tänne inkeripalstalle. Seuraan suurella mielenkiinnolla tämän palstan keskustelua. Syynä on varmaankin se, että vanhempani olivat Terijoelta kotoisin, isän kotitila oli Rajajoen rannalla. Isän puolelta ensimmäinen minunkin sukuniminen oli muuttanut jo 1500 luvulla sinne Rajajoen rantatöyräälle. Muistan lapsuudestani, että Rajajoen toisella puolella olisi ollut joitain sukulaisiakin (inkerikkojako?). Olisikohan ollut matkanvarrella poikkinaintia mokoman 'puron' yli. Joku sukulainen oli tavannutkin erään näistä rajan taakse jääneistä 70-luvulla salaa jossain Leningradin puistossa?? Vanhemmat ovat jo mullan alla ja muistot pikku hiljaa haalenevat. Silti koen suurta sympatiaa kaikkia inkerilaisiä kohtaan. Olin silloin aikoinaan presidentti Koiviston lausahduksen suuri kannattaja. Ja voin mainita, että virkavapaatani hoitamaan 90-luvun puolivälissä valittiin nimenomaan nuori paluumuuttaja (puoli)inkeriläinen Virosta. Kuulin äskettäin hänen olevan hyvin menestynyt työsaralla täällä Suomessa.
Tervehdys
teille kaikille
1
276
Vastaukset
- omalmaal
kiitos kauniista sanoista. Kun katsoo vanhaa inkerin kartaa, niin näky, että Terijoen joki oli rajana . Se on mahdollista, että sukulaiset olisivat inkeriläisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604976Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362259Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612134- 2062081
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2131334Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181118- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47923- 66877
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12839