Maverick

vm- 2006

Millaisia kokemuksia tämän vuotisista Maverickeista?
Tuollainen uusi tai uudehko kiinnostaisi.
Onko ollut ongelmia?

8

7881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin
      • takamelu

Olen vasta menossa viikolla koeajamaan 2.3 mallia
        mutta mitä tähän mennessä olen kuullut niin varsinkin
        moottoritiellä ovat moittineet että edestä pitää
        huutaa takapenkille? Miten pahaa meteli on?
        Tosin joku sanoi että maasturissa ääntä pitää ollakin ;)

Toinen mitä on moitittu niin kytkimen liike
        lyhyt ja nykäisee helpolla samoinkuin vaatii
        kovia kierroksia (koskee kai lähinnä 2.3 konetta)
        3.0 houkuttaisi kyllä enemmän mutta kun haluan
        ehdottomaasti manuaalin.

Lyhtyihin ei saa ilmeisesti edes rahalla pesimiä?

• hyvin
        takamelu kirjoitti:

Olen vasta menossa viikolla koeajamaan 2.3 mallia
        mutta mitä tähän mennessä olen kuullut niin varsinkin
        moottoritiellä ovat moittineet että edestä pitää
        huutaa takapenkille? Miten pahaa meteli on?
        Tosin joku sanoi että maasturissa ääntä pitää ollakin ;)

Toinen mitä on moitittu niin kytkimen liike
        lyhyt ja nykäisee helpolla samoinkuin vaatii
        kovia kierroksia (koskee kai lähinnä 2.3 konetta)
        3.0 houkuttaisi kyllä enemmän mutta kun haluan
        ehdottomaasti manuaalin.

Lyhtyihin ei saa ilmeisesti edes rahalla pesimiä?

Meteliä ei liiemmälti ole, mutta itse ruostesuojasin auton heti uutena josko tuo vaikuttaisi siihen mainitsemaasi asiaan. Minusta auto on kohtuu hiljainen, huomioiden että on suv. Ei ole ainakaan meteli liiemmin häirinnyt. Eikös ne ole lisäillyt äänieristeitä noihin hondan cr-v:kin, muistelen jostain kuulleeni tämmöistä.

Tuo V6 on automaatti, joten kytkimen liikkeestä ei ole tietoa/kokemusta. 2,3 on varmastikkin riittävä kone tuohon, ja luultavasti kytkimeenkin tottuu. Kuulemani mukaan kilpailijoissa on hivenen samanlaista ongelmaa ollut kytkimessä. Tuo 2,3 pitäisi olla vielä hivenen vääntävämpi kuin nuo 2.0 litraiset. Ja mikä tärkeää se on ketjukone kuten v6:n, eipähän ole hihnan vaihtoja.
        Itse taas halusin ehdottomasti automaatin, siksi v6 ja ei ole tarvinnut katua.

Ajovalon pesimiä ei saa, se on puute. Mutta on pärjännyt ilmankin. Vesikin riittää paremmin, tosin lamppuja joutuu putsailemaan manuaalisesti :)

Toivottavasti löydät jostakin liukkaan mäen, niin pääset kokeilemaan nelivetoa. Ero tuntuu aika suurelta muihin nähden, olen ajanut mm. cr-v:tä ja x-trailia. Jos vielä tutkit pohjaa niin eroa huomaat, että autossa on jonkinlaiset "apurungot". Takaperäkin on hivenen paremmin suojattu ja joustojakin taitaa löytyä enemmän kuin kilpailijoista. Takapyörien korkeus ero voi olla jotain 30cm (ainakin omien kokemusten mukaan, en ole mitannut).

Meillä on perheessä toisena autona uudehko mondeo ja silti Maverickkiin nuo kilometrit tuntuvat tulevan, ehkä se kertoo jotain.

• lipsuu

http://www.iltasanomat.fi/autot/Ford Maverick 3.0 V6/950090

• hyvin
        lipsuu kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/autot/Ford Maverick 3.0 V6/950090

Maverickissa ei ole luistonestoa ja neliveto todellakin toimii. Tehoakin on tarpeeksi. Joten reippaalla kaasulla auto ruopii neljällä pyörällä ja kun perä on keyempi, niin kyllähän se pyrkii kääntymään. Tuota en tiedä kuinka paljon sinne taakse tehoa laitetaan. Neliveto taisi uusiutua 2005 vuodesta eteenpäin. Tuolla escape central sivustolla oli joku juttu tuosta nelivedosta, mutta en sitä nyt löytänyt.
        Auto on kyllä hyvä ajaa ja käyttäytyy lookisesti, eikä tuo ole mikään ongelma. Harvoin tulee ajettua mutkissa jalka suorana :)

• Mondeo..

Ehkä se kertoo jotain Mondeosta ;)

• on hyvä

Meidän taloudessa on käytössä Avensis 2005 ja Mondeo 1999, molemmat farmari mallisia. Mondeolla tulee ajettua enemmän. Voiko siitä päätellä Toyotan ajo-ominaisuudet? Toyota on kyllä surkea, mutta Mondeo on selkeästi vanhempi ja parempi kaikilta osin.

• on hyvä!

Meidän taloudessa on käytössä Avensis 2005 ja Mondeo 1999, molemmat farmari mallisia. Mondeolla tulee ajettua enemmän. Voiko siitä päätellä Toyotan ajo-ominaisuudet? Toyota on kyllä surkea, mutta Mondeo on selkeästi vanhempi ja parempi kaikilta osin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe