Eikö kukaan..

???

Onkos vähän kuollut palsta. Eikö kukaan ole menossa Nepaliin? Se on ihana maa, ihmiset ovat rauhallisempia kuin Intiassa yleensä. Suosittelen! Poliittinen tilannekin on rauhoittunut.

11

2511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruoktu

      Lähden Suomesta helmikuun viimeinen päivä joten olen perillä Kathmandussa seuraavan päivän iltapäivällä. Aion trekata Annaburnan ympäri. Lennot olen hankkinut mutta opas on hankkimatta. Onkohan muita suomalaisia liikkeellä silloin?

      • omin nokin

      • Annapurnan ympäri on sen verran helppo mennä ettei opasta kannata ottaa. Siellä on tosi paljon muita trekkaajia ja paikallisia sillä reitillä. Majapaikkoja ja ruokaa saa kylistä joita on aina muutaman tunnin kävelymatkan jälkeen. Ennen korkeimman solan ylitystä on hyvä varata muutama päivä ohueen ilmaan totuttelemiselle ettei vuoristotauti iske. Muktinathissa on hyvä totutella jos kierrät sen siten päin että olet siellä ennen ylitystä.


      • ruoktu
        Rapa-Ripa kirjoitti:

        Annapurnan ympäri on sen verran helppo mennä ettei opasta kannata ottaa. Siellä on tosi paljon muita trekkaajia ja paikallisia sillä reitillä. Majapaikkoja ja ruokaa saa kylistä joita on aina muutaman tunnin kävelymatkan jälkeen. Ennen korkeimman solan ylitystä on hyvä varata muutama päivä ohueen ilmaan totuttelemiselle ettei vuoristotauti iske. Muktinathissa on hyvä totutella jos kierrät sen siten päin että olet siellä ennen ylitystä.

        Mieluummin minäkin kulkisin ominpäin. Nepalissa on ilmeisesti astunut marraskuussa voimaan laki joka edellyttää että pitää olla opas tai kantaja tietyillä trekkausalueilla liikuttaessa. Rekisteröidyltä trekkausagentilta saa todistuksen TRC (Trekking Registration Certificate) asiasta. Lonelu Planetin keskustelusivulla asia on usein ollut esillä. Joku on sitäkin mieltä ettei se olisi aivan pakollinen. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?


      • joulutähti

        Hei,

        Jos opas on hankkimatta, niin voin lämpimästi suositella firmaa nimeltä Adventure garden. Tokihan niitä firmoja löytyy hyvin monenlaisia muitakin, ja varmaan sullakin on jo jotain kiikarissa. Tämän lafkan omistajat ovat kristittyjä ja työmoraali korkea. Heiltä saamani huolenpito oli jotain aivan käsittämätöntä. Nettisivut löytyvät osoitteesta www.agnepal.com. Mistä hankit lennot? Mä odottelen vielä sitä lomaa..


      • ruoktu
        joulutähti kirjoitti:

        Hei,

        Jos opas on hankkimatta, niin voin lämpimästi suositella firmaa nimeltä Adventure garden. Tokihan niitä firmoja löytyy hyvin monenlaisia muitakin, ja varmaan sullakin on jo jotain kiikarissa. Tämän lafkan omistajat ovat kristittyjä ja työmoraali korkea. Heiltä saamani huolenpito oli jotain aivan käsittämätöntä. Nettisivut löytyvät osoitteesta www.agnepal.com. Mistä hankit lennot? Mä odottelen vielä sitä lomaa..

        Ostin Liput Delhiin edestakaisin Turusta Hulluilta päiviltä noin 385 euroa ja matkatoimistosta Delhin ja Kathmandun väli (Indian Airliness) 209 euroa. Kuljen omin päin jos paikallinen systeemi sen vain sallii. Asiasta on ristiriitaista tietoa. Viimeksi kuljin yksin eikä isompia ongelmia ollut. Jos otan oppaan niin mieluiten joltain paikalliselta yrittäjältä.


      • Pati Koija

        Haluatko mukaan vaelluskaverin?
        Trekkaus Annapurnalla on aina ollut yksi haaveistani ja Nepali kauneimpia näkemiäni maita (olin siellä vuonna 91).

        Suunnittelin nyt helmi-maaliskuulle 2007 vaellusmatkaa Uuteen Seelantiin mutta se ei toteutunutkaan. Jonnekin haluaisin kuitenkin lähteä mutta en saa mukaan ketään ystävääni.

        Jos kiinnostaa niin vastaa:
        [email protected]


    • palsta vaan uusi
    • Jennikaroliina

      Hei! Mä oon lähdössä Nepaliin vaihtoon ensi syksynä. Opiskelen terveys-alaa. Tänne saa heittää kommentteja kokemuksistanne Nepalista kiitos! :)

      • sanjana rimal

        Jennikaroliina, mua kiinnostas ekaks tietää mikä sun matkan suunnitelma on.Eli mitä teet pääasiassa Nepalissa ja missä päin Nepalia olet kun sinne menet. Mä itte oon naimisis nepalilaisen miehen kanssa ja oon asunu nepalissa tai no asun siellä vieläkin mutta tämän hetkinen olinpaikka on Suomi.Jos sä haluut tietää jotai kulttuurista tai muusta tällasista asioista jotka vois auttaa sua sopeutumaan Nepalissa ni laita ihmeessä viestiä mulle päin mä neuvon sua enemmän ku mielelläni. ja vinkin annan tutustu paikallisiin ja liiku aluksi paikallisten kanssa ja kun kaikki lähi kaupat yms.oppivat tuntemaan sua vähän ni sit voit mennä yksin koska muuten sun päivä budjetti on kallis siellä. Aiotko asua jossain perheessä siellä vai missä aiot asua siellä?... terveisin sanjana rimal


      • Mr.Lasse

        Olen asunut 30 vuotta Nepalissa ja voin kertoa, että se on ihan onneton paikka. Ei siellä Himalajan vuoristossa saa edes ruisleipää. Suosittelisin sulle Jenni sellaista paikkaa kuin Lahti. Siinä vasta mahtava mesta!

        T:Lasse


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe