Puutalon kellarin rakentaminen

Elli2006

Olisin kysellyt hintoja, mitä teillä on tullut maksamaan puutalon (Turku) kellarin kaivuu/rakentaminen saunatiloiksi? Tiedän tottakai, että materiaalit ovat erihintaisia, mutta noin-tietoja kaivattaisiin, että missä hintaluokassa liikutaan.

5

2981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      nyt kiltisti pyytämään tarjouksia,maankaivuu firmoista ja vaikka K-raurasta,hintahaarukka on valtava,veikkaisin et alle 50000€ jää

    • päällä niin

      maksaa 100 000 euroa jos yleensä pystyy tekemään.

      Jos perustukset tekemättä niin montun ja kellariseinien lisäkustannus 10000 euroa.

    • Saikke_sata

      Kokemuksen rintaäänella voin kertoa ettei ko. puuhaan kannata lähteä kuin soitellen sotaan. Kaivuu-urakka on aivan valtava, jos miettiin(oma kokemus), että maata pitää kaivaa 1m syvyydeltä 25m2 niin maa-ainesta kertyy 25m3 eli kolme kuorma-auton kuormallista. Itsellä kävi hyvä tuuri ettei maasta paljastunut kiviä tai kalliota, joka voi tehdä projektista käytännössä mahdottoman. No ok, kaivuuseen meni reilu 4kk, jonka jälkeen alkoi sähkötyöt/eristystyöt yms. Reilu vuosi tuli rakennettua ja vaikka hienohan siitä tuli niin en lähtisi projektiin enää näin jälkikäteen. Hinnaksi tuli itse tehtyny noin 24t€. No nyt on mukava saunoa kellarissa :) Kovin korkeaa huonetta siittä ei saa tekemälläkään, mulla korkeus on 210cm.

      Jos et saa ilmaista työvoimaa, unohda koko juttu!!!

    • Barchi Turku

      Antaisin seuraavat ohjeet:

      Jos todella pidät paikasta jossa asut, lisätilat tulevat todelliseen tarpeeseen ja sinulla on rahaa, niin mikään rakentaminen ei ole mahdotonta. Ota kuitenkin huomioon, että kellariin laajentaminen on neliöhinnaltaan kalliimpaa kuin uuden talon rakentaminen. Itse rakensin kellariin n. 35 m2. Ongelma ei ole itse rakentaminen, vaan tilojen valmistaminen siihen kuntoon, että siihen voidaan ylipäänsä rakentaa. Tällä tarkoitan mahd. kaivuu- ja louhintatöitä sekä maamassojen tuentaa. Omalla kohdalla jouduimme louhimaan kellarissa ollut kalliota. Irtokiveä tuli n. 150 m2 jotka kannoin käsin ulos -todellakin! Hinta pyörät 10000 euroa. Lisäksi maamassojen tuenta (eli ympärillä oleva maa-aines pyrkii tietysti laajentumaan siihen suuntaan mistä sitä otettiin pois) n. 5000 euroa. Eli nämä asiat ennen varsinaista rakentamista. Palkkaa joka tapauksessa projetin työnjohtaksi henkilö, jolla on kokemusta nimenomaan tämäntyyppisestä rakentamisesta, koska voit helpolla tuhota koko talon jos jokin menee vikaan -JA SE MAKSAA!!!

    • Toinen Elli

      Barchi, siis paljonko koko homma tuli sulla maksamaan? Itse mietin kellariin laajentamista, mutta suunnitelmissa olisi makuuhuone. Koko n. 20 m2. Tullee siis jonkun verran halvemmaksi kuin märkätilat. Työmiehiä löytyy muutama suvusta, eli jonkin verran pystyy itse tekemään. Onko tämä tosiaan hullun hommaa vai mitä mieltä olette? Paikka tosiaan sellainen, missä haluaisi jatkossakin asua, mutta tilaa tarvittaisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe