What to do???

Kiusattu ...

Hei,

onko jollakulla kokemusta seuraavasta:

Olen kiusattu.

Koulussamme on muutama oppilas jotka kiusaavat minua haukkumalla, siis mm. huorittelemalla, toivottavat painumaan vittuun joka välissä, ovat keksineet minusta "lempinimiä" joita muukin koulu tietää (ja käyttää)...

Olen sanonut tästä heidän luokanvalvojalleen, joka ei tee mitään (ilmeisesti keskittyy muihin ongelmiin joita pojilla riittää) tai no luokanvalvoja puhuttelee mutta sama toistuu seuraavalla viikolla! Vanhemmille soitto ei auta, tämä luokanvalvoja ei soita heille, olen kerran itse soittanut mutta on tullut vain selitystä että on ollut pojalla vähän vaikeaa.

Kun puhuttelen heitä että tämä saa loppua, oppilas vain nauraa päin naamaa. Rehtorista ei ole apua, pojat nauravat hänellekkin.

Onko ainoa keinoni esim. huorittelutilanteessa tehdä rikosilmoitus (huorittelun yhteydessä pari kertaa ollut todistaja), sillä minusta minun pitäisi saada kulkea käytävällä ilman ilkkumista (välillä ollut tönimistäkin, mutta leikkimielistä sellaista ja pojat tuntuvat kuitenkin tajuavan että jos se siitä pidemmälle menee, että se on vakavaa) mutta sellaiseen en mielelläni lähde.

Onko vielä keinoja. En saisi sanoa tätä enkä ajatella näin, mutta tänään tämän saman rumban toistuessa mietin että käyn yhteen pojista käsiksi ja läväytän naamaan. Tulkoon seuraavan kerran huorittelemaan, poikaa en koon puolesta pelkää... En sitä ole toteuttamassa mutta ajatuksilleni en voi mitään ja pelkään sitä heikkoa hetkeä kun en enää kestä sitä pään aukomista. Siihen hetkeen loppuisi työskentely ainakin sen kaupungin kouluissa!

Ja miksi otan asian näin raskaasti? Minua on kiusattu jo 7 vuotta peruskoulussa, enää ei vain jaksaisi

4

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaamos

siihen enää. En tiedä millainen olet persoonaltasi, mutta nyt kannattaisi nostaa kissa pöydälle! Eli otat asian puheeksi rehtorin ja opettajien kesken, että et aio enää tätä sietää, vaan sille on tehtävä jotain. Yhteydeotto kotiin ja pitäkää palaveri, jossa vanhemmat, pojat, sinä ja rehtori. Toinen vaihtoehto : irtisano itsesi.Väsymykseen kun on varmaan muitakin syitä.. Ainakaan työyhteisö ei näytä tukevan sinua.

• OKL-opiskelija

Mun mielestä tuossa tilanteessa rikosilmoitus olis paras ratkaisu. Jos opettajat, vanhemmat ja rehtori eivät edusta pojille mitään auktoriteettiä, poliisit ja mahdolliset lakimiehet, tuomari yms toivottavasti edustaisivat.

Irtisanotuminen voisi olla helpoin tie, mutta se ei mun mielestä oo tuossa hedelmällisin keino, sillä kyse on periaatteesta. Kohtahan ne pojat varmaan sieltä yläasteelta (?) lähtevätkin, mutta tuollainen jättää jälkensä paitsi sinuun, myös muihin oppilaisiin ja opettajiin. Voisit ehkä ottaa yhteyttä myös paikalliseen OAJ-asiamieheen, jos sattuisi olemaan joku innokas tyyppi.

Sinuna minä yrittäisin ensin saada oppilashuoltoryhmän, pojat ja heidän vanhempansa koolle, ja jos ei auta, niin rikosilmoitus kunnialoukkausesta. Et olisi ensimmäine opettaja Suomessa, joka jutun voittaa.

Jaksamista!

• SK3

Pojilla ei selvästi ole mitään kunnioitusta auktoriteetteja kohtaan. Sinun ei kuitenkaan työssäsi pitäisi joutua tällaisen käytöksen kohteeksi. Vaadi reksi, luokanvalvoja ja vanhemmat yhteiseen kokoukseen, jossa kerrot, että poikien käytös on mennyt sallitun yli ja että seuraava askel on rikosilmoitus.

Luokanvalvoja ja rehtori ovat naiiveja, jos kuvittelevat, että pelkkä puhuttelu toimii tilanteessa, jossa nuorilla ei ole mitään kunnioitusta aikuisia kohtaan. Luulisin, että myös luokanvalvojan työt helpottuisivat, jos pojat saataisiin kuriin.

On todella karmea seurata, millaisia aikuisia näistä nuorista kasvaa, joille jo kotoa lähtien opetetaan, ettei muita tarvitse kunnioittaa...

• we_use

minulla ei ole ollut koskaan kokemusta asiasta mutta olen itse joskus kiusannut! se on paha tapa sinun täytyy vain koittaa jaksaa! aina kun sinua kiusataan nimittelemällä ole niin kuin et kuulisikaan mutta jos se vain jatkuu nimittele takaisin jos he huorittelevat niin sano vain että "et taida tietää mitä huora tarkoittaa siis turha nimitellä" tai jos sinua muuten vain nimitellään pistä takaisin menemään samaa settiä ! itse kun kiusasin ja minulle ei uskallettu sanoa mitään takas niin kiusaamisesta tulivain helpompaa... sun täytyy olla kova kovaa vastaan jos näytät että pystyt sanomaan takaisin niin se tulee olemaan kiusaajillesi vaikeampaa!! ja jos pojat vain kiusaa niin sanoppa heille että taidatte vain olla musta kiinostuneita...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe