Mitäs olette tykänneet uudesta Passatista? Plussia ja miinuksia?
Uusi Passat
10
2850
Vastaukset
- asdaf
40 sivua kokemuksia alkaen maaliskuusta 2005:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3963 - passatti kuski
Itselläni on 1,9tdi variant ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen,mitä nyt etupää kitisee pakkasella,mutta yrittävät korjata sitä, tosin en tiedä onnistuuko se.
- ovi-6
Muuten ihan ok, mutta nitinöitä ja kilinöitä on ihan liikaa. Omalla ajettu nyt 25tkm, ja helisee vähän sieltä sun täältä - niinku klonkswaagenit nyt vaan tapaa helistä. Ajettavuus ok, tilat ok, lämpenevyys & kulutus hyvinkin ok (1.9tdi). Ei mainittavia laatuongelmia, ellei noita nitinöitä lasketa.
- asdaf
"...- niinku klonkswaagenit nyt vaan tapaa helistä. ..."
- Niin, en tiedä, ainakaan mun 3BG Passat ei nitise eikä natise mistään, yhtään. Ei myöskään edellinen 3BG Passat eikä sitä edellinen Ventokaan. Eli ei kannata ihan kauheasti yleistää. Taitaa vaan olla ton 3C:n ominaisuus. - ovi-6
asdaf kirjoitti:
"...- niinku klonkswaagenit nyt vaan tapaa helistä. ..."
- Niin, en tiedä, ainakaan mun 3BG Passat ei nitise eikä natise mistään, yhtään. Ei myöskään edellinen 3BG Passat eikä sitä edellinen Ventokaan. Eli ei kannata ihan kauheasti yleistää. Taitaa vaan olla ton 3C:n ominaisuus.sorry.. vertailupohja koostuu meikäläisellä ainoastaan muutamasta IV golffista, omistetuista tai kyydissä istutuista. Ja natinoita on riittänyt. Vanhasta pasuunasta ei mitään tietoa, voi olla hiljainenkin.
- ery
Keväällä vaihdoin 1.9 tdi sportlinen ja 46 tkm nyt takana. Hyvänlainen on vaikutelma. Rengasäänet Hkpl 4 nastarenkailla hirvittävät, en olisi ottanut niitä, jos olisin tiennyt. Tarkkana siis rengasvalinnassa. Autossa ei mitään, hyvin vähällä kulkee. Ohjauksen vetäminen oikealle kiusaa, eivät saa korjattua. Muutenkin huolto on ala-arvoista, mutta eipä onneksi ole tarvinnut liikoja asioida.
- ensikertalainen
Itselläni oli -03 mallinen 1.9 TDI uudesta asti ja tuo oikealle (= tien kallistuksen suuntaan) vetäminen oli myös selvästi havaittavissa. Jos irroitti ratista niin kokolailla pientareelle oli yleensä menossa. Ei kuitenkaan syönyt renkaita eikä mitään vikaa kuulemma ollut.
Metkaa sinänsä, että nyt kun vaihdoin uuteen Superbiin - joka on periaatteessa sama vehje kuin tuo edellinen Passat mitä nyt akseliväli raideleveys on vähän toiset - niin ei vedä yhtään kallistuksen suuntaan. Menee pitkät matkat suoraan samoilla maanteillä vaikka ei pitäisi ratista kiinni laisinkaan.
- Toinen Passat
Minulle nykyinen Passat Variant 2.0 FSI automaatti vm. 06 on toinen Passat. Edelliset autoni, 6 kpl olivat japanilaisia.
Auto luovutettiin maaliskuussa ja olen ajanut vasta alle 20000 km.
Suurin ärsyttävä piirre on ollut kova ajoittainen moottorimelu ja hälyäänet. Kuumana moottori useimmmiten käy "sukkasillaan". Rengasäänet ovat melkoiset karkealla asfaltilla. Kojelaudasta ja oikeasta etuovesta kuuluu ajoittain outoja resonanssiääniä. Auto myös viheltää kun nopeus nousee yli 80 km/h. Maski on jo vaihdettu.
Takaluukku oli asennettu tehtaalla "sinnepäin", oli täysin toisessa sivussa. Nyt asennettu uudestaan ja kunnossa.
VW on epäonnistunut uuden Passatin melunvaimennuksessa. Minun edellinen Passattini, jolla on nyt ajettu 220000 km, on edelleenkin selvästi hiljaisempi.
Edellistä Passattia vaivaavaa etu- ja takapään ripustuksen kitinää ei vielä ole ilmennyt.
Kun olet autoa hankkimassa, kannattaa koeajaa huolella pettymysten vällämiseksi; kaikkiahan melu ei haittaa varsinkin, jos kuulo on jo heikentynyt.
Muuten auto on erinomaisen mukava ajaa. Lisäksi
Passat on edullinen auto hinnaltaan, pitkät huoltovälit ja kohtuuhintaiset huollot, kulutus on myös ollut positiivinen yllätys (kokemukseni perustuu lähinnä edelliseen autooni).
Tässä uudessa Passatissa olen odottanut koska öljyn syönti alkaa. Antoivat öljypullonkin mukaan luovutuksessa. Vielä ei ole tarvinnut lisätä. Ei syönyt eikä syö vieläkään vanha Passat 1,8T öljyä kertoo poikani, jolle auton luovutin. Lisäksi VW pitää hyvää huolta asiakkaistaan, edelliseen Passattiini vaihdettiin vielä 6 vuoden ikäisenä etupää alatukivarret tehdastakuuna. Tästä huolenpidosta olen erityisesti pitänyt.- voivoi volksvaagen
40000 ja iskarit loppu.jarruongelmia ja päästöongelmia......
- Golffari..
voivoi volksvaagen kirjoitti:
40000 ja iskarit loppu.jarruongelmia ja päästöongelmia......
osta 3-koppanen golf variantti; 3400000 ajettu ja pelittää kuin uusi, ei muutakun pensaa tankkiin ja öljyä kerran vuodessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1066782
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h885072Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113329Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333212Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272368Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191726Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961371Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391312Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311226- 48994