Kävin taas Tallinnassa lähes 7 vuoden tauon jälkeen ja voi että oli taas pettymys! Ihmiset edelleen ja jopa lisääntyvässä määrin koppavia ja tyhmiä, palvelu huonoa, ruokaravintolassa (mainostaa itseään tallinnan parhaana ja sitä se hintaan nähden ainakin oli)kuivaksi paistettua sisäfilettä kastike maistui lihaliemikuutiolla maustetulta ja perunat oli vähintäänkin jo eilen keitettyjä, taksi otti satamasta nõmmeen lähes 330 eek. no takaisin tullessa tallink oli hävittänyt lippuvaraukseni ja jouduin ostamaan uuden lipun ja hups hinta ei ollutkaan enää 28 euroa vaan 37 euroa siis vaikka minulla oli jo lippu tilattuna takaisin tulomatkalle 28 eurolla.
Lyhyesti sanottuna ei siellä Virossa mikään ole muuttunut, me Suomalaiset olemme vaan tottuneen huonoon ja epäystävälliseen palveluun sillä verukkeella että venäjän vallan kahleista irti pääsevä Viro tarvitsee aikaa muuttuakseen yhdeksi euroopan matkailukaupungiksi.
Ps. Olen käynyt lukuisissa euroopan kaungeissa ja oleskellut niissä pitempiäkin aikoja välillä on ollut hyviä ja välillä huonoja kokemuksia mutta kyllä Viro menee sinne pohjanoteerauksiin, ei venäjälläkään saa näin huonoa matkakokemusta aikaiseksi vaikka venäjää nyt haukutaankin.
Lehdessä Virolaiset syyttää kaikesta venäjää mutta täytyy kai myöntää etteihän Viron huonon palvelun ja epärehellisten ihmisten takana ole venäjä vaan Viro ja Virolaiset itse hmmm... vaiko taas syy sen pronssisotilaan.
En halua loukata ketään tuon vain oman mielipeeni esiin, anteeksi kirjoitusvirheet enkä myöskään hae kirjoituksellani kannatusta mielipiteilleni.
Vaatikaa palvelua ja vastinetta rahoillenne ja muistakaa että historia toistaa itseään.
Kiitos
kusetusta
16
2250
Vastaukset
- fakta homma
Totta tämä on, itse olen asunut jo vuosia Tallinnassa ja totuus on että suomalaisille nauretaan pahankurisesti selän takana ja se minua harmittaa, paljon on täällä hyvääkin ja toivottavasti kaikki tämä tulee muuttumaan
- kun muistaa
minkälaisessa omistuksessa suurin osa yrityksistä, hotelleista ja ravintoloista ym. siellä on. Taitaa olla vähemmän niitä "perinteisiä" perheyrityksiä, jos mafiaa ei sellaiseksi lasketa.
- sitähän se
Kävin kanssa kesällä tallinnassa ja edellinen kerta oli vuonna -73, eikä mikään ollut muuttunut, lyhyesti sanottuna.
- laput
silmillä vai niin kännissä kun et huomaa muutosta.
Taitaa ola niin että et ole käyny koskaan Tallinnassa kuunnellut vain isojen poikien juttuja.Hame pitäis ostaa tollaisen kirjoittajalle.Ja ensimmäiselle kirjoittajalle että ihmettelen no jokaisella meillä oma näkökantamme,siksi olemme onneksi erilaisia.Eipä
ole minulla ongelmia ollut ja aina olen palvelua saanut muutamalla sadalla lahden ylityksellä.Mutta
en ole kyllä yhdelläkään matkalla viinaa maistanut,syönyt hyvin toli enkä ole ylimielinen ollut henkilökunnalle ja kaiken lisäksi kaikki reissut työmatkoja olleet.Ja 90 % matkoista tehty Tallinkilla aina Geork Otsin laiva ajasta asti - todistajat mukana
laput kirjoitti:
silmillä vai niin kännissä kun et huomaa muutosta.
Taitaa ola niin että et ole käyny koskaan Tallinnassa kuunnellut vain isojen poikien juttuja.Hame pitäis ostaa tollaisen kirjoittajalle.Ja ensimmäiselle kirjoittajalle että ihmettelen no jokaisella meillä oma näkökantamme,siksi olemme onneksi erilaisia.Eipä
ole minulla ongelmia ollut ja aina olen palvelua saanut muutamalla sadalla lahden ylityksellä.Mutta
en ole kyllä yhdelläkään matkalla viinaa maistanut,syönyt hyvin toli enkä ole ylimielinen ollut henkilökunnalle ja kaiken lisäksi kaikki reissut työmatkoja olleet.Ja 90 % matkoista tehty Tallinkilla aina Geork Otsin laiva ajasta astiNo, mennessä yöjunassa otettiin poikain kanssa vähän vaan sivistyneesti ihan puolitoista kossua, rautatieasemalla elielissä 4 konjakkia, sitten terminaalissa taisi jotain olutta tulla janoonsa särvittyä. Laivassa piti jo alkaa vähän ottamaan, ettei ihan mammanpoikareissu tulisi. Sitten tallinnan satamassa oli helevetin tiukka tullitarkastus, kaikki viisumit ja passit piti moneen kertaan näyttää. Miliisikujaa pitkin piti kävellä. Jotenkin se aika vaan vierähti ja taas oltiin kotona ja kun oikein kalenterista katteli niin ihan aikataulun mukaan. Mutta oli se palvelu ja ne miliisit niin töykeetä, että oon aloittajan kanssa sammaa mieltä.
- taisitte pojat
todistajat mukana kirjoitti:
No, mennessä yöjunassa otettiin poikain kanssa vähän vaan sivistyneesti ihan puolitoista kossua, rautatieasemalla elielissä 4 konjakkia, sitten terminaalissa taisi jotain olutta tulla janoonsa särvittyä. Laivassa piti jo alkaa vähän ottamaan, ettei ihan mammanpoikareissu tulisi. Sitten tallinnan satamassa oli helevetin tiukka tullitarkastus, kaikki viisumit ja passit piti moneen kertaan näyttää. Miliisikujaa pitkin piti kävellä. Jotenkin se aika vaan vierähti ja taas oltiin kotona ja kun oikein kalenterista katteli niin ihan aikataulun mukaan. Mutta oli se palvelu ja ne miliisit niin töykeetä, että oon aloittajan kanssa sammaa mieltä.
mennä väärään junaan, viisumeita tarvitaan venäjän rajalla, ei virossa, ellette sitten itse ole venäjän kansalaisia. No kerrankos sitä erehtyy tuollaisen viinamäärän jälkeen;)
- junakin olla
taisitte pojat kirjoitti:
mennä väärään junaan, viisumeita tarvitaan venäjän rajalla, ei virossa, ellette sitten itse ole venäjän kansalaisia. No kerrankos sitä erehtyy tuollaisen viinamäärän jälkeen;)
Tullu niin seurattua maailman menoa. Mutta kotona oltiin 28.7 ja tänä vuonna. Ei ole pääsyt akka napisemaan!
- pääasiahan
junakin olla kirjoitti:
Tullu niin seurattua maailman menoa. Mutta kotona oltiin 28.7 ja tänä vuonna. Ei ole pääsyt akka napisemaan!
on että hauskaa oli eikö niin? :)
- Teremenemäst!
Ihan pisti naurattamaa se asiakaspalvelijoiden koppava asenne! Niskoja nakeltiin ja ynistiin. Viroa en osaa, siispä puhuin sujuvaa englantia palvelutilanteissa, mutta kun kuulivat ystävieni puhuvan suomea niin kyllä muuttui tylyksi käytös! Se oli niin uskomattoman halveksivaa että ei voinut kun nauraa!!
Ihmettelen MIKSI me suomalaiset menemme tuohon ynseiden ja tökeröiden ihmisten maahan!
Itse en halua enään koskaansinne, vaikka makeet naurut saimme virolaisten kustannuksella! - joka paikassa
Ilotalossakaan saanu oikeesti.
- pysytään kotona !!
niin ei tarvitse irvistellä
- usein Virossakin käynyt
...on, että minä ja perheeni olemme saaneet pääasiassa hyvää palvelua ja kohtelua Virossa, emmekä ole kohdanneet ollenkaan sellaista, mitä jotkut väittävät kokeneensa tällä palstalla?
Ettei vain syynä huonoon kohteluun ole se monille suomalaisille yleinen ylimielisyys Virossa (varsinkin Tallinnassa) liikkuessaan? Sitä saa, mitä tilaa!
Itselläni on kyllä kokemuksia muualtakin (liki 20 maata, usemmat eri Euroopan maita sekä Etelä-Afrikka ja Sri Lanka), joten tunnistan kyllä hyvän tai huonon palvelun sellaista saadessani.
Ja siitä sisäfileestä: tilatessa pitää älytä kerota haluavansa sen punaisena tai mediumina - muuten sen saa sellaisena läpipaistettuan, mikä näyttä olevan useimmpien suomalaisten suosikki. Eivät uskalla tuoda sitä punaisena, ellei erityisesti sellaista pyydä, ettei vaan se junttisuomalainen kiivastu, että mitä te raakaa lihaa tarjoatte!- Markku 1965
Oliko tarkoitus kertoa kuinka monessa maassa olet käynyt turistimatkalla vai ottaa osaa keskusteluun, on täällä muutkin maailmalla olleet, et vain sinä, ja miksi heti juntti tai juoppoturisti, yritit kirjoittaa fiksusti mutta tällä kertaa meni metsään. Et sillee
ja jos olet perheinesi käynyt vain Tallinnanristeilyllä on sinulla luultavasti aika pieni ja suppea Viron kokemus, itse olen täällä asunut vuodesta 96 ja olen kyllä pitkälti samaa mieltä kirjoittajan kanssa
Ps. Hauska toi sinun pihvin paisto teoria jatka vaan samaa pikkuviisasta puputusta....junttisuomalainen on tottunut saamaa sisäfileen mediumina Tallinnasakin joten se siitä ja ihan erikseen pyytämättä - Markku asuu
Markku 1965 kirjoitti:
Oliko tarkoitus kertoa kuinka monessa maassa olet käynyt turistimatkalla vai ottaa osaa keskusteluun, on täällä muutkin maailmalla olleet, et vain sinä, ja miksi heti juntti tai juoppoturisti, yritit kirjoittaa fiksusti mutta tällä kertaa meni metsään. Et sillee
ja jos olet perheinesi käynyt vain Tallinnanristeilyllä on sinulla luultavasti aika pieni ja suppea Viron kokemus, itse olen täällä asunut vuodesta 96 ja olen kyllä pitkälti samaa mieltä kirjoittajan kanssa
Ps. Hauska toi sinun pihvin paisto teoria jatka vaan samaa pikkuviisasta puputusta....junttisuomalainen on tottunut saamaa sisäfileen mediumina Tallinnasakin joten se siitä ja ihan erikseen pyytämättäVirossa jos siellä niin vaikeeta on.Kyllä täällä asuu muitakin Suomalaisia ja hyvin menee en voi moittia saamaani palveluita.Mutta en olekaan ylimielinen.maassa maan tavalla.
- usein Virossa käynyt
Markku 1965 kirjoitti:
Ps. Hauska toi sinun pihvin paisto teoria jatka vaan samaa pikkuviisasta puputusta....junttisuomalainen on tottunut saamaa sisäfileen mediumina Tallinnasakin joten se siitä ja ihan erikseen pyytämättä"ja jos olet perheinesi käynyt vain Tallinnanristeilyllä on sinulla luultavasti aika pieni ja suppea Viron kokemus,"
Erehdyt pahasti - olemme liikkuneet myös muualla kuin Tallinnassakin - eikä sielläkään pelkän päivän visiitillä kuten useimmat juntit.
- Vee2
Asia ei tietysti minulle kuulu mutta erilaisia ja erikoisia kokemuksia. Olin ekan kerran Virossa vuonna 93 omalla motukalla. Sitten on tullut käytyä tasaiseen tahtiin. Viime vuonna taidettiin käydä 3 kertaa. Tänä vuonna vappuna Pärnussa, juhannuksena Kuressaaressa, sitten heinäkuussa Tartossa ja elokuussa Haapsalussa ja Kuressaaressa. Kaikkiin noihin käynteihin on tietenkin liittynyt poikkeaminen Tallinnassa.
Kerroitte että nauravat suomalaisten perään??? Mistä moinen väite? Onko oikeesti kokemusta?
Saattavat nauraa mulle perään mutta ei se mua haittaa, ei ole mun murhe, jos mä olen tyytyväinen. Aina kuitenkin olemme saaneet hyvää palvelua ja hyvää ruokaa ja ennen kaikkea hyvää ruokaa. Eikä ne tarjoilijatkaan ole olleet mitenkään hapannaamoja, päinvastoin. Erittäin ystävällisiä ovat olleet, sanoisin, että paremmin on mennyt kuin täällä kotimaassa. Ruoka on ollut hyvää ja sitä on ollut riittävästi. Ruoka on tullut ruuhka-aikaankin ripeästi.
Ollaan ihan tavallisia ihmisiä eikä rehvastella eikä kuljeta "takki auki" kun ja koska ei ole tarvetta.
Mun mielestä Tallinna on muuttunut sen ekan käynnin jälkeen aivan todella paljon, ja parempaan suuntaan. Paikkoja laitetaan kuntoon. Varmaan negaakin on (=huumeet, taskuvarkaat ja ryöstelyt, autovarkaudet).
Toivottavasti joulu Virossa menee mukavasti kuten muutkin lomat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989