Täällä taitaa..

tylsistynyt

Olla paljon näitä ob ja elijah faneja... Ei siinä mitään pahaa ole jos heistä pitää, mutta ÄLKÄÄ viitsikö koko ajn jauhaa heistä ja leikkiä jotain Tolkin Spesialisteja... pikkuhiljaa ottaa päähän, kun kuvitellaan tietävän Tolkienista yhtä ja toista, vaikka tosiasiassa tiedot perustuvat elokuvaan ja muiden Ob/elijah fanien puheisiin..

7

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmä[kö?]

      Juuh, niinpä näyttää olevan. Itse olen Orlando Bloom-fani, mutten sentään niin tyhmä että alkaisin puhumaan TSH:sta ollenkaan ilman että olisin lukenut kirjan! Parissa chatissa olen huomannut joidenkin huutavan että "Taru sormusten herrasta rulezzzzz" Ja kun olen kysynyt onko kirjaa luettu niin vastaus on ollut että ei xD
      Njooh. Ja toinen juttu on se että ihmiset ovat Legolas-faneja, koska heistä Orlando Bloom on seksikäs. He eivät erota näyttelijän ja kirjan hahmon välistä eroa.
      Mutta, anti olla, lukekaa ihmiset kirja ja viisastukaa.

      • Dara

        Aivan. Itse olen lukenut kirjan ja pidin Legolasista loistavana hahmona. Toki Orlando oli paras mahdollinen valinta rooliin.
        lukekaa enemmän luulette vähemmän:)


      • Jeah right...
        Dara kirjoitti:

        Aivan. Itse olen lukenut kirjan ja pidin Legolasista loistavana hahmona. Toki Orlando oli paras mahdollinen valinta rooliin.
        lukekaa enemmän luulette vähemmän:)

        Taru Sormusten Herrasta asiahan on nyt tai no ei enää niin "kuumaa kamaa". Samahan se on ollut jo aikaisemminkin monen monituista kertaa... vaikka tuo Potterin Harri ja miten se on niin ihana... Tottahan se on että elokuva antaa enemmän joillekin ja sitten sitä rakastutaan, mutta minulle henk.kohtaisesti kirja on kuin raamattu, vielä viidennellä lukukerrallanikin.
        Antaa toisten unelmoida... ;)


      • soldier
        Jeah right... kirjoitti:

        Taru Sormusten Herrasta asiahan on nyt tai no ei enää niin "kuumaa kamaa". Samahan se on ollut jo aikaisemminkin monen monituista kertaa... vaikka tuo Potterin Harri ja miten se on niin ihana... Tottahan se on että elokuva antaa enemmän joillekin ja sitten sitä rakastutaan, mutta minulle henk.kohtaisesti kirja on kuin raamattu, vielä viidennellä lukukerrallanikin.
        Antaa toisten unelmoida... ;)

        aika paksua textiä kaikilta.kertokaapa minulle että kuinka moni täälläkin kävijöistä on tutustunut Taru Sormusten Herraan...?
        monet ja monet ja vielä kerran monet ovat saanet tietoonsa TSH:n vasta kun elokuva ilmestyi.
        ja jos joku nyt esim chatissa ilmaisee pitävänsä taru sormusten herrasta,niin tarkoittaako se aina kirjaa?SE VOI TARKOITTAA MYÖS ELOKUVAA!
        ja että joku luulee tuntevansa Tolkienin (ei Tolkin!) hyvin antakaa luulla. tuo tuntuu jo siltä että te ette ajattelekkaan muuta kuin itseänne.HUOM!ETTE OLE AINOITA MAAILMASSA JA ETTE TODELLAKAAN OLE AINOITA JOTKA PITÄVÄT TARU SORMUSTEN HERRASTA!korostan vahvasti sanaa TODELLAKAAN!!miksi ette voi antaa asian olla!
        jos joku niin "jeah right....,"on jo lähellä totuutta.


      • Arwen
        soldier kirjoitti:

        aika paksua textiä kaikilta.kertokaapa minulle että kuinka moni täälläkin kävijöistä on tutustunut Taru Sormusten Herraan...?
        monet ja monet ja vielä kerran monet ovat saanet tietoonsa TSH:n vasta kun elokuva ilmestyi.
        ja jos joku nyt esim chatissa ilmaisee pitävänsä taru sormusten herrasta,niin tarkoittaako se aina kirjaa?SE VOI TARKOITTAA MYÖS ELOKUVAA!
        ja että joku luulee tuntevansa Tolkienin (ei Tolkin!) hyvin antakaa luulla. tuo tuntuu jo siltä että te ette ajattelekkaan muuta kuin itseänne.HUOM!ETTE OLE AINOITA MAAILMASSA JA ETTE TODELLAKAAN OLE AINOITA JOTKA PITÄVÄT TARU SORMUSTEN HERRASTA!korostan vahvasti sanaa TODELLAKAAN!!miksi ette voi antaa asian olla!
        jos joku niin "jeah right....,"on jo lähellä totuutta.

        Pitääkö aina ensin olla lukenut kirjan, ennen kuin voi olla TSH-fani??? Itse en ollut kuin joskus lainannut Hobitin, ja koska en ollut kuullut TSH:sta, en edes lukenut kuin jonkun sivun, mutta minua ärsyttää suunnattomasti, kun en silloin lukenut sitä!!!!!!!!!!!!
        Ja kyllähän jotkut ovat voineet hankkia tietoa Tolkienista netin kautta, ja haluavat vain kertoa oppineensa asiat!! Ja eikös juuri niin opi, että kuullaan ensin toiselta?? Ja voihan niitä juttuja kertoa toisille!!!!!!!!
        Näin leffan (Sormuksen Ritarit) ennen kuin olin edes saanutkaan kirjaa!! Ja entäs sitten jos on ihastunut johonkin näyttelijään?? Eikös se juuri opeta, kehen pitäisi ihastua, ja sitten tietää, että ei voi ikinä saada näyttelijää itselleen!! Yksi esimerkki: Olen 12w ja olen ihastunut Aragorniin (Viggo Mortensen 43w.), Pippiniin (Billy Boyd 36w.) ja Boromiriin (Sean Bean 42w.)!
        Eikös tuo olekin hyvä esimerkki??!!
        (Kirjoitan aika sekavasti! Sori!!)
        Joten antakaa meidän ihastuneiden ja leffasta pitävien olla kaikessa rauhassa!!!!!!!!!!!!!! Eihän kaikki jotka ovat nähneet leffan ja tykänneet siitä ole lukeneet kirjaa, mutta pitäisikö?? Voihan olla TSH-fani vaikka ei olisi yhtään aiheeseen liittyvää julistetta seinällä. Voi olla fani jos ei ole lukenut kirjaa. Voi olla fani jos ei ole nähnyt leffaa. Voi olla fani jos ei tiedä leffan ohjaajaa tai näyttelijöiden oikeita nimiä!!! Pitääkö aina olla lukenut kirjan, ennen kuin voi olla "oikea" fani?? Se tässä minua askarruttaa!!!!


      • sarahian
        Arwen kirjoitti:

        Pitääkö aina ensin olla lukenut kirjan, ennen kuin voi olla TSH-fani??? Itse en ollut kuin joskus lainannut Hobitin, ja koska en ollut kuullut TSH:sta, en edes lukenut kuin jonkun sivun, mutta minua ärsyttää suunnattomasti, kun en silloin lukenut sitä!!!!!!!!!!!!
        Ja kyllähän jotkut ovat voineet hankkia tietoa Tolkienista netin kautta, ja haluavat vain kertoa oppineensa asiat!! Ja eikös juuri niin opi, että kuullaan ensin toiselta?? Ja voihan niitä juttuja kertoa toisille!!!!!!!!
        Näin leffan (Sormuksen Ritarit) ennen kuin olin edes saanutkaan kirjaa!! Ja entäs sitten jos on ihastunut johonkin näyttelijään?? Eikös se juuri opeta, kehen pitäisi ihastua, ja sitten tietää, että ei voi ikinä saada näyttelijää itselleen!! Yksi esimerkki: Olen 12w ja olen ihastunut Aragorniin (Viggo Mortensen 43w.), Pippiniin (Billy Boyd 36w.) ja Boromiriin (Sean Bean 42w.)!
        Eikös tuo olekin hyvä esimerkki??!!
        (Kirjoitan aika sekavasti! Sori!!)
        Joten antakaa meidän ihastuneiden ja leffasta pitävien olla kaikessa rauhassa!!!!!!!!!!!!!! Eihän kaikki jotka ovat nähneet leffan ja tykänneet siitä ole lukeneet kirjaa, mutta pitäisikö?? Voihan olla TSH-fani vaikka ei olisi yhtään aiheeseen liittyvää julistetta seinällä. Voi olla fani jos ei ole lukenut kirjaa. Voi olla fani jos ei ole nähnyt leffaa. Voi olla fani jos ei tiedä leffan ohjaajaa tai näyttelijöiden oikeita nimiä!!! Pitääkö aina olla lukenut kirjan, ennen kuin voi olla "oikea" fani?? Se tässä minua askarruttaa!!!!

        antakaa niiden olla jotka on ihastuneita johonkin näyttelijään voi olla taru sormusten herrasta leffa fani vaikka ei ois lukenutkaan kirjaa ( ainaskin minun mielestä ) mutta kun fanius ilmenee niin monella ei tavalla jotkut pitävät pelkästä leffasta ja jotkut pitävät niin leffasta kuin kirjastakin ja jotkut pitävät pelkästä kirjasta ja eiköhän tolkienista löydy tietoa netistä onhan sekin yksi tapa oppii uutta et kuulee toiselt ( sori aika sekavasti kirjoitettu )


    • Mitherel

      ...olen minä. Hitto vie, aloittaja, et ole ainoa tässä maailmassa!! Jos joku jauhaa koko ajan, niin anna niiden jauhaa. Älä sitten lue tai sulje korvat. Kun alkaa noin ottaa päähän, niin ole kuin et huomaisi koko asiaa. Tunnustan, olen Legolas-fani, olen Pippin-fani. En kuitenkaan jauha niistä koko aikaa. Tiedän niistä jotakin, mutten leiki mitään speliastia! Sitä paitsi, se on Tolkien ei Tolkin. Olen etsinyt netistä tietoa ja katsonut leffat moneen kertaan.

      Ikäni on 16 (täytän 17) ja fanituskohteeni sattuu olemaan Legolas ja Pippin. Jos haluat perusteluja, niin täältä pesee!!

      Legolas: nuori, prinssi, hyväkäytöksinen, haltia, pitää ulkoilmasta, nopea liikkeissä, ampuu pitkäjousella vihollisia, pitää hevosista. Vieläkö?
      Pippin: nuori, hobitti, pitää ulkoilmasta, tykkää syödä, ajattelee ruokaa, hölmö, kömpelö. Vieläkö?

      Tolkien kirjoitti Tarun 1950-luvulla ja koko nimi: John Ronald Reuel Tolkien. Hän oli uskovainen ja hänellä oli vaimo ja lapsia. Christopher Tolkien on hänen sukulaisensa. Alkuperä: Afrikka. Oranjen vapaavaltiosta kotoisin. Taru: fantasiakirjojen aatelia. Tolkien kehitti koko elämänsä ajan kirjan tapahtumia, hahmoja, kieltä ja ajanlaskua. Tapahtumia en ala nyt erittelemään. Hahmoja: haltioita, hiisiä, örkkejä, velhoja, hobitteja ja ihmisiä. Myös uruk-hai kuuluu näihin. Kielet: englanti, sindar ja quenya. 'Mellon' on sindaria ja tarkoittaa 'Ystävä'. 'Namarië' taas on quenyaa ja tarkoittaa 'Hyvästi'. Ajanlaskuja: Konnunlasku, Ensimmäinen-Neljäs Aika, Auringon Aika. Paikkoja on mm. Kontu, Minas Morgul ja Minas Tirith, Moria, Mordor, Gondor, Rohan, Synkmetsä, Rivendell, Kalmasuot, Briin kylä, Ämyrilinna, Emyn Arnen, Emyn Muin, Tuomiovuori, Yksinäiset vuoret ja Kuolleiden Kulkutiet. Näin muutama.

      Hahmoista en sano mitään muuta, kuin:
      -Aragorn, Arathornin poika. Arathorn kuoli Aragornin ollessa 2-vuotias ja Elrond otti hänet ottopojakseen. Hän oli koko elämänsä ajan samooja, mutta Sauronin tuhouduttua hän nousi Gondorin valltaistuimelle.
      -Arwen Undómiel, Elrondin ja Celebríanin tytär, Galadrielin tyttärentytär. Haltia, Aragornin sydämen valittu.
      -Boromir: Faramirin veli ja Denethor toisen poika. Kuoli, kun uruk-hai ampui kolme nuolta ja valmistautui viimiestelemään työnsä, mutta Aragorn tuli hätiin.
      -Bilbo Baggins: Frodon setä. Piti Sormusta hallussa 60 vuotta.
      -Celeborn: Galadrielin mies ja Arwenin äidinisä. Elrondin appiukko.
      -Denethor: Faramirin ja Boromirin isä. Gondorin käskynhaltija.
      -Elrond Puolhaltia: Arwenin isä ja Aragornin ottoisä. Kuningas Thranduilin ystävä. Oli 2500 vuotta sitten mukana, kun Isildur meni Tuomiovuoreen.
      -Faramir: Boromirin veli. Éowynin mies.
      -Frodo Baggins: Sormuksen Viejä
      -Gandalf: maiar-velho, monien ystävä
      -Galadriel: Arwenin äidinäiti. Lothlórienin haltaivelho.
      -Gimli Haltiamieli: Sinivuorilla syntynyt taistelunhaluinen kääpiö.
      -Legolas: Synkmetsän prinssi. Saattueen vanhin.
      -Merry Brandybock: hölmö hobitti.
      -Pippin Took: ks. Merry

      Riittikö toi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe