Veteraani sai aikaan keskustelua

homoyhteiskunta

Emme tiedä mikä veteraanin todellinen tarkoitus tai ajatus itsemurhassa oli mutta tulipa kunnon keskustelua kipeistä asioista.
Intti pitää laittaa vapaaehtoiseksi. Vanhustenhoitoon lisää rahaa ja resursseja optiomiljonääreiltä.
Psyykkiseen hoitoon ja terveydenhoitoon lisää varoja.
Suomalaisten pitää avartua keskustelemaan lisää.

Terveisin 11kk armeijassa mädäntynyt

11

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Muut ehdotuksesi kyllä hyväksyn, mutta intti säilyköön pakollisena. Sieltä pääsee tissiposket pois nyt jo muutenkin liian helposti, kun vaan tulee äitiä ikävä. Olen vakaasti sitä mieltä, että se paikka kasvattaa ja kouluttaa jokaista siellä ollutta. Eihän sillä nykyisin mitään tyhmää enää tehdä, mut kyllä se kaikkien pitäisi käydä.
      -Res.alik ilmavoimat-

• piupiu___

Mun mielestä intin pitäisi olla vapaaehtoista. tai ainakin lyhyempi, 3kk riitäisi ihan hyvin. Miettikää, paljon valtio säästäisi rahaa jos kaikki turha karsitaan? Nekin voisi käyttää vaik vanhustenhoitoon.

Mun veli on armeijassa ja vedättää siellä porukkaa ihan kympillä. Ei se ole vaan kaikkien juttu ja määrärahat menee ihan hukkaan. Kiva kuulla välillä vähän erilaisia inttijuttuja:)..

• Ihme ja kumma

Ethän tuolla ihan pilalle ole mennyt, kun vielä pystyt tännekin kirjoittamaan. Osa ajatuksistakin on ihan terveitä.
      Kyllä se hyvää tekee tämän päivän penikoille joutua välillä sellaiseen paikkaan, jossa ei saakaan tehdä kaikkea, mitä haluaa.
      Intissä on pakko huomioida toisetkin kaverit.
      Toisaalta armeija on nykyisin lastentarha verrattuna siihen, mitä se vielä oli minun aikanani = 1963-4. Eikä tullut henkisiä traumoja.

Optiomiljonäärien rahoista en tiedä, mutta maa tarvitsee jämäköitä johtajia. Rahaa tuhlataan joutavanpäivisiin hankkeisiin, mutta pihistetään tositarpeista.
      Olen aina sanonut, että politikoilta pois päätösvalta taloudellisissa asioissa. Virkamieshallitus ja matemaatikot töihin !

• heteroyhteiskunta

Veteraanin teko oli outo ja siitä emme voi keskustella tietämättä taustoja, joten TURVAT TUKKOON!

Mistä kipeistä asioista?

Inttiä ei missään tapauksessa vapaaehtoiseksi. Päinvastoin. Vapautus pois kaikilta uskontoon ja asuinpaikkaan katsomatta. Eli jehkut ja Ahvenanmaalaisetkin heti armeijaan.

Vapautus ainoastaan sairaille ja hulluille. Hullut pitää sulkea laitoksiin niinkuin ennenvanhaan pois häsläämästä terveiden keskeltä.

Vanhuksille kyllä täytyy luoda paremmat olosuhteet ja edistää heidän kotihoitoa. Kaikille veteraaneille ikään ja kuntoon katsomatta riittävästi kuntoutusta jokaisen oman halun mukaan.

Mistä pitää avartua keskustelemaan lisää?

t: 11kk armeijassa palvellut.

• naisetkin armeijan.

-vertailuks vaan,heistä löytyy kyllä sitkeyttä.olin 55-56 11 kk,auto komppaniassa.kapiaiset oli sodassa olleita jermuja ,että komentoa riitti.vääpeli oli jp,4 n,auto puolella tosi jämerä (paino130kg)hän sanoi ;putkaan en laita ,mutta selkään saatte jos tarvis vaatii.koskinen ollakseen jukuri juoksi edellä ,vääpeli perässä.jalat pelasti selkä saunalta. näin silloin.ajoin komentajaa hän oli ev,ltn ,honkanen .sodassa ollut ,eli jp,4 komentaja.

• nämä kärryt...
        naisetkin armeijan. kirjoitti:

-vertailuks vaan,heistä löytyy kyllä sitkeyttä.olin 55-56 11 kk,auto komppaniassa.kapiaiset oli sodassa olleita jermuja ,että komentoa riitti.vääpeli oli jp,4 n,auto puolella tosi jämerä (paino130kg)hän sanoi ;putkaan en laita ,mutta selkään saatte jos tarvis vaatii.koskinen ollakseen jukuri juoksi edellä ,vääpeli perässä.jalat pelasti selkä saunalta. näin silloin.ajoin komentajaa hän oli ev,ltn ,honkanen .sodassa ollut ,eli jp,4 komentaja.

matkalla sinne hullujenhuoneelle?
        Jos oli, onneksi tipahdin kärryiltä.

