imetyksen lopetuksesta

Elfarran

Ihan kärkeen, että itse en ole lopettamassa imetystä, heräsi vain ajatuksia kun luin tuossa noita tähän asiaan liittyviä kommentteja.

Eli meillä imetyshetket venyvät monasti puoleen tuntiin. Itse katselen ehkä telkkua tai katselen kun tyttö saattaa pelehtiä söpösti siinä tissillä. Tai sitten hän puoliunessa jää siihen mussuttamaan (ei kunnon imemistä, ei varmaan saa edes maitoa). Kun yrittää vaivihkaa vetää tissiä pois, tulee hätä ja kunnon imu päälle :D Suloista.

No, enivei. Sitten joskus kun nämä hetket lopetetaan, niin miten ne korvataan? Eihän tuttipulloa jäädä sillä tavalla mussuttamaan ja kun tuttikaan ei kelpaa niin miten sitä hetkeä siinä jatketaan kun pullo on tyhjennyt (meillä ainakin pullo tyhjenee nopeasti kun illalla lisämaitoa annetaan).

Tietenkin ehkä sitten jäädään siihen äidin syliin ja ehkä se läheisyys sitten riittää, vai? Meillä ei kyllä yhtä rauhaisasti jäädä syliin pullon jälkeen, kuin jos tissille nukahtaa. Voin kyllä kuvitella, että haikealta noista hetkistä luopuminen tuntuu ainakin äidistä!

5

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iltamaidon

jälkeen tutti suuhun ja unten maille. Jos yrität sinnikkäästi vielä sitä tuttia, niin eiköhän se jossain vaiheessa nappaa! :-)

• Jihuuu

Tällä hetkellä taitaa olla joku tiheänimunkausi menossa, kun tyttö on myöhään illalla roikkunut rinnassa kiinni tuntikausia. Sitten kun päästää irti tai jos hänen nukahdettuaan vaivihkaa irrottaudun otteesta, nousen vaikka hampaitten harjausreissulle niin typy herääkin ja tulee heti hätä ja siihen ei tutti auta, ei muuta kun rinta taas suuhun ja mussunmussun x)

Minä oletan, että lapsen kasvettua intressit alkaa kohdistua muualla kuin siihen rintaan. Nyt hän on vielä niiiin pieni vauva, että tissi on kaikki kaikessa ja minun puolestani saa olla, meillä on sängyn edustalla tv jota voin katsella samalla tai lukea jotain, kun hän simmut kiinni rintaa lussuttaa :) Ja todellakin nautin tästä tissi- ja sylitakiaisesta, ei mene kauaa kun hän jo viipottaa kovaa vauhtia ympäri asuntoa eikä enää viihdykään niin hyvin äipän ja iskän sylissä :)

• Vickelä

Kuulostaa niin suloiselta, onneks on tollasia äitejä. Kai ne vauvat kasvaa ihan omaa tahtiaan ja kehitysvaiheet läpikäytyään opii uusia juttuja, ja jotkut jutut jää pois ilman sen kummempia vieroittamisia. Kärsivällisyys on valttia!

• pitkin päivää hellitään vauvaa

Meillä on 5kk vauva täysimetyksellä, mutta imetystuokiot ei ole koskaan (paitsi ihan parina eka viikkona) ollut erityisen hehkeitä. Milloin on maitoa liian paljon, milloin liian vähän. Ja milloin mistäkin syystä tulee syömisestä/syöttämisestä taistelua. Ainoat kivuttomat imetystilanteet ovat yöimetykset, ja silloin taas olen itse niin väsynyt etten keskity nauttimaan rauhaisasta tuokiosta eikä tietenkään muutenkaan ole tarkoituksenmukaista yöllä venyttää imetystuokioita, seurustella jne.

Joten itse odotan sitä, että saa jättää tissittelyt ja hoitaa ruokapuolen muuten. Nyt on kiusana allergiaoireet, joten hyvin varovasti voidaan kokeilla kiinteitä ja tammikuussa saadaan erikoiskorvike käyttöön. Tuolloin taidan jättää imetyksen kokonaan. En halua jatkaa imetystä siksi, kun se on hankalaa sekä minulle että vauvalle. Toinen merkittävä syy on se, että vaikka kuinka paljon syön (ja nyt olen maidottomalla ja munattomalla dieetillä vauvan allergian takia), laihdun jatkuvasti. Juuri neuvolassakin kauhistelivat miten on paino pudonnut äidiltä ja kroppa riukuna.

Meillä on alusta asti ollut muu kuin imetysaika sitä hellittely- ja läheisyysaikaa. Meillä vauvaa hoidetaan sylissä paljon, ja jatkuvasti on äiti tai isä hellimässä. Aamuisin kellin pojan kanssa sängyllä ja viikonloppuisin jätän miehen kanssa heräilemään.
      Muutenkin imetyshetket on aina tosi lyhyitä, kun olen suihkutissi ja poika imee parissa minuutissa vatsansa täyteen eikä sen jälkeen tissillä viihdy.

Joten en usko, että tulee imetyksen loputtua ongelmaa läheisyyden kanssa. Tsemppiä teille, joita asia huolettaa!

• ,,,,,,,,,,,,,

"Eihän tuttipulloa jäädä sillä tavalla mussuttamaan"

meillä ainakin jäädään jos pullolla nukutetaan suoraan omaan sänkyynsä,maitoa pitää vaan olla pullossa tarpeeksi.saattaahan olla ettei syliäkään kaipaa enää.meillä tyttö ei ole viihtynyt sylissä nelikuisesta.kyllä sitä läheisyyttä hei muustakin saa kun tissistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe