Rakasta

*_*

Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Teemmekös niin?

42

2173

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia

rakastamaan itseään, muuten lähimmäisille käy hullusti...

• rakastetaan itseämme

sillä eräs "ystäväni" toistaiseksi on kova itseään nollaamaan ja odottaa kehuja mutta kohtelee kuitenkin minuakin kuin olisin jokin alempiarvoinen.

• siilityttö55

Kuulun siihen porukkaan tietty, jota mollataan.

Minulla on sellaisia ihmisiä ympärilläni jotka tekee kaiken oikeen ja minä teen kaiken väärin heidän mielestään.

Silti olen onnellinen, sillä minulla on jotain.

• sinulla huono itsetunto,

jos mieleesi hiipii moinen ajatus...

• siilityttö55
        sinulla huono itsetunto, kirjoitti:

jos mieleesi hiipii moinen ajatus...

Minulta on särjetty jo lapsena itsetunto, jota jatkui aikuisena kunnes tapahtui jotain odottamatonta jossa korjaantui minun sisäinen repaleisuuteni.

• tuntuukaan,
        siilityttö55 kirjoitti:

Minulta on särjetty jo lapsena itsetunto, jota jatkui aikuisena kunnes tapahtui jotain odottamatonta jossa korjaantui minun sisäinen repaleisuuteni.

että tulit uskoon?

Ja sen kautta saatoit korjata repaleisen sisimpäsikin uuteen uskoon?

• hanne_maarit

koska ensin pitäisi olla vahva ja tietoinen omasta itsestään mutta kuitenkin herkkä ja joustava. Pitäisi pystyä näkemään useita eri vaihtoehtoja eteen tuleville asioille.

Pystyisikö sittenkään rakentamaan haurasta sopua vai sortuuko veriseen riitaan? Voisiko silloinkaan kyetä puolustamaan itseään saati sitten omiaan ?

• sanoit

asian selkokielellä,toi on kuin suoraan naisten lehtien sivulta, eli sillä ei oo mitää tekemist joka päiväisen elämän kans

• hanne_maarit
        sanoit kirjoitti:

asian selkokielellä,toi on kuin suoraan naisten lehtien sivulta, eli sillä ei oo mitää tekemist joka päiväisen elämän kans

pitää olla vahva ja tietoinen itsestään, tarkoittaa:

pittää ensin tietää mitä ite haluaa mutta samalla pittää ymmärtää toesta immeistä ja osata vähä aatella senki toesen ihmisen tunteeta ja antoo joskus vähä periksi

Pitäisi pystyä näkemään useita eri vaihtoehtoja eteen tuleville asioille tarkoittaa:

asioelle on ylleensä usseeta eri ratkasumalleja eekä se ensmäeseks mieleen tuleva oo ylleesä se aenut oekee ja olis se hyvä jos ossoes piättee sitte kun on tutkinu eri vaehtoehtoja eekä aena piä sitä ommoo kantoosa aenoona ja oekeena.

Pystyisikö sittenkään rakentamaan haurasta sopua vai sortuuko veriseen riitaan? tarkoittaa:
        eekös ylleesä aleta tappelemmaan ennemminkun sopimaan ?

Voisiko silloinkaan kyetä puolustamaan itseään saati sitten omiaan ? Tarkoittaa:

ihminen on nii haavottuvainen ja herkkäsielunen että vaekka nuo kaekki olis hallussa nii vaekeeta on olla sinut ihtesä kansa. Jos ee oo ihtesä kansa väleissä nii ee pysty rakastammaan lähimmäestäkään.

Siis ei pysty aidosti olemaan veli veljelle, sisar sisarelle, ystävä ystävälle. Avoin, rehti ja reilu siis rakastamaan lähimmäistään niinkuin itseään.

Eipä tainnut paljon asiaa valaista, mutta yritys hyvä kymmenen ( savvoo ja kaenuuta sekasi):).

• ihme
        hanne_maarit kirjoitti:

pitää olla vahva ja tietoinen itsestään, tarkoittaa:

pittää ensin tietää mitä ite haluaa mutta samalla pittää ymmärtää toesta immeistä ja osata vähä aatella senki toesen ihmisen tunteeta ja antoo joskus vähä periksi

Pitäisi pystyä näkemään useita eri vaihtoehtoja eteen tuleville asioille tarkoittaa:

asioelle on ylleensä usseeta eri ratkasumalleja eekä se ensmäeseks mieleen tuleva oo ylleesä se aenut oekee ja olis se hyvä jos ossoes piättee sitte kun on tutkinu eri vaehtoehtoja eekä aena piä sitä ommoo kantoosa aenoona ja oekeena.