Kenestä löytyy sitkeyttä? Mikäli veteraaneja tarkoitat olen samaa mieltä. Nyky polvesta ei löydy yhtään yksilöä joka kykenisi samaan kuin he. Nyky nörtti paskantaa housuun heti kun joku pikkusen ärähtää tai sattui saamaan väärän pizzan.

Naisista armeijassa oon sitä mieltä, että kyökin puolella ihan ok, mutta ei aseen kanssa vehtaaminen sovi nätille naiselle.

• *hoitsukka*

"Hullut pitää sulkea laitoksiin niinkuin ennenvanhaan pois häsläämästä terveiden keskeltä. "

Haista sinä vaan paska. Alalla työskentelevänä voisin alkaa tuota lausettasi enemmänkin ruotimaan, mutta vaikutat niin tyhmältä, että en edes jaksa. Sen verran pakko sanoa, että esim. skitsofrenia on sellainen sairaus, joka voi tulla kenelle vain. Olen hoitanut niin lääkäriä, kersanttia kuin lakimiestäkin. Että varo vaan, kun täällä noin reteesti käyt uhoamassa, ettei vain osuisi pilkka omaan nilkkaan, kerroppa mihin sut sitten suljetaan täältä häsläämästä?!?!

Että voikin olla noin idiootteja asennevammaisia vielä 2000- luvulla... No, ei voi mitään. Täytyy tosiaan toivoa, että sullekin pukkais joku mielen sairaus, niin oppisit tavoille sinäkin!

Ja vielä veteraanin itsemurhasta. Nyt on totta totisesti keskustelun ja miettimisen paikka. Vanhukset tekevät itsemurhia Suomessa harva se päivä, vaikkakaan eivät näin radikaalilla tavalla, kuin tämä ko. veteraani. Yksinäisyys on todella suuri ongelma. Vaikka veteraanin tapaus on todella surullinen, sen ainakin tulisi viimeistään nyt herättää ihmiset huomaamaan vanhusten pahoinvointi ja yksinäisyys. Joten keskustelu todellakin jatkukoon!!

• heteroy...
        *hoitsukka* kirjoitti:

"Hullut pitää sulkea laitoksiin niinkuin ennenvanhaan pois häsläämästä terveiden keskeltä. "

Haista sinä vaan paska. Alalla työskentelevänä voisin alkaa tuota lausettasi enemmänkin ruotimaan, mutta vaikutat niin tyhmältä, että en edes jaksa. Sen verran pakko sanoa, että esim. skitsofrenia on sellainen sairaus, joka voi tulla kenelle vain. Olen hoitanut niin lääkäriä, kersanttia kuin lakimiestäkin. Että varo vaan, kun täällä noin reteesti käyt uhoamassa, ettei vain osuisi pilkka omaan nilkkaan, kerroppa mihin sut sitten suljetaan täältä häsläämästä?!?!

Että voikin olla noin idiootteja asennevammaisia vielä 2000- luvulla... No, ei voi mitään. Täytyy tosiaan toivoa, että sullekin pukkais joku mielen sairaus, niin oppisit tavoille sinäkin!

Ja vielä veteraanin itsemurhasta. Nyt on totta totisesti keskustelun ja miettimisen paikka. Vanhukset tekevät itsemurhia Suomessa harva se päivä, vaikkakaan eivät näin radikaalilla tavalla, kuin tämä ko. veteraani. Yksinäisyys on todella suuri ongelma. Vaikka veteraanin tapaus on todella surullinen, sen ainakin tulisi viimeistään nyt herättää ihmiset huomaamaan vanhusten pahoinvointi ja yksinäisyys. Joten keskustelu todellakin jatkukoon!!

olla vaikeuksia hillitä itseänne, sillä haistattelu on rumaa.

Minä en missään kohtaa ole sanonut keneen se hulluus voi iskeä, niin lääkäriin kuin tuomariinkin. Onhan niitä esimerkkejä jopa valtioiden päämiehistä lähtien.

En nyt vain tippaakaan pidä siitä, että kaikenmaailman hullut pörräävät tuolla nk. terveiden keskellä. Joku ravaa räkäposkella ympäri marketteja kiljuen jotain mistä ei pirukaan saa selvää. Toinen suunnittelee kansanmurhaa tai leikkii ajatuksella räjäyttää vaikkapa eduskunta tai poliisilaitos. Kolmas kerää kaikki mahdolliset aseet ja tappovälineet kotiinsa ja jossain vaiheessa myös käyttää sellaista.

Sitten kun minä mieleltäni alan järkkymään toivon että joku laittaa minut lukkojen taakse tai antaa sen viimeisen piikin. En todellakaan halua nolata itseäni kaikenkansan nähden, mielummin pillossa ja kaikkein mieluiten mullan alla.

