Kun perittävän omaisuus merkitään , pankkitalletukset ja kiinteistön arvo jne.
ja sitten pesän velat ja poistot ja sitten tulee kohta PERITTÄVÄN OMAISUUDEN SÄÄSTÖ:
Pesän VARAT yhteensä
Pesän VELAT ja POISTOT yhteensä
Pesän SÄÄSTÖ
Niin tarkoittaako tämä pesän säästö vain pankkitalletuksien säästöä vai lasketaanko pesän säästöön myös kiinteistö ym:t
Perittävän omaisuuden
8
1014
Vastaukset
- xzz
Tarkoitat varmaankin perukirjaa?
Kyseessähän on pelkkä laskutoimitus, jossa VARAT-kohdan rahamäärästä (joka siis sisältää mm kiinteistöt, arvopaperit, pankkitalletukset yms) vähennetään VELAT ja POISTOT -kohdassa oleva rahamäärä.- säästö ?
No, mutta miten joku vanha kiinteistö voi olla SÄÄSTÖ ?
- ootko varma
Eiköhän sillä pesän säästöllä tarkoiteta rahallisia säästöjä. pankki talletuksia yms.
- Kiinteistö
ootko varma kirjoitti:
Eiköhän sillä pesän säästöllä tarkoiteta rahallisia säästöjä. pankki talletuksia yms.
Varat miinus velat on pesän säästö eli se minkä perusteella perintövero määrätään. Varoihin kuuluvat sekä rahavarat että kiinteä ja irtain omaisuus. Totta kai kiinteistö sisältyy pesän säästöön.
- xzz
ootko varma kirjoitti:
Olen varma. Ja niinkuin tuossa joku jo sanoikin, nykykielessä voitaisiin ihan yhtä hyvin käyttää melkein oikeammin sanaa SALDO.
(Pesän säästöt = pankkitalletusten määrät mainitaan perukirjassa omassa kohdassaan aiemmin ennen SALDOn laskemista.) - Waratuomari
xzz kirjoitti:
Olen varma. Ja niinkuin tuossa joku jo sanoikin, nykykielessä voitaisiin ihan yhtä hyvin käyttää melkein oikeammin sanaa SALDO.
(Pesän säästöt = pankkitalletusten määrät mainitaan perukirjassa omassa kohdassaan aiemmin ennen SALDOn laskemista.)Kuinkas monta perukirjaa sinä olet tehnyt? Minä olen ainakin kaikkiin tekemiini perukirjoihin merkinnyt kohdan "pesän säästö". Katsopa esimerkkiä allaolevasta linkistä
http://www.sibelius.fi/suomi/erikoisaiheet/raha/raha_07.htm - vois muuttaa
Waratuomari kirjoitti:
Kuinkas monta perukirjaa sinä olet tehnyt? Minä olen ainakin kaikkiin tekemiini perukirjoihin merkinnyt kohdan "pesän säästö". Katsopa esimerkkiä allaolevasta linkistä
http://www.sibelius.fi/suomi/erikoisaiheet/raha/raha_07.htmMihin sanaan tuon Pesän SÄÄSTÖ vois muuttaa, ettei tulis väärinkäsityksiä. Tarkoitan, että sitten kun on merkitty
Pesän varat yhteensä €
Pesän velat ja poistot yhteensä €
Pesän SÄÄSTÖ € - vaikka näin
vois muuttaa kirjoitti:
Mihin sanaan tuon Pesän SÄÄSTÖ vois muuttaa, ettei tulis väärinkäsityksiä. Tarkoitan, että sitten kun on merkitty
Pesän varat yhteensä €
Pesän velat ja poistot yhteensä €
Pesän SÄÄSTÖ €SALDO
VAINAJAN OMAISUUDEN SÄÄSTÖ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 68790
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,134774Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691