Rahat, Rio, Amazon?

kiirus

Riittääkö 2vkn Natalin reissuun 700e yhdelle hengelle? tarkoitus käydä retkillä esim. recifessä, pipassa, mahd. jopa riossa? syödä ja juoda normaalisti sekä ostella muutaia tuliaisia sekä itselle jotakin jos löytyy. olenko ali/ylimitoittanut budjetin?? entäs jos rioon aikoo retkeillä niin kuin monta pvää kannattaa varata siihen, riittääkö 2pv?

entä onko kukaan tehnyt matkaa natalista amazonille?? jos niin haluaisin tosi mielelläni tietää retkestä, sen kestosta, hinnasta, hyttysistä yms. eli miten sujui!? pikaisia vastauksia odotellen :)

8

1123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • budjetilla

      ja aikataululla kyllä kannattaa unohtaa Rio ja Amazon.Natalista Rioon on maantiematkaa n. 2700km,Belém on muistaakseni n 2100 km:n päässä, joten lentäminen jäänee ainoaksi vaihtoehdoksi. Liput taitavat viimehetkellä ostettuina maksaa useamman satasen euroinakin, lentopassi pitää ostaa jo kotimaasta, eli se sitoo aika paljon.

      • pitää miettiä asiat uudemma...

        Kiitoksia vinkistä. pitää miettiä asiat uudemman kerran.. mutta jos päädyn kuitenkin matkallani rioon, niin paljonko olisi hyvä matkabudjetti kokonaisuudessaan, lentoineen kaikkineen? entä kertoisitko lisää tästä lentopassista.


      • tietysti
        pitää miettiä asiat uudemma... kirjoitti:

        Kiitoksia vinkistä. pitää miettiä asiat uudemman kerran.. mutta jos päädyn kuitenkin matkallani rioon, niin paljonko olisi hyvä matkabudjetti kokonaisuudessaan, lentoineen kaikkineen? entä kertoisitko lisää tästä lentopassista.

        on hintatasoltaan, varsinkin turistialueet, paljon kalliimpi kuin muu maa. Tosin uskoisin koillisen kohteissakin olevan turistilisää nykyään. Itse yövyn tuttavani asunnossa, joten hotellien hinnoista ei ole ajantasaista tietoa, mutta Copacabanan ja Ipaneman hotelleja halvemman löytää varmasti Flamengon tai Botafogon seuduilta. Kielitaitoa pienten hotellien henkilökunnalla harvoin on, joten englannilla ei pärjää. Lentopassia kannattaa kysellä matkatoimistoista, se on ostettava ja lennot varattava jo ennen matkaa, joten esim. viiden lennon passi kyllä sitoo aika paljon, toiset tykkää että on hyvä systeemi. Itse olen yleensä maassa senverran pitempiä jaksoja että varaan maan sisäiset lennot vasta siellä. Halpalentoyhtiöitä siellä on useita, minulle tuttuja ovat Tam ja Gol, ihan hyvä niillä on lentää. Rahan kuluminen on kyllä yksilöllistä, mulla kuluu siellä elämiseen ja asumiseen huomattavasti vähemmän kuin suomessa, mutta parin viikon visiitti hotelleineen ja matkoineen on aikalailla eri asia, eli budjettiin en osaa ottaa kantaa.


      • Mies Riosta
        tietysti kirjoitti:

        on hintatasoltaan, varsinkin turistialueet, paljon kalliimpi kuin muu maa. Tosin uskoisin koillisen kohteissakin olevan turistilisää nykyään. Itse yövyn tuttavani asunnossa, joten hotellien hinnoista ei ole ajantasaista tietoa, mutta Copacabanan ja Ipaneman hotelleja halvemman löytää varmasti Flamengon tai Botafogon seuduilta. Kielitaitoa pienten hotellien henkilökunnalla harvoin on, joten englannilla ei pärjää. Lentopassia kannattaa kysellä matkatoimistoista, se on ostettava ja lennot varattava jo ennen matkaa, joten esim. viiden lennon passi kyllä sitoo aika paljon, toiset tykkää että on hyvä systeemi. Itse olen yleensä maassa senverran pitempiä jaksoja että varaan maan sisäiset lennot vasta siellä. Halpalentoyhtiöitä siellä on useita, minulle tuttuja ovat Tam ja Gol, ihan hyvä niillä on lentää. Rahan kuluminen on kyllä yksilöllistä, mulla kuluu siellä elämiseen ja asumiseen huomattavasti vähemmän kuin suomessa, mutta parin viikon visiitti hotelleineen ja matkoineen on aikalailla eri asia, eli budjettiin en osaa ottaa kantaa.

        2 pv ei riita taalla Brasiliassa enaa mihinkaan. Lentaminen on lahes mahdotonta, koska lennonjohtajat ovat miltei koko ajan lakossa tms. Muutama paiva sitten yli 60% lennoista yli 4 tuntia myohassa ja 40% noista 60% lennoista peruttiin. Siinahan sita sitten ihmetellaan.

        Muutenkin Riossa voi viettaa vuosia ja silti riittaa uutta koko ajan.

        nim. kokemusta on


      • perhana,
        Mies Riosta kirjoitti:

        2 pv ei riita taalla Brasiliassa enaa mihinkaan. Lentaminen on lahes mahdotonta, koska lennonjohtajat ovat miltei koko ajan lakossa tms. Muutama paiva sitten yli 60% lennoista yli 4 tuntia myohassa ja 40% noista 60% lennoista peruttiin. Siinahan sita sitten ihmetellaan.

        Muutenkin Riossa voi viettaa vuosia ja silti riittaa uutta koko ajan.

        nim. kokemusta on

        kuka ne nyt on lakkoilemaan opettanu? Onko tilanne kestänyt pitkäänkin ja onko minkäänlaista rauhoittumisen mahdollisuutta ennen helmikuuta? No, kai bussit kulkee vielä entiseen tapaan?


      • Mies Riosta
        perhana, kirjoitti:

        kuka ne nyt on lakkoilemaan opettanu? Onko tilanne kestänyt pitkäänkin ja onko minkäänlaista rauhoittumisen mahdollisuutta ennen helmikuuta? No, kai bussit kulkee vielä entiseen tapaan?

        No hommahan alkoi siita kun GOLin Boeing tormasi jenkkien lentamaan yksityiskoneeseen. Alkoi tutkinta ja havaittiin etta lennonjohdon henkilosto ja laitteet ovat joko riittamattomat, epakunnossa tai vanhentuneet valvomaan koko Brasilian ilmatilaa. Tasta alkoi lakkosuma joka on johtanut lahes taydelliseen kaaokseen. Taalla on ollut vaikka minkalaista polemiikkia asiasta. Pahinta kaikessa on se etta alueella jossa ko. onnettomuus tapahtui ei ole sen enempaa tutka- kuin radiokattavuutta eli koneet lentavat noin 15 minuuttia taysin ilman lennonjohdon valvontaa.

        Lennot ulkomaille - ja ulkomailta toimivat lahes hairiotta, mutta Brasilian sisaiset lennot eivat. Siksi onkin erittain riskialtista kuvitella etta voisi pakettimatkalaisena "kavaista" Riossa.

        Mita tulee tilanteen rauhoittumiseen niin kovin toiveikkaita taalla ei asian suhteen olla. Keskusteluissa on otettu esille etta armeija voisi ottaa lennonjohdon haltuunsa, mutta kaikki armeijaan liittyvat asiat ovat taalla perin tulenarkoja.

        Bussilla matka Fortaleza - Natal - Recife alueelta kestaa n. 3 vuorokautta suuntaansa, joten tuskin bussilla ehtii. Lisaksi bussimatkailu sisaltaa omat riskinsa, kuten maantierosvot...

        Jos Rioon mieli tekee, kannattaa tulla tanne ihan suoraan ja jattaa koko pohjois-Brasilia rauhaan.


      • olenpa
        Mies Riosta kirjoitti:

        No hommahan alkoi siita kun GOLin Boeing tormasi jenkkien lentamaan yksityiskoneeseen. Alkoi tutkinta ja havaittiin etta lennonjohdon henkilosto ja laitteet ovat joko riittamattomat, epakunnossa tai vanhentuneet valvomaan koko Brasilian ilmatilaa. Tasta alkoi lakkosuma joka on johtanut lahes taydelliseen kaaokseen. Taalla on ollut vaikka minkalaista polemiikkia asiasta. Pahinta kaikessa on se etta alueella jossa ko. onnettomuus tapahtui ei ole sen enempaa tutka- kuin radiokattavuutta eli koneet lentavat noin 15 minuuttia taysin ilman lennonjohdon valvontaa.

        Lennot ulkomaille - ja ulkomailta toimivat lahes hairiotta, mutta Brasilian sisaiset lennot eivat. Siksi onkin erittain riskialtista kuvitella etta voisi pakettimatkalaisena "kavaista" Riossa.

        Mita tulee tilanteen rauhoittumiseen niin kovin toiveikkaita taalla ei asian suhteen olla. Keskusteluissa on otettu esille etta armeija voisi ottaa lennonjohdon haltuunsa, mutta kaikki armeijaan liittyvat asiat ovat taalla perin tulenarkoja.

        Bussilla matka Fortaleza - Natal - Recife alueelta kestaa n. 3 vuorokautta suuntaansa, joten tuskin bussilla ehtii. Lisaksi bussimatkailu sisaltaa omat riskinsa, kuten maantierosvot...

        Jos Rioon mieli tekee, kannattaa tulla tanne ihan suoraan ja jattaa koko pohjois-Brasilia rauhaan.

        aikalailla samaa mieltä, koillisen rantakylien sijaan rohkeasti nokka kohti Rio de Janeiroa. Jos siellä muutaman kuukauden jälkeen tulee aika pitkäksi, niin vajaan vuorokauden bussikyydillä pääsee vaikka Iguassun putouksia ihmettelemään. (lentäen taitaisi mennä jotain 3h?)


    • Takaisin Rioon!!

      Viikko sitten Brasiliasta kotiutuneena voimme sanoa, että 2 pv Riossa ei todellakaan riitä, ei riittänyt viikkokaan. Olimme 1 vk Riossa ja 1vk Natalissa.
      Ensi vuonna vähintään kahdeksi viikoksi Rioon ja Natalin unohdamme kokonaan. Riittää kun Natalin,Ponta Negran näki kerran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe