moi!
Voisko joku kertooo jotain gerbiilien hoidosta? Mä saan kaks gerbiilii sitte ku löydän ne...Ja kun osaan hoitaa niitä...:)Ja mitä on Degut?
Hoidosta
4
158
Vastaukset
- daisy..
Käy katsomassa ositteesta www.gerbiiliyhdistys.fi, sieltä löydät paljon tietoa gerbuista. Lisäksi voit kokeilla laittaa googleen hakusanaksi 'gerbiili' ja katsoa löytyisikö lisää sivustoja gerbujen hoidosta. Muistaakseni löytyy! ;) Degut ovat myös hyppymyyriä, kuten gerbiilitkin. Niistäkin löytyy tietoa gerbiiliyhdistyksen sivuilta... :)
- Aanx
Degut on hyppymyyriä.
Sitten gerbujen hoidosta
Tarvikkeet:
Häkki
Juomapullo
Purut
Chinchilla hiekka
Virikkeet
Ruoka
^ Tuossa ne oikeestaan on, ite ainakaan en oo tarvinnu mitään muuta .. ;) Kertokaa jos puuttuu ! :)
Purujen vaihto
Purut vaihdetaan (meillä) yleensä 2-3 viikon välein, koska gerbiilit tekee vähän ULOSTETTA (xD) ja ovat hajuttomia !
Joka kerralla häkki myös pestään.
Veden vaihto
Vesi vaihdetaan noin kahen päivän välein.
Ja juomapullo pitää muistaa pestä joka kerralla että ei tule levää.
Ruuista...
Meillä siemenseosta on aina tarjolla.
Tuoretta kannattaa antaa pari kertaa viikossa, että gerbat pysyy terveinä.
Tietääkseni gerbuille voi antaa melkein mitä vaan suolatonta tai sokeritonta. Itse annan esim. kaurahiutaleita joskus, ja niistä ne sitten kyllä tykkää!! :D
Muuta:
Gerbiileitten kanssa ois hyvä olla joka päivä!
Minä käytän niitä juoksuttamassa joka päivä, ja jos en ehdi niin otan vain syliin n. kymmeneks minuutiks.
ÄÄÄH mä en tiiä paljon niistä sairauksista, kun gerbat on nii terveitä meillä xD
Muttaa: gerbutja ei saa olla vain yksi! (missään nimessä) häkissä ei saa olla kaltereita ettei gerbiili saa nokka.. nokka.. mikä se nokkatauti oli, että viikset lähtee jne? no kuitenki paras on terraario tai perinteinen dunahäkki :D MOikka nyt vaan kertokaa jos mun teksteistä puuttuu jtn : D- aanx
tää puuttu multa: chillahiekassa gerbuja pitää käyttää kerran viikossa!
- GerBsuLiinI
Laita mulle sähköpostia osotteeseen : [email protected] niin kerron niitten hoidost! (mulla on kokemust,ollu gerbui melkein vuos)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318