Ruokapaikkojen räteissä rajusti pöpöjä

FastFood4ever

Ruokapaikkojen räteissä pesii rajusti pöpöjä

Siivouspyyhkeiden hygienia oli syyskuussa tehdyn selvityksen mukaan huono tarjoilupaikoissa Kokkolassa, Kälviällä ja Lohtajalla.

Pizzerioiden, grillien ja hampurilaispaikkojen sekä kahviloiden ja lounasruokapaikkojen pöytäpyyhkeissä oli suuria bakteerimääriä. Muutaman tarjoilupaikan siivouspyyhkeistä löytyi myös ulosteperäistä E.colia, joka voi aiheuttaa ripulia.

Kokkolanseudun terveysvalvonta selvitti siivouspyyhkeiden hygieniaa ja otti niistä näytteet 44 tarjoilupaikassa. Peräti 43 näytteessä bakteerien kokonaismäärä oli niin suuri, että hygieniaa voidaan pitää huonona. Viidestä näytteestä löytyi E.colia.

Lähde: keskipohjanmaa http://www.keskipohjanmaa.net/gen/maakunta.asp

8

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää nään ne pöpöt

Pyytäkää Hampurilaispaikossa,tískirätit nähtäviksi.Taitaa ruokahalu kadota samantien.

• luulet vaan

jaa etpä tiedä mistä puhut...meilläpä "hampurilais"baarissa käytetään desinfioituja pyyhkeitä ähä kutti!!ja pestään niin kuumassa ja kovilla aineilla että pöpöt kuolee esipesun aikana.älä missään nimessä yleistä.tarkastajat kun ovat meillä käyneet koskaan ei ole ollut sanomista.

• Leppis

hygienia on vain haitaksi. Itse olen kyseisten "ravintoloiden" kanta-asiakkaita eikä meillä olla mitään siivousintoilijoita, mutta eipä ole tullut mitään myrkytystä, ei ole allergioitakaan eikä tarvitse jatkuvasti hypätä lääkärissä toisin kuin jotkut ylihygieniikot.

• amiraali

Niin. Tuskin sitä kukaan rätin päältä syö, eikä edes suoraan siltä pöydältä jota sillä rätillä pyyhitään, mutta huolestuttaahan tuollainen. Toisaalta eipä ole itselleni koskaan tullut mitään ruokamyrkytyksen tai vatsanväänteiden oireita jotka olisin voinut yhdistää aiemmin nautittuun pikaruokaan. Ja paljon on tullut Kokkolassa ruokapaikkoja kierreltyä (uskoisitte jos näkisitte...)

• ihmettele

ruokamyrkytykseen viittavia kokemuksia saatu erään huoltoaseman pikaruokaraflasta..

• eifeikkikla

mikä huoltoasema

• sdssdsdsdsdsdsdsds

Ihan samaa mieltä. Liigahygieeni on pahasta. Ihminen tarvitsee bakteereita. Mutta kokeen voit ottaa ihan itse. Haista pöytää niin se selviää. Ei siinä mitään kokeita tarvitse. Tiskirätti paskanen sellanen haisee bakteerille. Muistaa tulee myös että samanlaista siellä monen kodissakin on.

• nälkäinenjouko

onko kukaan käyny ABC:llä syömässä minkälaista oli ruoka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      223
      4534
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      445
      3288
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2188
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1850
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1198
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1033
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1025
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      25
      994
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      75
      928
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      926
    Aihe