Valmennuskursseille pääsee...jos on rahaa. Pahimmillaan valmennuskurssi maksaa 4400 euroa (lääkis). Rikkaiden lapsilla on siis paremmat lähtökohdat päästä valmennuskurssille ja sitä kautta haaveilemaansa opiskelupaikkaan. Monet hyvätuloiset vanhemmat kustantavat lastensa kurssit. Toisilla vanhemmilla ei raha tahdo edes riittää päivittäisiin menoihin. Tietenkin on nuoria, jotka itse tekevät töitä, jotta voisivat kys. kurssit käydä. Siitä hatunnnosto nuorille. Mutta...kyllä rahalla pääsee aina pidemmälle. Ei auta! Olen sanottavani sanonut, kiitos!
valmennuskurssit
5
869
Vastaukset
- sgsggs
En päässyt ensimmäisellä kerralla kauppikseen, joten nyt menin töihin ja hankin valmennuskurssiin rahat. Nyt aloitan lukemisen jo tammikuussa ja panostan kunnolla.
Tosin toi lääkiksen 4000e on yli kaksinkertainen hinta siihen mitä minä maksan, joten ymmärrän ettei sitä kaikki voi helposti maksaa- senior_1
Ei kurssit normaalisti maksa kuin jotain 800-900 euroa. Jos laskee tuntihinnan opetukselle, niin ei se niin paha ole. Jos haluaa etua muihin nähden, pitää olla valmis uhraamaankin jotain oman ajan lisäksi.
- asiallinen_tuntija
Suurin osa valmennuskurssien käyjistä on abiturientteja, joilla ilman tehovalmennusta jäisi muuten melkeinpä ajanpuutteesta kiinni se tehokas valmentautuminen.
Valmennuskurssi ei koskaan takaa opiskelupaikkaa. Jos hermostuu kokeessa tai on vain opetellut kaiken ulkoa ei valmennuskurssin käyminen merkitse mitään; paikkaa ei silti tule.
Joku käy valmennuskurssin. Toinen lukee lukiossa kaiken mahdollisen hyödyllisen ja pänttää itse galenosta. Kolmas lukee vuoden kemiaa ja pärjää sillä ja galenokseen tutustumalla. Neljäs lukee iltalukiossa tarvittavia aineita vuoden. Mahdollisuuksia on monia ja kaikki muut paitsi valmennuskurssit lähes tai täysin ilmaisia ja ihan yhtä päteviä. - aikkuli
Itse kuulun näihin, jotka tekivät töitä, jotta saivat rahaa kurssiin. mun kurssille tuli hintaa vähän yli 500e. Rahalla saa ja hevosella pääsee, kaikki(ainakin lähes) pyörii nykyään rahan ympärillä ja ne, joilla on varaa, maksaa, muut itkee. Ei oo mikään ylläri, että ne jolla on rahaa jo valmiiks, pääsee helpommalla. Mutta muistakaamme se, että niidenkin on yleensä tarvinnu tehä jotain sen rahan eteen. Ja raha(eikä tässä tapauksessa valmennuskurssi) tee autuaaks...
- _Janne_66
Ei kaikki valmennuskurssit ole noin kalliita. Loppupeleissä se on kuitenkin oma motivaatio, mikä ratkaisee pääseekö sisään vai ei. Pelkkä kurssilla istuminen ei paljon auta, jos ei jaksa lukee. Apuahan noista toki on.
Ite haen Helsinkiin kauppikseen, ja käyn kyllä valmennuskurssin, kun vanhemmat siitä osan lupasivat maksaakin. Ei mun mielestä huono sijoitus laittaa omista rahoista muutama sata euroja sijoituksena omaan tulevaisuuteen. Mä meen kauppiksen valmennuskurssille, joka maksaa jotain reilu 600. Tuskin olisin ihan paria tonnia valmis maksamaan kurssista, mut toikin oli hyvä, kun se järkätään kotipaikan (Kontiolahti) lähellä Joensuussa. Voihan niillä jotain eroja olla noihin kalliimpiin, mut esim. mun kaveri pääs tuon kurssin kautta sisälle kauppikseen ja kehu sitä. Tommonen http://www.pkky.fi/Resource.phx/pkky/aiko/kesayliopisto/koulutukset/valmentava-opetus/valmennuskurssi-kauppatiet2007.htx
Mutta mä ainakin luen kirjat, niin hyvin, että kurssilla ei enää tartte ku kertailla. Mut tsemppii kaikille käyttepä valmennuksen tai ette!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984