Premiumia?

_A3_

Kertokaas arvon Audi friikit, mikä (I) A3:ssa on premiumia vastaavaan Seat (I) Leoniin verrattuna?

40

3585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A6V6q

kori ja sisustus.

• Audi2006

ajoominaisuudet sekä moottorin antaman voimantunteen.

• samat
        Audi2006 kirjoitti:

ajoominaisuudet sekä moottorin antaman voimantunteen.

moottorit, alusta ja sisustus... Joskus ehkä kannattaisi Audistinkin avata silmänsä ja istua jonkun muunkin auton kuskin paikalle...

• -Sepeteus-
        samat kirjoitti:

moottorit, alusta ja sisustus... Joskus ehkä kannattaisi Audistinkin avata silmänsä ja istua jonkun muunkin auton kuskin paikalle...

Kävin koeajamassa kumpaakin autoa. Audissa ON parempi sisustus ja äänieristys. Audiin myös haluttaessa saa tehokkaamman koneen.

Edellä mainituista asioista huolimatta ostaisin silti Leonin, koska se on muuten lähes identtinen auto käytännössä ja täten hinta laatu suhteeltaan selvästi parempi. A-kolmosessa ei tosiaankaan ole preeeriumia niin paljoa, että siitä kannattaisi maksaa niin paljoa suhteessa Leoniin.

Miksi sitten en ole vielä ostanut Leonia? Minulla on vielä pari koeajoa varattuna ennen varsinaisen ostopäätöksen tekemistä.

• istunut
        samat kirjoitti:

sisustus ei ollut Seatissa lähellekään Audin veroinen. Myös kori on täysin erilainen.

Audiin saa myös aivan eri moottorit ja alustan.

Provoilijoidenkin kannattaisi avata silmänsä.

• kaakkima

miksi Seateissa on parempi muotoilu? Audien sisus on monesti aika tylsää mustaa muovia...

• A6V6q
        kaakkima kirjoitti:

miksi Seateissa on parempi muotoilu? Audien sisus on monesti aika tylsää mustaa muovia...

miksi mielestäsi Seatin muotoilu on parempi. Audin kori on jäykempi kuin Seatin. Audin sisustuksessa käytetään usein laadukasta kangasta tai nahkaa ja pähkinäpuuta niinkuin omassani.

• kaakkima
        A6V6q kirjoitti:

miksi mielestäsi Seatin muotoilu on parempi. Audin kori on jäykempi kuin Seatin. Audin sisustuksessa käytetään usein laadukasta kangasta tai nahkaa ja pähkinäpuuta niinkuin omassani.

sokeakin näkee että Seatin muotoilu on kauniimpaa Audi on enemmän passat munaperse mitäänsanomaton linjalla. Täytyy ihmetellä miten halvemmassa serkussa on paremmin hoidettu design puoli kun asia pitäisi olla juuri päinvastoin. Aika harvoin on näkynyt laadukasta Audin sisustaa normi autoissa näkyy olevan lähinnä mustat muovit

• WilleHeikki
        kaakkima kirjoitti:

sokeakin näkee että Seatin muotoilu on kauniimpaa Audi on enemmän passat munaperse mitäänsanomaton linjalla. Täytyy ihmetellä miten halvemmassa serkussa on paremmin hoidettu design puoli kun asia pitäisi olla juuri päinvastoin. Aika harvoin on näkynyt laadukasta Audin sisustaa normi autoissa näkyy olevan lähinnä mustat muovit

"munaperse"
        Koetatko olla jotenkin vakuuttava käyttäessäsi tuollaista termiä?

• Vauhdissa
        kaakkima kirjoitti:

Tiesikkö muuten että audin suunnittelijoita on lainattu seatille,koska ei ruvennut oiken tuo kehitys stondaamaan! Tarina on kyllä tosi.

• omd

Sisustus?-Tylsää mustan muovin ja pahvin sekoitusta.
        Todelle arkinen sisusta.

• paljonkin

Ei mitään muuta eroa kuin kova hinta Audin eduksi ja sillä välirahan erotuksella saa ostaa polttoainetta ja huoltaa autoa monet kerrat pitkinä tulevina vuosina.

Moottorin kestävyyskin on Seatissa parempi kuin Audissa, koska Audin samoista koneista on otettu tehoja paljon enemmän irti kuin Seatin ja Skodan moottoreista, jotka on samoja perusmoottoreita kuin kaikki konsernin moottorit eri tehoilla ja ruikutusjärjestelmillä vain varustettu.

