Windows+Codecit.

Ne toimii.

Windows on ainut käyttöjärjestelmä jossa toimii KAIKKI codecit esim. "jotkut" video pätkät, KAIKKI aukee Windowsilla mutta eipä Linuxilla ja Mäcillä.

14

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkkiä

>...mutta eipä Linuxilla...

Enpä ole vielä löytänyt sellaista videonpätkää joka ei Linux-järjestelmässä aukea mutta olisi mukava kokeilla jos sinulla sattuu olemaan sellaisesta esimerkki kuten annat viestissäsi ymmärtää.

• puusilima_

mulle kans esimerkkiä!

• WMV3
        puusilima_ kirjoitti:

mulle kans esimerkkiä!

WMV3

• .WMV3

.WMV3

• ASF

ASF

• ASF ...

ASF ...

• puusilima_
        ASF ... kirjoitti:

ASF ...

soittaa asffit..

• puusilima_
        WMV3 kirjoitti:

WMV3

mutta oon minä wmv:tä soitellu. jos kyseessä on sitten joku sellanen drm hommeli ni sit ne ei kait soi? eli oli joku jota se ei soita! myönnetään.

• puusilima_
        puusilima_ kirjoitti:

mutta oon minä wmv:tä soitellu. jos kyseessä on sitten joku sellanen drm hommeli ni sit ne ei kait soi? eli oli joku jota se ei soita! myönnetään.

http://xinehq.de/index.php/features

tuohon on kyllä vaikee kesiä mitään mitä se ei soittelis!
        tietysti jos väsään oman formaatin suljetulla koodilla niin ei se varmaan sitä sitten soittele :D
        mielestäni wmv on surkea vaikka siitähän tässä ei ollu kyse.

• .qwerty
        puusilima_ kirjoitti:

soittaa asffit..

Myös mplayer toistaa ASF-videot. Enkä ole yhteenkään WMV-videoon vielä törmännyt jota mplayer ei soittaisi.

• löytyy, ...rrkele
    • vuoden vitsi

"KAIKKI aukee Windowsilla mutta eipä Linuxilla ja Mäcillä."

Macilla taitaa aueta yleisimmät nettimediat suoraan, Linuxissa se riippuu ihan jakelusta mikä kaikki aukeaa suoraan. Esim PCLinuxOS avaa suoraan asennuksen jälkeen ihan mitä vain. Eikä se näissä suosituimmissa jakeluissakaan niin vaikea ole niitä kodekkeja asennella jos lukaisee ohjeet (esim. ubuntu wiki).

Se mikä tässä naurattaa on juuri tuo väite että Windowsissa toimii KAIKKI codekit, itse näet vaihdoin Linuxiin siksi koska eräänä päivänä meinasin katsoa Windowsilla DVD leffan. DVD codekin trial-päiväys umpeutui juuri sinä päivänä, eikä DVDtä enää saanut toimimaan vaikka asensi kodekin uudestaan. Muutenkin oli pinna kireällä koska äänet eivät kuuluneet puhtaasti, mörinää ei saanut pois millään.

Linuxiin siirtymisen jälkeen ei ole ollut DVD ongelmia, eikä mitään muutakaan multimediaan liittyvää ongelmaa. DRM, Shockwave, jne paska toimii Linuxissakin kunhan asentaa WINEn ja opettelee käyttämään sitä. Voi käyttää vaikka IE kutosta jos haluaa, ilman viruksia tosin.

Macciin voi asennella kodekit siinä missä Windowsiinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      348
      6399
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3806
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1005
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      880
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      846
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    7. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      823
    8. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      813
    9. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      810
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      761
    Aihe