Etsimässä käytettyä Skandia

lipla

Etsin käytettyä skandivenettä. kokoluokka noin 30-36 ft.
Mielellään hyvin kulkeva ja kivat sisätilat.
Mitä suosittelette?

15

2288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellanen prova

      jolla yritetaan saada ensin suosituksia ja sitten kiroilua yhdestä ulkolaisesta veneestä kun viittasit noihin kivoihin sisätiloihinkin. kokokin sopisi...

      • ja tärppäsi

        Mitä muuta voisi sanoa.


    • ????

      Unohda homeiset skandit ja suuntaa katseesi Saksanmaalle, sieltä tulee laatumerkkejä.

      Bavaria 30 soveltuu määritelmääsi: on tilaa, kulkee hyvin ja kelpaa ajaa vierasvenesatamiin.

      • eivät kulu

        samaan hintaan saat vielä b-leiman otsaasi.


    • Noilla spekseillä joudutaan voidaan luetella kaikki scandit 30-36 ft välillä. Kerro lisää...
      Avomerikelpoinen?, jäykkä/urheilullinen, pitkän matkan vene vai saaristolomaa vrt.
      Millainen budjetti? Miten vanha vene saa olla.
      Miehistön määrä/ikä?
      Muutujia on vaikka kuinka. Itse olen valinnut scandin pitkiä matkoja varten. Asuttavuus, jäykyys ja purjehdusominaisuudet ovat olleet määrävinä kriteerinä.
      Jos valitset HR, Najad tai Aphrodite maksat enemmän mutta toistaiseksi niiden myyntiarvo on jatkuvasti noussut tarkoittaen että esim kun ostin minun veneeni (silloin 10 vuotta vanhana), saan tyypillisesti noin 5% enemmän/vuosi kun myyn. Tämä on se vakiokehitys kun ostat tunnettun laatuveneen (scandi)käytettynä.
      Katso esim jos saksasta löytyisi Aphrodite 36. Ihana, hyvin purjehtiva vene jolla voit lähteä minne tahanssa. Unohda kertakäyttöveneet. Tällä palstalla kehoitetaan Bavaria-kaltaisiin ratkasuihiin. Katso mitä se todella maksaa kun myyt esim Bavarian (lue massatuotantovene) 4-5 vuoden käytön jälkeen.

      • lipla

        suoitteli bavaria 30:stä. En oikein tiedä veneestä. onkohan hyvä vai huono? Suihku siinä näytti ainakin olevan. onko veneessä aina suihku?


    • S&S veneitä!

      Varmojen ja arvonsa säilyttävien joukkoon kuuluu tietenkin S&S:t, jos sen tyyppistä haet. Sisätilat ahtaammat kuin moderneissa. Purjehdusominaisuudet tunnetut, ei tarvetta mainostaa. 30-36 kokoluokassa Eikka Antinojan tekemiä, ruotsalainen IW 31 ja tietysti kuuluisa S&S Swan 36. Hyvin hoidetut yksilöt eivät pysy listoilla pitkään.

      • lipla

        kuitenkin ostaa sen bavarian. Siinähän on jopa suihku. S&S kuulostaa jotenkin tunkkaiselta ja homeiselta merkiltä. Kiitos vaan vastauksesta.

        ps.Haluan saksalaisen skandin, jos vaan mahdollista.


      • provo ja pila?
        lipla kirjoitti:

        kuitenkin ostaa sen bavarian. Siinähän on jopa suihku. S&S kuulostaa jotenkin tunkkaiselta ja homeiselta merkiltä. Kiitos vaan vastauksesta.

        ps.Haluan saksalaisen skandin, jos vaan mahdollista.

        ei lisättävää, tule onnelliseksi suihkuinesi!


      • limboili
        lipla kirjoitti:

        kuitenkin ostaa sen bavarian. Siinähän on jopa suihku. S&S kuulostaa jotenkin tunkkaiselta ja homeiselta merkiltä. Kiitos vaan vastauksesta.

        ps.Haluan saksalaisen skandin, jos vaan mahdollista.

        Aina näköjään löytyy niitä, jotka yrittävät olla nokkelia ja vitsikkäitä. Onneksi typerät bava-homeskandi-provoilut joskus sentään saavat asiallisiakin vastauksia. Kuinkahan moni teistä provo-vitsailijoista oikeasti osaa purjehtia tai on edes koskaan omistanut mitään venettä?


      • jepetteri
        limboili kirjoitti:

        Aina näköjään löytyy niitä, jotka yrittävät olla nokkelia ja vitsikkäitä. Onneksi typerät bava-homeskandi-provoilut joskus sentään saavat asiallisiakin vastauksia. Kuinkahan moni teistä provo-vitsailijoista oikeasti osaa purjehtia tai on edes koskaan omistanut mitään venettä?

        Viestin aloitus selvä provo, johon sisältyy kirjoittajan stereotypia, ettei hyviä sisätiloja ja purjehdusominaisuuksia voitaisi liittää yhteen muuten kuin bavariassa. Luulo ei onneksi ole tiedon väärti.


      • vanteet
        jepetteri kirjoitti:

        Viestin aloitus selvä provo, johon sisältyy kirjoittajan stereotypia, ettei hyviä sisätiloja ja purjehdusominaisuuksia voitaisi liittää yhteen muuten kuin bavariassa. Luulo ei onneksi ole tiedon väärti.

        tiukalla... :D:D:D:D:D:D:D

        Ei voi ku nauraa. :):)

        Voi teitä!


      • Tämäkin?

      • puuttuu!!!

    • pinnamies

      Nämä veneet tarjoavat ratkaisevasti erilaisempia ominaisuuksia purjeveneistä kuin nykyajan kevyet nitisevät ja hakkaavat lattapohja-veneet. Jollet tällaista halua, osta joku uusi saksalainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe