Ei helvetti :/

jokuvaan..

Tänään bussipysäkillä ollessani sinne tuli poikajoukko ja meni erään pojan luo joka seisoi hiukan kauempana minusta. He siis näyttivät tuntevan tämän pojan (Samalla luokalla?), yksi poikajengistä kutsui häntä idiootiksi, homoksi ja ties miksi sekä puhui jostain läksyistä, mutta en saanut tarkemmin selvää, ja sitten tuuppaisi päin bussikatosta. Näin jotain sellaista tämän katseessa, mitä en koskaan ole nähnyt, niin ahdistava katse, siinä oli niin paljon pelkoa ja surua. Ne kaikki jätkät oli ihan tosissaan, kylmänä ne vaan töni sitä poikaa ja kutsui kaikenlaisilla nimillä. En heti puuttunut tähän, vaikka mieleni teki, mutta en saanut itseäni liikkeelle, mutta kun pojat alkoivat repiä häntä hupusta, oli mun pakko mennä väliin. Mua pelotti niin helvetisti, mutta menin poikien luokse ja huusin, että nyt loppuu tuo. Ja pojat vaan katto hetken mua ja sitten totes ''okei kun tyttö kerran pyytää, et lopetetaan tälläkertaa tähän''. Miten niin tälläkertaa!? Olisi tehnyt mieli huutaa mitä silloin ajattelin, mutta en tietenkään pystynyt. Jätkät lähti meneen ja olin jo kysyä, että onko se poika kunnossa, mutta en saanut sitä sanotuksi kun hän katsoi suurilla silmillään minua nopeasti ja laski katseensa maahan. Tämä samainen poika tulee kanssani samalla bussilla arkisin, en millään olisi aavistanut, että häntä kiusattaisiin.. muutamaan otteeseen olen nähnyt hänen kasvoissaan ruhjeita ja mustelmia, mutta en niistä ole ajattellut sen kummempaa.

Itse en ole koskaan nähnyt kiusaamista, meidän koulussamme sitä ei tapahdu kenenkään kohdalla, paitsi syrjimistä välillä. Itse jouduin ala-asteella syrjityksi ja välillä haukuttiin, mutta se oli aika lievää kiusaamista, tosin sai minut muuttumaan hiljaiseksi ja sisäänpäinsuuntaununeeksi.
Mä en voi tajuta miten ihmiset on näin typeriä, en koskaan ole kuvitellut, että jollain asiat on niin huonosti, kuin nyt näin. Sekä minua jäi mietityttämään, että olisiko minun pitänyt tehdä siinä tilanteessa jotain enemmän?
Luulen poikien olevan n. 9 luokkalaisia, voipi olla että jopa lukiossa (!!!) , itse olen kasilla. Entä kannattaako minun antaa asian vain olla kun nyt tiedän, että tätä poikaa kiusataan? Voinko tehdä asian hyväksi jotain? Vai esimerkiksi tuntuisiko se pojasta ahdistavalta jos yrittäisin lähestyä häntä?(joka jo vaikeaa omallakin kohdalla, koska olen ujo, hiljanen, ei ole kavereita, joten ihmisille en ole tottunut puhumaan) Hänen itsetuntonsta vaikuttaa aika olemattomalta...

2

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverina...

En usko, että poikaa haittaisi ollenkaan, vaikka lähestyisit häntä kaverina. Eihän tuosta kiusaamisesta ole pakko puhua (eikä välttämättä kannatakaan, voi olla arka aihe), vaan voit puhua jostain muusta. Pyydä vaikka poika kanssasi kävelemään jonnekin.

Mitä tuohon kiusaamiseen tulee, niin menemällä tyttönä väliin poikien kiusaamiseen, saatat vain pahentaa tilannetta. Seuraavan kerran varmaan jo kiusaavatkin siitä, ettei poika osaa edes itseään puolustaa, vaan tytöt hoitavat senkin homman. Valitettavasti.

Suosittelisin tuota muuten vaan kaveeraamista, jos haluat häntä jotenkin auttaa. Ystävät piristävät kummasti, vaikka olisi muuten paha olla.

• lalla

jos mä oisin sä, nii en puuttuis tota enemPáä koska muuten ((ainaki mun mielst)) sust tulee ittestäs kiusattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      8
      2768
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1463
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe