Olen yhdeksännellä luokalla ja tiedän etten pääse luokaltani. Sanoin vanhemmilleni että ei ole mitään järkeä mennä loppuvuotta turhaan vaan voisin vaikka jakaa postia tai jotain mistä saisi rahaa ja aloittaa ysin uudestaan ensivuonna. Vastaus on aina sama "Et sä edes yritä."
Minkä mä sille voin ettei mene asiat mun kallooni. Ensinmäisen jakson tein ahkerasti töitä mutta ei, erityisopetukseen jouduin kahdessa aineessa. Toisessa jaksossa en niin kauheasti panostanut. Tein läksyt enkä lukenut mitään ylimääräisiä -> kokeista nelosia ja vitosia. Ainut missä pärjään on valinnaiset aineet (kässä, kuvis)
Nytten kolmas jakso meneillään ja tiedän saavani joulutodistukseen enkusta 5, ruotsista 5, maantiedosta 5, bilsasta 4, äikästä 6. Muitten aineitten numeroita en vielä tiedä mutta tiedän saavani nelosen tai vitosen muista.
Tänään fysiikantunnilla meinasi mennä hermot kokonaan. Meinasin heittää opettajaa kirjalla mutta sitten kokosin itteni ja lähdin luokasta. Tämä kolmas jakso on niin ärsyttävä. koko jakson olen mennyt "e.v.v.k" asenteella ja lintsannut ainakin kaksipäivää viikossa.
Kasilta päästyäni keskiarvoni oli 6.1 ja ei muuta kuin laskee vain. Eikö nyt olisi aivan järkevä vaihtoehto jättää suosiolla loppuvuosi väliin? Mulla menee hermo ton koulun kanssa. Sitten kun vanhemmat ei ymmärrä että vaikka yrittäisin saisin ehkä numerot säkällä pysymään siinä vitosissa ettei tipu neloseksi. Mut on sitten kiva päästä ysi 5.2 keskiarvolla. Sanokaa mitä mun pitäs nyt tehdä? :
hermot menee.
5
510
Vastaukset
- poitsu-91
EI missään nimessä jätetä kesken. Mitä sä oikein duunaat koulun jälkeen? Ehkä ois kannattanu tsempata ihan sieltä ala-asteelta tai seiskalta lähtien. Sitä on turha ajatella että "laiskottelen ala-asteen lapsuusiän ja teen töitä yläasteella". Ei se niin mene. Ala-asteelta saa paljon "työkaluja" mukaan joilla rakentaa yläasteen aineilla tietoisuutta ja viisautta.
Just nyt sun kannattais tehä töitä triplasti enemmän ja tehä silti se koko loppuvuosi, koska sitä helpompi sulla on ensi vuonna päästä ysi läpi ku ajatella tuolla "laiskottelen tänään ja yritän huomenna". Olen valitettavasti vanhempiesi kanssa samaa mieltä, koska sussa ei tunnu olevan tarpeeksi potentiaalia ja motiivia. Eli kertausta ja luet paljon kokeisiin. Puhun nyt vähän ilkeään sävyyn koska sun ois pitäny ottaa niskasta kiinni itteäs jo sillo kasilla tai seiskalla. Kuinka kuvittelit pääseväs ensi vuonna läpi jos nyt et edes yritä? Etkö pystyisi suorittamaan kesällä ehtoja jos et kevään aikana saa suoritettua kursseja? Eli nyt ois parasta aikaa ruveta opiskelee ja tuo "evvk" asenne pois sillä ois vähän pakko kiinnostaa jos joskus aikoo töihin ja ootko miettiny että lukiossa ja ammattikoulussa on vielä näitä perusaineita(kielet, matikka). Ihan oikeesti ei ollu tarkotus loukata tai mitenkään solvata :) vaan ihan antaa napakasti sulle vinkkiä että saisit opiskeluintos. Kato jos nyt saat esim 7 tai 8 suurimmasta osista ainiesta ni voisit suorittaa ehdot kesällä (onks teilä edes ehto suoritusta?) niistä aineista josta sulla mahdollisesti on 4. Kyllä mä nään tässä tilanteessa toivoa eli nyt "nörtti asenne" päälle ni kyllä kaikki vielä parempaan kääntyy. - cgbfcg
ysiä ei kannata lopettaa, nimittäin voit jatkaa siitä kymppiluokalle (jonka voisi melkein ajatella olevan ysiluokka). :P Siellä parannetaan numeroita ja opiskellaan, kuten yläasteella. Että ei sun toivo ole vielä mennyttä, jos edes kymppiluokalla saisit vähintään seiskoja, mutta pääsisit huomattavasti vähemmällä, jos nyt tsemppaisit. :)
- Mestari-Masa
Ei sillä pitkälle pötki, että "lukee kokeisiin paljon." Pitää lukea ajatuksella. Niin, että muistaa ne asiat sen lukemisen jälkeen. Kun pari kertaa lukee ajatuksella koealueen läpi, niin kyllä ne asiat sitten muistaa. Ja lue läksysi aina huolella. Ajatuksen kanssa. Ja kuuntele tunnilla. Ajatuksen kanssa. Mieti, mitä se opettaja sanoo, ja ymmärrä asia. Ymmärtäminen on kaiken a ja o. Muista viitata paljon tunneilla. Opettajat arvostaa todella paljon tuntiaktiivisuutta! Ja tee välillä jotain ylimääräistä. Pyydä joskus opettajilta lisätehtäviä. Ja älä todellakaan lintsaa koulusta. Varsinkaan silloin kun olet jo saanut itseäsi niskasta kiinni, sillä silloin vaan retkahtaa uudelleen eikä ole helppoa saada itseään enää kuriin. Otat vaikka sellaisen asenteen, että "mä näytän noille saamarin opettajille"!
Suunnilleen tuommoisella tavalla olen itse saanut yli yhdeksän keskiarvon! Tsemppiä! - .............
Paitsi jos sinulla on oikeasti lukihäiriö tai muu terveydellinen vika. Sitä varten voit käydä tutkimuksissa ja saada sen mukaista opetusta. Miten ajattelit, että ne postin kantamiset kehittää sinua ja muuttuisit älykkäämmäksi?
Ja sinä voit kallosi paksuudelle jotain. Tiedäthän sen, että kun tarpeeksi kauan sitä päätä seinään lyö niin joko pää tai seinä murtuu. Minäkin olen "tyhmä", silti läpäisin yläasteen, lukionkin ja pääsin yliopistoon. Kaikki IHAN OIKEASTI riippuu siitä yrittämisestä ja motivaatiosta, jos ei siis ole oikeasti jotain "oikeaa vikaa päässä". Elämä on epäreilua, jonkun täytyy joskus tehdä 100 kertainen työ, jotta pääsee samalle tasolle jonkun sellaisen ihmisen kanssa, joka oppii helpommin. Mutta niin se vain on ja sitä paremmalta se onnistuminen maistuu, mitä enemmän vaivaa näkee. Jos olisikin kyse lukiosta niin löytyy aina vaihtoehto, mutta kun tuo yläaste on kuitenkin pakkorako.
Ajattele taktisesti, vaikka ihan varmasti jäisit luokallesi (josta ystäviänikin uhkailtiin vielä edeltävänä päivänä yläasteella ja silti pääsi) niin uskotko, että sinulla olisi parempi mahdollisuus päästä läpi toisella kerralla, jos olet käynyt myös ne kevään asiat jo kerran läpi ja niidenkin kohdalle olisi muodostunut jonkinlainen karhea pohja, johon voisi tieto paremmin tarttua ensi kerralla?
Sun pitää jäädä sinne koulunpenkille ja tehdä jo nyt töitä. Jos jäät luokallesi niin shit happens, sitten vaan taas opiskelemaan. Ja oikeasti yrität, vaikka miten vaikeaa olisi. Otat kaiken siitä tukiopetuksesta irti, asetat tuon luokan läpäisemisen ykköstavoitteeksesi (joka menee jopa vapaa-ajan juttujen ohi). Ja jos pääset ysin läpi etkä pääse sinne mihin nyt ikinä yritätkin, niin sitten vaan kymppiluokalle (josta saat tasantarkkaan paremmat numerot, niin lässy arvostelu, vaikka kävisit ysiluokan uudestaan). - gsrhdtjk
Oot tärkeimmällä luokalla, ja jos saat esim. bilsast nelosen, niin et kyllä edes yritä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087070
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h945183Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143443Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333342Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352484Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191826Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961461Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391412Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311316- 481084