tietojenkäsittelytiede,FM maisteri, millaisiin töihin

jaska100

Millaisiin töihin filosifian maisteri tietojenkäsittelytieteestä pääsee/päätyy. Mikäs on työllistymistilanne valmistuneilla. Kilpailevatko samoista paikoista AMK-insinöörien kanssa.

9

5953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aseteollisuutta

sillä on aina tarve saada riveihin kavereita jotka ovat kiinnostuneita luomaan ja kehittämään viimesintä tekniikka olevia järjestelmiä. Ei siis suomessa vaan esim tääl rapakon takana...........

• Kaakkko

Ja asiantuntijatehtäviin. Näin muistan joskus vuosia sitten lukeneeni opintokirjasta.

Kaikki tuntemani tietojenkäsittelytieteen FM:t ovat töissä eli työllistymistilanne on 100%.

• valmistuva tradenomi

kyllähä tradenomitki työllistyy mäkkii eli työllisyystilanne on niilläki 100% ;)

• jussi1

"Kaikki tuntemani tietojenkäsittelytieteen FM:t ovat töissä eli työllistymistilanne on 100%."

Jäin miettimään tästä vastauksestasi, eikö tilastotieteiden perusteet kuulukkaan tietojenkäsittelytieteen FM:n perusopintoihin?

• paavo2

Tietojenkäsittelyn filosofian maisterit(FM) työllistyvät hyvin ja kilpailevat samoista paikoista mm. tietotekniikan diplomi-insinöörien(DI) kanssa.

• Tuore FM

Itse valmistuin FM:ksi Oulun yliopistosta kesällä 2006 ja työllistin juuri itse itseni perustamalla oman yrityksen (www.avania.fi). Eli teen siis tällä hetkellä käytettävyystutkimuksia yrityksille heidän tuotteistaan ja palveluistaan.

• LuK, tietojenkäsittelytiede

Tuntemani tietojenkäsittelytieteen opiskelijat (ja jo maisteriksi valmistuneet) ovat tällä hetkellä töissä. Itselläni on gradu tekeillä, joten valmistumisesta haaveillaan. Olen päätoimisesti töissä systeemisuunnittelijan nimikkeellä.

• Samassa venessä ollaan

Vastaukset monilta näyttää olevan oppilaitoksen propagandaa. Joo, suuria johtajiahan kaikista vain tulee :D

Olen ollut töissä hyvin suurissa, mutta myös pienissä koodia vääntävissä IT firmoissa.

On aivan sama onko ollut DI, FM ja Ins. samoja töitä valtaosa tekee. Porukkaan mahtuu täysin samoja hommia tekemään usein myös tradenomeja, datanomeja, yms.

Koittakaa ymmärtää, että ei se ole koulutuksesta kiinni kuka on hyvä koodia tekemään, kuka sopii esimiestehtäviin, jne. Koulu voi antaa parempia valmiuksia tiettyihin tehtäviin, mutta eivät ne mitään täysin määrää.

Vastaus kysymykseen, vastavalmistuneena ilman työkokemusta olet kilpailemassa täysin samoista työpaikoista muiden fm, di, inssien kanssa. Työkokemus ajaa kaikkien tutkintojen ohi siten myöhemmässä vaiheessa.

Ei ole kovin tavatonta, jos vastavalmistunut FM ei saa alan töitä ja joutuu hakeutumaan aivan muihin töihin.

• Perseilijä

Itse valmistun tietojenkäsittelyn FM:ksi arviolta ensi kesäksi. Ei päivääkään oman alan työkokemusta eikä töistä tietoakaan, koodausta harrastanut kymmenisen vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79