Maverick

vm- 2006

Millaisia kokemuksia tämän vuotisista Maverickeista?
Tuollainen uusi tai uudehko kiinnostaisi.
Onko ollut ongelmia?

8

8476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin
      • takamelu

Olen vasta menossa viikolla koeajamaan 2.3 mallia
        mutta mitä tähän mennessä olen kuullut niin varsinkin
        moottoritiellä ovat moittineet että edestä pitää
        huutaa takapenkille? Miten pahaa meteli on?
        Tosin joku sanoi että maasturissa ääntä pitää ollakin ;)

Toinen mitä on moitittu niin kytkimen liike
        lyhyt ja nykäisee helpolla samoinkuin vaatii
        kovia kierroksia (koskee kai lähinnä 2.3 konetta)
        3.0 houkuttaisi kyllä enemmän mutta kun haluan
        ehdottomaasti manuaalin.

Lyhtyihin ei saa ilmeisesti edes rahalla pesimiä?

• hyvin
        takamelu kirjoitti:

Olen vasta menossa viikolla koeajamaan 2.3 mallia
        mutta mitä tähän mennessä olen kuullut niin varsinkin
        moottoritiellä ovat moittineet että edestä pitää
        huutaa takapenkille? Miten pahaa meteli on?
        Tosin joku sanoi että maasturissa ääntä pitää ollakin ;)

Toinen mitä on moitittu niin kytkimen liike
        lyhyt ja nykäisee helpolla samoinkuin vaatii
        kovia kierroksia (koskee kai lähinnä 2.3 konetta)
        3.0 houkuttaisi kyllä enemmän mutta kun haluan
        ehdottomaasti manuaalin.

Lyhtyihin ei saa ilmeisesti edes rahalla pesimiä?

Meteliä ei liiemmälti ole, mutta itse ruostesuojasin auton heti uutena josko tuo vaikuttaisi siihen mainitsemaasi asiaan. Minusta auto on kohtuu hiljainen, huomioiden että on suv. Ei ole ainakaan meteli liiemmin häirinnyt. Eikös ne ole lisäillyt äänieristeitä noihin hondan cr-v:kin, muistelen jostain kuulleeni tämmöistä.

Tuo V6 on automaatti, joten kytkimen liikkeestä ei ole tietoa/kokemusta. 2,3 on varmastikkin riittävä kone tuohon, ja luultavasti kytkimeenkin tottuu. Kuulemani mukaan kilpailijoissa on hivenen samanlaista ongelmaa ollut kytkimessä. Tuo 2,3 pitäisi olla vielä hivenen vääntävämpi kuin nuo 2.0 litraiset. Ja mikä tärkeää se on ketjukone kuten v6:n, eipähän ole hihnan vaihtoja.
        Itse taas halusin ehdottomasti automaatin, siksi v6 ja ei ole tarvinnut katua.

Ajovalon pesimiä ei saa, se on puute. Mutta on pärjännyt ilmankin. Vesikin riittää paremmin, tosin lamppuja joutuu putsailemaan manuaalisesti :)

Toivottavasti löydät jostakin liukkaan mäen, niin pääset kokeilemaan nelivetoa. Ero tuntuu aika suurelta muihin nähden, olen ajanut mm. cr-v:tä ja x-trailia. Jos vielä tutkit pohjaa niin eroa huomaat, että autossa on jonkinlaiset "apurungot". Takaperäkin on hivenen paremmin suojattu ja joustojakin taitaa löytyä enemmän kuin kilpailijoista. Takapyörien korkeus ero voi olla jotain 30cm (ainakin omien kokemusten mukaan, en ole mitannut).

Meillä on perheessä toisena autona uudehko mondeo ja silti Maverickkiin nuo kilometrit tuntuvat tulevan, ehkä se kertoo jotain.

• hyvin
        lipsuu kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/autot/Ford Maverick 3.0 V6/950090

Maverickissa ei ole luistonestoa ja neliveto todellakin toimii. Tehoakin on tarpeeksi. Joten reippaalla kaasulla auto ruopii neljällä pyörällä ja kun perä on keyempi, niin kyllähän se pyrkii kääntymään. Tuota en tiedä kuinka paljon sinne taakse tehoa laitetaan. Neliveto taisi uusiutua 2005 vuodesta eteenpäin. Tuolla escape central sivustolla oli joku juttu tuosta nelivedosta, mutta en sitä nyt löytänyt.
        Auto on kyllä hyvä ajaa ja käyttäytyy lookisesti, eikä tuo ole mikään ongelma. Harvoin tulee ajettua mutkissa jalka suorana :)

• Mondeo..

Ehkä se kertoo jotain Mondeosta ;)

• on hyvä

Meidän taloudessa on käytössä Avensis 2005 ja Mondeo 1999, molemmat farmari mallisia. Mondeolla tulee ajettua enemmän. Voiko siitä päätellä Toyotan ajo-ominaisuudet? Toyota on kyllä surkea, mutta Mondeo on selkeästi vanhempi ja parempi kaikilta osin.

• on hyvä!

Meidän taloudessa on käytössä Avensis 2005 ja Mondeo 1999, molemmat farmari mallisia. Mondeolla tulee ajettua enemmän. Voiko siitä päätellä Toyotan ajo-ominaisuudet? Toyota on kyllä surkea, mutta Mondeo on selkeästi vanhempi ja parempi kaikilta osin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      248
      5672
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3231
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      134
      2552
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      210
      2013
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1007
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      937
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      813
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      781
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      758
    Aihe