Hyvää Joulua vaan!

tuleva äiti

Voiko yhden ihmisen itsekkyydellä olla mitään rajoja!? Ei näköjään.
Kysyimme siskoni kanssa isältämme, että mitä hän ja vaimonsa haluaisivat joululahjaksi. Vaikea on ollut joka vuosi keksiä, kun heillä on rahaa ostaa itselleen mitä tarvitsevat, eikä mikään tunnu isän vaimolle kelpaavan. Ainakaan kiitosta en ole ikinä yhdestäkään lahjasta kuullut. No, he ovat vastikään aloittaneet sauvakävelyn ja ne oli sitten toivottu lahja. Puhelun takaa isän vaimo huuteli että täällä paikallisessa kaupassa on sauvat 100€, jos vaikka lahjakortin sinne saisi.

Jäätiin miettimään ja todettiin siskon kanssa, että 200€ lahja on meidän molempien budjettiin ihan liian kallis ja että täältä pk-sudulta saa varmasti halvemmallakin niitä sauvoja. Sisko kiersi kauppoja ja otti selvää asioista. Löysikin hyvät, huomattavasti edullismmat sauvat. Soitti sitten isän vaimolle, että sopiva pituus pitäisi löytää. No, eiköhän hän puhelimessa alkanut arvostella, että missään tapauksessa niitä sauvoja ei saa hänelle ostaa valmiiksi, eikä ne kuitenkaan ole hyvät ja hänen pitää itse ne valita ja miten hänen elämänkokemuksellaan on tultu siihen johtopäätökseen, ettei kannata ostaa mitään muualta kuin siitä yhdestä kaupasta, jossa ne 100€sauvat oli myynnissä.

Siis mitä? Mielestäni on aika loukkaavaa alkaa arvostella toisten suunnittelemaa joululahjaa ja vaatia ihan hullun kalliita lahjoja, kun kuitenkin aikuisia ollaan - ei se "joulupukki" enää tavallaan käy. Arvostella toisen elämänkokemusta ja kykyä tehdä yksinkertaisimpaakaan ostosta. Me kun kuitenkin ollaan 30 ikävuoden tietämissä molemmat ja ihan hengissä ollaan selvitty. Eikä käsittääkseni olla älyllisesti kehitysvammaisiakaan kumpikaan. Pistää niin vihaksi tuollainen ylimielinen asenne! Itsellä ei tulisi ikinä mieleenkään alkaa arvostella toisten suunnittelemia lahjoja - oli ne sitten ihan prikulleen sitä merkkiä tai ei. Tai edes toivottuja tai ei. Aina on lahjoista kiitetty ja otettu vastaan loukkaamatta toisia. Miten yli 40 v ihminen edes kehtaa?

14

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt alistuko

Soita isällesi, että sauvat menevät yli budjetin ja teillä on jotain muuta tilalle. Ostakaa molemmille huomioliivi ja kirjoittakaa korttiin: Pukki toivoo ahkeraa käyttöä, koska olette meille rakkaita. Isäsi ymmärtää ja toinen voi taas olla kiittämättä.

• tuleva äiti

Hih, kiittämättä voi tosiaan olla tänäkin Jouluna, mitäs niitä perinteitä rikkomaan. Isä saa hyvät ja sopivat sauvat, nirppanokka saa jonkun (paskan) kirjan/ tuoksukynttilän/ lapaset tai mitä lie, kun ei huvita enää edes keksiä mitään, mikä voisi rouvaa miellyttää.

Itsekin olen "isän uusi vaimo", eikä tulisi mieleenkään alkaa mieheni pojalta edes pyytämään joululahjaa tai ajatella edes sellaista saavani! Tai jos saisin, niin arvostella sitä ja jättää kiittämättä!

• Älkää ostako mitään

Eihän teidän tehtävänne ole isällenne ja hänen nuorikolleen mitään lahjoja ostiskella?

Me olemme vieneet vain minun äidillemme joulukukan, konjakkipullon tai kinkun koska hän on aina tyrkyttämässä rahaa ja apuaan vaikkei edes pyydetä. Muuten emme mitään lahjoja muille hanki, edes toisillemme. Joulun jälkeen käymme alennusmyynneissä.

Viekää joulukukka sellaisille joilla on jo kaikkee ja ovat ronkeleita. Mitä ihmettä mitään kalliita lahjoja sellaisille ostelette jotka eivät ole edes kiitollisia niistä? Lapsilta pitäisi riittä halvemmatkin ja vanhemmat hankkivat lapsilleen jotain sadan tai kahden euron lahjoja.

• tuleva äiti

Mutta tuntuu edeleen 10 vuoden avioliiton jälkeen olevan tuo rouva jotenkin arka omasta asemastaan. Vaati saada tanssia minun ja mieheni häävalssinkin, vaikka olimme suunniteleet, että meidän lisäksi vain vanhempamme sen tanssivat (siis kunnes muut liittyy) - noin niinkuin perinteen mukaisesti. Mutta tämä nosti hirveän metelin, että mihis hän sitten menee ja mitä tekee, mikä hänen paikka on ja kenen kanssa juttelee...Noo, emme siitä viitsineet alkaa tappelemaan, jos se hänet onnelliseksi teki.

Mutta nyt kyllä tuntuu, että taidan viedä sen kukan. Vi***uako minä yritän tulla toimeen ihmisen kanssa, joka ei yritäkään tulla toimeen meidän kanssamme?

• vvvvbunny
        tuleva äiti kirjoitti:

Mutta tuntuu edeleen 10 vuoden avioliiton jälkeen olevan tuo rouva jotenkin arka omasta asemastaan. Vaati saada tanssia minun ja mieheni häävalssinkin, vaikka olimme suunniteleet, että meidän lisäksi vain vanhempamme sen tanssivat (siis kunnes muut liittyy) - noin niinkuin perinteen mukaisesti. Mutta tämä nosti hirveän metelin, että mihis hän sitten menee ja mitä tekee, mikä hänen paikka on ja kenen kanssa juttelee...Noo, emme siitä viitsineet alkaa tappelemaan, jos se hänet onnelliseksi teki.

Mutta nyt kyllä tuntuu, että taidan viedä sen kukan. Vi***uako minä yritän tulla toimeen ihmisen kanssa, joka ei yritäkään tulla toimeen meidän kanssamme?

venäläinen surrasauva...saa sen tunkea sitten sinne,minne ei päivä paista.

• rauhassa
        tuleva äiti kirjoitti:

Ei teidä lasten tarvitse isänne nuorikkoo onnelliseksi tehdä. Ette te ole vastuussa hänen onnellisuudesta. Pikkukakaran tavoinhan hän vain käyttäytyy jos alatte mielisteleen.

Et sinä tule väkisin toimeen hänen kanssaan vaikka ostaisit kuinka kalliin lahjan. Minä ilahtuisin kukkasesta jos joku tulee kylään mutta kalliimpia lahjoja en kyllä ottaisi vastaan enkä vaatisikkaan. Isänne vaimo ei ole edes lähiomaisenne niin en ymmärrä miksi te kalliita lahjoja hänelle ostatte? Kukka on ihan fiksua viedä jos kyläilee mutta ei teidän tarvitse heille muuta ostiskella.

• ap.
        rauhassa kirjoitti:

Ei teidä lasten tarvitse isänne nuorikkoo onnelliseksi tehdä. Ette te ole vastuussa hänen onnellisuudesta. Pikkukakaran tavoinhan hän vain käyttäytyy jos alatte mielisteleen.

Et sinä tule väkisin toimeen hänen kanssaan vaikka ostaisit kuinka kalliin lahjan. Minä ilahtuisin kukkasesta jos joku tulee kylään mutta kalliimpia lahjoja en kyllä ottaisi vastaan enkä vaatisikkaan. Isänne vaimo ei ole edes lähiomaisenne niin en ymmärrä miksi te kalliita lahjoja hänelle ostatte? Kukka on ihan fiksua viedä jos kyläilee mutta ei teidän tarvitse heille muuta ostiskella.

Vien sen kukan. Saa jättää siitäkin kiittämättä taas tänä vuonna perinteen mukaan. Mutta nyt loppui lahjojen ostelu.

Kiitos sinullekin, että autoit päätöksen tekemisessä :)

• että sotken,
        ap. kirjoitti:

Vien sen kukan. Saa jättää siitäkin kiittämättä taas tänä vuonna perinteen mukaan. Mutta nyt loppui lahjojen ostelu.

Kiitos sinullekin, että autoit päätöksen tekemisessä :)

mutta oletko ajatellut, että ehkä lahjakortilla tarkoitettiin pienempää summaa siihen kyseiseen liikkeeseen? Jos he olisivat halunneet 200 euron sauvat, olisivat varmaankin sanoneet niin?

Nyt, kun toivoivat lahjakorttia, jättivät summan määriteltäväksi teidän kukkarollenne sopivaksi, ja lisäävät itse sitten loput.

Tämä ihan vain ajatuksena.

• ap.
        että sotken, kirjoitti:

mutta oletko ajatellut, että ehkä lahjakortilla tarkoitettiin pienempää summaa siihen kyseiseen liikkeeseen? Jos he olisivat halunneet 200 euron sauvat, olisivat varmaankin sanoneet niin?

Nyt, kun toivoivat lahjakorttia, jättivät summan määriteltäväksi teidän kukkarollenne sopivaksi, ja lisäävät itse sitten loput.

Tämä ihan vain ajatuksena.

Olisikin ollut asia niin kuin ehdotit. Mutta ei. Hinta ilmoitettiin rouvan toimesta ja kauppa, mistä sauvat pitää ostaa. Itse alumperin ehdotin, että onko helpompi meidän laittaa lahjakorttina, että haette sitten itse. Tämä olisi kelvannut.

Tämä siis ennen kuin juttelin siskoni kanssa, jolla on koko sauvoista enemmän tietoa kuin minulla. Itselläni ei alkuperäisen puhelun aikana sytyttänyt, että tosiaan oli kyse suhteettoman kalliista paukusta. Sen siitä saa, kun käy hitaalla.

• ...........

ostatkin isällesi ne sauvat, kerta hänellä ei ole mitään halpaversiota vastaan ;-)..
      itse olen lopettanut äitini lahjomisen, koska on niin vaativa, etten osaa kuitenkaan mieleistä ostaa. (esim. nyt tilasin lasten kuvista julisteen, mutta kehyksen saa itse hommata, jos tahtoo seinälle laittaa)..

vaikea ostaa kiittämättömälle ja vaativalle yhtikäs mitään, parempi antaa lahja sydämestä, kun pakolla..?!

• ap.

Isä saa sauvat, rouva voi käydä itse ostamassa omat kelpuuttamansa.

• .....a.........a..........
        ap. kirjoitti:

Isä saa sauvat, rouva voi käydä itse ostamassa omat kelpuuttamansa.

nirppanokalle risuja! Kyllä tontun suuttuisi tuollaisesta käytöksestä. Hyvää joulua kaikille!:)

• Saara

No ostakaa ihmeessa lahjakortti toivottuun liikkeeseen, mikäs siinä. Lahjakortin summa täsmälleen se, mihin teillä on varaa, minkä summan olette ajatellut sijoittaa lahjaan.

Helpompaakin kuin juoksennella kaupoissa ihmettelemässä.

• FeLiOnEss

molemmille, mutta halvemmat. Anna "äitipuolellesi" kuitti käteen ja kerro että palauttaa saa jollei antamasi lahja jostain syystä kelpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe