Cheerleader

Äiti123

Hei,
Onko kenelläkään tietoa tuosta harrastuksesta, tyttöni haluaisi aloittaa mutta hän ei ole notkea tai hyvä kuntoinen. voiko cheerleaderin aloittaa ihan perus kunosta.

54

12941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....jukka

      itseasiassa cheerleading ei vaadi välttämättä sellaista kuntopohjaa kuin esim. juokseminen tai muu kestävyyslaji.
      Notkeutta ja akrobatiaa voi oppia tämän harrastuksen myötä ja siitä sitten edetä vaikka kilpajoukkueisiin asti jos halua ja taitoa riittää.

      Kilpacheerleading on hieno laji, oma tyttäreni on harrastanut sitä 11-12-vuotiaasta saakka, hän tosin aloitti voimistelu ja tanssitaustansa takia suoraan juniorien A-kilpajoukkueessa ja siitä siirtyi karsintojen kautta naisten A-joukkueeseen josta hänellä on sm-pronssia ja erillisessä stuntsarjassa sm-kultaa sekä em-kultaa.

      Seuroilla on yleensä aloittelijoille harrastusjoukkueet josta sitten noustaan kilpajoukkueisiin. Suomen Cheerleadingliiton sivuilta löydät linkeistä kaikki harrasteseurat ympäri suomea.

      Hieno harrastus, monipuolinen mutta vaativa kilpatasolla, suosittelen lämpimästi, omalle tytölleni se on ainakin antanut paljon.

      • ...jukka

        www.scl.fi

        Noista nimikkeistä vielä; laji on siis cheerleading ja henkilö joka harrastaa on cheerleader.


      • ....jukka

        sentään, onko arvoisa nimimerkki nähnyt ikinä kilpacheerleadingia...uskallampa epäillä, että ei.
        Kilpacheerleadingista tulee olympialaji 2012 ja suomi on kärkimaita U.S.A;n ja Japanin kanssa.

        Jos viittaat lyhyisiin hamosiin niin esim. aerobiggaajat ja taitoluistelijat esiintyvät paljon pienemmissä vaatteissa.
        Kannattaa tutustua lajiin ennen kuin alkaa puhua täyttä potaskaa.
        Kilpacheerleading on vakavasti otettava laji, se on vaativa koska siinä vaaditaan akrobatiaa, siis voltteja, flikkejä yms. tanssia, korkeita heittoja ja nostoja. Harjoituksia on kilpatasolla 5-6 kertaa viikossa.

        Huomautettakoon vielä, että oma tyttäreni sai kutsun kaupungin järjestämään menestyneiden urheilijoiden gaalaan em-kultansa takia, tilaisuuteen on kutsuttu kaikki maakunnan parhaat urheilijat.


      • positiivinen...

        ihminen olet! Eiköhän se ole ihan sama, vaikka lapsi strippaisi, kunhan vaan liikkuu ja pitää itsensä terveenä!


      • ....jukka

        siellä kaljakuppilassa maailman menoa ihan rauhassa ja jätä sikseen asiat joista et tiedä näköjään yhtään mitään.
        En tiedä millaisia cheerleadereita siellä sinun kuppilassasi on mutta
        kilpacheerleadingia harrastavat harjoittelevat vain ja ainoastaan kilpailuja varten treenisaleilla eikä heitä tapaa muualla kuin kilpailuissa tai korkeintaan jonkin urheilutapahtuman yhteydessä.

        Uskomatonta tietämättömyyttä!


      • cheer...
        ....jukka kirjoitti:

        siellä kaljakuppilassa maailman menoa ihan rauhassa ja jätä sikseen asiat joista et tiedä näköjään yhtään mitään.
        En tiedä millaisia cheerleadereita siellä sinun kuppilassasi on mutta
        kilpacheerleadingia harrastavat harjoittelevat vain ja ainoastaan kilpailuja varten treenisaleilla eikä heitä tapaa muualla kuin kilpailuissa tai korkeintaan jonkin urheilutapahtuman yhteydessä.

        Uskomatonta tietämättömyyttä!

        Cheerleading on vaativa taitolaji!!harrastan itse cheerleadingiä valkeakosken hakassa xDDD


      • einäin.

        Anteeks vaa mut et taida nyt _YHTÄÄN_ tietää minkälaista se OIKEA cheerleading on. Se ei todellakaan oo vaan huiskien heiluttamista pienissä vaatteissa.. EI EI EI todellakaan. Se on todella vaativa ja raskas urheilulaji ainakin kunnon kilpajoukkueissa.


      • valoja?!?

        Oon NIIIN kyllästyny näihin ihmisiin jotka tulee väittämään että cheerleading on pompomien huiskuttelua pienissä vaatteissa ja keikistelyä lätkämatseissa. Se ei TODELLAKAAN ole sellaista. Cheerleading on tosi vaativa laji. Turha tulla tänne pätee jotain jostain mistä ei tiedä hölkäsen pöläystäkään.


      • cheerleader1

        tiedoksi vain, ne lyhyet vaatteet ovat turvallisuussyistä! jos haluat pitkissä vaatteissa harrastaa, siinä voi käydä vahinkoja ja hups sitten oletkin jo sairaalakunnossa!


      • ei oo todellista

        Millä vuosituhannella elät?


      • Tipiiii

        voin tässä nyt sen sanoa että cheerleading ei ole strippausta vaan voimaa ja kestävyyttä vaativaa lajia. Itse harrastan golden spiritissä joukkueessa devils! Tutustu ensin lajiin ja sitten vasta voit tulla valittamaan jos tarve on! Lajiin ei tarvitse mitään taitoja senkun vaan menee kokeilemaan jonkun alkeisjoukkueesn treeneihin ensin ottamalla valmentajiin yhteyttä. Itse aloitin 7-10 vuotiaiden alkeisjoukkueesta jossa tehtiin sen ikäisten juttuja ja nyt olen euroopan mestari niin kyllä harrastaessa huomaa kehityksen. Tässä lopuksi voin vielä sanoa että Golden Spirit on tällä hetkellä suomen paras kilpa cheerleading seura joten mukaan kannattaa tulla! ;)


      • Lakdsl

        Cheerleading eroaa monella tapaa rytmisestä voimistelusta ja baletista. Se ei ole niin tunnettu laji kuin moni muu. Ehkäpä joku harrastaa cheerleadingia sen takia koska se kiinnostaa häntä enemmän kuin vaikka tuo rytminen.


      • Otaselvääasiasta

        On se kyllä kumma kun ihmiset luulee että cheerleading on kaljan kittaamista jne. Jos oot kaljan kittaaja niin et kuule cheerleadingissa pitkälle pötki. Oma tyttö sitä on harrastanut jo 10 vuotiaasta ja jieno laji on mielestäni.


      • Sraa
        ....jukka kirjoitti:

        siellä kaljakuppilassa maailman menoa ihan rauhassa ja jätä sikseen asiat joista et tiedä näköjään yhtään mitään.
        En tiedä millaisia cheerleadereita siellä sinun kuppilassasi on mutta
        kilpacheerleadingia harrastavat harjoittelevat vain ja ainoastaan kilpailuja varten treenisaleilla eikä heitä tapaa muualla kuin kilpailuissa tai korkeintaan jonkin urheilutapahtuman yhteydessä.

        Uskomatonta tietämättömyyttä!

        Ootte kaikki iha outoja cheer,telinevoimistelu,rytminen kaikki iha samoj antakaa lapsen ite päättää😇


      • Anonyymi

        Ei kannata PCT:hen lastansa laittaa, joukkueisiin valitaan ns. valintapäivien kautta ja nehän ovat tunnetusti PCT:llä suurimmaksi osaksi "hyvä veli . kerho "touhua. Ensin et pääse johonkin joukkueeseen, sitten kun porukkaa häipyy pääsetkin yhtäkkiä joukkueeseen ja jopa seuraavan tason joukkueeseen. Tällainen touhu EI anna kovin ammattitaitoista kuvaa arvioinneista. Lisäksi osa lapsivalmentajista toimii kuten osa alikessuista yms. armeijassa aikanaan, kun ne saa vähän valtaa, suositaan omia kavereita ja tuttuja sukulaisia. Määrätään toisia vähemmän hohdokkaisiin rooleihin, vaikka taitoa olisi muuhunkin.
        Ei kokemusta siitä toisesta Trelaisesta cheerjoukkueesta(DTC tms.), mutta ainakaan Pyrintöä en voi suositella, ellet halua lapsesi pahoittavan mieltänsä ed.main. touhujen takia. Mielensä pahoittaminen kuuluu kasvuun, mutta perusteeton ja epäammattimainen toiminta seuran osalta ei tulisi siihen olla syynä.
        Ja ei en ole katkera oman lapseni puolesta.


      • Anonyymi
        ....jukka kirjoitti:

        siellä kaljakuppilassa maailman menoa ihan rauhassa ja jätä sikseen asiat joista et tiedä näköjään yhtään mitään.
        En tiedä millaisia cheerleadereita siellä sinun kuppilassasi on mutta
        kilpacheerleadingia harrastavat harjoittelevat vain ja ainoastaan kilpailuja varten treenisaleilla eikä heitä tapaa muualla kuin kilpailuissa tai korkeintaan jonkin urheilutapahtuman yhteydessä.

        Uskomatonta tietämättömyyttä!

        Ei ole totta. Cheerlearerit harjoittelevat ympäri vuoden ja itse olen tavannut edustustason cheerleadereita omissa treeneissä. Sinä olet se jolla on sitä uskomatonta tietämättömyyttä. Ja cheerissä tärkeintä on yhteistyö ja nappiin menevä esitys ei voitto.


      • Anonyymi
        Tipiiii kirjoitti:

        voin tässä nyt sen sanoa että cheerleading ei ole strippausta vaan voimaa ja kestävyyttä vaativaa lajia. Itse harrastan golden spiritissä joukkueessa devils! Tutustu ensin lajiin ja sitten vasta voit tulla valittamaan jos tarve on! Lajiin ei tarvitse mitään taitoja senkun vaan menee kokeilemaan jonkun alkeisjoukkueesn treeneihin ensin ottamalla valmentajiin yhteyttä. Itse aloitin 7-10 vuotiaiden alkeisjoukkueesta jossa tehtiin sen ikäisten juttuja ja nyt olen euroopan mestari niin kyllä harrastaessa huomaa kehityksen. Tässä lopuksi voin vielä sanoa että Golden Spirit on tällä hetkellä suomen paras kilpa cheerleading seura joten mukaan kannattaa tulla! ;)

        Omgg mäki harrastan golden spiritissä mut kuiteski hyadedis ku on mun eka kausi.


      • Anonyymi
        Sraa kirjoitti:

        Ootte kaikki iha outoja cheer,telinevoimistelu,rytminen kaikki iha samoj antakaa lapsen ite päättää😇

        Ei ole samaa. Esim. Cheerissä heitetään ihmisiä ilmaan tulee stuntteja ja cheerissä on oltava vahvempi fyysisesti sekä henkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole samaa. Esim. Cheerissä heitetään ihmisiä ilmaan tulee stuntteja ja cheerissä on oltava vahvempi fyysisesti sekä henkisesti.

        Cheeris ei kyl tarvi yhtää enempää voimaa, mut iha btw tanssis tarttee paljon enemmä ku cheeris, kisaan iha mm-tasol et turha väittää vastaa😃


    • 10v

      Voiko joku kertoo hyvii paikkoi tampereella jos joku ees asuu siellä oon siis 10v

      • Cheer 11.v

        DTC , PCT ja Tampereen sisu


      • PCT:läinen

        Harrastan itse PCT:ssä. Suosittelen PCT:tä niille, jotka asuvat lähellä Lempäälää. (Monien joukkueiden harjoitukset ovat Peltolammin koululla.) Muita reeni-paikkoja ovat Ratina ja Järvenpään koulu. (Ratinassa on minien ja mikrojen harrastuspaikka paitsi minien edustujoukkueella. Niillä on Peltolammin koululla.


      • Ihmettelija

        Onko Kajaanissa mitään ryhmää olisin kiinnostunu?


      • kajjaanissakin

      • Kajjaanissakin

      • Kajaanilainen

        Onko Kajaanissa muita ku Kainuun aallolla


    • kvk

      Onpas taas niin niin niin suuret harhakuvat cheeristä, jossa kilpatasolla vaaditaan hyvää kestävyys ja lihas kuntoa, notekeutta, akrobatia taitoa ja paljon muuta.
      On se vaan niin jännää, että joku kokee ihmisten ilmaan heittelemisen, nostelemisen ja monet muut lajiin kuuluvat osaalueet huonokuntoisten henkilöiden lajina, jos siis haluaa harrastuksekseen stripata... Miksei kilpavoimistelua pidetä strippaamisena? siinähän on "pikkari muotoiset" ns housut kun taas cheerissä shortsit jopa hameiden alla..:D Kisapukujenkin hihat ovat pitkähihaisia(yleensä) ja kaulukset poolo mallisia:DD Ottakaa selvää asioista, ennen kuin jaatte mielipiteitänne kiitos!

      Tuolta scl.fi sivustolta tosiaan löytyy paljon seuroja ja ainakin omassa seurassani voi aloittaa jo n. 5 v..? Jotain sinne päin joka tapauksessa:)
      Ja kun aloittaa lajin, ei sinulta vaadita mitään muuta kuin intoa ja halukkuutta oppia, tai no eihän sitäkään vaadita, mutta niin..

    • pah pahahh

      http://www.facebook.com/FunkyTeamGorillaz

      Lajissa mukana myös miehiä ja poikia, niinkuin telinevoimistelussa.
      Kohta nähdään cheeriä tv:ssä ja ehkäpä olympialaisissa, mutta vasta 2015.

      cheerleadingissä opitaan taitojen lisäksi joukkueessa toimimista ja ongelman ratkaisua.

    • tatamara

      Jee cheerin SM-kisat SUNNUNTAINA 18.12.2011 YLE TV2 klo 14 aikaan. Voi tätä onnen päivää!!!!

    • ziittaaja

      minun mielestä ziittaus ei ole mikään strippaus laji tai jotain vaan ihan oikea harrastus jossa saa paljon liikuntaa ja on erittäin kiva urheilu laji. Ja minä olen cheerleader niin tiedän kyllä mistä on kyse!!!!

    • lolleri-riksu

      joo tietenkin!:D olen alkamassa harrastamaan tuota lajia!!

    • 11.v tyttö

      Oon just aloittamassa itsekin ja oon menossa stuntti-eli nosto puolelle.jos sun tytär haluu olla cheer-tanssija nii siihen ei paljoo mitään vaadita mut jos se oikeesti haluu tehä voltteja ja nostaa muita nii siihen tarvitaan aika paljon . Kumpaakin.ja voimaa.

      • verZZu

        okei mut paljo niiku maksaa suurin piirtein??


    • verZZu

      mistä löytäisin niiku halvan cheerleading harrastuksen vantaalta?
      oon 11.v tyttö

      • verZZu

        tarkotin et oon 12.v tyttö


      • cheerleader123

        no ainakin Helsingistä löytyy kolme todella hyvää seuraa! Helsinki Athletics Cheerleaders HAC, Golden Spirit ja Funky Team. (:


    • cheeppari:)

      Moi:D!

      oon itte DTC:ssä ja siellä on tosi hyvät valmentajat/joukkueet.
      jos oot tamperelainen niin kannattaa mennä sinne!!!!!!:)

    • Bobcatsgirl

      Jep,DTC on ihan paras paikka
      :)

    • Reiska666.

      Ei sovi sellanen perseenpyörittely noin pienelle tytölle!

      • JUMALAUTAIHMISET

        Haista oikeesti perse et tiiä mitää oon just matkalla cheerkisoihin ja cheerleadingissa on nii paljo sääntöjä esim. Shortsit pitää olla 20cm polvesta, napa EI SAA näkyä paidoista kisoissa saati treeneissäkään, koreografiassa ei saa olla mitään epäsopivaa eikä provosoivaa! Mä vannon oot joku keski-ikänen ääri-kristitty rasisti homofobinen naimaton ämmä ilman mitää sosiaalista elämää XDDD


    • Moimoikoikoi

      Paljonkohan tuokin temppuilu maksaa

    • Wohooo.Go DTC do!

      Älä vaan puhu perkeleestä.
      Charleader- huutonaurua...
      Huorakoulutus on aivan eri asia kun CHEERLADING.
      Cheerleading on monipuolinen joukkue laji, jossa on stuntteja, akrobatiaa, hyppyjä ja tanssia.ÄLKÄÄ SANOKO ETTÄ CHEERLEADEREITÄ OVAT MYÖS NE TANSSITYTÖT LÄTKÄ MATSEISSA. HEITÄ VOITTE VAIKKA KUTSUA HUORIKSI PORRASKÄYTÄVILLÄ.Cheerlading on urheilulaji ja tanssitytöt ovat vain alkaneet kutsua itseään kheerleaderiksi.
      ----------------------------------------------------------
      Cheer maksaa 300€ - 60€ tai enemmän.
      Se riippuu aivan siitä missä harrastat, kuinka aktiivisesti, millä tasolla ja iästä.
      Kiitän

      DTC

      • wannabetaitava

        Mä vastaan tohon sun viestiin ku en tiiä miten muute tänne pystyy kirjottaa. Eli. Oon 13v tyttö ja harrastan rytmistä voimistelua. En oo siin mitenkää erikois hyvä mutta ihan sellanen ok. Halusin alottaa jonkun lajin jossa tehään flikkejä voltteja ilmavolttiradalla juttuja jne. Mut tiiä tykkäisimmä cheerleadingistä koska en haluis tehä niitä nostoja ja huutaa jne. Enkä telinevoimistelusta koska en haluis tehä puomilla ja niillä muilla lajiin kuuluvilla jutuilla. Et tietääkö joku jonkun lajin joka vois olla mulle hyvä, vai eiks tälläst lajii oo olemassakaa.


    • mama90åvd
    • 12v hakunilasta

      Tietääkö joku cheer ryhmiä 12v tytölle hakunilan lähistöllä? Mm tikkurila/mellumäki jne

    • PCT:läinen

      Hei! Cheerleadingin voi aloittaa perus kunnosta eikä tarvitse olla timmissä kunnossa. Itse alotin cheerin perus kunnosta. En osannut tehdä kärrynpyöriä, spagaateja tms. En itsekkään ollut notkea melkein yhtään. Suosittelen aloittamaan! Minusta tuntuu nyt siltä, että en voisi elää ilman cheeriä!

    • stunttiryhmän.pohja

      Ihan vaan tiedoks nii cheer on myös paljon enemmän kun tanssia,stuntteja ja akrobatiaa!! Cheer on elämäntapa.. tähän harrastukseen eläydytään ja panostaetaan kaikkemme! Miksi lapset harrastais tätä lajia jos se ois vaan heruttelua yms..?

      Sitäpaitsi me riskeeraamme henkemme!!

    • Maybecheer

      Missä vois kajaanissa 11.v harrastaa

      • Entinenkajjjaanilainen

        Et missään. Lähin seura Kajaanista on varmaan Kuopiossa ja sinne et pysty joka päivä reissaamaan.


    • cheer123

      haluaisin aloittaa kyseisen harrastuksen olen siis 13 vuotias tyttö mutta en ole varma voinko koska olen vähän pyöreä en siis mitenkään paljoon vaan olen 162cm pitkä ja painan noin 60kg mutta onko cheerleaderin pakko olla laiha?

      • Anonyymi

        Moikka! Cheerleaderin ei pidä olla laiha tai olla kauhean tikissä kunnossa😊 voit ihan hyvin aloittaa! T cheerleader & valmentaja


    • Anonyymi

      Ei kannata PCT:hen lastansa laittaa, joukkueisiin valitaan ns. valintapäivien kautta ja nehän ovat tunnetusti PCT:llä suurimmaksi osaksi "hyvä veli . kerho "touhua. Ensin et pääse johonkin joukkueeseen, sitten kun porukkaa häipyy pääsetkin yhtäkkiä joukkueeseen ja jopa seuraavan tason joukkueeseen. Tällainen touhu EI anna kovin ammattitaitoista kuvaa arvioinneista. Lisäksi osa lapsivalmentajista toimii kuten osa alikessuista yms. armeijassa aikanaan, kun ne saa vähän valtaa, suositaan omia kavereita ja tuttuja sukulaisia. Määrätään toisia vähemmän hohdokkaisiin rooleihin, vaikka taitoa olisi muuhunkin.
      Ei kokemusta siitä toisesta Trelaisesta cheerjoukkueesta(DTC tms.), mutta ainakaan Pyrintöä en voi suositella, ellet halua lapsesi pahoittavan mieltänsä ed.main. touhujen takia. Mielensä pahoittaminen kuuluu kasvuun, mutta perusteeton ja epäammattimainen toiminta seuran osalta ei tulisi siihen olla syynä.
      Ja ei en ole katkera oman lapseni puolesta.

      • Anonyymi

        Oot nyt kyllä erehtynyt koska ite oon harrastanut PCTssä 6 ja puol vuotta ja oon kokeillu vuoden DTCssä. Siellä laitetaan stunttipaikat VAAN taitojen mukaan eikä koon tai kokemuksen mukaan. DTCssä on myös paljon huonommat tilat ja taitoja esimerkiksi flikkejä tai stuntteja huora kunnolla joten ne näyttää ihan huonolta :) pyrintö on paras paikka harrastaa cheeriä! Et oo itse kokenut niin et vaan tiedä


    • Anonyymi

      Hei! Haluaisin tietää onko kajaanissa jotai cheerleadering seuraa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe