Maininnan arvoista

Hessu-kissa

Sekin, miten kävelet
varjojen halki, kokonaan kirkas.
Et sinä huomaa murheita
todistat, ettei niitä ole

Ai niin. Ja tapa, jolla kohotat
hymyn reunaa kokonaisten kasvojen yli.
Muita ilmeitä on vaikea muistaa
nähtyään sen yhden oikean.

Kehoasi vasten kannattelet minua
aivan kuin kuuluisin siihen.

Sinä olet osistani ainoa
josta kannattaa jotain puhua.

12

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lio

kävelystä varjojen halki murheitta ja se hymyn reuna oikein kutitti sanavarastohankintaani, siellä olkoon ja pysyyköön muista osista puhumattakaan joita oli ilo lukea, tää oli hyvä, hienoa!

• Hessu-kissa.

Kahdesta viimeisestä säkeestä se lähti ja tällainen syntyi lopputulokseksi. Kiitos kommentistasi. Hauska päästä jonkun sanavarastolistoille, uusi kokemus minulle. ;) Illan jatkoa, lio!

• sohvi

kiittää

• Hessu-kissa.

kestä. Kiittää vuorostaan.

• Toinen rivi tuntui jotenkin vaillinaiselta. Mutta muuten eri hyvä :) uutta jotain..hmmh..siis yhteis arvosana hyvä :))

• Hessu-kissa.

Olen kanssasi hiukan samaa mieltä toisesta säkeestä: visio oli eilisestä asti ollut hyvinkin selkeä - pääni sisällä, mutta sitten olikin jotenkin kauhean hankalaa pukea hommelia tyydyttävään sanamuotoon. "Varjojen halki, kokonaan kirkas"... Varjojen halki, joopa-joo, tooosi persoonallinen kielikuva. Yritin vain ilmaista sen, miten eräät ihmiset kulkevat halki harmaiden päivien niin, ettei se harmaa jää kuitenkaan yhtään heihin kiinni. Vaikka he kulkevat varjosta, he eivät itse jää varjoon. Tavallaan siis "varjojen halki kokonaan kirkkaana". Olisin halunnut mielikuvasta vähän kimaltelevamman ja haltioituneemman, noin niin kuin umpirakastuneen näkökulmaa. Kaipa se jää jonnekin mielen perukoille hautumaan ja pompsahtaa esille, kun sille on käyttöä. Kiitoksia hyvästä yhteisarvosanasta. Nehän kelpaavat tälle katille. Hauska turista pitkästä aikaa! ;)

• en kerro

mutta en jaksa enää olla valveilla, enkä lukea.
      Kiitos, että kirjoitit tämän tänne!

• Hessu-kissa.

kun kommenttisi luin. Vaikken olekaan täysin vakuuttunut runoni erinomaisuudesta, tulen aina iloiseksi voidessani koskettaa läpi hehkuvan kyberavaruuden jotakuta, tuntematontakin. Lämmin kiitos sanoistasi.

• Rellu

Taattua Hessua tämä runo.

Ihailtavaa sanojen käyttöä, erikoisia tapoja
      ilmaista toisen ihmisen läheisyys ja tärkeys.

Tämä oli ehdottoman hyvä, kiitz.

• Hessu-kissa.

Vain on minulle kehittynyt oikein oma "brändi": osta Hessua, taattua laatua. Hihittelen. Taattu olen ainakin siinä mielessä, etteivät nämä runot minusta kulu ja tyyli pysyy joskus harmittavankin samana. :) Olen ehdottoman kiitollinen kommentistasi. Hauskaa päivän jatkoa sulle!

• ..................

......a vot

• Hessu-kissa.

Mikäpä siinä. Kiva, että kelpasi.

(Toisinaan minusta jostain syystä tuntuu siltä, että joku ikään kuin testaa minua tyyliin: Mihin kaikkeen se jaksaa vielä kirjoittaa tarkkaan jäsennellyn vastauksen? :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      439
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe