutta mikä estää ryhtymistä yrittäjäksi. Tekee itselleen työpaikan. Paikallinen TE-keskus auttaa asiassa eteenpäin. Alkava yrittäjä saa mm. apua liikeidea suunnitteluun, koulutukseen, markkinointiin ja saapi vielä starttirahan alkua helpottamaan.

      • On hieno juttu

        miksei samalla lailla kuin kuuleva? Yritä kirjoittaa/käyttää viittomakielen tulkkia hyvin sun omaa suosituskirjettäsi miksi sinä voisit pärjätä just siinä työpaikassa. Just kuurot ovat taitavisa käsistään, ei vain juttelemalla! Esimiehet ovat todella avuttomia, sen totean. Vakuuta ihmiset, että kätesi/ opittu asiasi ovat hyvissä käsissä eli hallitset näitä asioita. Kovaa työtä vaatii ja toivotan todella tsemppiä! En tiedä hyvää työpaikkaa, joka ottaisi kuuroa töihin. Sori ja tsemppiä ja vielä sinnikkyyttä työpaikan etsimiseen! Mainosta itsesi hyvin!


      • Korvalappu

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.


      • Kivikuuro
        Korvalappu kirjoitti:

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.

        Mun käsittääkseni huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan paremmin kuin kuuroon. Nykypäivänä ihmiset haluaa että kommunikointi on mahdollisimman helppoa. Ei välttämättä auta vaikka on kaiken maailman viestimiä nykyisin kuten sähköpostit, tekstiviestit jne. Halutaan aina soittaa suoraan puhelimella.


      • huitova sihteeri
        Korvalappu kirjoitti:

        Olisi hyvä kuulla, miten huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan. Mikä yritysala olisi luonteva, suunnitteluko? Miten asiakkaalle saa väliaikatietoja näin kiireisenä aikana? Kokemukseni työpaikoilla ja omat yritykset saada yhteyksiä työnantajiin mm. työnhaussa ovat aika hankalia. Pientäkään sovittelua tai viivettä kommunikoinnissa ei oikein siedetä. Pitäisi oitis soitella, sietokyky tuntuu olevan tässä tapauksessa yleensä nolla.

        Olen monta vuotta miettinyt yritystoiminnan aloittamista, en ole henkilöpalveluiden tarjoaja tai kiinteistöjen huoltaja. Toisaalta olen työvoimatoimiston kautta yrittänyt saada pätevyyttä mm. kirjanpitoon, mutta aina heillä tuntuu olevan muu toiminta mielessä, kun haen työtä tai koulutuspaikkaa. Ja nyt talouslama on vienyt kuuleviltakin asiakkaat. On ihmeellistä, ettei ole mitään verotuksellista ratkaisua tehdä työtä niin, että saa sitä myytyä työntekijästatuksella omasta firmasta, kun työtä ei muuten saa.

        Olisiko huono idea jos palkkaisi yrityksen toimistoon kuulevan viittovan henkilön?
        Hän voisi hoitaa puhelimen ja toimia epävirallisena tulkkina tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Kivikuuro kirjoitti:

        Mun käsittääkseni huonokuuloiseen yrittäjään suhtaudutaan paremmin kuin kuuroon. Nykypäivänä ihmiset haluaa että kommunikointi on mahdollisimman helppoa. Ei välttämättä auta vaikka on kaiken maailman viestimiä nykyisin kuten sähköpostit, tekstiviestit jne. Halutaan aina soittaa suoraan puhelimella.

        Pässi osaatko arabiaa,jos luurin vastaa sun soittoosi...mieti vertauskuvia vähäsen..😂


    • huonokuuloisenkin

      löytää työpaikkaa, vaikka koulutusta ja työkokemusta olisi. Työnantajat ovat usein ennakkoluuloisia kuulovammaisia kohtaan, olipa kuuro tai huonokuuloinen. On kuitenkin olemassa työpaikkoja, joissa ei kuuloa tarvita. Itse olen törmännyt huonokuuloisena työnantajien taholta erilaisiin asennevammoihin kuluneiden vuosien aikana sekä työpaikkakiusaamiseen. Kuulokoje on, puhun ja kuulenkin, mutta tarvittaessa käytän vk-tulkkia. Valitettavasti fyysisten syiden takia joudun jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka toisen ammatin kautta pystyisin työllistymään kevyempään työhön. Töihin minua ei oteta, kun kuulevat ovat etusijalla, jos vapaa työpaikka löytyy. Jos olisin iältäni nuorempi, voisin harkita oman firman perustamista ja siihen kuurojen työntekijöiden palkkaamista.

      • myös huonokuuloinen

        on.On vielä ennakonluuloinen firmoissa.Vain pääsee suhteilla,vaikka ei oo koulutusta.


    • Anonyymi

      Moikka jos haluaa kuuron töihin työpaikalle suosittelen Pansion työkeskus Turku siellä on kuuroja itse olen kuuleva mutta osaan viittomakieltä jonkin verran meidän osastolla kokoonpanoosastolla on työntekijä joka on kuuro pystymme kommunikoimaan viittomakielellå t jari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe