seuraavassa tilanteessa? Olemme aikeissa aloittaa rakentamaan ensi kesänä ja meille on myönnetty kunnalta tontti. Nyt kuitenkin joku on tehnyt valituksen luovutetuista tonteista, missä vaiheessa vastaava työnjohto/pääsuunnittelija kannattaisi palkata projektiin mukaan, kun ei ole tietoa eteneekö valitus eteenpäin ja kauanko tonttien luovutukseen menee?
Miten tulee
6
812
Vastaukset
- tarpeen
määrittää teidän omat kyvyt viedä talohanketta eteenpäin.
Toiset tarvitsee apua talopaketin valintaan ja toiset vasta kun se on jo tilattu ja asemapiirrosta pitää väsätä.
Kuitenkaan hankkeen vieminen eteenpäin on vaikeaa jos tonttiasia on vaiheessa.
Tehkää ainankin talopakettisopimus ehdollisena eli voi perua ilman kuluja.- tuota
ongelmaa. Ollaan kilpailuttamassa talopakettimyyjiä. Mikä käytäntö vallitsee vastaavilla mestareilla, alkavatko laskuttaa heti kun nimet on papereissa? Olen kuullut että sopimukset tehdään 1v? (pitääkö paikkansa)Tarvitsemme kuitenkin ammattimiehen vahvistus/näkemys siitä, mihin talo olisi tontille paras sijoittaa?
- hankinta-
tuota kirjoitti:
ongelmaa. Ollaan kilpailuttamassa talopakettimyyjiä. Mikä käytäntö vallitsee vastaavilla mestareilla, alkavatko laskuttaa heti kun nimet on papereissa? Olen kuullut että sopimukset tehdään 1v? (pitääkö paikkansa)Tarvitsemme kuitenkin ammattimiehen vahvistus/näkemys siitä, mihin talo olisi tontille paras sijoittaa?
sopimus, muutokset tontin mukaan ja materiaalit yms kannattaa tarkastuttaa pääsuunnittelijalla/vastaavalla työnjohtajalla ennen sopimuksen tekemistä.
Myös tinkimiskierrokset pitää muistaa tehdä.
Talon paikan lisäksi melkeimpä tarkeämpi asia on oikea korkeusasema. Taloista liian monet on rakennettu liian alas ja jopa kuoppaan.
Sopimuksia on monenlaisia ja hintaisia. - Murator
hankinta- kirjoitti:
sopimus, muutokset tontin mukaan ja materiaalit yms kannattaa tarkastuttaa pääsuunnittelijalla/vastaavalla työnjohtajalla ennen sopimuksen tekemistä.
Myös tinkimiskierrokset pitää muistaa tehdä.
Talon paikan lisäksi melkeimpä tarkeämpi asia on oikea korkeusasema. Taloista liian monet on rakennettu liian alas ja jopa kuoppaan.
Sopimuksia on monenlaisia ja hintaisia.Hei,
Onko kyseessä Nurmijärven Vanhanmyllynrannan tontit? Olen siellä arkkitehtinä, vastaavana ja pääsuunnittelija kahdessa projektissa.
Minulla on sopimus "könttänä" ja autan perheitä vaikka rakentamaan ei päästä ihan heti. Minä teen sopimuksen kolmeksi vuodeksi ja sen jälkeen laskutan tehdystä työstä sovitun tuntiveloituksen mukaisesti. - yhteystietosi
Murator kirjoitti:
Hei,
Onko kyseessä Nurmijärven Vanhanmyllynrannan tontit? Olen siellä arkkitehtinä, vastaavana ja pääsuunnittelija kahdessa projektissa.
Minulla on sopimus "könttänä" ja autan perheitä vaikka rakentamaan ei päästä ihan heti. Minä teen sopimuksen kolmeksi vuodeksi ja sen jälkeen laskutan tehdystä työstä sovitun tuntiveloituksen mukaisesti.jotta voisin meilata lisätietoja projektistamme?
- peukku68
yleensä palkka on työn mukaan ei kuukausien tms. tai ainakin näin kaikki tuntemani tekevät. Tuohon pakettiin sitten kuuluu tietyt asiat ja niiden lisäksi voidaan sopia mitä haluatte lisää.
Ajoissa kannattaa olla asialla ja pääsuunnittelija ainakin on hyvä olla jo taloa hankkiessa tai sitten vastaava. Kummankin asiantuntemusta voi hyödyntää jo siinä vaiheess aja siten säästää palkassakin tavallaan..
Kunnassa osaavat varmaan kertoa tonttien aikataulusta tarkemmin ja mitä asiaa kina koskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938