sisäkissa

cacao_blondi

minulla on 4kk ikäinen tyttökissa ja sitä ei ole madotettu tai rokotettu.
mitä kaikkia rokotuksia kissani pitäisi saada, kun on sisäkissa, paitsi että ulkoilutetaan meidän omassa pihassa toisinaan ja kesällä ajattelimme laittaa sen fleksiin pihallemme.
Entäpä kuinka kiireesti pitäisi käydä eläinlääkärillä?
Tämä on meidän perheen eka kisu ja emme siis kaameesti tiedä asioista, mitä nyt olen kirjoja lukenut..

6

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissainen

Voitte ihan reilusti vain soittaa eläinlääkärille ja sanoa ettei teidän kissaa ole rokotettu koskaan jne. hän kyllä tietää mitä siihen kannattaa laittaa, ilmeisesti ainakin kissaflunssa (itse en edes muista mitä meidän kissoissa on) mutta rabiesta kissasi ei tarvitse, koska ei ulkoile vapaasti.

Eläinlääkäriltä voi myös suoraan ostaa sopivin matolääke kissalle, hän tietää mikä teidän kissallenne on parasta. Merkkejä on monia. Madottaa kannattaa ehdottomasti, pentu on saanut ensimmäiset madot emoltaan maidon mukana joten madoton se ei ole.

Kissaa ei sitten saa jättää valvomatta flexiin pihalla, eli on ihmisen on jatkuvasti oltava katsomassa vieressä. kissa voi kiivetä puuhun ja tulla toiselta puolelta alas -> hirttäytyy.

• cacao_blondi

No onneksi ei meidän pihassa ole puita, eikä ole naapurienkaan tonteilla sillai että kissa pääsis kiipeileen :) eikä mitään muutakaan vaarallista.

Mutta kiitti vastauksista! :)

• löytyy..
        cacao_blondi kirjoitti:

No onneksi ei meidän pihassa ole puita, eikä ole naapurienkaan tonteilla sillai että kissa pääsis kiipeileen :) eikä mitään muutakaan vaarallista.

aina tai jokin muukin paniikin aiheuttaja riittää.. ei siis koskaan valvomatta, kissa voi koittaa hirttäytyä valjaisiinsa.

• nasu.
        cacao_blondi kirjoitti:

minulla myös kissa juoksunarussa pihalla kesällä mutta vahtimatta sitä ei voi tosiaan jättää koska kissat on melkoisia houdineja pääsemään valjaista irti ja niin kireälle on toisaalta inhottava niitä laittaa kuin tarvitsisi.

• heti..

ja vie sitten rokotukselle parin viikon päästä. pennuille ja nuorille kissoille rokotukset ja madotukset on tärkeä hoitaa aika ajallaan.

http://www.incat.fi/pennustaaikuiseksi.asp

• catcat

Ihan ensimmäiseksi kissa kannattaa madottaa ja sen jälkeen viedä rokotettavaksi noin viikon kuluttua madotuksesta. Kissa tarvitsee ainakin kissaflunssia ja kissaruttoa vastaan rokotteen, eli ns. kolmoisrokote. Ja kyllä tuo madotus ja rokotus on hyvä hoitaa heti pois alta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6287
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3756
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      913
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      850
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      800
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      783
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      758
    8. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      48
      702
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      701
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      651
    Aihe