Pystyisikö sittenkään rakentamaan haurasta sopua vai sortuuko veriseen riitaan? tarkoittaa:
        eekös ylleesä aleta tappelemmaan ennemminkun sopimaan ?

Voisiko silloinkaan kyetä puolustamaan itseään saati sitten omiaan ? Tarkoittaa:

ihminen on nii haavottuvainen ja herkkäsielunen että vaekka nuo kaekki olis hallussa nii vaekeeta on olla sinut ihtesä kansa. Jos ee oo ihtesä kansa väleissä nii ee pysty rakastammaan lähimmäestäkään.

Siis ei pysty aidosti olemaan veli veljelle, sisar sisarelle, ystävä ystävälle. Avoin, rehti ja reilu siis rakastamaan lähimmäistään niinkuin itseään.

Eipä tainnut paljon asiaa valaista, mutta yritys hyvä kymmenen ( savvoo ja kaenuuta sekasi):).

kun löytyy niin se on siipiä vaille enkeli

• hanne_maarit
        sanoit kirjoitti:

että harva ajatus tai mielipide se lampun lailla syttyy just omien aivoitusten tuloksena. Tuossakin viestissäni lienee otteita ainakin Raamatusta, iltapäivälehdistä, runoista, nettisivuilta, läheisteni sanomisista ja tietenkin naistenlehdistä. Ja voi siinä vielä jotain muutakin olla, suora lainaus se ei ole koska siinä ei ole sitaatteja :))

• rakasteliatkin

Todella naurettavaa rakastaa itseään, Käsitän
      paremmin jos rakastelee itseään. Siinä on edes
      järkeä.

• Pirre

tuolla sanonnalla ei tarkoiteta aivan suoranaista rakastamista, - ehkä "pitää itsestää", tai "hyväksyä itsensä", olisivat parempia ilmauksia..

• Akaton mies
        Pirre kirjoitti:

tuolla sanonnalla ei tarkoiteta aivan suoranaista rakastamista, - ehkä "pitää itsestää", tai "hyväksyä itsensä", olisivat parempia ilmauksia..

No joo ja ei, paitsi tuosta Pirrestä kyllä tykkään ku "hullu puurosta" ja ei kuulemma oo ihan vähän. Vissihin osaa kanssa korijata työhaalarin kramalehen ja jos laittaa klasit nenällensä niin napin-neulominenkin onnistuu.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

No joo ja ei, paitsi tuosta Pirrestä kyllä tykkään ku "hullu puurosta" ja ei kuulemma oo ihan vähän. Vissihin osaa kanssa korijata työhaalarin kramalehen ja jos laittaa klasit nenällensä niin napin-neulominenkin onnistuu.

paljo sitten..

No ei sinnuu voi moittia ainakaan nuukakasi mieheksi; noihen rakkauvven tunnustukssiis kanssa sie et kyllä nuukkaile.., vissiinki et ole laihialta kotosin :))

Kramalehen on kai sama kuin rikki meneminen - korjausta vaativa?

Ps. sie taijjat olakkii semmonen pohojalaanen shemeikka oikkeen, miten miusta alakkaa tunttuu siltä..tunnustatko?
        :)

• Ukollinen akka
        Pirre* kirjoitti:

paljo sitten..

No ei sinnuu voi moittia ainakaan nuukakasi mieheksi; noihen rakkauvven tunnustukssiis kanssa sie et kyllä nuukkaile.., vissiinki et ole laihialta kotosin :))

Ps. sie taijjat olakkii semmonen pohojalaanen shemeikka oikkeen, miten miusta alakkaa tunttuu siltä..tunnustatko?

Kun nämä täällä ihan julkisesti flirttailee, pitäsköhän kertoo sille Pirren ukolle...
        Vaikka kyllä se, tuo flirtti iteltähi onnistuu, yhen kerran yks vieras mies kyseli jo..., empä kerrokkaa. Vaan ettehän sille, minun ukolle näitä kerro... ;)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

paljo sitten..

Ei kyllä mä oon kilttipoika ja tällaanen vähän totinenkin, hih, vakavamielinen ja hilijaanen. Ei oikeen taharo saara sanotuks mitä milloonkin olis mieles, voi, voi. Toista soon nuon likkojen, ku juttua tuloo ihan ittestänsä. Täs saa itte pahkuloora sen satahan mallihin notta saa asiansa "paperille" Kävin tekemäs sellaasen ison voileivän täs tiimellyksen väliis jääkaapilla, siinä oli maksamakkaraa päällä. Olisit saanu nuolaasta siitä sivusta. Tai olis syöty sillälaalla kumpikin omasta reunasta, yhtäaikaa naamatvastakkaan,hih, ja käsiä ei olis saanu käyttää. Jos sää olisit meinannu tukehtua niin tottakai olisin elvyttäny sua ja antanu suusta suuhun tekohengitystä. Enkö mä ookki reilu?

• tammikuun likka

..jollet sä rakasta tai siis tykkää ittestäs ja hyväksy ittees juuri sellasena kun oot, nii et sä mitenkään voi rakastaa tai hyväksyä muitakaan. Se menee sillon kyllä enemmänkin mollaamisen ja vähättelyn puolelle muita kohtaan, niin ja ittees kans. Väheksyt itteeskin ja näät vaan vikoja ittessäs, nii ja muiss. Oon kyllä huomannu sen täss elämäs moneen kertaan.
        Mää kyllä tykkään ittestäni ja hyväksyn itteni sellasena, kun oon. Ja tykkään muistakin ihmisistä ja hyväksyn sellasina kun ovat.

• Ukollinen akka
        Akaton mies kirjoitti:

Ei kyllä mä oon kilttipoika ja tällaanen vähän totinenkin, hih, vakavamielinen ja hilijaanen. Ei oikeen taharo saara sanotuks mitä milloonkin olis mieles, voi, voi. Toista soon nuon likkojen, ku juttua tuloo ihan ittestänsä. Täs saa itte pahkuloora sen satahan mallihin notta saa asiansa "paperille" Kävin tekemäs sellaasen ison voileivän täs tiimellyksen väliis jääkaapilla, siinä oli maksamakkaraa päällä. Olisit saanu nuolaasta siitä sivusta. Tai olis syöty sillälaalla kumpikin omasta reunasta, yhtäaikaa naamatvastakkaan,hih, ja käsiä ei olis saanu käyttää. Jos sää olisit meinannu tukehtua niin tottakai olisin elvyttäny sua ja antanu suusta suuhun tekohengitystä. Enkö mä ookki reilu?

Kyllä minä maksamakkarasta tykkään, vaan on vähän pitkä matka, tulla sinne teillepäin sitä syömään, taitaa se ukko ennättää tulla töistä, ennen kuin sinne asti kerkiän. Ja kulkeekohan niitä linja-autojakaan tähän aikaan.
        Vaikka hyvähän tuo, että et heti olisi alkanut niitä käsiä käyttää.

• Akaton mies
        tammikuun likka kirjoitti:

..jollet sä rakasta tai siis tykkää ittestäs ja hyväksy ittees juuri sellasena kun oot, nii et sä mitenkään voi rakastaa tai hyväksyä muitakaan. Se menee sillon kyllä enemmänkin mollaamisen ja vähättelyn puolelle muita kohtaan, niin ja ittees kans. Väheksyt itteeskin ja näät vaan vikoja ittessäs, nii ja muiss. Oon kyllä huomannu sen täss elämäs moneen kertaan.
        Mää kyllä tykkään ittestäni ja hyväksyn itteni sellasena, kun oon. Ja tykkään muistakin ihmisistä ja hyväksyn sellasina kun ovat.

Joo kyllä mäkin ittestäni tykkään, kuitenkin luonteeni mukaasesti kannatan lämminhenkisesti kaikkinaasta mököttelyä. Samoon varsinkin likkojahan täytyy opettaa ja kasvattaa aina ja joka tilantees, tottahan näin tuloo teherä. Sitten vasta niistä saa oikeen mieleesiänsä. Eikö ookki mulla mieleenen urakka?

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Joo kyllä mäkin ittestäni tykkään, kuitenkin luonteeni mukaasesti kannatan lämminhenkisesti kaikkinaasta mököttelyä. Samoon varsinkin likkojahan täytyy opettaa ja kasvattaa aina ja joka tilantees, tottahan näin tuloo teherä. Sitten vasta niistä saa oikeen mieleesiänsä. Eikö ookki mulla mieleenen urakka?

No joo, onhan se mieleinen urakka *nauraa*.
        No tuo mitä edellä kirjoitin, on jo omassa työssäni työnohjauksessa tullut vuosien aikana eteen, ellei "rakasta" itseään ei pysty rakastamaan toista. Eli pitää olla sinut itsensä kanssa ja se antaa silloin eväät hyväksyä muutkin sellaisina kuin ovat. Omassa työssäni se korostuu monella tapaa.

Mököttelyä pitää joskus ollakin, hetken aikaa, ei päivä. Ja sitten.....on taas oikein mukavaa :))

• Akaton mies
        tammikuun likka kirjoitti:

No joo, onhan se mieleinen urakka *nauraa*.
        No tuo mitä edellä kirjoitin, on jo omassa työssäni työnohjauksessa tullut vuosien aikana eteen, ellei "rakasta" itseään ei pysty rakastamaan toista. Eli pitää olla sinut itsensä kanssa ja se antaa silloin eväät hyväksyä muutkin sellaisina kuin ovat. Omassa työssäni se korostuu monella tapaa.

Mököttelyä pitää joskus ollakin, hetken aikaa, ei päivä. Ja sitten.....on taas oikein mukavaa :))

Meirän pohojalaasten tuloo aina ja joka tilantehes pitää yhtä, hyvä kun ollahan samaamieltä. Muistaakseni sanoot olevas myöskin täältä pohojanmaalta syntyysin. Ei ne nuo muut mahara meille mitään, kun ollahan aina samaa puolta. Soon sellaanen henkinen voimavara meille molemille, kyllä me ollahan hyviä, me pohojalaaset. Isän Jumalan parhaanta vilijaa.

• rakastan ...

Aika ajoin tulvii rakkaus rinnassa. Onkohan se jotain kemiaa vaan?

• Akaton mies

On se kyllä kummaa, vissihin soon jotaan kemiaa, niin mä luulen. Silloon kun oltihin nuoria kuunneltihin tuota samaanlaasta laulua. "Sinua sinua rakastan, yö painaa päähäni pimeän seppeleen...... Minkähänlaanen pohojalaanen minä oikeen oon? En onneksi oo sellaanen jörö. Rakastan melkein kaikkia ihimisiä ja pientä varhaasta Tiitua yli kaiken. Eilenkin se oli mun mukana reissuus, istuu siinä tuulilasin erees, aikasa ja sitten tuloo pienelle siinä aina uni silimähän kun aikansa kattoo sieltä korkealta kun maantie mennä vilistää sinne kuorma-auton keulan alle.

• vailet
        Akaton mies kirjoitti:

On se kyllä kummaa, vissihin soon jotaan kemiaa, niin mä luulen. Silloon kun oltihin nuoria kuunneltihin tuota samaanlaasta laulua. "Sinua sinua rakastan, yö painaa päähäni pimeän seppeleen...... Minkähänlaanen pohojalaanen minä oikeen oon? En onneksi oo sellaanen jörö. Rakastan melkein kaikkia ihimisiä ja pientä varhaasta Tiitua yli kaiken. Eilenkin se oli mun mukana reissuus, istuu siinä tuulilasin erees, aikasa ja sitten tuloo pienelle siinä aina uni silimähän kun aikansa kattoo sieltä korkealta kun maantie mennä vilistää sinne kuorma-auton keulan alle.

Taitaa olla niin, että sinä tarvitset sitä aikaa vaan ton Pirren pyörittelemiseen. No ei kai se mitään haitanne, enkä ala siitä ottamaan herneitä nenääni. Taitaisi marjat olla happamia kuitenkin :-) ja ihan totuudessa,kun puhun, niin kyllä se Pirre minustakin on kaikkein veikein täällä ja hyvän tahtoisin :-)

• Akaton mies
        vailet kirjoitti:

Taitaa olla niin, että sinä tarvitset sitä aikaa vaan ton Pirren pyörittelemiseen. No ei kai se mitään haitanne, enkä ala siitä ottamaan herneitä nenääni. Taitaisi marjat olla happamia kuitenkin :-) ja ihan totuudessa,kun puhun, niin kyllä se Pirre minustakin on kaikkein veikein täällä ja hyvän tahtoisin :-)

No onhan se Pirre useen pahalla päälläkin täällä palstoolla. Täs toissaviikoollakin tais oikeen manata, kun kyselivät notta mitä se tekis jos talon takaa kuuluus ammuntaa. Vielä lupas ottaa varmistimen pois päältä ja ampua paukauttaa, hih. Kyllä soon aika agressiivinen luonteeltansa. Onneksi on nämä jo nykyysin muovikaulimet jos se vähän joustaas ja pehementääs sitä iskua. Kyllähän mä sinusta tykkään, täs on vain niin monta rautaa tules, ku ei aina kerkiä kaikkia kehumahan yhtäaikaa. Yrittäkää ny tytöt ymmärtää, soon rajallista mitä ihiminen kerkiää ja saa sanotuksi. Ja kun se tuo Pirre on alakanu sillälaalla mua omimahan, vaikka yhteenenhän mun alunalakain piti olla.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

No onhan se Pirre useen pahalla päälläkin täällä palstoolla. Täs toissaviikoollakin tais oikeen manata, kun kyselivät notta mitä se tekis jos talon takaa kuuluus ammuntaa. Vielä lupas ottaa varmistimen pois päältä ja ampua paukauttaa, hih. Kyllä soon aika agressiivinen luonteeltansa. Onneksi on nämä jo nykyysin muovikaulimet jos se vähän joustaas ja pehementääs sitä iskua. Kyllähän mä sinusta tykkään, täs on vain niin monta rautaa tules, ku ei aina kerkiä kaikkia kehumahan yhtäaikaa. Yrittäkää ny tytöt ymmärtää, soon rajallista mitä ihiminen kerkiää ja saa sanotuksi. Ja kun se tuo Pirre on alakanu sillälaalla mua omimahan, vaikka yhteenenhän mun alunalakain piti olla.

enkä ole ominu kettää, - nyt miun maha tulloo kippeeksi naurraissa...:))

Sie olet nyt palstan suosituin poikamies, huomasitko...nappoisinhan mie siut itellein, sehän on selevä, mutku mulla on tuo omakkii mies, herra nähkköön mihin mie hänet laittasin, - miun pittää tyyttyy vain hupsimmaan tiällä suuni mauks...

Luppoo sie nuille vappaille mukaville tytöille, jotta sie lähet heijjän mukkaan vaappaaehtosesti..:)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

enkä ole ominu kettää, - nyt miun maha tulloo kippeeksi naurraissa...:))

Sie olet nyt palstan suosituin poikamies, huomasitko...nappoisinhan mie siut itellein, sehän on selevä, mutku mulla on tuo omakkii mies, herra nähkköön mihin mie hänet laittasin, - miun pittää tyyttyy vain hupsimmaan tiällä suuni mauks...

Luppoo sie nuille vappaille mukaville tytöille, jotta sie lähet heijjän mukkaan vaappaaehtosesti..:)

Täällä olis ny yks akaton ja minut saa vierä niinkuun huomasitta että Pirre jo puolittain lupasikin "lainahan" meikälääsen. Jos vain löytyys sellaanen joka hyvin pitääs ja makuuttas isänään, ny ainakin toistaaseksi olis vissihin se laina-aika voimas, kaikille mukaville tytöölle. No menikö ny oikeen?

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Täällä olis ny yks akaton ja minut saa vierä niinkuun huomasitta että Pirre jo puolittain lupasikin "lainahan" meikälääsen. Jos vain löytyys sellaanen joka hyvin pitääs ja makuuttas isänään, ny ainakin toistaaseksi olis vissihin se laina-aika voimas, kaikille mukaville tytöölle. No menikö ny oikeen?

, mutta pitäskö laitta viimeinen palautuspäivä näkyviin :))

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

, mutta pitäskö laitta viimeinen palautuspäivä näkyviin :))

Pitää laittaa jos sä vain tierät sen. Sun kanssa kuitenkin, ikävä tulis..........................

• mimmo
        Akaton mies kirjoitti:

tässä täytyy varmaan minunkin ryhtyä :), kun taas olen palannut näihin maisemiin.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Pitää laittaa jos sä vain tierät sen. Sun kanssa kuitenkin, ikävä tulis..........................

mistäpäin Savvoo sinun siskosi mies oli kotoisin..?

Sanoit joskus, jotain sellaista...jos saapi olla utelias..:)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

mistäpäin Savvoo sinun siskosi mies oli kotoisin..?

Sanoit joskus, jotain sellaista...jos saapi olla utelias..:)

Ookko kuullu sellaasesta paikkakunnasta ku Mikkeli? Eiköös se oo Savoa? Sieltä ja siellä asuvat.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Ookko kuullu sellaasesta paikkakunnasta ku Mikkeli? Eiköös se oo Savoa? Sieltä ja siellä asuvat.

Savoa..

Olen joskus vain käynyt pikaisesti siellä...muuten on tuntematon kaupunki.

Joku sukulainenkin asuu siellä, kylläkin tuttuja vain sukutaulun kautta...

Ps. kiva kun tulit...:)

• näääää
        Pirre* kirjoitti:

Savoa..

Olen joskus vain käynyt pikaisesti siellä...muuten on tuntematon kaupunki.

Joku sukulainenkin asuu siellä, kylläkin tuttuja vain sukutaulun kautta...

Ps. kiva kun tulit...:)

Kerimäki-Savonranta

• Akaton mies
        näääää kirjoitti:

Kerimäki-Savonranta

Miksi sä puhuut tai kyselet tuollalaalla arvuuttelemalla? Mitä tuo kysymyksesi tarkootta, meni yli hilsehen? Valitettavasti en ny veljeni Hermanni ymmärtäny!!!!!!!!!!!!

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Miksi sä puhuut tai kyselet tuollalaalla arvuuttelemalla? Mitä tuo kysymyksesi tarkootta, meni yli hilsehen? Valitettavasti en ny veljeni Hermanni ymmärtäny!!!!!!!!!!!!

ilmeisesti, että kuuluvatko nuo paikkakunnat Ete:Savoon, ja kuuluuhan ne...eikä ou kaakana...:)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

ilmeisesti, että kuuluvatko nuo paikkakunnat Ete:Savoon, ja kuuluuhan ne...eikä ou kaakana...:)

Kaikkia sitä kysellähän ja tuollalaalla arvuuttelemalla. Eihän jos suomes pysytähän mikään oo kaukana mistään. Aikasa ku ajaa niin sitähän on jo kohta perillä. Armeijas oli poikia justihin tuolta Kerimäeltä mun kanssa samaas komppanias. Käviin ajamas aamupäivällä polokupyörä lenkin, 58 km. Oli mukavaa ajella ei oikeen tuullukaan ja on ihan kesäkelit. Oikeen piristyn kun tuli lähäretyksi lenkille. Mites se sun kuntoolu onnistuu? Tuu tänne pyöräälemähän.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Kaikkia sitä kysellähän ja tuollalaalla arvuuttelemalla. Eihän jos suomes pysytähän mikään oo kaukana mistään. Aikasa ku ajaa niin sitähän on jo kohta perillä. Armeijas oli poikia justihin tuolta Kerimäeltä mun kanssa samaas komppanias. Käviin ajamas aamupäivällä polokupyörä lenkin, 58 km. Oli mukavaa ajella ei oikeen tuullukaan ja on ihan kesäkelit. Oikeen piristyn kun tuli lähäretyksi lenkille. Mites se sun kuntoolu onnistuu? Tuu tänne pyöräälemähän.

n. 40 kilometrin päässä järven yli..
        Kävitkö Punkaharjulla silloin arm.aikaan, - siellä on hienot harjumaisemat tämän saman järven rannalla, jossa mekin asutaan nykyään.?

Kävelyä tänään vasta n.40 minuuttuia, hoidokin kanssa, ja pian lähen uudestaan - poikkesin vaan pelastamaan taateli kakut uunista.

On tosi mukavan tuntuinen ilma, - leppeä tuuli..ja lämpöasteitakin..

Pakko lähteä vielä ulkoilemaan, - sinä se oletkin tehnyt tosi hyvän lenkin, joskus minäkin olen pyöräillyt tuommoisia kertamatkoja n. vajaa 10 vuotta sitten...

