suuruus vastaa toimeentulotuen normirajaa, siis mitään apua et sosiaalitoimistosta saa,
tulet tuloillasi juuri yksin toimeen,
lapsi on huostaanotettu,
lapsilisää ja elatustukea ei siis makseta sinulle.
Millä järjestät lapselle joulun, jos saat hänet luoksesi pyhinä?
Samaa tietysti voi kysyä toimeentulon suhteen myös joulun jälkeisestä elämästä sitten, kuten lapsi kotiutuu. Lapsilisä ja elatustukihan ovat yhteensä 254 e/kk.
Jos satut olemaan työkyvyttömyys-
43
833
Vastaukset
- tapauksessa
todellisesta tuen tarpeesta.
Tuleeko yhteiskunta vastaan millään tavalla vai onko tuen puuttuminen yksi tapa eristää lapsi vanhemmastaan?
Tilanne on tietysti sama kenellä tahansa köyhyysrajalla tai sen alapuolella elävällä vanhemmalla.- vähempikin on riitettävä
Aivan! Kyllä vielä on pienemmilläkin tuloilla toimeentulevia!
En moralisoi mutta kyllä tuon rahan on vain riitettävä. Omassa lapsuudenkodissa tultiin toimeen pienemmillakin mutta toki ei arki juhlaa ollut ja aikuisena äitini on kertonut mitä hän on juotunut tekemäään jotta saisi ruokaa niin itkemättä niitä en ole kuunnellut! - Laskitko lapsuutesi
vähempikin on riitettävä kirjoitti:
En moralisoi mutta kyllä tuon rahan on vain riitettävä. Omassa lapsuudenkodissa tultiin toimeen pienemmillakin mutta toki ei arki juhlaa ollut ja aikuisena äitini on kertonut mitä hän on juotunut tekemäään jotta saisi ruokaa niin itkemättä niitä en ole kuunnellut!tulot indeksillä laskettuna vastaamaan tämän päivän tasoa?
Onhan se jättiläissumma tietysti. Sillä on hankittava
-lapsen ruuat
-uusittava kaikki vaatteet pari kertaa vuodessa
-mahdolliset lääkkeet
-urheiluvälineet (pyörä, luistimet, sukset, monot)
-harrastukset
-matkat
-elokuva, teatteriliput
-lomat
Nyt ei puhuta mistään luontaistaloudessa elämisestä, vaan ihan tavallisesta tämän päivän kaupunkikulttuurista. - jos tulot ovat
vähempikin on riitettävä kirjoitti:
En moralisoi mutta kyllä tuon rahan on vain riitettävä. Omassa lapsuudenkodissa tultiin toimeen pienemmillakin mutta toki ei arki juhlaa ollut ja aikuisena äitini on kertonut mitä hän on juotunut tekemäään jotta saisi ruokaa niin itkemättä niitä en ole kuunnellut!pienemmät, silloin saa toimeentulotukea.
- voi voi
Laskitko lapsuutesi kirjoitti:
tulot indeksillä laskettuna vastaamaan tämän päivän tasoa?
Onhan se jättiläissumma tietysti. Sillä on hankittava
-lapsen ruuat
-uusittava kaikki vaatteet pari kertaa vuodessa
-mahdolliset lääkkeet
-urheiluvälineet (pyörä, luistimet, sukset, monot)
-harrastukset
-matkat
-elokuva, teatteriliput
-lomat
Nyt ei puhuta mistään luontaistaloudessa elämisestä, vaan ihan tavallisesta tämän päivän kaupunkikulttuurista.luuletko että minä kävin silloin elokuvissa tai matkoilla!
Siinä kyllä huomaa että taas puhuu ihminen joka ei köyhyydestä tiedä mitään!
Äitini sai työkkärin ja lapsista lisätisäni joi omat rahat eli äiti elätti 6 henkisen perheen yhdellä työkkärillä.
ei siinä kuule matkoja tai teatteri lippuja ostettu - ja lue
jos tulot ovat kirjoitti:
pienemmät, silloin saa toimeentulotukea.
sori mutta en valehtele koska isäni joi rahat niin vähemmällä oli tultava toimeen! Vai haetko sossusta ryyppyrahat vai?
Äitini tietysti olisi pitnyt erota mutta ei tehnyt näin ja todella köyhyydessä elettiin ja ei kuule soskaa kiinnostanu!!! - sijareita yök
ja lue kirjoitti:
sori mutta en valehtele koska isäni joi rahat niin vähemmällä oli tultava toimeen! Vai haetko sossusta ryyppyrahat vai?
Äitini tietysti olisi pitnyt erota mutta ei tehnyt näin ja todella köyhyydessä elettiin ja ei kuule soskaa kiinnostanu!!!tuossa kirjoitus minkä laitoin muualle
En tajua ihmisiä jotka karehtii sijoitus lapsia. ANTAKAA LAPSENNE POIS ETTÄ >HEKIN SAA VÄHÄN ENEMPI RAHAA! luuletko että he elää herroiksi kaukana omasta vanhemmistaa!
Mua oksettaa kun kehtaatte karehtia sijoituslapsia. YÖK!
Itse olen todellaköyhästä perheestä. lasta, isä joi rahat äiti harvoin sai töitä kun isä nekin pilas! Ei rahaa vaatteisiin jne.
Mutta en KOSKAAN KAREHDI SIJOITUSLAPSIA!!!
että mua etoo tuollanen. Laskekaa rahanne paremmin jos ei riitä! Tai ettikää vaikka hantti hommia! ei tässä kuule kellään oo helppoa mutta nyt karehtiasijoituslapsia.
Maailma on niin sairas ja rahanahne. Vain sillä on merkitystä!
Olkaa onnellisia että teillä on lapsenne ja voitte antaa paljon arvokkaampaa kuin materia.
Itse olen ylpee kun en ole uusavuton ja ajattelematon idiootti mutta se on katsos näin että köyhyys opettaa! Olkaa iloisia siitä mitä teillä on älkääkö karehtiko vähäosaisempia! - mutta tänä
ja lue kirjoitti:
Äitini tietysti olisi pitnyt erota mutta ei tehnyt näin ja todella köyhyydessä elettiin ja ei kuule soskaa kiinnostanu!!!päivänä teidät lapset olisi huostaanotettu joka sorkka.
- kateutta että
sijareita yök kirjoitti:
tuossa kirjoitus minkä laitoin muualle
En tajua ihmisiä jotka karehtii sijoitus lapsia. ANTAKAA LAPSENNE POIS ETTÄ >HEKIN SAA VÄHÄN ENEMPI RAHAA! luuletko että he elää herroiksi kaukana omasta vanhemmistaa!
Mua oksettaa kun kehtaatte karehtia sijoituslapsia. YÖK!
Itse olen todellaköyhästä perheestä. lasta, isä joi rahat äiti harvoin sai töitä kun isä nekin pilas! Ei rahaa vaatteisiin jne.
Mutta en KOSKAAN KAREHDI SIJOITUSLAPSIA!!!
että mua etoo tuollanen. Laskekaa rahanne paremmin jos ei riitä! Tai ettikää vaikka hantti hommia! ei tässä kuule kellään oo helppoa mutta nyt karehtiasijoituslapsia.
Maailma on niin sairas ja rahanahne. Vain sillä on merkitystä!
Olkaa onnellisia että teillä on lapsenne ja voitte antaa paljon arvokkaampaa kuin materia.
Itse olen ylpee kun en ole uusavuton ja ajattelematon idiootti mutta se on katsos näin että köyhyys opettaa! Olkaa iloisia siitä mitä teillä on älkääkö karehtiko vähäosaisempia!haluaisi tarjota lapselle riittävän toimeentulon myös kotona? Se on mahdotonta, jos työkyky on mennyt.
Rahoissa ei ole paljon laskemista, jos jo paperilla laskien näkee, että pakolliset menot ovat suuremmat kuin menot.
Jos kannatat sitä, että lapset syrjäytyvät heti lapsuudessa, niin häpeä itse!
PS: Itse elän omilla tuloillani lapsen kanssa loistavasti, mutta haluan puhua niiden puolesta, joilla ei ole asiat niin hyvin kuin minulla. - ei tule väärin-
kateutta että kirjoitti:
haluaisi tarjota lapselle riittävän toimeentulon myös kotona? Se on mahdotonta, jos työkyky on mennyt.
Rahoissa ei ole paljon laskemista, jos jo paperilla laskien näkee, että pakolliset menot ovat suuremmat kuin menot.
Jos kannatat sitä, että lapset syrjäytyvät heti lapsuudessa, niin häpeä itse!
PS: Itse elän omilla tuloillani lapsen kanssa loistavasti, mutta haluan puhua niiden puolesta, joilla ei ole asiat niin hyvin kuin minulla.käsitystä:
Tuloni ovat huomattavasti suuremmat kuin tämän ketjun esimerkeissä, joten siksi sanoin pärjääväni hienosti.
Noilla tuloilla, joista tässä puhutaan, ei lasta elätetä tämän päivän Suomessa. Sijareille maksettava kulukorvaus ja lapsen harrasteraha ovat lähempänä lapsen todellista kulutusta. - selvää ensin
mutta tänä kirjoitti:
päivänä teidät lapset olisi huostaanotettu joka sorkka.
HAH HAH!! N
Olisikin huostaan otettu mutta niinkuin kirjoitinkin niin ei soskaa kiinnosta! Heillä ei ole pätevyyttä ja uskallusta puuttua asioihin mihin pitäisi! TÄLLÄ HETKELLÄ ON VIELÄ PAHEMMASSA TILASSA OLEVIA JOITA EI OLE HUOSTAANOTETTU! ja soska tietää tilanteen!
Että sori vaan. Sun ei kannata puhua sellaisesta mistä et tiedä.
nyt yritetään muuttaa toimintaa ja helpottaa että huostaaotot olis helpompia näissä tapauksissa ja niihin puututtaisiin helpommin!
Näissähän ei kärsi loppujen lopuksi kuin laspet! - se on
ei tule väärin- kirjoitti:
käsitystä:
Tuloni ovat huomattavasti suuremmat kuin tämän ketjun esimerkeissä, joten siksi sanoin pärjääväni hienosti.
Noilla tuloilla, joista tässä puhutaan, ei lasta elätetä tämän päivän Suomessa. Sijareille maksettava kulukorvaus ja lapsen harrasteraha ovat lähempänä lapsen todellista kulutusta.Totta kai yhteiskunnan tulisi tukea enemmän köyhiä perheitä senyt on selvää ja puollan ja ajan tätä asiaa koska tiedän mitä on elää köyhässä perheessä (lapsuus)
Mutta että sitten ruvetaan karehtimaan sijareita ja vielä huonommassa asemassa olevia, kotoa pois vietyjä lapsia!
Jos haluatte äänenne kuuluviin niin älkää huutako että mix sijarit ja sijoitus lapset saa! Kyllä siinä kerehtimisen maku on! Miks en minä kun nua muut!
Näillä lapsilla ei ole vanhempia jakamassa arkea mutta te voitte antaa lapselle paljon muutakin kun rahaa maallista tavaraa! Toki tämä on tärkeää.
Jos ajatte tällaisia asioita on tärkeää miten ajatte. Ei kait kukaan päättäjäkään kuuntele kun valitatte että mix sijarit saa.
Vedotkaa muuhun älkääkä sellaisiin joilla asiat varmasti on huonommin kuin niillä jotka saa asua kotona!
Jos ette ole katelisia sijareille niin lopettakaa tuo miks en minä ku sijaritkin!
Annatte paljon paremman kuvan! toki voitte vedota siihen, mutta sanon minkä kuvan te annatte.
Mutta hyvän asian puolesta koska köyhyys ja huonovointisuus on tätä päivää. - vielä edelliseen
selvää ensin kirjoitti:
HAH HAH!! N
Olisikin huostaan otettu mutta niinkuin kirjoitinkin niin ei soskaa kiinnosta! Heillä ei ole pätevyyttä ja uskallusta puuttua asioihin mihin pitäisi! TÄLLÄ HETKELLÄ ON VIELÄ PAHEMMASSA TILASSA OLEVIA JOITA EI OLE HUOSTAANOTETTU! ja soska tietää tilanteen!
Että sori vaan. Sun ei kannata puhua sellaisesta mistä et tiedä.
nyt yritetään muuttaa toimintaa ja helpottaa että huostaaotot olis helpompia näissä tapauksissa ja niihin puututtaisiin helpommin!
Näissähän ei kärsi loppujen lopuksi kuin laspet!Tämän takia naurattaakin että niiltä joilta on huostaanotettu lapset niin KAIKILLA on väärin perustein! HAH sanon minä kun ei pystytä edes huostaanottamaan sellaisista paikoista missä hätä on suuri!
Ja kuule huonovointisia, päihdeperheitä, uraperheitä joissa lapset jäää heitteille jne. perheitä on paljon ja soskalla sormi suussa. Mutta iso osahan on epäpäteviä!
joten ota tosiaan selvää että kuinka paljon niitä huostaan ottoja tehdäänkään - että lapsen menot
se on kirjoitti:
Totta kai yhteiskunnan tulisi tukea enemmän köyhiä perheitä senyt on selvää ja puollan ja ajan tätä asiaa koska tiedän mitä on elää köyhässä perheessä (lapsuus)
Mutta että sitten ruvetaan karehtimaan sijareita ja vielä huonommassa asemassa olevia, kotoa pois vietyjä lapsia!
Jos haluatte äänenne kuuluviin niin älkää huutako että mix sijarit ja sijoitus lapset saa! Kyllä siinä kerehtimisen maku on! Miks en minä kun nua muut!
Näillä lapsilla ei ole vanhempia jakamassa arkea mutta te voitte antaa lapselle paljon muutakin kun rahaa maallista tavaraa! Toki tämä on tärkeää.
Jos ajatte tällaisia asioita on tärkeää miten ajatte. Ei kait kukaan päättäjäkään kuuntele kun valitatte että mix sijarit saa.
Vedotkaa muuhun älkääkä sellaisiin joilla asiat varmasti on huonommin kuin niillä jotka saa asua kotona!
Jos ette ole katelisia sijareille niin lopettakaa tuo miks en minä ku sijaritkin!
Annatte paljon paremman kuvan! toki voitte vedota siihen, mutta sanon minkä kuvan te annatte.
Mutta hyvän asian puolesta koska köyhyys ja huonovointisuus on tätä päivää.nähdään todellisen suuruisina sijaisperheessä, mutta ei bio-perheessä.
Tämä ei ole kateutta vaan huomion kiinnittämistä tähän älyttömyyteen, että lapsi pakotetaan köyhyyteen kotonaan, muualla kyllä myönnetään ja sallitaan riittävä toimeentulo.
Oletko itse nyt niin järjetön, että luulet toisten kadehtivan sellaisia rahoja, joita sijarit eivät saa itse käytettäväkseen?
Ja omalta lapseltaan en usko kenenkään mitään kadehtivan! Lapsillehan tässä ollaan rahaa puhumassa. - millään tajua
että lapsen menot kirjoitti:
nähdään todellisen suuruisina sijaisperheessä, mutta ei bio-perheessä.
Tämä ei ole kateutta vaan huomion kiinnittämistä tähän älyttömyyteen, että lapsi pakotetaan köyhyyteen kotonaan, muualla kyllä myönnetään ja sallitaan riittävä toimeentulo.
Oletko itse nyt niin järjetön, että luulet toisten kadehtivan sellaisia rahoja, joita sijarit eivät saa itse käytettäväkseen?
Ja omalta lapseltaan en usko kenenkään mitään kadehtivan! Lapsillehan tässä ollaan rahaa puhumassa.koitappa nyt miettiä että miksi sijoitus lapsiin yritetään satsata enempi?!
Ei kait ton tajuaminen nyt voi olla noin vaikeaa!
jos haluatte ajaa köyhien puolta niin älkää tehkö niin että vertaatte ns. normaalia ja sijoitettua lasta! Koita nyt pölkkypää tajuta! - että luulet tässä olevan
millään tajua kirjoitti:
koitappa nyt miettiä että miksi sijoitus lapsiin yritetään satsata enempi?!
Ei kait ton tajuaminen nyt voi olla noin vaikeaa!
jos haluatte ajaa köyhien puolta niin älkää tehkö niin että vertaatte ns. normaalia ja sijoitettua lasta! Koita nyt pölkkypää tajuta!puhe myös sijareiden saamasta palkasta?
Tässä puhutaan niistä kuluista, jotka yhteiskunta hyväksyy lapsen kuluiksi sijariperheessä!
Koeta nyt itse tajuta edes jotakin ja jätä nimittely vähemmälle! - aivan uskomattoman
vielä edelliseen kirjoitti:
Tämän takia naurattaakin että niiltä joilta on huostaanotettu lapset niin KAIKILLA on väärin perustein! HAH sanon minä kun ei pystytä edes huostaanottamaan sellaisista paikoista missä hätä on suuri!
Ja kuule huonovointisia, päihdeperheitä, uraperheitä joissa lapset jäää heitteille jne. perheitä on paljon ja soskalla sormi suussa. Mutta iso osahan on epäpäteviä!
joten ota tosiaan selvää että kuinka paljon niitä huostaan ottoja tehdäänkääntyhmä tyyppi!
Ei huostaanotettujen lasten määrää tarvitse kenenkään mistään selvittää, kyllä sitä on moneen kertaan toitotettu joka tuutista.
Sen myöntävät kansanedustajatkin, että sossu ei pysty toimiaan kohdentamaan oikein, eikä oikea-aikaisesti, ei sinun siitä tarvitse huutaa.
Mutta jos et asiakokonaisuutta ymmärrä, niin huokaise helpotuksesta, ei sinun tarvitse ymmärtää. Riittää, että päättäjät ovat sen ymmärtäneet jo aikaa sitten. Ja nyt edes yritetään saada muutosta asioihin. - tajusin
että luulet tässä olevan kirjoitti:
puhe myös sijareiden saamasta palkasta?
Tässä puhutaan niistä kuluista, jotka yhteiskunta hyväksyy lapsen kuluiksi sijariperheessä!
Koeta nyt itse tajuta edes jotakin ja jätä nimittely vähemmälle!laita lapsesi sijoutus kotiin niin hänkin saa parempaa elämää. Tällaisen kuvan te annatte puheillanne!
Sori nyt vaan mutta kerron miltä tua sivullisilta kuulostaa et kannattais miettiä mihin vertaa - täältä se kirjoitus,
vielä edelliseen kirjoitti:
Tämän takia naurattaakin että niiltä joilta on huostaanotettu lapset niin KAIKILLA on väärin perustein! HAH sanon minä kun ei pystytä edes huostaanottamaan sellaisista paikoista missä hätä on suuri!
joten ota tosiaan selvää että kuinka paljon niitä huostaan ottoja tehdäänkäänjossa väitetään, että KAIKKI huostaanotot ovat aiheettomia!
- sinä nyt tappelet
aivan uskomattoman kirjoitti:
tyhmä tyyppi!
Ei huostaanotettujen lasten määrää tarvitse kenenkään mistään selvittää, kyllä sitä on moneen kertaan toitotettu joka tuutista.
Sen myöntävät kansanedustajatkin, että sossu ei pysty toimiaan kohdentamaan oikein, eikä oikea-aikaisesti, ei sinun siitä tarvitse huutaa.
Mutta jos et asiakokonaisuutta ymmärrä, niin huokaise helpotuksesta, ei sinun tarvitse ymmärtää. Riittää, että päättäjät ovat sen ymmärtäneet jo aikaa sitten. Ja nyt edes yritetään saada muutosta asioihin.sulta nyt katos kaikki käsistä....
koitappa lukee mitä oo kirjottanu vai onko tarve kiukutelle kiukuttelun ilosta?
vai tyhmäkö oot? - noita valiitajien
täältä se kirjoitus, kirjoitti:
jossa väitetään, että KAIKKI huostaanotot ovat aiheettomia!
juttuja! ja mikä ihme teillä on tarve kiukutella.
Kun jostain asiasta saa luun kurkkuun ni te jatkatte koko ajan ku pikkukakarat!
- Hyvin pärjää
Työkyvyttömyyseläke, lapsilisä, ja elatustuki, niillä pärjää hyvin. Kun muistaa olla juhlimatta. En oikein tajunnut tuota, millä järjestät lapselle joulun ? Eihän jouluna suuria uhrauksia tarvitse tehdä, miksi pitäisi ? Joulu on porvarien juhla, jonka rahoittajia on rupusakki.
Eikä tosiaan tule sossulta apuja, ei kirkolta eikä pelastusarmeijalta. Hallelujah !- totta on
tämä on kyllä totta! Ei se arki juhlaa ole jos pienestä pitää hankkia. Mutta ei voi olettaa että rahaa tulisi veikkei tekisi mitään.. on tietysti ikävä jos ei pysty tekemääntöitä.
Ja köyhiä perheitä pitäisi tukea mutta minun lapsuudenkodissa tultiin toimeen miten tultiinkin pienemillä tuilla koska isä joi rahat mutta toki söi meidän ruoat!!
älkää aina valttako ja varsinkaan karehtiko vähä osaisenmpia. Tosi törkeetä!
Jokainen ottakaa sijoituslapsia kun se on niin helppoo rahantuloo - saanut kortin
..käydä kysyyn lahja-korttia lapsien Joulun laittamiseksi on Mannerheimin lastensuojelu liitto paikallis toimistosta.Hyvissä ajoin pitää olla liikkeellä.
- kaktus
totta on kirjoitti:
tämä on kyllä totta! Ei se arki juhlaa ole jos pienestä pitää hankkia. Mutta ei voi olettaa että rahaa tulisi veikkei tekisi mitään.. on tietysti ikävä jos ei pysty tekemääntöitä.
Ja köyhiä perheitä pitäisi tukea mutta minun lapsuudenkodissa tultiin toimeen miten tultiinkin pienemillä tuilla koska isä joi rahat mutta toki söi meidän ruoat!!
älkää aina valttako ja varsinkaan karehtiko vähä osaisenmpia. Tosi törkeetä!
Jokainen ottakaa sijoituslapsia kun se on niin helppoo rahantuloo>Jokainen ottakaa sijoituslapsia kun se on niin helppoo rahantuloo <
Mikä siinä itse asiassa on se helppo osuus? - oireilevia lapsia
kaktus kirjoitti:
>Jokainen ottakaa sijoituslapsia kun se on niin helppoo rahantuloo <
Mikä siinä itse asiassa on se helppo osuus?annetaan sijaisperheisiin, en minäkään oikein ymmärrä, miten se on helppoa rahan tuloa.
Se on sitten eri juttu, onko oikein sijoittaa vaikeasti oireleva lapsi nimenomaan sijaisperheeseen. Kuten myös se, paljonko lisäkorvausta sijarit lapsen vaikeahoitoisuudesta saavat.
Lasten terveydenhuolto pitäisi saada sillä tavalla kuntoon, että ainakaan sen takia ei tehdä yhtään ainoaa huostaanottoa.
Ja kyllähän ihan tavallinenkin lapsi oman työnsä vaatii, eikä se aina aivan helppoa ole. Jos joku selviää siitä kovin helpolla tulee mieleen, että työtä ei ole tehty kunnolla.
t: yx bio - mikä se on
kaktus kirjoitti:
>Jokainen ottakaa sijoituslapsia kun se on niin helppoo rahantuloo <
Mikä siinä itse asiassa on se helppo osuus?sitä minäkin ihmettelen mutta kun näillä sivuilla on ja lueskelee niin saa sellaisen kuvan että sijarina on helppoa ja rahan tuloa ei voi estä. Näille valittajlle sanoinkin että ottaa sijaislapsia kun se on niin helppoa!
(tarkoitus oli laittaa tuo lauselainausmerkkeihin kun nöinhön se ei ole)
Mutta loppuis valitus!
Jos minä tietäisin et miten saan helppoa rahaa tienattua niin tekisin sen mutta ei se sijari sitäoo - tuet?
itse en saa mitään tukea. laspsen kidnappauksen lisäksi veivät lapsilisänkin. mitään tuloja ei ole, paitsi satunnaiset tienestit.lasta ei saa edes jouluksi kotiin , ainakaan viime jouluna ei saatu. sossun julmuus on käsittämätön
- saa tuet
tuet? kirjoitti:
itse en saa mitään tukea. laspsen kidnappauksen lisäksi veivät lapsilisänkin. mitään tuloja ei ole, paitsi satunnaiset tienestit.lasta ei saa edes jouluksi kotiin , ainakaan viime jouluna ei saatu. sossun julmuus on käsittämätön
Eläkkeeseenkin tulee lapsesta ruhtinaallinen korotus, n 18e/kk,
kun on lapsi kotona, saa myös tuet. On se ikävää kun lapsi/lapset viedään. Teillä "satunnaiset tienestit" ? Mitähän sekin tarkoittaa, ei varmaan ole yhtään kivaa kun pitää elää satunnaisilla tuloilla. Eläke on siitä hyvä juttu, ettei sitä lopeteta, jos ei itse ano että kela lopettaa maksun.
Kyllä näillä tuloilla hyvin yhden lapsen kanssa pärjää.
- saavat vähintään
300 e kulukorvausta lasta kohden kuukaudessa ja hekin myöntävät, että se ei aina riitä kattamaan lapsen kaikkia kustannuksia. Joutuu laittamaan omista rahoistaan sijari kuulema. No, hänellähän on, mistä laittaa koska edellinenkin sijarikirjoittaja kertoi miehensä kanssa sopineensa, että mies elättää itsensä ja hänet, hän elättää sijaislapset.
Siis sijareillakaan tuo 300 e ei aina riitä, vaan joutuu laittamaan omistaan.
Bio-vanhemmalla tulee ihan varmasti tilanteita, että rahat eivät riitä ja tuossa aloituskirjoituksen tilanteessa ei vanhemmalla ole, mistä laittaa omistaan.
Miksi lapsen todelliset kustannukset myönnetään sijaisperheessä, mutta omassa kodissa lapsen pitäisi elää välillä vedellä, leivällä ja pyhällä hengellä?
Eikö tätä aihetta voi käsitellä ihan asiallisesti kerrankin?- oravan pyörät pyörii
..ikinä myönnä et raha on se mikä ratkasee lopullisesti ottaako kotiinsa lapsia vai ei.
En tietenkään kiellä sitä et jotkut ovat öky-rikkaita omastakin takaa mut aika harva.
Valitettavasti Suomessa ei olisi kovin montaa sijaisperhettä jos siitä maksettaisiin sama summa kun biologisessa perheessä....toiseksi onhan tässä poliitiikan kannaltakin yksi hyöty suhde eli tuo sijaisvanhempien työllistäminen....yms. installien jotka pyörii huostatun lapsen ympärillä ja ilmeisestikkin myös biovanhempienkin.Biovanhemmat luultavammin tarvii huostaamisen jälkeen mielenterveys palveluita...kuntoutusta...vanhemmuuden arviointeja...asianajajia..joukkoliikenne palveluita yms.ISO BISNES ON KYSEESSÄ KAIKEN KAIKKIAAN...joten tässä työttömyydessä rypevää maata voida muuten hoitaa kun, kovalla kädellä!
Minäkin siirryin työttömyys kortistoa rasittamasta työkyvyttömyys eläkkeelle...ja aijon pysyäkkin(kyllä tällä rahalla elelee kun on nuuka.) - todella harvinaisen
oravan pyörät pyörii kirjoitti:
..ikinä myönnä et raha on se mikä ratkasee lopullisesti ottaako kotiinsa lapsia vai ei.
En tietenkään kiellä sitä et jotkut ovat öky-rikkaita omastakin takaa mut aika harva.
Valitettavasti Suomessa ei olisi kovin montaa sijaisperhettä jos siitä maksettaisiin sama summa kun biologisessa perheessä....toiseksi onhan tässä poliitiikan kannaltakin yksi hyöty suhde eli tuo sijaisvanhempien työllistäminen....yms. installien jotka pyörii huostatun lapsen ympärillä ja ilmeisestikkin myös biovanhempienkin.Biovanhemmat luultavammin tarvii huostaamisen jälkeen mielenterveys palveluita...kuntoutusta...vanhemmuuden arviointeja...asianajajia..joukkoliikenne palveluita yms.ISO BISNES ON KYSEESSÄ KAIKEN KAIKKIAAN...joten tässä työttömyydessä rypevää maata voida muuten hoitaa kun, kovalla kädellä!
Minäkin siirryin työttömyys kortistoa rasittamasta työkyvyttömyys eläkkeelle...ja aijon pysyäkkin(kyllä tällä rahalla elelee kun on nuuka.)TYHMÄ!
Kirjoitatko ihan järjissäsi!
Joo sijaisvanhemmuus on niin helppoa ja sillä jos millä rikastuu! KYLLÄ!
sä oot sitte niin viisas. Jos se on noin helppoa rahan tuloo niin otahany hyvä ihminen se sijoitus lapsi.
Ei sunkaan tarvi täällä ruikuttaa!
kyllä ei sitten voi rahan tuloo estää ja herroiks eletään...
hmm... jos siitä niin hyvin tienaa niin miksihän niitä sijaisperheitä tarvitaan kiireesti lisää - tieto lisää tuskaa
todella harvinaisen kirjoitti:
TYHMÄ!
Kirjoitatko ihan järjissäsi!
Joo sijaisvanhemmuus on niin helppoa ja sillä jos millä rikastuu! KYLLÄ!
sä oot sitte niin viisas. Jos se on noin helppoa rahan tuloo niin otahany hyvä ihminen se sijoitus lapsi.
Ei sunkaan tarvi täällä ruikuttaa!
kyllä ei sitten voi rahan tuloo estää ja herroiks eletään...
hmm... jos siitä niin hyvin tienaa niin miksihän niitä sijaisperheitä tarvitaan kiireesti lisää...tulevat sijaisehdokkaat osaavat odottaa sitä päivää kun tarjottava raha korotetaan...sitten alkavat sijareiksi.
Kuule olisinkin alkanut sijariksi mut en tiennyt tästä toiminnasta saatikka sitten huostaanottamis kriteereistä mitään ennen kun tuttava perhe siihen joutui.
Tunnustan olevani ollut pässi...sillä todellakin olin vain siinä uskossa et lapset otetaan vain ja ainoastaan huostaan perheistä missä niitä lapsia kaltoin kohdellaan fyysisesti hakkaamalla,nälkään tappamalla,kylmässä palelluttamalla,en ollut kuullukkaan et avioeron ja huoltajuuskiistan takia lapset voidaan viedä!
Jotenkin järki sanoo et erossa ollaan monasti erittäin katkeria ja se tekee sen et avio-puolisot huoltajuuskiistassa puhuvat palturia soskuissa toisisitaan ja soskun täytyy ottaa ne todesta...aivan sairasta.
Sitten tämä valheellinen tieto menee lasten psykiatrialle ja sijareille ja ennakkoluuloisuus on sitten se mikä sanelee kaikki miten vanhempi toimii...eli ruokkii lisää pahaa! - tuollaisia, niin täälläkin
tieto lisää tuskaa kirjoitti:
...tulevat sijaisehdokkaat osaavat odottaa sitä päivää kun tarjottava raha korotetaan...sitten alkavat sijareiksi.
Kuule olisinkin alkanut sijariksi mut en tiennyt tästä toiminnasta saatikka sitten huostaanottamis kriteereistä mitään ennen kun tuttava perhe siihen joutui.
Tunnustan olevani ollut pässi...sillä todellakin olin vain siinä uskossa et lapset otetaan vain ja ainoastaan huostaan perheistä missä niitä lapsia kaltoin kohdellaan fyysisesti hakkaamalla,nälkään tappamalla,kylmässä palelluttamalla,en ollut kuullukkaan et avioeron ja huoltajuuskiistan takia lapset voidaan viedä!
Jotenkin järki sanoo et erossa ollaan monasti erittäin katkeria ja se tekee sen et avio-puolisot huoltajuuskiistassa puhuvat palturia soskuissa toisisitaan ja soskun täytyy ottaa ne todesta...aivan sairasta.
Sitten tämä valheellinen tieto menee lasten psykiatrialle ja sijareille ja ennakkoluuloisuus on sitten se mikä sanelee kaikki miten vanhempi toimii...eli ruokkii lisää pahaa!tietämättömien turha vinkuna loppuisi!
Lisänä aiheettomissa ovat vielä ns. hoidolliset huostaanotot, joita tehdään sairaalapaikkojen puuttumisen takia. Eikä tilanteeseen ole helpotusta luvassa ensi vuoden budjetissakaan. - annetaan ihmisten
tieto lisää tuskaa kirjoitti:
...tulevat sijaisehdokkaat osaavat odottaa sitä päivää kun tarjottava raha korotetaan...sitten alkavat sijareiksi.
Sitten tämä valheellinen tieto menee lasten psykiatrialle ja sijareille ja ennakkoluuloisuus on sitten se mikä sanelee kaikki miten vanhempi toimii...eli ruokkii lisää pahaa!ihmisten ymmärtää, että yhteiskunnan laiminlyönnit saataisiin peitetyksi ja pidetyksi piilossa. Jos joku ei ole hoitanut työtään hyvin, onhan se melkoinen häpeä myöntää julkisesti, että nyt on epäonnistuttu. Seurataan vaikka eduskunnassa hallituspuolueiden puolustelua osin järjettömistä päätöksistään. Samoin se menee kuin yksilöidenkin kohdalla.
- ja köyhä
laitappa kone pois jos rahat ei riitä
- laittaa tietokone pois
?????
kaikkiko kotona?
montako sammakkoa tipahtikaan suustasi...... - koneen
laittaa tietokone pois kirjoitti:
?????
kaikkiko kotona?
montako sammakkoa tipahtikaan suustasi......lahjoituksena poisheitettävien seasta.
Liittymä maksaa huomattavasti vähemmin kuin tilatut lehdet ym. joissa ei voi vaihtaa tärkeitä ajatuksia kuten esim. monilla netti-palstoilla.
Lehdet julkaisevat kirjoituksia mutta niiden kohdalla ei voi käydä keskustelua.
Netin kautta voi halvimmalla liittymällä lukea myös niitä lehtiä, ainakin päivän uutiset. Tilatusta, kalliista lehdestä näkee vain sen lehden uutisoinnit sekä mielipidekirjoitukset ym. mutta netin kautta voit nähdä myös muiden lehtien kirjoituksia.
Alle 20e tulee siis todella edulliseksi verrattuna mihinkään ilmestyvään lehteen, oli tämä sitten mikä tahansa. Tottahan jakelussa on ilmaislehtiäkin, mutta niissäkään ei käydä keskusteluja kuten palstoilla. Lisäksi mielipidesivuille kirjoittaminen maksaa paperin, kirjekuoren ja postimerkin verran eikä ole mitään takeita että sitä julkaistaisiin. No, minun kirjoituksiani on julkaistu, nekin netein kautta mielipideosastoille lähetettyinä. Samoin tietty palstoille.
Ymmärsikö tietokonefriikki, että mainitsin monta kertaa sanan lehti :) - lehdet voi
koneen kirjoitti:
lahjoituksena poisheitettävien seasta.
Liittymä maksaa huomattavasti vähemmin kuin tilatut lehdet ym. joissa ei voi vaihtaa tärkeitä ajatuksia kuten esim. monilla netti-palstoilla.
Lehdet julkaisevat kirjoituksia mutta niiden kohdalla ei voi käydä keskustelua.
Netin kautta voi halvimmalla liittymällä lukea myös niitä lehtiä, ainakin päivän uutiset. Tilatusta, kalliista lehdestä näkee vain sen lehden uutisoinnit sekä mielipidekirjoitukset ym. mutta netin kautta voit nähdä myös muiden lehtien kirjoituksia.
Alle 20e tulee siis todella edulliseksi verrattuna mihinkään ilmestyvään lehteen, oli tämä sitten mikä tahansa. Tottahan jakelussa on ilmaislehtiäkin, mutta niissäkään ei käydä keskusteluja kuten palstoilla. Lisäksi mielipidesivuille kirjoittaminen maksaa paperin, kirjekuoren ja postimerkin verran eikä ole mitään takeita että sitä julkaistaisiin. No, minun kirjoituksiani on julkaistu, nekin netein kautta mielipideosastoille lähetettyinä. Samoin tietty palstoille.
Ymmärsikö tietokonefriikki, että mainitsin monta kertaa sanan lehti :)lukea kirjastossa. Lisäksi suurin osa lehdistä kierrättää niitä samoja juttuja ja aiheita vuodesta toiseen, ns. "asiajuttuja" on todella vähän esim. naistenlehdissä. Kuka haluaa oikeasti maksaa 30 € että saa lukea jotain ryppyvoidetestituloksia tai erokriisistäselviämistarinoita?
- paitsi tietty
lehdet voi kirjoitti:
lukea kirjastossa. Lisäksi suurin osa lehdistä kierrättää niitä samoja juttuja ja aiheita vuodesta toiseen, ns. "asiajuttuja" on todella vähän esim. naistenlehdissä. Kuka haluaa oikeasti maksaa 30 € että saa lukea jotain ryppyvoidetestituloksia tai erokriisistäselviämistarinoita?
eräänlaiset tapaukset, jotka ovat kaiken saaneet toisten kustannuksella ja lisää haluavat. Turpa suoraksi (eli rypyttömäksi) on ikuisen nuoruuden hinkuajille. Huvittavinta on, ettei tökötit edes oikeasti taida toimia.
Sama kun ottaisi Tummelia (lehmien utarevoidetta) ja laittaa sekaan hiekkaa ja myydään rikkaille uutuus-kuorintavoiteena. Rahaa tuntuu löytyvän turhaan paskaan ja samaan aikaan oikeasti varattomille nitistään eri säästövinkkejä. - suulla, että köyhällä
ei saisi olla tietokonettakaan!
Joopa joo, nyt vasta huomasin törky kirjoituksesi!
Sama sossu kyllä työaikansa ulkopuolella oli sitä mieltä, että netti kuuluu nykyisin jo kaikkien oikeuksiin, mutta kuitenkaan nettiliittymämaksua ei katsota menoksi tt-tukilaskelmassa.
Mutta mihin sinä perustat asenteesi?
Miten kallis liittymä sinulla on, että köyhällä ei mielestäsi ole varaa käyttää tietokonetta?
Koneen saa halvallakin kun vain viitsii etsiä. Ja esim. meillä on taloyhtiökohtainen liittymä, jossa liittymismaksu on 50 e ja käyttö ilmaista, siis ei kk-maksuja.
- lapsikorotus
eläkeläisille 262 mk, nyt n 18e.
- tulee vain Kelan
maksamaan osaan. Eli jos ei saa Kelan eläkettä, ei ole lapsikorotustakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413898Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101655Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23811- 44784
- 67779