Millaisiin töihin filosifian maisteri tietojenkäsittelytieteestä pääsee/päätyy. Mikäs on työllistymistilanne valmistuneilla. Kilpailevatko samoista paikoista AMK-insinöörien kanssa.
tietojenkäsittelytiede,FM maisteri, millaisiin töihin
9
5918
Vastaukset
- aseteollisuutta
sillä on aina tarve saada riveihin kavereita jotka ovat kiinnostuneita luomaan ja kehittämään viimesintä tekniikka olevia järjestelmiä. Ei siis suomessa vaan esim tääl rapakon takana...........
- Kaakkko
Ja asiantuntijatehtäviin. Näin muistan joskus vuosia sitten lukeneeni opintokirjasta.
Kaikki tuntemani tietojenkäsittelytieteen FM:t ovat töissä eli työllistymistilanne on 100%.- valmistuva tradenomi
kyllähä tradenomitki työllistyy mäkkii eli työllisyystilanne on niilläki 100% ;)
- jussi1
"Kaikki tuntemani tietojenkäsittelytieteen FM:t ovat töissä eli työllistymistilanne on 100%."
Jäin miettimään tästä vastauksestasi, eikö tilastotieteiden perusteet kuulukkaan tietojenkäsittelytieteen FM:n perusopintoihin?
- paavo2
Tietojenkäsittelyn filosofian maisterit(FM) työllistyvät hyvin ja kilpailevat samoista paikoista mm. tietotekniikan diplomi-insinöörien(DI) kanssa.
- Tuore FM
Itse valmistuin FM:ksi Oulun yliopistosta kesällä 2006 ja työllistin juuri itse itseni perustamalla oman yrityksen (www.avania.fi). Eli teen siis tällä hetkellä käytettävyystutkimuksia yrityksille heidän tuotteistaan ja palveluistaan.
- LuK, tietojenkäsittelytiede
Tuntemani tietojenkäsittelytieteen opiskelijat (ja jo maisteriksi valmistuneet) ovat tällä hetkellä töissä. Itselläni on gradu tekeillä, joten valmistumisesta haaveillaan. Olen päätoimisesti töissä systeemisuunnittelijan nimikkeellä.
- Samassa venessä ollaan
Vastaukset monilta näyttää olevan oppilaitoksen propagandaa. Joo, suuria johtajiahan kaikista vain tulee :D
Olen ollut töissä hyvin suurissa, mutta myös pienissä koodia vääntävissä IT firmoissa.
On aivan sama onko ollut DI, FM ja Ins. samoja töitä valtaosa tekee. Porukkaan mahtuu täysin samoja hommia tekemään usein myös tradenomeja, datanomeja, yms.
Koittakaa ymmärtää, että ei se ole koulutuksesta kiinni kuka on hyvä koodia tekemään, kuka sopii esimiestehtäviin, jne. Koulu voi antaa parempia valmiuksia tiettyihin tehtäviin, mutta eivät ne mitään täysin määrää.
Vastaus kysymykseen, vastavalmistuneena ilman työkokemusta olet kilpailemassa täysin samoista työpaikoista muiden fm, di, inssien kanssa. Työkokemus ajaa kaikkien tutkintojen ohi siten myöhemmässä vaiheessa.
Ei ole kovin tavatonta, jos vastavalmistunut FM ei saa alan töitä ja joutuu hakeutumaan aivan muihin töihin.- Perseilijä
Itse valmistun tietojenkäsittelyn FM:ksi arviolta ensi kesäksi. Ei päivääkään oman alan työkokemusta eikä töistä tietoakaan, koodausta harrastanut kymmenisen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749