• jjkktthh
        kaakkima kirjoitti:

Vastassa oli BMW130i ja Mazda 3MPS. Seat S3 selviytyi selvänä voittajana. Taisi se sittenkin olla Audi S3... :-) ei Seatin rimpuloilla olisi ollut jakoa tuossa seurassa. Uusin Autosport.de

• _A3_

Ja minkähän sellaisen koneen sai vanhaan A3:een, jota ei saanut Leoniin?

Itse en ainakaan huomannut ajettavuudessa mitään eroa, kun molempia aikanaan koeajoin.
      Molemmilla, kuten monella muullakin, olen käynyt moottoriradallakin.

Onko jokainen vähemmän positiivisen asian ilmaiseminen heti provoilua Audipalstalla?

• nyt ottaa

"Onko jokainen vähemmän positiivisen asian ilmaiseminen heti provoilua Audipalstalla?" vaikea sanoa onko sellaisen ihmisen mielipide joka ei ymmärrä itsekään olevansa väärässä provo.

En tiedä vanhoista Audeista enkä tiedä sitäkään saako Seatin isolla kuutosmoottorilla ja nelivedolla. Luulenpa, että ei.

Tuo premium tarkoittaa automerkkejä, jotka tekevät parempia autoja kuten esimerkiksi:

Alfa
        Audi
        BMW
        Cadillac
        Lexus
        Mercedes
        Saab

Eli premium-merkin pieninkin malli pienimmällä moottorilla on premium.

Itse olen ajanut moottoriradoilla tuhansia kierroksia joten näkemystä riittää.

• otetaan kuule!
        nyt ottaa kirjoitti:

"Onko jokainen vähemmän positiivisen asian ilmaiseminen heti provoilua Audipalstalla?" vaikea sanoa onko sellaisen ihmisen mielipide joka ei ymmärrä itsekään olevansa väärässä provo.

En tiedä vanhoista Audeista enkä tiedä sitäkään saako Seatin isolla kuutosmoottorilla ja nelivedolla. Luulenpa, että ei.

Tuo premium tarkoittaa automerkkejä, jotka tekevät parempia autoja kuten esimerkiksi:

Alfa
        Audi
        BMW
        Cadillac
        Lexus
        Mercedes
        Saab

Alfan laatu on alapuolella kaiken arvostelun ja Saab on mukaeltu Opel tai ikivanha 9-5.
        Hyvin kaukana premiumista siis nämä kaksi.

• Leon V6
        nyt ottaa kirjoitti:

Alfa
        Audi
        BMW
        Cadillac
        Lexus
        Mercedes
        Saab

Kylläpä Seat Leonin sai nelivetona ja V6 moottorillakin. Se vaan taitaa satuttaa Audisteja, kun Leon ja A3 olivat liian identtisiä, molemmat tehtiinkin hetken aikaa samalla tehtaalla.

A3:n ja Leonin merkittävin ero on oven kahvoissa, oli Audistit asiasta mitä mieltä tahansa.

• otetaan taas
        otetaan kuule! kirjoitti:

Alfan laatu on alapuolella kaiken arvostelun ja Saab on mukaeltu Opel tai ikivanha 9-5.
        Hyvin kaukana premiumista siis nämä kaksi.

Audin laatu on kaiken asteikon alapuolella melkein yhtä huono kuin Saab

http://www.whatcar.com/NonCar/13105544635.jpg

todella kaukana ollaan premiumista

• ekir

• Oletko sokea?

• A3-06

No, vastavitsinä vaikka, että kerrohan miksen vie Audi A3:stani "Siitinhuoltoon" (Seat-huolto)?

Eiks poju vois käyttää ton negatiivisen energian enempi oman elämän positiiviseen rakentamiseen? Ei mua kuule kiinnosta paljon sun mielipiteet automerkeistä tai mikään muukaan mielipide.

Se, miksi käyn tällä Suomi24-keskustelupalstalla, on lähinnä viihteellistä luettavaa. Sopivassa promillessa jopa nauruakin voi irrota.

• O-67

Autojen laatumielikuvat ovat mielenkiintoinen juttu. Kyllä Audi kieltämättä on laadukkaan oloinen kun istuu sisään. Sääli vain, ettei Audin laadukkaalta vaikuttavat osat toimi yhtä luotettavasti kuin monessa japanilaisessa. On olemassa kahdenlaista laatu: sitä, jonka ihminen kokee, kun autoa ajaa ja sitä, jota voi mitata. Ensimmäinen on subjektiivista (eli siis mielipideasia) ja toinen objektiivisempaa (mitattavaa ja mielipiteistä riippumatonta), eli jos auto ei mene katsatuksesta läpi, se ei vaan mene. Auto on rikki, riippumatta siitä, kuinka hyvää kangasta penkit on.

1970-luvun englantilaisissa preemium-autoissa oli samanlainen tilanne. Kyse siitä, olivatko ne laadukkaita vai ei, riippui ihan siitä, mitä piti laadukkaana. Jos laatu oli sitä, että nahkaa ja puuta oli paljon, ne olivat todella laadukkaita. Jos laatuna piti sitä, että auton tekniikka toimi, toimi ja toimi, ne eivät olleet laatuautoja.

Keskustelu siitä onko Audi (tai joku muu merkki) laadukas, on aika turhaa, jos ei kerro mitä laadulla tarkoittaa. Jos tarkoittaa subjektiivista kokemusta, niin suurin osa (muttei kaikki) pitävät merkkiä laadukkaana. Tässä suhteessa minä pidän. Jos taas tarkoitetaan sellaisia asioita kuin kestävyys, toimintavarmuus ja viat, Audi on ehkä parempaa keskikastia. Matkaa vaikka Toyotaan on kyllä tässä suhteessa. Tässä suhteessa minun mielipiteellä ei ole merkitystä, faktat puhukoon puolestaan.

Se, kumpaa laatu pitää tärkeämpänä - subjektiivista vai objektiivista - riippuu monesta asiasta. Jos rahaa on rutosti, niin varmaan sitä ensin mainitua. Mutta niin kauan kun maksan itse autoiluni, haluan, että auton laatu on sitä, että se toimii virheettä vuodesta tiseen.

• omistajana

no joskin Toyotan ex-omistajana olen vähän samaakin mieltä. Toyotan kori väsyi kilometrien myötä. Nitinät, natinat ja kolinat astuivat kuvaan mukaan. Ajo-ominaisuudet eivät myöskään häikäiseet. Toyota on ainoa auto joka on jättänyt minun vian takia tien päälle. Se nyt vain sattui Toyotan kohdalle.

En ole nähnyt missään sellaista luotettavuustilastoa mitä voisin pitää faktana. On vain jotain katsastustilastoja ja kyselyjä. ADAC on lähinnä faktaa.

Omasta mielestäni laatu on sitä, että autolla pääsee luotettavasti paikasta A paikkaan B. Tähän pystynevät kaikki merkit. Laatu on myös sitä, että auto ei vanhempanakaan ruostu, säilyy hiljaisena ilman lisääntyviä sivuääniä. Laatuun kuuluu myös hyvät ajo-ominaisuudet ja suorituskyky. Sekä myös kunnolliset talviominaisuudet. Miellyttävä ulkonäkö ja sisustus myös. Itse asiasssa kokonaisuus. Minäkin maksan itse autoiluni ja autoni ja juuri siksi arvostan edellä kertomiani ominaisuuksia.

• A3-06...

Hyvin mulla eka A3 vuodelta -96 kesti melkein 300 000km ilman vikoja. Jotain sähköisiä antureita joutu vaihtaa silloin tällöin, mutta se on kaikissa nykyisissä sähköpelein varustetuissa autoissa. Melkein toivoisin, että Audi tekis auton ilman turhia sydeemejä. En välttämättä tarvitse ABS, EPS, AIRBAG sun muita, joten pitäisi olla valinnanmahdollisuus tässä.

Ei sen puoleen, kyllähän ne lisää turvallisuudentunnetta.

Kyllä, laatu ja merkkiuskollisuus on puhtaasti subjektiivista. Olen tottunut Audiin, sen ohjaamon käyttöliittymään, tunnen tekniikan suht hyvin ja olen tyytyväinen.

Ei ole tarvetta vaihtaa merkkiä. Muotoilu, sisustus ja simppeli käytettävyys merkitsee paljon minulle ja tätä muut autot eivät pysty tarjota tällä hetkellä.

Kävin kyllä nyt syksyllä testaamassa ensirakkauteni Alfan ja siitä Alfan uusimman sedanin, mutta kyllä se oli kulttuurishokki minulle. Liikaa vipuja ja nappuloita minun makuuni. Mittaristo sekava.

Toinen vaihtoehto, joka ollut mielessäni: BMW. Ei kiitos, liian ahdas ja muovisen tuntuinen sisustus.

Kolmas vaihtoehto, joka ei koskaan ole ollut edes vaihtoehto: Mersu. Ei kiitos, liikaa nappuloita, liian pappamainen.

Audi A3 -96 vaihdoin kymmenen vuoden jälkeen, uuteen A3. No, olen varmaan kaavoihini kangistunut, mutta onnellinen :)

• O-67
        omistajana kirjoitti:

no joskin Toyotan ex-omistajana olen vähän samaakin mieltä. Toyotan kori väsyi kilometrien myötä. Nitinät, natinat ja kolinat astuivat kuvaan mukaan. Ajo-ominaisuudet eivät myöskään häikäiseet. Toyota on ainoa auto joka on jättänyt minun vian takia tien päälle. Se nyt vain sattui Toyotan kohdalle.

En ole nähnyt missään sellaista luotettavuustilastoa mitä voisin pitää faktana. On vain jotain katsastustilastoja ja kyselyjä. ADAC on lähinnä faktaa.

Omasta mielestäni laatu on sitä, että autolla pääsee luotettavasti paikasta A paikkaan B. Tähän pystynevät kaikki merkit. Laatu on myös sitä, että auto ei vanhempanakaan ruostu, säilyy hiljaisena ilman lisääntyviä sivuääniä. Laatuun kuuluu myös hyvät ajo-ominaisuudet ja suorituskyky. Sekä myös kunnolliset talviominaisuudet. Miellyttävä ulkonäkö ja sisustus myös. Itse asiasssa kokonaisuus. Minäkin maksan itse autoiluni ja autoni ja juuri siksi arvostan edellä kertomiani ominaisuuksia.

Katsastustilastot (Saksasta ja Ruotsista lähinnä) ovat niin faktaa kuin nyt fakta voi olla. Jos auto reputtaa, niin se reputtaa, ja merkkikään ei mene väärin. Tämä paremmaksi faktat eivät automaailmassa tule.

ADAC:n tilaston ovat sinällään luotettavia. Jos auton on tien poskessa ja sitä autetaan, niin merkki kirjataan ihan varmasti oikein, ja vikakin hyvin todennäköisesti. Ongelma ADAC:lla on, että kaikki autot, jotka ovat tien poskessa, eivät ota yhteyttä heihin, vaan monilla merkeillä - etenkin preemium-merkeillä - on omat palvelunsa, jotka auttavat. Ja nämä palvelut eivät tilastojaan julkista. Tästä aiheutuu tilastovääristymä suuren preemium-merkkien hyväksi.

Käyttäjätyytyväisyystilastojen kirjo on melkoinen. Tulosten kirjo on lähes yhtä suuri. Toisilla markkina-alueilla toiset merkit ovat onnistuneet profiloitumaan hyvin. Mielenkiintoista on esimerkiksi vertailla BMW:n eroa Suomessa, Saksassa ja USA:ssa. Suomessa Bemarikuskit ovat kaikkein tyytyväisimpiä (merkki voitti esim. Tuulilasin merkkien merkki vertailun). Ihan kivasti merkki pärjää kotimaassaan, ja maailman suurimmilla automarkkinoilla, mutta ei ihan mitalisijoilla se ei ole (vaihtelee malleittain ja vuosittain hiukan). BMW on onnistunut Suomessa paremmin kuin muualla. Auto on haluttu, ja hienohan se on ajaa.

Lähes riippumatta millainen laatutilasto on ja missä maassa se tehdään, Toyota on kärjessä tai sen välittömässä tuntumassa. Honda ja Mazda löytyvä ylensä sieltä myös. Näihin merkkeihin ei liity samanlasta glooriaa kuin moneen muuhun, mutta käyttäjä vain ovat tyytyväisiä. Yleesä tyytyväisempiä kuin paljon kalliimpien merkkien omistajat.

• ja muutakin
        O-67 kirjoitti:

Katsastustilastot (Saksasta ja Ruotsista lähinnä) ovat niin faktaa kuin nyt fakta voi olla. Jos auto reputtaa, niin se reputtaa, ja merkkikään ei mene väärin. Tämä paremmaksi faktat eivät automaailmassa tule.

ADAC:n tilaston ovat sinällään luotettavia. Jos auton on tien poskessa ja sitä autetaan, niin merkki kirjataan ihan varmasti oikein, ja vikakin hyvin todennäköisesti. Ongelma ADAC:lla on, että kaikki autot, jotka ovat tien poskessa, eivät ota yhteyttä heihin, vaan monilla merkeillä - etenkin preemium-merkeillä - on omat palvelunsa, jotka auttavat. Ja nämä palvelut eivät tilastojaan julkista. Tästä aiheutuu tilastovääristymä suuren preemium-merkkien hyväksi.

Käyttäjätyytyväisyystilastojen kirjo on melkoinen. Tulosten kirjo on lähes yhtä suuri. Toisilla markkina-alueilla toiset merkit ovat onnistuneet profiloitumaan hyvin. Mielenkiintoista on esimerkiksi vertailla BMW:n eroa Suomessa, Saksassa ja USA:ssa. Suomessa Bemarikuskit ovat kaikkein tyytyväisimpiä (merkki voitti esim. Tuulilasin merkkien merkki vertailun). Ihan kivasti merkki pärjää kotimaassaan, ja maailman suurimmilla automarkkinoilla, mutta ei ihan mitalisijoilla se ei ole (vaihtelee malleittain ja vuosittain hiukan). BMW on onnistunut Suomessa paremmin kuin muualla. Auto on haluttu, ja hienohan se on ajaa.

Lähes riippumatta millainen laatutilasto on ja missä maassa se tehdään, Toyota on kärjessä tai sen välittömässä tuntumassa. Honda ja Mazda löytyvä ylensä sieltä myös. Näihin merkkeihin ei liity samanlasta glooriaa kuin moneen muuhun, mutta käyttäjä vain ovat tyytyväisiä. Yleesä tyytyväisempiä kuin paljon kalliimpien merkkien omistajat.

Noille katsastustilastoillekaan en juuri arvoa anna. Eihän niissä oteta edes huomioon ajomääriä. Ei voida myöskään mitenkään huomioida paljonko autoa on korjattu ennen katsastusta. Toisekseen olen huomannut, ettei katsastus tunnu monelle kalliin auton omistajalle olevan kovin tärkeä asia. Itsekin vien auton katsastukseen ja siellä näkee onko vikoja enkä katso etukäteen edes jarru- tai parkkivaloja toimivatko ne. Halvempien autojen omistajille katsastus tuntuu olevan suurikin asia. Tämän huomaa hyvin työpaikkakeskusteluissa. On joku kunnia-asia, että autossa ei ole mitään vikaa katsastuksessa. Poikkeuksen tekevät kyllä ranskalaisten autojen omistajat. He ovat melko suurpiirteisiä ja joskus tuntuu unohtuvan koko katsastus. Hyvänä esimerkkinä käy pari vuotta sitten sattunut juttu, kun kaveri ajoi Audilla ratsiaan. Audi olisi pitänyt katsastaa ensimmäistä kertaa mutta koko asia oli unohtunut. Hän sai luvan ajaa auton kotiin parin kilometrin päähän. Kotoaan hän otti vaimon Citroenin ja ajoi samaan ratsiaan. Citroenin katsastus oli myös unohtunut.

Saksassa on jokaisella merkillä oma tiepalvelu. Varmaan tulee vääristymiäkin silti.

Ainoa luotettava tilasto olisi sellainen, missä seurattaisiin satojen tuhansien autojen vikakertymää uudesta vaikka kymmenvuotiaaksi asti. Kaikki viat ja niiden korjaamisesta aiheutuvat kustannukset kirjattaisiin ylös ja tietenkin ajomäärät.

Käyttäjätilastot ovat sitten niitä kaikkein epäluotettavimpia. Kalliiden autojen ostajat ovat hyvin kriittisiä autojaan kohtaan ja vaativat niiltä paljon enemmän kuin halpojen omistajat.

Mitään vikatilastoja minä en nimittäisi laatutilastoiksi mutta jos joku haluaa niin tehdä niin suotakoon se hänelle. Minulle laatu merkitsee suurimmalta osalta aivan muuta.

Itse en anna minkäänlaista painoarvoa millekään noista tilastoista. Niiden vaikutus on minun auton ostooni nollan verran.

• fakerman
        O-67 kirjoitti:

"Suomessa Bemarikuskit ovat kaikkein tyytyväisimpiä (merkki voitti esim. Tuulilasin merkkien merkki vertailun)" enpä usko tuloksista puuttuu harvinaisemmat merkit kokonaan

• esimerkki
        O-67 kirjoitti:

tyypillisestä Tojota-kuskista, vaihtaa polttimotkin varmuuden vuoksi! Kyllä ne katsastustilastot noin kaunistuu. Täysin merkityksemättömiä tilastoja paitsi ehkä ihan aroille ihmisille.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000798&posting=22000000021954728

• O-67
        ja muutakin kirjoitti:

Noille katsastustilastoillekaan en juuri arvoa anna. Eihän niissä oteta edes huomioon ajomääriä. Ei voida myöskään mitenkään huomioida paljonko autoa on korjattu ennen katsastusta. Toisekseen olen huomannut, ettei katsastus tunnu monelle kalliin auton omistajalle olevan kovin tärkeä asia. Itsekin vien auton katsastukseen ja siellä näkee onko vikoja enkä katso etukäteen edes jarru- tai parkkivaloja toimivatko ne. Halvempien autojen omistajille katsastus tuntuu olevan suurikin asia. Tämän huomaa hyvin työpaikkakeskusteluissa. On joku kunnia-asia, että autossa ei ole mitään vikaa katsastuksessa. Poikkeuksen tekevät kyllä ranskalaisten autojen omistajat. He ovat melko suurpiirteisiä ja joskus tuntuu unohtuvan koko katsastus. Hyvänä esimerkkinä käy pari vuotta sitten sattunut juttu, kun kaveri ajoi Audilla ratsiaan. Audi olisi pitänyt katsastaa ensimmäistä kertaa mutta koko asia oli unohtunut. Hän sai luvan ajaa auton kotiin parin kilometrin päähän. Kotoaan hän otti vaimon Citroenin ja ajoi samaan ratsiaan. Citroenin katsastus oli myös unohtunut.

Saksassa on jokaisella merkillä oma tiepalvelu. Varmaan tulee vääristymiäkin silti.

Ainoa luotettava tilasto olisi sellainen, missä seurattaisiin satojen tuhansien autojen vikakertymää uudesta vaikka kymmenvuotiaaksi asti. Kaikki viat ja niiden korjaamisesta aiheutuvat kustannukset kirjattaisiin ylös ja tietenkin ajomäärät.

Käyttäjätilastot ovat sitten niitä kaikkein epäluotettavimpia. Kalliiden autojen ostajat ovat hyvin kriittisiä autojaan kohtaan ja vaativat niiltä paljon enemmän kuin halpojen omistajat.

Mitään vikatilastoja minä en nimittäisi laatutilastoiksi mutta jos joku haluaa niin tehdä niin suotakoon se hänelle. Minulle laatu merkitsee suurimmalta osalta aivan muuta.

Itse en anna minkäänlaista painoarvoa millekään noista tilastoista. Niiden vaikutus on minun auton ostooni nollan verran.

Kale kuuli Jaskan sanoneen, että auto merkki X on aivan p..a, joten siis se on aivan p..a. MOT.

Tilasto sanoo, että naiset ovat keskimäärin lyhyemiä kuin miehet. Mun siskon 3 senttiä mua pidempi, joten tää tilasto on ihan puppua. MOT. Ja kaikki tilastot sitä myöden. MOT.

Keskustelu valahtaa helposti tämmöiselle tasolle, mikä on valitettavaa, mutta niin näyttää käyvän.

Kysymys, onko joku tilasto pätevä, ei ole riippuvainen siitä, onko joku Kale tai Jaska työpaikan ruokalassa jonkinlainen. Tai huoltaako Kale autoaan kuin Jaska. Kalliimpien automerkkien omistajat ovat keskimäärin varakkaampia kuin muiden merkkien. He myös käyttävät autoaan enemmän huolloissa kuin muiden merkkien. Kalllista autoista paljon suurempi osa on työsuhdeautoja kuin halvemmista. Näiden omistajat eivät maksa huoltoja omasta pussistaan, joten auto kannatta huollattaa, kun se ei mitään maksa. Edellisen kirjoittajan oletus, että halpojen autojen omistajilla on enemmän rahaa huoltoihin on ruokalassa kuultua, joten ei siitä sen enempää. Tosiasioita tuotta peräsin, enn luultua ja kuultua.

Ruotsin autokatsastuksen tilastoissa on infotietona myös keskimääräiset ajokilometrit. Tämän huomiionottaminen on vähän hankalaa, mutta jos se tehtäisiin, paranisi paranisi enemmän kilometrejä keräävien autojen asema suhteesa vähemmän ajettaviin. Esimerkiksi Toyota Avensis/Carina suhteessa autoihin, joilla ajetan vähemmän - kuten vaikka Audi A4 ja BMW 300-sarja. Suuret isot autot - kuten BMW 700-sarja, Mersun S-sarja saavat kilometrjä taakseen yllättävän vähän. Myös aivan pienimmillä tulee vähän kilometrejä.

Dieselillä ajetaan säännöstään enemmän kuin vastaavan mallin bensaversiolla. Tämä on Ruotsin tilastossa huomioitu, sillä VAG:n autoissa diesel on suosittu, mutta joissain malleissa on koneessa ollut ongelmaa ja tämä tietenkin näkyy, jos koko merkki lasketaan yhteen. Bensakoneet pärjäävät paljon paremmin.

Kaikilla suurilla automerkeillä on autopalvelu Saksassa, mutta toisilla se on erittäin vanha ja kattava (hieno juttu, tietenkin) toisilla uudempi ja vähemmän kattava. Tämä vaikuttaa suoraan siihen, kuinka todennäköisesti auto tulee ADAC:n tilastoihin.

Laatu merkitsee eri ihmisille eri asiaa. Toisille se merkisee toimintavarmuutta, toisille kankaan laatua. Toisille kestävyyttä vuosien jälkeen, toisille oikealla tavalla naksuvaa vilkkua. Ei toinen ole yhtään sen oikeampi kuin toinen, mutta kun puhuu laadusta muulla tavalla kuin miksi se yleisesti määritellään, olisi hyvä tuoda asia julki.

Ihmiset valitsevat autonsa erilaisin perustein. Toinen ei ole yhtään sen oikeampi kuin toinen. Kaikki koeajavat, toiset lukevat testejä ja keräävät tosiasioita, toiset lukevat mainoksia ja keräävät mielikuvia. He päätyvät eri autoihin. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva.

• koeajoin
        O-67 kirjoitti:

Kale kuuli Jaskan sanoneen, että auto merkki X on aivan p..a, joten siis se on aivan p..a. MOT.

Tilasto sanoo, että naiset ovat keskimäärin lyhyemiä kuin miehet. Mun siskon 3 senttiä mua pidempi, joten tää tilasto on ihan puppua. MOT. Ja kaikki tilastot sitä myöden. MOT.

Keskustelu valahtaa helposti tämmöiselle tasolle, mikä on valitettavaa, mutta niin näyttää käyvän.

Kysymys, onko joku tilasto pätevä, ei ole riippuvainen siitä, onko joku Kale tai Jaska työpaikan ruokalassa jonkinlainen. Tai huoltaako Kale autoaan kuin Jaska. Kalliimpien automerkkien omistajat ovat keskimäärin varakkaampia kuin muiden merkkien. He myös käyttävät autoaan enemmän huolloissa kuin muiden merkkien. Kalllista autoista paljon suurempi osa on työsuhdeautoja kuin halvemmista. Näiden omistajat eivät maksa huoltoja omasta pussistaan, joten auto kannatta huollattaa, kun se ei mitään maksa. Edellisen kirjoittajan oletus, että halpojen autojen omistajilla on enemmän rahaa huoltoihin on ruokalassa kuultua, joten ei siitä sen enempää. Tosiasioita tuotta peräsin, enn luultua ja kuultua.

Ruotsin autokatsastuksen tilastoissa on infotietona myös keskimääräiset ajokilometrit. Tämän huomiionottaminen on vähän hankalaa, mutta jos se tehtäisiin, paranisi paranisi enemmän kilometrejä keräävien autojen asema suhteesa vähemmän ajettaviin. Esimerkiksi Toyota Avensis/Carina suhteessa autoihin, joilla ajetan vähemmän - kuten vaikka Audi A4 ja BMW 300-sarja. Suuret isot autot - kuten BMW 700-sarja, Mersun S-sarja saavat kilometrjä taakseen yllättävän vähän. Myös aivan pienimmillä tulee vähän kilometrejä.

Dieselillä ajetaan säännöstään enemmän kuin vastaavan mallin bensaversiolla. Tämä on Ruotsin tilastossa huomioitu, sillä VAG:n autoissa diesel on suosittu, mutta joissain malleissa on koneessa ollut ongelmaa ja tämä tietenkin näkyy, jos koko merkki lasketaan yhteen. Bensakoneet pärjäävät paljon paremmin.

Kaikilla suurilla automerkeillä on autopalvelu Saksassa, mutta toisilla se on erittäin vanha ja kattava (hieno juttu, tietenkin) toisilla uudempi ja vähemmän kattava. Tämä vaikuttaa suoraan siihen, kuinka todennäköisesti auto tulee ADAC:n tilastoihin.

Laatu merkitsee eri ihmisille eri asiaa. Toisille se merkisee toimintavarmuutta, toisille kankaan laatua. Toisille kestävyyttä vuosien jälkeen, toisille oikealla tavalla naksuvaa vilkkua. Ei toinen ole yhtään sen oikeampi kuin toinen, mutta kun puhuu laadusta muulla tavalla kuin miksi se yleisesti määritellään, olisi hyvä tuoda asia julki.

Ihmiset valitsevat autonsa erilaisin perustein. Toinen ei ole yhtään sen oikeampi kuin toinen. Kaikki koeajavat, toiset lukevat testejä ja keräävät tosiasioita, toiset lukevat mainoksia ja keräävät mielikuvia. He päätyvät eri autoihin. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva.

luin testejä ja keräsin faktoja. Siksipä Toyota putosi ensimmäisten joukossa listaltani. Siinäpä se lyhyesti.

• faktaa...
        O-67 kirjoitti:

Myös minä koeajan eri automallit mahdollisimman perinpohjaisesti autoliikkeissä ja kyllähän niitä uusia malleja ostavat tuttavat, työkaverit ja sukulaiset. Niitäkin tulee usein koeajettua. Autolehdistä ja netistä löytyy kattavia koeajoja esim.

http://www.auto-motor-sport.de/test_technik/vergleichstests/mastertest_elf_mittelklaessler_im_vergleich.94990.htm

tai pienet autot

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000021874764

Koska elämme Euroopassa kiinnostavat myös muiden mielipiteet asiasta, hehän ovat ikään kuin koeajaneet ja testanneet autoja vaikkapa minulle

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000014442558

Koska elämme Suomessa ja meillä on ankara talvi ovat talviominaisuudet tärkeät (jotain mitä pikaisesti löytyi)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=581&posting=2135794

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000010841949

http://akamai.tehnokratt.net/gems/jazz/TMTALVITESTINKAKKONEN.pdf

samoin ruosteenesto koska teitämme suolataan

http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Sitten kun tuollaiset asiat on käyty läpi ei kiinnostakaan onko katsastuksessa autoista vikoja 3.5 vai 5.3 prosentissa eli voi vaikka sanoa korjaanko autoa 35 eurolla joka (toinen) vuosi vai 53 eurolla. Jotkut saavat tuollaisista tilastoista mielikuvia auton luotettavuudesta tai jopa laadusta vaikka edes ajokilometrejä ei huomioida!!!

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/2–3-vuotiaat autot/1135218708316

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Porsche ja Audi Dekra-raportin kärjessä/HL20060128SI1AL03ev0

Jos kiinnostaa mitkä autot eivät jätä usein tielle ne löytyvät

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Automatka katkeaa useimmin sähkövikoihin/1135219939582

Turvallisuus on tietenkin sinällään tärkeä asia. Koska en osta autoa ajaakseni sillä kolarin ja koska melkein kaikki autot ovat turvallisia ei suuria eroja löydy kolaritestin mukaan

http://www.euroncap.com/

Aktiivinen turvallisuus on sitten eri asia. Itselleni on tärkeää ajaa autolla joka on hyvä vaikeissa olosuhteissa, silloin se on varmasti riittävä myös hyvissä olosuhteissa.

Eli näin: ”auto eteni junamaisen vakaasti kovassakin lumimyräkässä uraisella tiellä”

Ei näin: ” kaista ei tahtonut riittää kun auto haki tietä talven tuiskussa. Ohjauksen keskialueen tunnottomuus ei ainakaan parantanut asiaa”.

Auton ulkonäkö on myös tärkeä asia. Makuasiahan se on mutta joiltakin valmistajilta ei onnistu kuin persoonattoman ja tylsän auton muotoilu. Vaikka todella kauniitakin autoja löytyy mielestäni kaikki ”normaalit” valmistajat tekevät liian persoonattomia autoja.

• reba

Taitaa tarvita vahvaa uskoa siitä pölkkykalusteesta mitään premiumia löytää. Mutta katsokaapa uutta naurista, SIINÄ on premiumia sekä ulkomuodossa että sisustuksissa! Kuka piru ostaa enää ylihintaan mitään mielikuvilla kuorrutettuja pikkufaabioita?

• WilleHeikki

jos tahtoo ja rahaa riittää?

• ekir

Jos tuollaista tosissasi kysyt olet tyhmä etkä ansaitsekaan Audia tai sitten vaihdat seuraavaan linssivahvuuteen - OPASKOIRA

• -koeajaja

A3 on kuin leipälaatikko. 1.6 kone onneton ja sisusta on köyhistä köyhin. Tottakai lisävarusteita saa ja S3 on asia erikseen, mutta millä hinnalla!

• js24

Kuten minun kaverini joskus tais sanoa, hän maksaa keulalla olevista renkaista mielihyvin enemmän.

Varmaan kaikki muutkin audimiehetkin myöntävät sydämmessään, ettei autona ole sen parempi kuin muutkan VAG tuotteet, mutta silti haluavat maksaa merkistä.

Samahan koskee myös muita vastaavia merkkejä kuin Audi.

• samat

renkaat on DKWssä

• Audi-kuski

noin luulee.

Tuskin kukaan Lexus-kuljettajakaan luulee autonsa olevan yhtä vähäpätöinen kuin Toyota.

Provosi oli lyhyesti sanottuna turha.

• japsi

audin kohdalla ei voi puhua premium luokan autosta.olen omistanut 2 uutta audia hintaluokassa 38-45 tuhatta euroa.kummankin kanssa joutunut vierailemaan korjaamolla vähintään 3 kertaa vuodessa.kalliinmassa jopa moottori hajosi kun kilometrejä takana 80000km.tällä hetkellä käytössä uusi diesel accordi huolettomia kilometrejä takana 40000.

• _A3_

Ei ensimmäistäkään asiallista vastausta, jossa olisi käsitelty tuota premiumolettamusta, joka ihmisillä pitäisi muka olla Audin osalta.
      Onko Audi niin pyhä asia?

Ja Audin voi viedä huoletta sinne "siitin" huoltoon, koska usein sama firma huoltaa molempia. Vielä kun saisivat Skodankin huollon saman katon alle, niin pääsisivät Skodakuskitkin huollattamaan autojansa tuon Premiumstatuksen alla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe