Olen jo pidemmän aikaa harkinnut, että veisin tuon pojan kastroitavaksi. Koira on siis melkein 6-vuotias seefferi-poju. Nyt kyselisin vähän muitten kokemuksia asiasta. Miten on vaikuttanut koiran käytökseen, luonteeseen, ym? Hinta noin suurin piirtein? Kannattaako kastroida vaikka on jo lähes 6-vuotias?
Aikuisen koiran kastraatio?
2
1858
Vastaukset
- Riva
leikata 6 vuotiaan.Seksuuaalisuus loppuu,muu käytös on opittua joten siihen leikkaus ei vaikuta.Eli jos esim rähjää toisille koirille niin tekee todennäköisesti sitä jatkossakin.
- Mimoza-69
Kannattaahan kaveri leikkauttaa, jos siihen on aihetta. Olen ajatellut viedä oman herrani (5,5v.) leikattavaksi, kun nartut on alkanu kiinnostaa vähän turhan paljon... Iskuyritykset kohdistuu myös leikattuun narttuuni :)
Itsellä oli joskus 7v uros, joka leikattiin, eikä se vaikuttanut luonteeseen tai käyttäytymiseen mitenkään.
Siitäkin moni on maininnut (mm.eläinlääkärini), että koira alkaa lihoamaan leikkauksen jälkeen helposti. No tuo ei pitänyt meidän kohdalla paikkaansa. Eikä ole myöskään pitänyt puolitoista vuotta sitten leikatun nartunkaan kohdalla. Kaippa se lihoaminen on sitten kovin yksilöllistä.
Hinnasta en osaa sanoa, kannattaa kysellä useammasta paikasta, koska hintaerot ovat aika suuret.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155