Kerjäävät lapset

jouluksi Goalle

Olemme lähdössä kahden viikon kuluttua Goalle. 12-vuotiasta tytärtäni mietityttää, voiko/kannattaako kerjääville lapsille antaa leluja/vaatteita. Saako lapsi itse pitää lahjan?

5

1352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähdenlento

Kadulla oli lapsia jotka myi tavaraa.Eivät ottaneet rahaa pelkästään vastaan.Vaan piti tehdä kauppaa.Äiti tersan lastenkotiin voi viedä ainakin tavaraa.Sinne ainakin ottavat kaikkia mielellään vastaan.

• Juparo
      • hups

Itse jätän yleensä esim. matkalla käyttämäni sandaalit jollekkin goalaiselle köyhemmälle tytölle. En ehkä veisi lastenkotiin ym paikkoihin koska ainakin goalla niihin viedään jo niin paljon tavaraa. Olen myös jättänyt vaatteita rannan pusikoissa asuville perheille...ovat todella kiitollisia... Mitään arvokasta ei kannata viedä, enemmänkin ehkä sellasta, mitä itse ei enää halua viedä kotiin. Paremmat tavarat lähtevät nopeasti kiertoon, eli ne myydään eteenpäin...

• lapsille

Paikallisten mielestä lapsille ei pidä antaa rahaa. Se menee kuulema vain vanhempien juomiseen.

En myöskään osta enää lapsilta mitään. Intiassa on nykyään työnteko kielletty alle 15-vuotiaita. Jos lapset on myymässä, niin rahat menee vanhemmille ja työssäolo estää lapsia olemasta koulussa. Ymmärrän toki, että perheet tarvitsevat kipeästi rahaa, mutta lasten olot eivät sillä korjaudu, että he sen työn tekevät. Eikä sillä, että me turistit heiltä jotain ostamme.

Itse annan rahaa vain selvästi invalideille tai muuten vammaisille. Goalaiset eivät erityisesti pidä siitä, että kerjäläisille ylipäätään annetaan rahaa.

Leluja ja vaatteita voi mielestäni hyvinkin antaa köyhille perheille. Kyllä siellä ollessa oppiin tietämään jonkin sopivan perheen. Esim. pikkukojujen myyjät ovat aika köyhiä, joten heille kelpaa käytetyt tavarat omaan käyttöön erinomaisesti. Lastenkodit todellakin saanevat nykyään Goalla jo liikaakin tavaraa.

• pikkujuttuja

Goa on Intian rikkainta aluetta, lapset ovat ok, käyvät koulua niin tytöt kuin pojat, siististi pukeutuneet. Sitten on näitä köyhiä mustalaisia jotka tulevat muualta maakunnasta, samoin maaseudulla näkyy poissa turistien silmistä hyvinkin köyhää ja kurjaa, asutaan slummeissa, ilmeisesti kastittomia. Näille köyhimmille (joista se näkyy) olen vienyt ihan pieniä tarpeellisia perustarvikkeita, lyijy-, väri- ja kuulkärkikyniä, pieniä lehtiöitä ja vihkoja ja pehmyttä marmeladikarkkia. Toki heille kelpaisia ihan mikä vain. Banaaniakin olen ostanut ja antanut, saavat ainakin itse syödäkseen. Pullovettäkin kerjätään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      119
      1626
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1459
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1376
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1183
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1070
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      817
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe