neuvoja kaivataan

aloittelija1

hei! harkitsen elämäni ensimmäisen järjestelmäkameran ostoa. Tavoitteena olisi saada kamera mahd. halvalla, sillä en tosiaan ole paljon kuvaillut, enkä tiedä, miten homma lähtee käyntiin. Into olisi kuitenkin kova.

Tietääkö kukaan, kumpi olisi aloittelijalle parempi vaihtoehto seuraavista:
Canon T50
Canon EOS10
Canon EOS 5000
Nikon EM

?

Kiitos avustanne, olen tosiaan ihan aloittelija, joten en paljon tiedä kameroista mitään.

7

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika...

      ... toi canonin eos-systeemi helpottaa siirtymistä jatkossa digiin, koska samat kakkulat käy myös digirunkoihin. Jos haluat suoraan aloittaa nikonilla niin paras digiyhteensopivuus löytyy kun kattelet F-sarjasta malleja esim F-4/5/6 tai F-90, F-100 ja halvemmasta päästä löytyy F-60, F401, F601, F801 etc. jotka siis käyttää af-kakkuloita. Jos digihommelit ei kiinnosta niin täysin manuaaliset systeemit opettaa parhaiten ja ovat muutenkin "miästen vehkeitä".

      • Manuaalisella oppii paremmin.Mikäli et aio siirtyä myöhemmin digikameraan nuo kaikki käy. myöhemmin digiin siirtymistä ajatellen cannon eos optiikka käy myös digeihin. Nikonilta ainakin osaan manuaali kameroista käy nuo Af-nikkor opjektiivit. En muista kuika tuon Nikon EM kameran laita. Nikonilla on myös af tarkenteisia kinofilmi kameroita. Nämä af-nikkorit käy niin ikään digiin. Tämän vuoksi olisin enenmän nikonon kannalla.


      • sennafin

        Canon T50 ja Nikon EM ovat jo sen ikäluokan kameroita että on syytä unohtaa. Hyviä runkoja löytyy Canonilta ja Nikonilta vaikka kuinka paljon käytettynä.


      • olen
        sennafin kirjoitti:

        Canon T50 ja Nikon EM ovat jo sen ikäluokan kameroita että on syytä unohtaa. Hyviä runkoja löytyy Canonilta ja Nikonilta vaikka kuinka paljon käytettynä.