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

n. 40 kilometrin päässä järven yli..
        Kävitkö Punkaharjulla silloin arm.aikaan, - siellä on hienot harjumaisemat tämän saman järven rannalla, jossa mekin asutaan nykyään.?

Kävelyä tänään vasta n.40 minuuttuia, hoidokin kanssa, ja pian lähen uudestaan - poikkesin vaan pelastamaan taateli kakut uunista.

On tosi mukavan tuntuinen ilma, - leppeä tuuli..ja lämpöasteitakin..

Pakko lähteä vielä ulkoilemaan, - sinä se oletkin tehnyt tosi hyvän lenkin, joskus minäkin olen pyöräillyt tuommoisia kertamatkoja n. vajaa 10 vuotta sitten...

En mä silloon armeija aikana muistaakseni Punkaharjulla käyny. Oon mä siellä käyny mutta sitten jäläkikätehen. Mä olin Haminassa armeijas ja siellä oli oikeen hyvä kaveri justihin sieltä teiltäpäin Kerimäeltä. Sä oot tavattoman aikaansaava ja ahkera tyttö, aina sulla on jotaan työn alla, paistumas, tai jotaan muuta touhua. Kyllä se sitten joulupukki kans muistaa noon kilttiä, kultaasta ja ahkeraa tyttöä. Eikö ookki sellaasta jotta sitä saa olla päivänmittahan välihin kelekkana ja rekenä. Itte oon useen iltaasin niin uuvuksis ku pitkänpäivän tuolla teköö niin tuloo tuhon keittiönpöyrän äärehen heti uni istualleen. Yhtenä iltana näin oikeen Aku Ankasta siinä untakin. Minulla kun ne työt ei lopu tuonne pajahan, sitten on vielä tämä tupa huusholli tehtävänä.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

En mä silloon armeija aikana muistaakseni Punkaharjulla käyny. Oon mä siellä käyny mutta sitten jäläkikätehen. Mä olin Haminassa armeijas ja siellä oli oikeen hyvä kaveri justihin sieltä teiltäpäin Kerimäeltä. Sä oot tavattoman aikaansaava ja ahkera tyttö, aina sulla on jotaan työn alla, paistumas, tai jotaan muuta touhua. Kyllä se sitten joulupukki kans muistaa noon kilttiä, kultaasta ja ahkeraa tyttöä. Eikö ookki sellaasta jotta sitä saa olla päivänmittahan välihin kelekkana ja rekenä. Itte oon useen iltaasin niin uuvuksis ku pitkänpäivän tuolla teköö niin tuloo tuhon keittiönpöyrän äärehen heti uni istualleen. Yhtenä iltana näin oikeen Aku Ankasta siinä untakin. Minulla kun ne työt ei lopu tuonne pajahan, sitten on vielä tämä tupa huusholli tehtävänä.

Aku Ankkaa unissasi kahtelet.., luitko sie sitä aiemmin, vai mistä se ilimesty unniisi :)

Heti kun suapi silimät auki ja rynttee tekemmään töitäsä, niin kerkijjää jottai tehäkkii..eikä nämä miun hoijjokit tarvihe semmoista kokoaikasta vahtimista..ovat nätisti kun saavat mahat täyteen..ulukona on yhtä talutettava kun on sokkee, muuten ovat melkein omatoimisia ja kilttejä..yksi vähä noituu, mutta eihän se luita riko..

Ykssii vuotti kieli pitkällä että piässöö kakkutaikinnoo nuolemmaan vispilöistä, ja kulhosta..ihan kun lapsia ovat ...isoja vain. Äitiksseen sannoovat, jotkut..:))

Nyt sain ajoiksi lähteä lenkille yksin; kävin kävelemässä viis kilometrrii sauvojen kanssa, piristi kummasti - pitäs vain ottaa ihtejjään niskasta kiinni ja lähtee aina kun vähännii on väliaikkoo..pimmee vaan on..jne..niinku urputin sillon..

Ei tässä vappaa-ajan ongelmmii piäse kyllä syntymmään, - mutta mie taijjan olla vähä semmoinen perreenäiti tyyppinen; tykkeen huushollata, ja olla piällä päsmärinä kuin Justtiina..:)

• Rakastaa

Muutamaa lähimmäistäni ja vihaa muutamaa lähimmäistäni.
      Mutta rakastanko itseäni juu tai ei siinäpä pulma.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe