Nicon pikkusiskolle

tiipii

Poikamme Nico sai kauan odottamansa sisaren.

Pyydämmekin nyt teiltä apua.

Kriteerit pikkusiskon nimelle:
Nimessä tulee täyttyä jokin näistä ehdoista:
-Neljä kirjainta
-C-kirjain jossain kohtaa nimeä
-N-alkuinen

Kaikkien kriteerejen ei tarvitse täyttyä.

Kiitos.

ps: Toinen nimi tulee olemaan Evelin. Nicon kokonimi on Nico Johan.

21

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Nora, Cora, Nele, Nana, Lara, Cara, Dana, Luna, Rica, Tara
      Vaikea keksiä nimiä, joissa on neljä kirjainta ja C-kirjain...

    • ihmeessä

      C? Jos se sovi luontevati nimeen, miksi ängetä sitä. Se ei kuulu aakkosiimme muutenkaan. Nicokin saa aina selostaa olevansa Niko c:llä.

      Ehdotan nimiä Lara, Elle, Isla.

    • nnnnnnn.

      Neea
      Nita
      Nina
      Nemi

    • nimeä

      ole olemassakaan!

      Kävisikö esim.
      Teea, Nina, Iisa, Elli, Mila, Oona, Sini...

    • tämäkin tässä

      Nica Evelin ja lausuttaisiin Nisa. Kelpaako?

      Toinen vaihtoehto Nida Evelin. Erikoinen tytön nimi, mutta sopisi hyvin Nicon siskolle etunimeksi. Vai mitä mieltä olette?

      • kuka haluaa

        antaa lapsellen nimeksi Nisa, kuin Nisä. Mieluummin sitten Nika.


      • periaatteella

        Nica lausuttaisiin Nisa??

        Ihan uteliaisuudesta kysyn... Ei tule mieleen kieltä jossa C-kirjain äännetään noin kun seuraava kirjain on A. Nica = Nika

        C ei ole kirjain joka voidaan vapaavalintaisesti lausua ässänä tai koona. Edes Suomessa.Ainakaan tietääkseni:-)


      • periaatteella
        periaatteella kirjoitti:

        Nica lausuttaisiin Nisa??

        Ihan uteliaisuudesta kysyn... Ei tule mieleen kieltä jossa C-kirjain äännetään noin kun seuraava kirjain on A. Nica = Nika

        C ei ole kirjain joka voidaan vapaavalintaisesti lausua ässänä tai koona. Edes Suomessa.Ainakaan tietääkseni:-)

        Pricilla nimikin lausutaan Prisilla. Repäise siitä.


      • piari
        periaatteella kirjoitti:

        Nica lausuttaisiin Nisa??

        Ihan uteliaisuudesta kysyn... Ei tule mieleen kieltä jossa C-kirjain äännetään noin kun seuraava kirjain on A. Nica = Nika

        C ei ole kirjain joka voidaan vapaavalintaisesti lausua ässänä tai koona. Edes Suomessa.Ainakaan tietääkseni:-)

        Ciia sopisi Nicon kanssa mutta minustakin se Nea/Neea Evelin olisi hienompi. Mitenkäs olisi Jade kun siinäkin olisi vierasperäisempi kirjain keskellä


      • ceetä ja vokaaleita
        periaatteella kirjoitti:

        Nica lausuttaisiin Nisa??

        Ihan uteliaisuudesta kysyn... Ei tule mieleen kieltä jossa C-kirjain äännetään noin kun seuraava kirjain on A. Nica = Nika

        C ei ole kirjain joka voidaan vapaavalintaisesti lausua ässänä tai koona. Edes Suomessa.Ainakaan tietääkseni:-)

        Cecilia.

        Kuinkas se lausutaan?
        Sinun mielestäsi varmaankin "Kekilia", mutta kyllä Cecilia lausutaan ihan vaan "Sesilia".


    • Liisa-Maria

      Cleo tai Coco. Muita c:llisiä nelikirjaimisia ei tule mieleen.

      N-alkuisia: Nadja, Nala, Nana, Nanna, Nasti, Nastja, Natalia, Neela, Nelli, Nelly, Neonilla, Netta, Nicoletta, Nina, Ninni, Nita, Nona, Nonna, Nora, Nur.

    • Eisley

      Eihän tuo nyt ole lainkaan mahdottomuus...alkuperäisessä viestissä sanotaan että nimessä tulee täyttyä JOKIN ehdoista...nimen EI siis tarvitse täyttää kaikkia ehtoja. Se on vielä lopussa erikseen ja hyvin selkeästi sanottu. Nelikirjaimisia tytön nimiä on vaikka kuinka. Ja N-alkuisiakin ihan runsaasti...C:tä en lähtis tunkemaan enää toisen lapsen nimeen,kun se jo ensimmäisen nimessä on,mutta....

      Ehdotan:

      -Inka
      -Iris
      -Arla
      -Aamu
      -Aura
      -Auri
      -Elsa
      -Elsi
      -Enja
      -Eeva
      -Eevi
      -Sani
      -Iisa
      -Iida
      -Alva
      -Jade
      -Emma
      -Isla
      -Tiia
      -Taru
      -Meri
      -Aava

      N-alkuisia:

      -Netta
      -Ninna
      -Nanna
      -Noora
      -Nella
      -Niina/Nina
      -Nitta/Nita
      -Natalia

      • Emma

        En lukenut aikaisempia, joten pahoittelen, ehdotin joitain samoja nimiä.


      • Enriqueta

        Nimeksi olisi mahtavia Aava tai Iina
        Tai jos voisit tehdä poikkeuksen ja antaa nimen Ava? (äännetään samoin kuin kirjotetaan eli "ava")


    • Nicon siskolle

      4-kirjaimisia:
      Neve
      Sofi
      Aada
      Elea
      Ella
      Sara
      Vera
      Sini
      Oona
      Saga

      C-kirjaimisia:
      Clara/Claara
      Janica
      Marica
      Erica/Eerica
      Crista/Christa
      Carita
      Jessica
      Rebecka/Rebecca

      N-alkuisia:
      Nella
      Netta
      Neela
      Noora/Nora
      Nadja/Nadia
      Neda
      Nette
      Neeta
      Nikki

    • Emma

      C:llä:
      Cora, Coco, Neca (aniharvinaisii nimiä, en oikeen keksiny)

      4-kirjaimisia muita:
      Dara (oma suosikkini), Nora, Dina, Dela, Nela, Elle, Nina, Emma, Iris, Nana, Nera

      N-alkuisia muita:
      Nella, Neela, Nanna, Nelli, Noona, Niina, Natalia

    • tuuliina

      Nico Johanin pikkusiskolle

      Neea Evelin

    • `hot stuff

      Nicole tuli mieleen :)
      Mutta,

      Onko liian samanlainen veljen nimen kanssa?

    • Lendeca

      nimeksi Iina? Sopisi hyvin :D

      Nico ja Iina sopis tosi hyvin.
      Molemmat on mahtavia nimiä! :D

    • nimiehdotusta

      Cora tai Cara. Vai kuulostaisiko Cara lausuttuna "Kara" liikaa karalta, joksi kutsutaan myös omenan"raatoa".

      Entäpä Carla? Siinä on tosin 5 kirjainta. Eikä mikään näistä ala N:llä.

      Mietin vaan, että oletko tosissasi hakemassa lähes mahdotonta nimeä? Aika vaikea on keksiä ja löytää kriteeriäsi täyttävää nimeä.

    • että Nico

      sai pikkusiskon eikä pikkuveljeä.

      Cercco, Cauco, Ercci, Jarcco, Ercca tms. olisi ollut aika komea nimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3086
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1083
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      98
      917
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe