90-luv.Mondeon ruostumisesta

krm

-sanokaa jolla kokemusta olisi; nuo 90-luv.alku- ja puol.välin korit,- kestävätkö Suomen tiesuolaa? (ellei "joka vuosi" massaa).

9

1455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

mun on kestänyt -96 malli,enkä kertaakaan ole ruostesuojannut,nyt on takalokasuojassa pieni ruostepilkku

• kovakoppa

Ei ruostetta.

• ihmetyttää

..tämä keskustelu näiden mainittujen Mondeoiden ruostumisesta. Minulla oli 97m Mondeo, jonka olen juuri vaihtanut pois. Se oli täysin ruosteeton auto, ei pohjassakaan pilkun pilkkua. Auto tosin ruostesuojattiin kolmen vuoden vanhana.

En ole yleensä koskaan nähnyt ainakaan ulospäin ruosteista Mondeota, jos jokin on nähnyt olisi mukava nähdä kuva sellaisesta.

• nähnyt

minäkään, vaikka olen tuolla maantiellä jo mijoona kilometriä ajanut ja kuudeskymmenes ikävuosi on reilusti menossa. Itsellänikin on ollut erimerkkisiä autoja ja nykyinen Mondeo on kyllä kestävin, mittaapa sitä millä mittarilla tahansa. Ainut asia, mikä ruostuu on tuo ovien kittauksen alta lähtevä ruoste, mutta muualla ei ole ruosteen häivääkään. Tosin ruostesuojautin autoni aivan uutena ja enpä sen jälkeen tarvitse ruostesuojata ja ei ruostu.

Ensimmäisessä katsastuksessakin kehuttiin alustan suojausta ja virheettömyyttä. Eipä silti, katsastuskonttorillekin siitä kehumiset kuuluisi, kun turvamerkinnän yhteydessä suosittelivat ruostesuojausta ja sen teetin välittömästi.

Vanhemmista Mondeoista ei ole muuta käsitystä, mutta ainakaan tuolla tien päällä ei ruosteisia Mondeoita ole näkyvissä verrattuna noihin japanilaisiin autoihin, joita kyllä näkee todella ruosteisina.

• -95 farmari Mondeo

Ikäisekseen ruosteeton peli. Takapuskurin kiinnikkeiden reikien reunat takalokasuojan kaarissa on kylläkin vähän kesineet, mutta nekin on puskurin alla piilossa.

• kun hoitaa

Muutamalla tutulla on käytössään vanhakoppasia Mondeoita, toinen vuodelta 1996 ja toinen uudempi vuodelta 2000. Kummallakin ajettu jo reilusti yli 200.000 km. Ajo on tapahtunut pääosin Helsingin seudun hyvin suolatuilla teillä. Autoihin ei ole tehty jälkikäteen ruostesuojausta.
      Autojen alustaa en ole tarkastellut, mutta päällepäin autot näyttävät täysin ruosteettomilta ja erittäin siistikuntoisilta, kuten useimmat liikenteessä vastaan tulleet Mondeot.
      Auton suojausta suosittelen ehdottomasti lähes autoon kuin autoon, mikäli autoaan aikoo pidempään pitää. Leasing autoilijat tai ne yksityisomistajat jotka vaihtavat 3 vuoden välein aina uuteen ajoneuvoon, eivät autojaan ymmärrettävistä syistä ruostesuojauta.
      Oman Mondeoni- vm.01 olen ruostesuojauttanut. Auto on pysynyt erittäin hienossa kunnossa,
      400 euron panostus on varsin pieni hyötyihin nähden. Toki pesulla ja 2 kertaa vuodessa tehtävällä vahauksella on myös tärkeä merkitys maalipinnan kestolle.

• minkälainen auto

Tähän voisi hyvin käyttää termiä, auto on niin kuin omistajakin. Itsellä -99 mondeo ruostesuojattu 2006, 2 vuoden välein jälkikäsittely on tarpeellinen, mutta ei ole niin mittava ja hinnakas kun tämä ensi käsittely joka maksoi n.400e. Hyviä autoja on, ja kestää suolat kuin tuiskutkin jos vaan viitsii vähän nähdä vaivaa auton hoitoon. Kyllä sitä ruostetta ilmaantuu niin itseensäkin kun autookin jos ei viitsi pesulla käydä tai muuten pitää huolta..

• krm

tuiki asiallisia jokainen vastaus! Fordinomistajat taitaa fiksuja olla!!!!!
      -itsellä oli joskus 15v ? sitten Taunus- ei sekään pahimpia ollut vaikka tavaratilan ja puskurin kohtaa takana laitettiin hieman.
      Kiitoksia!

• voortinmies

Mulla on menossa kolmas ruosteinen Mondeo(vm -94, -95 ja -96). Kaikki Mondeoni ovat olleet farmari mallisia ja yhtään näistä ei ole ruostesuojattu koskaan. Jokaisessa Mondeossani takasuojankaaret ovat olleet ruosteessa(huom. ikää n. 10v). Tyyppivika, pellit prässätty läjään ja pistehitsillä kii ja kun väliin ei ole laitettu tehtaalla, eikä jälkeenpäinkään ruostesuojaa, alkaa ruostuun välistä... muuten ovat olleet suhtkoht ruosteettomia. Nykyisessä kakkoskoppaisessa farkussa helmat, takasuojat ja takaluukku ruosteessa, mutta onhan tuo nähnyt maantietä jo kohta 400tkm. Huom. ovet ovat olleet ruosteettomia kaikissa, ei kittivikoja.

t:tyytyväinen taunuksen kuski

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      260
      5236
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4251
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4131
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3647
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3630
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3425
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      24
      2782
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2536
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      65
      2417
    Aihe