Tämä paskaa haistava 2000 luvulla elävä idiootti ei ole vielä viittäkymmentä, mutta muistaa sen ajan kun hullut pidettiin piilossa mielisairaalassa ja se oli hyvä se.

Veteraanien asiasta olemme yhtämieltä ja muutoinkaan vanhusten asiat eivät ole kohdallaan. Ei muuten ole lastenkaan. Vanhusten ja lasten saiat ovat menneet perseelleen jo yli kymmenen vuoden ajan. Aina vedotaan rahapulaan ja säästöihin ja kuitenkin maamme on vauraampi kuin koskaan? Tavallinen palkkatyötä tekevä kansa, vanhukset ja lapset ovat säästäneet jo niin kauan ettei muusta enään tiedä. Kermassa uiva itseään parempaksi luokaksi kutsuva kansanosa ei tiedä millaista köyhän osa on, eikä se ole siitä tippaakaan kiinnostunut. MUTTA eihän sen tarvitsekkaan! itse meidän täytyy asiamme hoitaa, ei sitä kukaan meidän puolestamme tee.

• *hoitsukka*
        heteroy... kirjoitti:

olla vaikeuksia hillitä itseänne, sillä haistattelu on rumaa.

Minä en missään kohtaa ole sanonut keneen se hulluus voi iskeä, niin lääkäriin kuin tuomariinkin. Onhan niitä esimerkkejä jopa valtioiden päämiehistä lähtien.

En nyt vain tippaakaan pidä siitä, että kaikenmaailman hullut pörräävät tuolla nk. terveiden keskellä. Joku ravaa räkäposkella ympäri marketteja kiljuen jotain mistä ei pirukaan saa selvää. Toinen suunnittelee kansanmurhaa tai leikkii ajatuksella räjäyttää vaikkapa eduskunta tai poliisilaitos. Kolmas kerää kaikki mahdolliset aseet ja tappovälineet kotiinsa ja jossain vaiheessa myös käyttää sellaista.

Sitten kun minä mieleltäni alan järkkymään toivon että joku laittaa minut lukkojen taakse tai antaa sen viimeisen piikin. En todellakaan halua nolata itseäni kaikenkansan nähden, mielummin pillossa ja kaikkein mieluiten mullan alla.

Tämä paskaa haistava 2000 luvulla elävä idiootti ei ole vielä viittäkymmentä, mutta muistaa sen ajan kun hullut pidettiin piilossa mielisairaalassa ja se oli hyvä se.

Veteraanien asiasta olemme yhtämieltä ja muutoinkaan vanhusten asiat eivät ole kohdallaan. Ei muuten ole lastenkaan. Vanhusten ja lasten saiat ovat menneet perseelleen jo yli kymmenen vuoden ajan. Aina vedotaan rahapulaan ja säästöihin ja kuitenkin maamme on vauraampi kuin koskaan? Tavallinen palkkatyötä tekevä kansa, vanhukset ja lapset ovat säästäneet jo niin kauan ettei muusta enään tiedä. Kermassa uiva itseään parempaksi luokaksi kutsuva kansanosa ei tiedä millaista köyhän osa on, eikä se ole siitä tippaakaan kiinnostunut. MUTTA eihän sen tarvitsekkaan! itse meidän täytyy asiamme hoitaa, ei sitä kukaan meidän puolestamme tee.

.. Valitettavasti sairaansijojen raju vähennys 90-luvun lamavuosina näkyy nykyisin myös katukuvassa.
        Aina kuitenkaan se mielisairaus ei näy ulospäin. Jos joku alkaa marketissa räyhätä, melkein veikkaisin, että huumeilla tai muilla päihteillä voi enemmän olla vaikutusta asiaan kuin henkilön mielisairaudella. Samalla meiningillä siis kaikki, joilla on joku sairaus, mikä voi oireilla ulospäin, tulisi sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle?

Itse jonkin aikaa avopuolella työskennelleenä täytyy sanoa, että avohoidossa oleva skitsofreenikko ei välttämättä todellakaan erotu katukuvassa ns. tavallisista ihmisistä!! Sitten on tietysti niitä, joiden todella PITÄISI saada sairaalahoitoa, mutta jotka on säästösyistä lykätty avopuolelle...

Mielisairaudet ovat sairauksia siinä missä muutkin. Sairaus on sairaus, oli se sitten polvilumpiossa tai päässä. Harmittaa, että "hulluuden" ympärillä leijuu edelleen joku mystisyys ja ihmeellisyys.

• pitänyt

pitää pitempään, jotta olisi jotain tapoja!

Elä ratsasta veteraanin muistolla!!

• harnia!!!!!

Tässä sen näkee että 97-vuotiaassa veteraanissa on enemmän munaa kuin äitinsä helmoissa pyörivissä SIVAREISSA.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe