olen nyt puoli vuotta asunut yksin (turussa) ja on tämä kallista lystiä. myös elämäntavat ovat muuttuneet. jos tekee ruokaa, sitä tulee liikaa ja ylimääräinen sitten menee roskiin tai jää homehtumaan. pari kuukautta meni sitten niin että jääkaapissa ei ollut mitään ja roskaruokaa vaan tuli syötyä. nyt sitten koitan taas tehdä itse mutta on vaan todella turhauttavaa heittää ruokaa roskiin! ja kalliiksihan se tulee kun joutuu koko ajan ostamaan tavallaan liikaa.
kallista touhua
7
1422
Vastaukset
- Ajattele.
onko pakastin/pakastelokero sulle vieras käsite?
- ja lisäksi
Ei mulla ainakaan mitään ongelmia ole ruoan suhteen. Jos ostan esim. 400g jauhelihaa ja teen siitä kastikkeen, niin syön sitä pari kolme päivää. Se säilyy jääkaapissa. Samoin esim. lihasoppa säilyy jääkaapissa useamman päivän. Vai oletko niitä tyyppejä, jotka eivät voi syödä samaa ruokaa kahtena päivänä peräkkäin? Voisit siinä tapauksessa muuttaa asennettasi..
- peukku68
kyllä luulisi sen verran oppivan, että osaa laittaa ruokaa sen verran kun syö tai sitten pakkaseen loput jos ei kahtena päivänä peräkkäin samaa kehtaa syödä.
Aika avuttomalta elämäsi kuulostaa..- HYI !!!
Syöks joku hyvinvointivaltiossa vielä pakastettuja edellisen päivän lämmitettyjä aterioita? YÖK!!! En antaisi edes koiralleni edellisen päivän ruokia!!! Miten YÖKKOTTÄVÄÄ!!!! HYI !!!!
- ahahhaahha
HYI !!! kirjoitti:
Syöks joku hyvinvointivaltiossa vielä pakastettuja edellisen päivän lämmitettyjä aterioita? YÖK!!! En antaisi edes koiralleni edellisen päivän ruokia!!! Miten YÖKKOTTÄVÄÄ!!!! HYI !!!!
Et antaisi edes koirallesi edellisen päivän ruokia? Kyllä mä vaan syön eilisen päivän ruokia ihan hyvin ja luulen kyllä että niin sinäkin. Esim. koulussa ainakin on edel. päivän ruokia jollei kotona ole...
- jjjkl
ihmiset on erilaisia. ei tässä ole tosiaankaan ole kyse mistään pakastamisesta. tehkää te niin kuin ite haluatte. en satu olemaan sitä sorttia että aina olisin kotona (syömässä), vaan olen paljon muualla. jos järkeä käyttää, saattaa jopa huomata, että myös asuminen maksaa, joten pelkästä ruoasta ei ole kysymys. hienoa kuitenkin, että teillä on hyvät ruokatottumukset ja asenteet kohdallaan.
- Isabelle79
Huh, siis kuinka paljon liikaa sitä safkaa oikein teet jos sitä lopulta roskiin menee?
Itse tuppasin pistämään päivittäin 7-8e safkoihin duunissa, kunnes aloin kokkailemaan enemmän himasssa josta sitten vein eväät töihin. Nyt tuolla samalla hinnalla syö kolme päivää (niin duunilounas kuin iltapalakin). Kyseiset safkat on esim. erilaisia wokkeja, salaattivirityksiä, lihapullia yms. Tälläkin hetkellä mussutan tälläistä nuudelisalaattiviritelmää mikä tuli tehtyä lauantaina ja tämä taisi olla viimeinen satsi siitä erästä, eli tänään taas keksitään jotain uutta kokkailtavaa.
Ilmeisesti teet itse sitten näitäkin suurempia satseja jos sitä loppujen lopuksi tarvii pois heittää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2285090Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194141- 583683
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513460
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413155Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232356
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo532347UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami241987