Mitenkähän lie tuon maatilaneuvoksen hinta tänä päivänä? ja onko se hintansa väärtti? Pitäisi hommata laskutus/kirjanpito ohjelma....
löytyykö muita vastaavia ohjelmia jotka olisi suht helppo käyttöisiä?
Maatalousneuvos?
12
4151
Vastaukset
- on maatalousneuvos
ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kun hommaat vero-ohjelman, niin ota selvää miten toimii puhelin ja sähköposti tuki. Tämä toimii Maatalousneuvoksessa paremmin kuin hyvin.
- mf-300
Mullakin on käytössä -95 alkaen ja oon tyytyväinen Pävitykset pelaa , puhelintuki ei jätä pulaan , koulutus palveluita oon käyttänyt Hinnan ja vuosimaksun saat selville Suonentieto.fi sivuilta
- täälläkin....
mf-300 kirjoitti:
Mullakin on käytössä -95 alkaen ja oon tyytyväinen Pävitykset pelaa , puhelintuki ei jätä pulaan , koulutus palveluita oon käyttänyt Hinnan ja vuosimaksun saat selville Suonentieto.fi sivuilta
Ensimmäistä tietokonetta ostaessa joskus 94-95 tietotekniikkaliikkeen myyjä tarjos kohtuuhinnalla Suonentiedon ohjelmistoa mukaan konepakettiin eikä ole vaihtaa tarvinnut, päivitykset ja tuki on toimineet erittäin hyvin eikä koko aikana ole ollut pienitäkään toimintahäiriötä ohjelmissa.
- Koyha
kirjanpito taulukkolaskennassa itse tehtynä, samoin laskut teen sillä. Ei mene päivitysmaksuja, on tilikartat, rekisterit sun muut. Toimii makroilla ja funktioilla, tarvittessa erittelee ja lajittelee. Olen tyytyväinen. Tuki on kun kysyy itseltään ja saa heti vastauksen eikä ole maksullisia jonotusaikoja. Veroilmoitusta ei tulosta paperille, mutta ei se ole niin iso vaiva siirtää summat ruudulta lomakkeille.
- vai mikä
Vaatii vaan perehtymistä ohjelman käyttöön ja kikkakolmosiin, monipuolisiahan nuo on kun vaan osaa ja jaksaa vääntää pohjatyön.
- Koyha
vai mikä kirjoitti:
Vaatii vaan perehtymistä ohjelman käyttöön ja kikkakolmosiin, monipuolisiahan nuo on kun vaan osaa ja jaksaa vääntää pohjatyön.
Olen tehnyt tämän oman systeemini jo muutama vuosi sitten StarOffice:lla (engl.). Parasta tälläistä on alkaa tehdä suom. Exelillä. Homma helpottuu paljon, kun oivaltaa makrojen "helppouden", samoin vetovalikon käytön oppimisesta (tilikartta) saa onnistumisen ilon. Siitä se sitten voi alkaa kehitystyö, opin ja erehdyksen kautta.
- maajussi40Kangasala
Itselläni on ollut kahden eri instanssin maatalousohjelmia ja lisäksi olen aikoinaan testannut kehitysversioita Suonentiedonkin kahdenkertaisista kirjanpidoista. Tuli myös myytyä niitä jonkin aikaa.
Eli kaikissa maatalouden atk ohjelmissa on usein vikoja ja puutteita tukitoiminnoissa, mutta loppujen lopuksi on kysymys siitä miten vakavia nämä viat ovat ja miten nopeasti tukipuoli reagoi niihin.
Samoin ohjelmaa valittaessa on mietittävä, tarvitseeko tarkempaa kirjanpitoa kuin verokirjanpito eli onko esim. maatalouden liitännäisinä toimintoja, joista on tehtävä tarkempaa seurantaa tunnuslukujen kautta. Mikäli näitä on tai halutaan oikeasti seurata maatilatalouden kannattavuutta, tulisi valita aito kahdenkertaista kirjanpitoa tekevä ohjelma, koska siihenkin saadaan liitettyä maatalous-ja metsätalousveroilmoitusten tulostus.
Näiden kaikkien syiden vuoksi olen käyttänyt 90- luvun alusta Suonentiedon ohjelmia ja olen tyytyväinen ohjelmiin, vaikka niissä välillä onkin kiusallisia vikoja (tosin vähemmän kuin muissa tietämissäni). Samoin tukipalvelu on nopeasti reagoinut vikoihin ja tarvittaessa ovat pyörittäneet omaa aitoa aineistoa paikantaakseen ongelman.
Excel on erinomainen työkalu, mikäli sitä käyttää säännöllisesti (eli opit ei pääse unohtumaan) ja sillä pystyy tekemään kaikki mahdolliset toimenpiteet mitä maatilalla erilaisilta ohjelmilta vaaditaan kun vaan harrastusta, taitoa ja aikaa riittää. Samoin, jos tulee virheitä niin ei tarvi kun mennä peilin eteen =) - ???
edelleen et paljonko se nykyään maksaa? entäs päivitykset? Kiinnostaisi tietää että kannattaaako hankkia vai hommata tai tehdä itse laskupohja esim. exeliin.
Microsoftin sivuilta taitaa löytyä jotain valmiitakin... Liekkö sitten käytännöllisiä alv laskuissa...?- maajussi40
Joskus oli Koneviesti lehdessä linkki jonkun sivulle, joka oli tehnyt tosi kivat viitenumeronlaskennan sekä pankkiyhdistyksen mallin mukaisen pankkisiirron sisältävän laskukaavakkeen exelille. Eli ei kannata itse tehdä kun se saa veloituksetta netistä. Varmaan löytys Koneviestin rompultakin se osoite.
- vinkkejä
Itse olen käyttänyt suhteellisen edullista Maatila-91 PR-softilta. Reilun satasen maksaa ja päivitys vuosittain alle 30 eikä ole monimutkainen. Joitakin puutteita siinäkin on, muttei ole haitannut ja tuki on normaalin puhelinsoiton hintainen.
"Tappio"-niminen kirjanpito on neitsät saatava ilmaisversio, mutta ei erikoisesti maatalouteen sopiva, tiekunnille ja pienille yhdistyksille erinomainen.
Ilmaisia tai lähes ilmaisia laskutusohjelmia sen sijaan löytyy: Arkimedes 1.8, joka on helppo käyttää, Note shot finance on toinen ja HelpostiLasku on pienellä kustannuksella toimiva ja suhteellisen edullinen tyylikkäät laskut tekevä ohjelma. Siitä vain tutkimaan, hakusanoilla löytyy yllättävän paljon.- 1/C
Itse olen tehnyt kirjanpidot jo vuodesta -97 exelillä ja enkä aio ostella mitään muuta ohjelmaa, tosin ei ole kuin alle 300 kuittiakaan kirjattavana
Noita laskutusohjelmia on netissä ilmaisiakin. Jos on exel koneella niin casi oy:llä on siihen sopiva laskutus. Itsellä on arkhimedes laskutusohjelma joka on tosi hyvä mutta saaneeko enää ilmaiseksi kun muistelen tarkemmin. - Ilmainen...
1/C kirjoitti:
Itse olen tehnyt kirjanpidot jo vuodesta -97 exelillä ja enkä aio ostella mitään muuta ohjelmaa, tosin ei ole kuin alle 300 kuittiakaan kirjattavana
Noita laskutusohjelmia on netissä ilmaisiakin. Jos on exel koneella niin casi oy:llä on siihen sopiva laskutus. Itsellä on arkhimedes laskutusohjelma joka on tosi hyvä mutta saaneeko enää ilmaiseksi kun muistelen tarkemmin.Ei tarvi ostaa edes sitä Exeliä kun imuroi ilmaisen OpenOffice ohjelmiston, niin ja Linux vielä käyttöjärjestelmäksi ei tarvi ostaa Windowsiakaan eikä taistella viruksien ja muun paskan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764