Hyttisiivooja!!!!!!!!!!!!!!!!!

=) =) =) =) =)

MOI!!
Onko jollakin kokemuksia laivalla hyttisiivoojana?
Millaiset vuorot ja palkkaus? Mitä vaaditaan hakiessa, tarviiko käydä turvallisuuskurssi?
=) =)

12

8366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kuuma

ku "helvetissä", joku tykkää joku ei. Palkka on hyvä, mutta työtä teet ku orja. Ja ne hilivatan hytit on pirullisia siivota, ahtaita ja saat kiemurrella ittes seiska-asentoon, kroppa on tosi lujilla, vaatii vahvaa selkää.Tauot on lyhkäsiä ja satamassa ku ollaan et silloin taukoja pitele painat yhtäkyytiä,niin kauan että paatti on valmis lähteen. Mut iteppähän järkeilet.

• Sanna V.

Kiva on spermaisia lakanoita vaihdella ja oksennuksia siivoilla. Ei enää ikinä moista hommaa,yöks.

• Siivooja myös

Itsekin olen miettinyt hyttisiivouspaikkoja.Mistähän niitä voisi kysellä?

• menisit
        Siivooja myös kirjoitti:

Itsekin olen miettinyt hyttisiivouspaikkoja.Mistähän niitä voisi kysellä?

merimiestyökkäriin.

• -n-

moi!

mol.fi sivuilta löytynee avoimia paikkoja.Joillain varustamoilla on vielä omat siivoojat mutta taitaapa suurin osa olla palveluyrityksillä.Hkissä ja Turussa isoimpia laivoja siivoileepi ainakin SOL. itse olin aikanaan hyttisiivoojana ja aika napakka työtahtihan siinä on mutta on kyllä parempi palkkakin kuin tavllista siivoustyötä tekivillä.Itse tykkäsin kyllä ko.työstä,aika paljon asiaan vaikuttaa myös millaisia ovat työkaverit :)

• ei tarvita kokemusta

No ainakin turussa laivasiivoukset hoitaa vikingillä sol ja siljalla staffpoint, rtk hoitaa seawindin. Laivat on satamassa tunnista kahteen, joten työ hoidetaan vauhdilla sinä aikana. Homma on etupäässä vessojen siivousta ja imurointia, eli ei hohdokasta. hyttärit petaa pedit. Palkkaan tulee kiirelisä, eli käytännössä tunnin duunista kahden tunnin palkka. Töitä tehdään 5-6 pvää vkossa aamu/ilta, laivojen aikataulujen mukaan.
      jos kiinnostaa, varmasti pääset töihin, vaihtuvuus noissa on suurta ja porukkaa tarvitaan paljon siivoamaan. ovat 90% opiskelijoita, koska eihän kyseisellä palkalla kukaan voi elää yksistään.

• niiiro

voi voi

• xdddddddddddd

=D

• dididuuu

Kuulkaas nyt!

Hyttärin homma on mukavaa mikäli nauttii reippaasta työtahdista ja siivoamisesta! Päivän aikana on paljon hommaa, aamurepiminen, eli revitään likaiset lakanat, otetaan roskat hyteistä ja jaetaan ne valmiiksi uusille asiakkaille. Aikaa on vähän mutta ketteryys ja nopeus paranee ajan mittaan! Päivän aikana suoritetaan erilaisia siivoustehtäviä, joko yleisissä tiloissa tai freesataan tyhjänä olevia hyttejä. Illalla taas pedataan petejä ja seistään vastaanotossa.

Tässä kerroin erään Suomesta lähtevän aamulaivan rutiineista. Vaihtelee varmasti paljon laivoittain. Päivät on kovia ja osittain kiireisiä mutta palkka motivoi! Päivätauolla ehtii levätä ja kerätä voimia tai käydä salilla, kesällä voi ottaa aurinkoa kannella ja nauttia merimaisemista!

Työporukka on rennonletkeetä ja ihmiset mukavia laivalla!

Tässä minun kokemukseni hyttärinä! Toivottavsti auttaa ja antaa positiivisen kuvan työstä, koska ainakin tässä laivassa se on aina ollut mukavaa! =)

• Merikissa

"palkka motivoi!"

Paljonko laivatyössä tienaa vaikkapa Tax-Free-myymälässä? Onko ruokailu ja asuminen laivalla ilmaista? Saako työntekijä ja hänen perheensä ilmaisia matkoja ja alennuksia? Teetkö 7 vrk vai 10 vrk töitä putkeen?

• Tallinkille

dididuuu kirjoitti:

Päivän aikana on paljon hommaa, aamurepiminen, eli revitään likaiset lakanat, otetaan roskat hyteistä ja jaetaan ne valmiiksi uusille asiakkaille."

Ei kait nyt sentään! :D

• chaos

http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/toihin-tallink-siljalle#tabs-content-2
      Tuolla ei ole siivoustehtävistä mainittu, koska on ulkoistettu palvelu, mutta kerrotaan laivatyöstä noi yleensä.

En lähtisi. Olen siivonnut hotellissa ja se on kyllä jaloille kovaa hommaa seistä jotakuinkin 7h yhteen putkeen. Laivalta ei edes pääse työvuoron jälkeen pois.

Eikös ole sellaisia siivoojia, jotka siivoavat vain laivan ollessa maissa? Sitten lisäksi laivalla olevat siivoojat. Työpaikkoja kannattaa kysellä isoilta siivousfirmoilta, vissiin ainakin ISS ja SOL tekee laivasiivousta.

Rakennuksilla tehdyt loppusiivoukset on ollut omia suosikkeja. Kohde vaihtuu riittävän usein, erilaisia rakennuksia (toimisto, palvelutalo jne) ja siinä usein siivotaan uutta pintaa, eli ei kenenkään jätöksiä. Monia eri tehtäviä ikkunapesusta lattioiden vahaukseen, erilaisia työvälineitä, koneita ja menetelmiä. Mutta aikansa kutakin, nykyään olen sillä kuuluisalla "oman alan" toimistotyössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe