Lontoosta Ranskaan junalla?

Kanaalin ali

Hei, mikä on junayhteyden reitti (ja junan nimitys) jolla pääsee Britannian ja Ranskan väliä? Mitä maksaa? Kauanko kestää? Onko varoituksen sanoja / vinkkejä :)

4

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maapalolla

Itse kuljin pari vuotta sitten Brysselistä Lontooseen tuolla tunnelilla. Edestakainen lippu maksoi hieman vajaat 100€ (erihintaisia lippuja toki löytyy, hinnat kallistuvat myös täyttymisasteen mukaan) ja kätevästi pääsi suoraan keskustasta keskustaan ilman pahempia jonottamisia, muistaakseni juna-asemalla tuli olla puolituntia ennen junanlähtöä, mikä on huomattavasti vähemmän kuin mitä ruuhkaisilla lentokentillä. Juna oli ihan siisti. Tunnelinalitus kesti reilut parikymmentä minuuttia. Ei muuta kuin hyvää matkaa!

• maapalolla
    • Monesti matkustanut

Junan nimi on Eurostar ja se lähtee Waterloon asemalta, kansainvälisestä terminaalista.

Mitä maksaa? No se on ihan yhtä hyvä kysymys kuin "kuinka pitkä on narunpätkä"?

Edestakainen lippu maksaa ihan mitä hyvänsä n. 70 punnan ja n. 500 punnan välillä riippuen siitä milloin matkustat, missä luokassa, oletko perillä lauantain ja sunnuntain välisen yön, millaisen lipun haluat (sellaisen jota voi myöhemin muuttaa, vai ei), miten aikaisin varaat, minne olet menossa (junahan ei mene pelkästään Pariisiin vaikka se suosituin kohde onkin; sillä pääsee myös muihin kaupunkeihin ja lisäksi on erillisiä hiihtojunia talvikohteisiin).

Varoituksen sanoja ei juuri ole, aina on sujunut todella hyvin. No tule ajoissa paikalle; ovat tiukkoja aikarajoista ja jos myöhästyt niin et pääse enää junaan vaikka itkisit.

• pellus

itse maksoin junasta lontoosta pariisiin ja takas 75 puntaa. juna oli siisti ja turvallinen. ei mitää ihmeellistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1696
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1171
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe