sonyn digijärkkäri

onko kokemuksia

kellä on, voisi jakaa niitä vähän täällä keskustelupalstalla. Itseäni kyseinen kamera kiinnostaisi, kannattaako siis ostaa sellainen??

9

2158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville vikainen

sonylla on ollut paljon kennovikoja, sekä omissa kameroissa että muille toimitetuissa kennoissa. ainakin odottaisin, että oikeita käyttäjien mielipiteitä tulisi.

• ville 12 v.

Niin, tahdoin vain kertoa kaikille, miten tyhmä olin, kun en tiennyt, että Sonyn valmistamia kennoja käyttävät mm. Canon, Nikon ja Pentax, joten vähiin käy valinnanvara, jos näitä merkkejä pitää vältellä.

Ja kennovikahan taisi koskea ainoastaan kompaktikameroiden kennoja, mutta sekää ei estänyt minua yrittämästä trollausta, sangen huonoll amenstyksellä, kuten nyt jo ymmärrän.

• Modis

Itselläni on ollut, ostin heti kun tuli. On pelannut moitteetomasti.
      Ostin rungon ja erikseen ja alkuperäisiä valovoimaisemmat käytetyt optiikat. Olivat samanlaatuisia kuin muidenkin merkien mukana tulevat kakkulat, eivät huonot mutta uudet on tosiaan valvoimaisemmat (2;8)

• Sonisti

Itselläni on Alfa100 vakio objektilla. Objektin valovoimaisuus voisi olla parempi, mutta aivan kelpo peli. Kuvanvakaus on ISO plussa, ja käytänkin hieman pitenmpiä suljinaikoja joka on toiminut hyvin.

Hifisteille Sonyssa ollee hieman liikaa kohinaa ISO 800 ja 1600 arvoilla. Toisaalta tuo kuvanvakaus antaa tosin paljon tasoitusta Sonyn suuntaan.

Laukaisuääni on kovahko, joten älä hanki lintukameraksi. Kuvien värit ja tarkkuus muuten ällistyttävän hyvät. Myös hyviä putkia on saatavilla mikäli mielenkiinto kasvaa.

Suosittelen.

• kuvauksiin

Samoin omistuksessani Sony. Runkona aivan mahtava.
      Objektiivit kittinä vertailukelpoisia muihin vastaaviin. Raha ratkaisee sitten lopputuloksen, elikkä kuinka monta tuhatta euroa sijoitat kakkuloisiin. Kokonaisuutena vertailukelpoinen muihin järjestelmiin.Suosittelen myös.

• kahden vuoden
      • Fotari

Kaksi vuotta eteenpäin ja kaikkien kameroitten tekniikka on vanhentunut, merkistä riippumatta, uudet mallit jyräävät jatkuvasti, tekniikka etenee.
        On hyvä, että laaduntarkkailu pelaa, toivottavasti kaikilla merkeillä.

• Sonymaan

En tiedä tuleeko vastaus myöhässä...

Olen nyt omistanut alpha100'n reilun kuukauden päivät ja olen ollut todella tyytyväinen. Olen ottanut paljon hyviä yökuvia, henkilöpotretteja ja maisemakuvia, ja tuo kuvanvakaaja on auttanut todella paljon suljinaikojen suhteen, toimii.

Jos tarvitset nopeasti liikkuvan kohteen pysäytystä pimeässä, kohinaa on mielestäni turhan paljon.

Muutenkin kamera on toiminut loistavasti. Otin esim ilotulituksesta kuvia, ja värit ja tarkkuus on ensiluokkaista. Valotusajat 8-13s välillä, ISO 100.

Suosittelen kovasti, ellei liikkuvan kohteen kuvaaminen pimeässä ole todennäköisin kuvauskohde. Kittilinssi ei ole mitään kovin superia (ei ole kyllä muissakaan kameroissa), ja lukuunottamatta 70-200 f2.8 linssiä, hinnat ovat Sonylla ihan kohdallaan joten oikea linssi löytynee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2216
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      351
      1485
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1473
    4. 209
      1428
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1121
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      29
      891
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe