macbook T2500 vai FJ AMILO SI 1520-23???

kannettavaako

Hei pitäis ostaa kannettava kone ja olen vähän kahden vaiheilla. Joko macbook T2500 vai 1520-23? FJ varmasti rivakampi. Käyttö nimenomaan kannettavana ei viihdekäytössä. Budjetti lähellä tonnia. Nopea vastaus kiitos. Itsellä pöytäkoneena imac mutta myös laaja kokemus PC:stä. Ei ennakkoluuloja kumpaankaan suuntaan.

5

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • macciin uppoaa myös windows joten valinta on selvä.
      muutenkin macbook on tuntunut hyvältä koneelta ja rivakkuuskin on kohdallaan nääs kun ei pöpöt ja muut haitakkeet paljoa jarruttele. (macciin 1virus ja 1haittaohjelma windowssiin about 140 000)
      asennappa macciin parallels virtuaalikone ja virtue desktop niin voit yhdessä ikkunassa pitää windowssia auki ja näppäinyhdistelmällä kääntää osx -- windows...aika kätevää..muutama ohjelma itselläkin joita työn puolesta pakko ajaa winkussa..tosin tämäkin on muuttumassa...melkein kaikkiin kun löytyy osx vastine...unix puolella enemmänkin kuin vastine..
      siltä varalta että jotkut laitteet väkisin vaativat windowssin (itellä esim anysee digi tv usb) niin bootcamp ohjelmalla asentaa tuplabuutin joten pääsee aitoakin windowssia ajamaan (ei vältsi mikään kauhee nautinto)...mut kuitenkin,,,mitä enemmän vaihtoehtoja aina parempi eiks juu...no jotta kaikki ei ois niin ruusuista niin usb porttien vähyys vähän kismittää...toisaalta kuva on kyllä parempi ku fujitsussa akkukesto ja laatukin ok...lämpöongelmat firmis päivitysten myötä historiaa...
      kannattaa kuitenkin (sama winku koneissa) hommata 2gb muistia niin homma pyörii....

• Pave.

Jos vaihtoehdot ovat tuollaiset, niin itse ainakin tuossa tilanteessa päätyisin ehdottomasti macciin. Ei tarvi turhia virustorjunta ohjelmistoja eikä tarvi käyttää aikaa turhiin rekisterinputsauksiin sun muuhun turhuuteen, jota windowsia käyttävä joutuu "harrastamaan" mikäli aikoo pitää koneensa puhtaana ja hyvin toimivana.

• sentään osaava Win-käyttäjä, aika moni sekoaa Winukkaan vaikka ei oikeasti osaa sitä edes käyttää.

Enivei, MacBook-ratkaisussa kannattaisi panostaa 2 GHz:n malliin ja koettaa löytää opiskelija bulvaaniksi (6 %:n alennus).

Itse en tietenkään huolisi mitään Fujitsua, sillä Windows on mulle kyllä kohtalainen renki mutta aivan mahdoton isäntä...

• Miten Fujitsu voi olla varmasti rivakampi, kun siinä on hitaampi prossu kuin MacBookeissa ja sama näytönohjain?

• Pave.

Itsellä on tässä käytössä reilun parin vuoden vanha Fujitsu Celeronin 2.50 Ghz prossulla 1Gigan muistilla varustettuna ja kun sitä vertaa tuohon hieman vanhempaan iBookiin joka on varustettu 800 Mhz prosessoriin ja 640 Mt muistilla, niin vaikka iBook onkin paperilla reilusti hitaampi, todellisuudessa taas tämä Windows puolen kone on yleensä käytössä hieman hitaampi. Eli ei aina kannata verrata pelkkiä lukuja keskenään paperilla.
        Osittainhan tietysti myös virustorjunta syö Windows koneessa resursseja, mutta esimerkiksi Fujitsuissa tuleva Norman ei ole edes niin paha muistisyöppö kuin esikerkiksi F-secure, joka on kait pahimmasta päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3762
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      35
      3242
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3209
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3029
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2884
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe