Kannattaako ottaa 200000€ lainaa ja maksaa siitä niska limassa korkoa 100000€ 15-20 vuoden aikana jos asuntojen hinnat nousee vain 1-2% /vuosi?
Kannattaako
14
1540
Vastaukset
- ikivelka
Kun hinnat ovat laskussa niin voi käydä niin että viiden vuoden kuluttua sinulla on lainaa jäljellä 150000 euroa ja asunnon arvo 100000. Nyt kannattaa odottaa.
- nimessä
Noin suurta korkoa ei kannata maksaa.
Mutta esimerkiksi 4% keskikorolla maksettavaa tulisi koroista 57.000-65.000 euroa kustannusta verovähennyksen jälkeen ja asunnon arvonnousu on suunnilleen 70.000.
Riippuu myös minkälaista asuntoa varten lainaa ottaa.
Jos rakentaa onnistuneen omakotitalon tuolla summalla, on rakentamisesta saatu lisä-arvo hyvinkin kannattavaa. - kannata
Mutta tahtoisin NIIN kovasti jo omaan!
- kannattaako vastaavasti..
Kannattaako vastaavasti mennä samantasoiseen kämppään vuokralle ja maksaa vuokraa 20 vuoden aikana n. 300000€?
- sun juttuja
Minä maksan kaksiosta vuokraa 340€/kk Helsingin kantakaupungissa. Ei se kai nyt aivan 300000€ tee 20 vuoden aikana. Taitaa jäädä alle sadan, vaikka hieman nousiskin.
- säälitää:
sun juttuja kirjoitti:
Minä maksan kaksiosta vuokraa 340€/kk Helsingin kantakaupungissa. Ei se kai nyt aivan 300000€ tee 20 vuoden aikana. Taitaa jäädä alle sadan, vaikka hieman nousiskin.
Meinaatko tosiaan asua noin koko loppuelämäsi?
- saako kysyä,
sun juttuja kirjoitti:
että minkälaisessa ja minkä kokoisessa asunnossa asut?
- ...löysitkin...
sun juttuja kirjoitti:
...juuri tuon vuokra-asunnon kantakaupungista, jossa vuokra on kohdallaan. Onnittelut !
- hyvinkin
...löysitkin... kirjoitti:
...juuri tuon vuokra-asunnon kantakaupungista, jossa vuokra on kohdallaan. Onnittelut !
kohdallaan, mutta alan pikkuhiljaa jo ymmartämään, miksi tämän kirjoittajan tekee niin kovasti mieli omaan.
Ei mahda olla hääppöistä asumista. - tuffelpuffel
sun juttuja kirjoitti:
200000€ arvoisen asunnon kuukausivuokra on luokkaa 1000€. Jos joku asuu moisessa vuokralla kolmasosa vuokralla verrattuna keskiarvoon, niiin ei sillä voi paljoa perustella kannattaako tuollaista kämppää yleisesti ottaen ostaa.
Vastaavastihan joku voi ostaa tuon vastaavan kaksion uskovaiselta mummoltaan hintaan 60000€ ja kehuskella omistusasumisen kannattavuutta. - ...
Asut vuokralla ja käytät sen vuokran ja lainan lyhennyksen välisen erotuksen, joka siis jää normaalipalkasta yli, sijoitukseen josta saat noin 10% koron. Kysy vaikka pankista neuvoa, jos et itse keksi vaihtoehtoja.
Muutaman vuoden päästä sitten käytät kertyneet rahat asunnon ostoon kun asuntojen hintakupla on puhjennut ja hinnat tippuneet järkevälle tasolle. Ei sitten tarvitse ottaa kovin paljon lainaa.
Mutta jos haluat ostaa sen sikakalliin kämpän, niin siitä vaan. Minä ostan sen sinulta polkuhinnalla parin vuoden päästä jos sattuu huvittamaan. - tuffelpuffel
... kirjoitti:
Asut vuokralla ja käytät sen vuokran ja lainan lyhennyksen välisen erotuksen, joka siis jää normaalipalkasta yli, sijoitukseen josta saat noin 10% koron. Kysy vaikka pankista neuvoa, jos et itse keksi vaihtoehtoja.
Muutaman vuoden päästä sitten käytät kertyneet rahat asunnon ostoon kun asuntojen hintakupla on puhjennut ja hinnat tippuneet järkevälle tasolle. Ei sitten tarvitse ottaa kovin paljon lainaa.
Mutta jos haluat ostaa sen sikakalliin kämpän, niin siitä vaan. Minä ostan sen sinulta polkuhinnalla parin vuoden päästä jos sattuu huvittamaan."Asut vuokralla ja käytät sen vuokran ja lainan lyhennyksen välisen erotuksen, joka siis jää normaalipalkasta yli, sijoitukseen josta saat noin 10% koron.
Muutaman vuoden päästä sitten käytät kertyneet rahat asunnon ostoon... "
Paitsi tietysti jos/kun pörssi rommaa. Pörssin rommaaminen on ihan yhtä todennäköistä kuin asuntojen hinnan rommaaminen.
Sitäpaitti meikäläinen ainakin makselee lainaa takaisin vastiketta yhteensä 1000€ kuussa. Vastaavia kämppiä on vuokralla n. 1000€ kuussa. Revi siitä. - Kukkulan Kuningas
... kirjoitti:
Mutta jos haluat ostaa sen sikakalliin kämpän, niin siitä vaan. Minä ostan sen sinulta polkuhinnalla parin vuoden päästä jos sattuu huvittamaan.sijoitusneuvo:
Miten minä teen, kun saman tasoinen vuokra-asuminen tulisi minun tapauksessani hirmuisen paljon kalliimmaksi?
Tein siis asunnon hankinnan ajoissa.
Ja investoinkin sitten reippaasti kerralla.
Lisäksi tuo 10% on tullut muutenkin arvokkaaseen asunnon arvoon vuosittain lisää.
Ja ilman vuokraläävään pakkomuuttoa.
Tai miten saan vaimon vuokramurjuun, jos sen vuokraaminen saa maksaa vain muutaman sadan euron verran? - vuokralaiseksi!
... kirjoitti:
Mutta jos haluat ostaa sen sikakalliin kämpän, niin siitä vaan. Minä ostan sen sinulta polkuhinnalla parin vuoden päästä jos sattuu huvittamaan."Ei mun luannollani", sano akka kun koira paskaa söi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754