Hoidosta

Gerbbiili

moi!
Voisko joku kertooo jotain gerbiilien hoidosta? Mä saan kaks gerbiilii sitte ku löydän ne...Ja kun osaan hoitaa niitä...:)Ja mitä on Degut?

4

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daisy..

Käy katsomassa ositteesta www.gerbiiliyhdistys.fi, sieltä löydät paljon tietoa gerbuista. Lisäksi voit kokeilla laittaa googleen hakusanaksi 'gerbiili' ja katsoa löytyisikö lisää sivustoja gerbujen hoidosta. Muistaakseni löytyy! ;) Degut ovat myös hyppymyyriä, kuten gerbiilitkin. Niistäkin löytyy tietoa gerbiiliyhdistyksen sivuilta... :)

• Aanx

Degut on hyppymyyriä.

Sitten gerbujen hoidosta

Tarvikkeet:

Häkki

Juomapullo

Purut

Chinchilla hiekka

Virikkeet

Ruoka

^ Tuossa ne oikeestaan on, ite ainakaan en oo tarvinnu mitään muuta .. ;) Kertokaa jos puuttuu ! :)

Purujen vaihto

Purut vaihdetaan (meillä) yleensä 2-3 viikon välein, koska gerbiilit tekee vähän ULOSTETTA (xD) ja ovat hajuttomia !

Joka kerralla häkki myös pestään.

Veden vaihto

Vesi vaihdetaan noin kahen päivän välein.
      Ja juomapullo pitää muistaa pestä joka kerralla että ei tule levää.

Ruuista...

Meillä siemenseosta on aina tarjolla.
      Tuoretta kannattaa antaa pari kertaa viikossa, että gerbat pysyy terveinä.
      Tietääkseni gerbuille voi antaa melkein mitä vaan suolatonta tai sokeritonta. Itse annan esim. kaurahiutaleita joskus, ja niistä ne sitten kyllä tykkää!! :D

Muuta:

Gerbiileitten kanssa ois hyvä olla joka päivä!
      Minä käytän niitä juoksuttamassa joka päivä, ja jos en ehdi niin otan vain syliin n. kymmeneks minuutiks.

ÄÄÄH mä en tiiä paljon niistä sairauksista, kun gerbat on nii terveitä meillä xD

Muttaa: gerbutja ei saa olla vain yksi! (missään nimessä) häkissä ei saa olla kaltereita ettei gerbiili saa nokka.. nokka.. mikä se nokkatauti oli, että viikset lähtee jne? no kuitenki paras on terraario tai perinteinen dunahäkki :D MOikka nyt vaan kertokaa jos mun teksteistä puuttuu jtn : D

• aanx

tää puuttu multa: chillahiekassa gerbuja pitää käyttää kerran viikossa!

• GerBsuLiinI

Laita mulle sähköpostia osotteeseen : [email protected] niin kerron niitten hoidost! (mulla on kokemust,ollu gerbui melkein vuos)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe